Strumbali 16.09.2006 00:26:42 | |
---|
Otsikko kertonee enemmän. Mikä se on, milloin sitä tarvitaan? Tarvitaanko sitä - Tarvittiinko sitä? ettäjotta |
Epämuusikko 16.09.2006 00:54:18 | |
---|
Mikä se on Semmoinen silmäänpistävä otus. milloin sitä tarvitaan? Harvemmin kuin mitä luulisi. Tarvittiinko sitä? Ei ois tarvittu. TOTO on parhaimmillaankin TOTOa.
Bustard #1 |
Jupi57 16.09.2006 08:04:47 | |
---|
Mikä se on Pastilli (Mynthon) milloin sitä tarvitaan? Jos kurkku on käheä Tarvittiinko sitä? Jo vain. |
Kärsänpuolikas 16.09.2006 09:42:19 | |
---|
Otsikko kertonee enemmän. Mikä se on, milloin sitä tarvitaan? Tarvitaanko sitä - Tarvittiinko sitä? Onko tämä nyt vitsi? Ei millään pahalla, mutta tunnut olleen täällä jo jonkin aikaa olleen.. korkuinen |
Deger 16.09.2006 10:19:09 | |
---|
Onko tämä nyt vitsi? Ei millään pahalla, mutta tunnut olleen täällä jo jonkin aikaa olleen.. Hahaa Pikkusen gänä pohdiskelua ollut näköjään viime yönä. Älkää nyt , kyllä tommosia tulee välillä öisin mieleen itsekullekin. Kysymykseen tuskin löytyy vastausta ihan helposti, mutta sanon, että toisinaan ja joskus sitten ei. |
kattila 16.09.2006 11:00:17 | |
---|
Se on semmonen TIDITITIDDITITIDDITIDDITIITUMRÄXPOXPUTUM!!!!!! MegaMan Club #008 - Spark Man |
Youni 16.09.2006 11:17:05 | |
---|
Mikä se on, milloin sitä tarvitaan? Pelastaja, käytetään huonon grooven yhteydessä. Tarvitaanko sitä Sangen mukava ja turvallinen. Hyödystä en ole niin varma. Tarvittiinko sitä? No olihan se aika tuubaa... "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |
aarnikotka 16.09.2006 12:13:54 | |
---|
Patonki, nälän yllättäessä. Filli = Täyte => 1) tungetaan pesukoneellinen pyykkiä basariin kuvapestäväksi. 2) Epämääräistä rytyyttämistä kunnes basisti ehtii saamaan uudelleen kiinni kompista. 3) Epämääräistä ryryyttämistä, kunnes itse saa kiinni kompista. 4) Epämääräistä rytyyttämistä, kunnes koko bändi on ihan pihalla siitä missä mennään, jotta voidaan aloittaa taas koko biisi alusta. Varo päätäsi?? |
Strumbali 16.09.2006 12:51:47 | |
---|
Ok, onko KISS: I was made for loving you soitettavissa ilman SITÄ filliä? Miltä kuulostaa Iron Maiden where the eagles dare ilman niitä fillejä? Filli sinänsä on minulle sana, mitä ei koskaan ole oikeasti selitetty. Onko se tosiaan vain täyte. Nautintoaineita tai ei, pohjiksi oli ihan ajatuskin. Kun soitatte(sovitatte), esim. jotain uutta kipaletta, mietittekö, milloin se filli on perusteltua. Onko se esim. säkeistölle = piste, vai jättääkö sen soittamattomuus säkeistön jatkumaan? Muuttako se koko säkeistön muodon, jos heitätte sen johonkin toiseen rytmilajiin? Arvaamaton veijari mielestäni. Fillailkaa ihan rauhassa ;). ettäjotta |
kampela 16.09.2006 14:58:03 | |
---|
Ok, onko KISS: I was made for loving you soitettavissa ilman SITÄ filliä? Miltä kuulostaa Iron Maiden where the eagles dare ilman niitä fillejä? Filli sinänsä on minulle sana, mitä ei koskaan ole oikeasti selitetty. Onko se tosiaan vain täyte. Nautintoaineita tai ei, pohjiksi oli ihan ajatuskin. Kun soitatte(sovitatte), esim. jotain uutta kipaletta, mietittekö, milloin se filli on perusteltua. Onko se esim. säkeistölle = piste, vai jättääkö sen soittamattomuus säkeistön jatkumaan? Muuttako se koko säkeistön muodon, jos heitätte sen johonkin toiseen rytmilajiin? Arvaamaton veijari mielestäni. Fillailkaa ihan rauhassa ;). Mä oikeesti mietin noita asioita vähän liikaa ja hulluushan siinä sitten koputtelee ohimoita.. http//:www.musamaailma.fi |
