Olly 18.09.2006 01:55:26 (muokattu 18.09.2006 01:58:38) | |
---|
Lienee pöhköilyä, kriittiset kommentit lienevät jo matkalla.. mutta: Kokeilin eilen säätää jouset melko tiukalle, ja muuttaa soittotapaa niin, ettei nuija lepää kalvoa vasten iskujen välissä. Tässä pieni tarina, joka nopeasti hukkunee uusien topiccien jalkoihin.. Aikaisemmin, kun päkiä painoi nuijan kiinni kalvoon, toisen spedun isku sai aikaan haamun (tupla spedu, yksi basari). Johtuu toki siitä, että jo kalvossa kiinni oleva nuija teki pienen hyppäyksen, ja palasi paikalleen. 2xbasari set-upissa tuo ei liene ongelma. Sitten tuli mieleen, että tuo kalvossa kiinni oleva nuija myös demppaa, oli kyseessä tuplaspedu tai 2 basaria. Ja joo, kyllä tuo nykyinen ratkaisu on saundiltaan parempi, mutta kyllä sen hallinta näin hetken treenauksen jälkeen on vaikeaa. Hiilari ei vielä onnistu, mutta ehkä se siitä.. Eihän kapulakaan ole kiinni kalvossa iskujen välissä. Edit: Laitoin tämän tänne yleisiin, kun ei ole aloittelijoiden foorumia. Råcka på! Olly |
Lienee pöhköilyä, kriittiset kommentit lienevät jo matkalla.. mutta: Kokeilin eilen säätää jouset melko tiukalle, ja muuttaa soittotapaa niin, ettei nuija lepää kalvoa vasten iskujen välissä. Suosittelisin että laitat ne jouset löysälle, soitto muuttuu kevyemmäksi tällöin. Anyone using any such item
will be tortured to death by making him/her listen Dave Weckl's solo material for one 24 hours |
WyW 18.09.2006 13:18:16 | |
---|
Suosittelisin että laitat ne jouset löysälle, soitto muuttuu kevyemmäksi tällöin. Eipä tuo ole mikään yleismaailmallinen totuus. Itse juuri viikonlopun studiosessiossa jouduin ottamaan joka millin jousesta irti että sain mahdollisimman kireälle. Ei meinannut biisien nopeudesta johtuen riittää palautusnopeus pedaalissa (käytän suht suurta liikerataa). The music of the future will not entertain - It's only meant to repress and neutralise your brain |
HeavyMachinery 18.09.2006 18:50:12 | |
---|
Eipä tuo ole mikään yleismaailmallinen totuus. Itse juuri viikonlopun studiosessiossa jouduin ottamaan joka millin jousesta irti että sain mahdollisimman kireälle. Ei meinannut biisien nopeudesta johtuen riittää palautusnopeus pedaalissa (käytän suht suurta liikerataa). Huono reboundi..... Miksi rehkiä liikaa... Lyhyt liikerata ja maks löysät jouset..... Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa.... |
mishrak 18.09.2006 19:56:53 | |
---|
Lyhyt liikerata ja maks löysät jouset..... Eipäs. Mitä kireämmällä sitä parempi. --- Eli siis etsi itsellesi parhaimmat säädöt. |
funcrusher 18.09.2006 21:28:28 (muokattu 18.09.2006 21:29:56) | |
---|
Eipä tähän mitään universaalia totuutta löydy, eli kannattaa tosiaan säätä ne pedaalit ihan niin kuin itsestä parhaalta tuntuu. Ja basari kannattaa myös mieluummin virittää soundin eikä reboundin mukaan... |
hollmi-5 18.09.2006 22:26:30 | |
---|
Ei meinannut biisien nopeudesta johtuen riittää palautusnopeus pedaalissa Sinun kannattaisi katsoa Jeff Porcaron opetusvideonpätkä, jossa Jeff kertoo tekniikastaan ja pedaalin säädöstä. Jousi on niin löysällä, että se juuri ja juuri kiristyy ja nuijan ollessa kalvolla palauttaa pienellä voimalla takaisin. Perään sitten Jeff soitti todella nopeita tuplaiskuja malliksi. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
kattila 18.09.2006 22:36:48 | |
---|
Eikö tuo kireys asia ole jo puitu loppuun. Toiset tykkää kireestä ja toiset löysästä. Rivoa. MegaMan Club #008 - Spark Man |
Perseapina 18.09.2006 23:19:29 | |
---|
Eikö tuo kireys asia ole jo puitu loppuun. Toiset tykkää kireestä ja toiset löysästä. Rivoa. Virhe! Liian härski ja kaksimielinen kirjoitus. Got my mojo workin' |
hollmi-5 18.09.2006 23:31:00 | |
---|
Eikö tuo kireys asia ole jo puitu loppuun. Toiset tykkää kireestä ja toiset löysästä. Tämä esimerkkikin sen todistaa. Löysää on ripeämpi työstää, eikä homma lopahda niin äkkiä. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
Olly 19.09.2006 02:28:44 | |
---|
Kovin helposti lipsahtaa tuplaisku, jos jouset on löysällä. Näin siis mulla, toki, kun jalka ei ehdi alta pois kun spedu palaa takaisin. Pitänee jatkaa harjoituksia, eihän tää taidottomuus viikossa katoa. Juttelin tutun kanssa, joka kertoi, että Daniel Zimmermann (Gamma Ray) pitää jousia "melko" kireällä. Ei sekään siis huono vaihtoehto voi olla, Zimmermann kun hallitsee nuo spedut aika hyvin... Voiko se tosiaan olla, että tähän dilemmaan ei ole tutkittua vastausta, ainoastaan mutu-näkemyksiä? Niitä arvostan paljon, mutta onko tietopankkia, jossa eri rumpalit vaikka Peartista Cobhamin kautta Roddyyn kertoisivat omat säätönsä? |
WyW 19.09.2006 09:43:11 | |
---|
No ok. Sanotaan nyt niin että mulla ei riittänyt tekniikka studiossa ja piti vetää pari kohtaa "testolla" (eli hampaat irvessä hiki roiskuen). Varmasti noin pitemmällä tähtäimellä tuo löysempi pedaali ois kivempi, kun jaksais pitempään soitella. Mut mä kyl tykkään pitää nuijan suht kaukana kalvosta ku saa vähä enempi sitä munaa siihe saundiin ku tulee lujempaa. The music of the future will not entertain - It's only meant to repress and neutralise your brain |
wavelength 19.09.2006 10:46:01 | |
---|
Kovin helposti lipsahtaa tuplaisku, jos jouset on löysällä. Rupesin ihan itselleni piruillakseni soittamaan überlöysillä jousilla. Varsinkin suht hyvin pomputtavan bassaripädin kanssa tästä koitui ihan pirusti vaikeuksia. Tuntikausia sai vääntää, mutta nykyään koivet pelaavat paljon herkemmin, eikä entiseen jäykkyyteen ole paluuta. |
HeavyMachinery 19.09.2006 11:11:00 | |
---|
No ok. Sanotaan nyt niin että mulla ei riittänyt tekniikka studiossa ja piti vetää pari kohtaa "testolla" (eli hampaat irvessä hiki roiskuen). Varmasti noin pitemmällä tähtäimellä tuo löysempi pedaali ois kivempi, kun jaksais pitempään soitella. Mut mä kyl tykkään pitää nuijan suht kaukana kalvosta ku saa vähä enempi sitä munaa siihe saundiin ku tulee lujempaa. Koitappa sen sijaan laittaa nuiojan osuma kohtaa ylemmäksi. Silloin pedaalin liike on pienmpi nuijan liike rataan nähden. 24" hyöty puolia.... Topicin aloittajan puhumasta kaksois iskusta joka syntyy spedun maatessa kalvoon on monella ongelma jka huomataan monasti vasta studiossa tai trigatessa. Tämän takia itsekkin tykkään kahdestabasarista yhden sijaan..... Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa.... |
WyW 19.09.2006 13:00:54 | |
---|
Koitappa sen sijaan laittaa nuiojan osuma kohtaa ylemmäksi. Silloin pedaalin liike on pienmpi nuijan liike rataan nähden. 24" hyöty puolia.... Topicin aloittajan puhumasta kaksois iskusta joka syntyy spedun maatessa kalvoon on monella ongelma jka huomataan monasti vasta studiossa tai trigatessa. Tämän takia itsekkin tykkään kahdestabasarista yhden sijaan..... Mulla on jo aika hyvin vartta tuossa otettuna, ettei IC:stä enää hirveesti enempää irtoo. Mut pitää kyl täs joku päivä ottaa treeniksellä semmone pedaalinsäätötuokio. Yks mitä kans mietin ni kaveri o myymäs pois Axiksiaan, ni jos sais siltä ne vähäks aikaa koekäyttöön ja jos niillä lähtis ni ostas ne pois kuleksimasta sitten. Mulla oli toi tuplaiskuongelma mystisesti kadonnut nyt tähän kertaan. Viimeks niitä viä tuli. :o The music of the future will not entertain - It's only meant to repress and neutralise your brain |
Deino 19.09.2006 13:35:39 | |
---|
Itse pidän jousia niin löysällä, että on mahdollista soittaa ja hyvin toimii. Voisi olla vieläkin paljon löysemmät. |