wavelength 16.09.2006 15:30:06 | |
---|
Filliä tarvitaan silloin, kun muu bändi ei osaa päättää milloin mennä kappaleen B-osaan. |
passe 16.09.2006 17:35:29 | |
---|
Filli on se keskustelun flirtti ja suola. Ilman sitä on pirun tylsää ja tasapaksua keskustella, kun taas liika flirttaus ja suolaus on usein puuduttavaa. Makuasioita toki. -Portnoy sanoo: "lähetääks panee" -Phil Rudd sanoo: "moi mä oon Phil, mitäs tänään illalla..." -Dave Weckl sanoo: "Minusta on erittäin tärkeää, että tällaisissa treffi tilaisuuksissakin kaikki tehdään mahdollisimman oikein. Niin kuin koulussa opetetaan. Saanko tarjota neidille yhden dry martinin vai lukaisenko tämän rumpu-runon ensin..." -Steve Gadd sanoo: "Tervehdys tytsykkä. I`m all yours tonite..." "Good is in the details..." |
-Phil Rudd sanoo: "lähetääks panee" Mike Portnoy sanoo: "moi mä oon Mike, mitäs tänään illalla...oho, läikytin olutta päällenne. Antakaas kun mä pyyhin sen....oho tässä nenäliinassa oli räkää! Vinnie Colaiuta sanoo: Hyvää iltaa, arvon neiti, tai kuten sanskriitiksi sanotaan, "#¤%&H78dgynjdgfer½". Baby. Bernard Purdie sanoo: Sallinette, että tarjoan teille hieman perseseksiä takkatulen ääressä? TOTO on parhaimmillaankin TOTOa.
Bustard #1 |
Kalm 17.09.2006 03:08:55 | |
---|
Remu sanoo "Hei (lausutaan remun aksentilla), mikä sä oot pullukka, älä koske mun slingersländeihin ku v*ttu ne o sentään amerikasta ja sä oot jostain vantaasta tai jostain landelta..." Can't stand no longer - Ei seiso ilman lonkeroa |
jyrildo 17.09.2006 11:39:55 | |
---|
Filli = Täyte => 1) tungetaan pesukoneellinen pyykkiä basariin kuvapestäväksi. 2) Epämääräistä rytyyttämistä kunnes basisti ehtii saamaan uudelleen kiinni kompista. 3) Epämääräistä ryryyttämistä, kunnes itse saa kiinni kompista. 4) Epämääräistä rytyyttämistä, kunnes koko bändi on ihan pihalla siitä missä mennään, jotta voidaan aloittaa taas koko biisi alusta. Uskomattoman hyvin ilmaistu Music can be so much more than a cool drumbeat and someone "talking" over it, or a "fashion & dance show" on MTV. -Roine Stolt |
J. Cool 17.09.2006 14:02:21 | |
---|
Mikä se on, milloin sitä tarvitaan? Tarvitaanko sitä - Tarvittiinko sitä? filli on rumpalin ässä. jos/kun eturivissä näkyy hyvännäkösiä tyttöjä, joiden pitäis muistaa rumpalin naama vielä keikan jälkeen. Mitenkä tuo nyt sitte tapahtuu ku ne tuijottaa vaan laulajaa ja kitaristia. bling. it's time to Fill in! pärrpärrpärrr kehiin ja kaikki kääntyy kattomaan ajatellen "mitä ******ttiä tuolla kolahti, romahtivatko lavarakenteet? sattukohan kellekään pahasti" -- tässä on the tsänssi! nyt "omistan ferrarin ja 52-jalkasen jahdin" -ilme päälle ja katsekontakti parhaimmannäköseen tsybyyn. magic. toista tarvittaessa. keikan jälkeen vaihtaa pari sanaa parhaiden ehdokkaiden kanssa ja ottaa parhaan jatkoille messiin. eli tarvitaan. Jos on jostain syystä keikalla vaikka transubileissä, fillailu omalla vastuulla. Joku tykkä humpa, joku tykkä hevi. |
Strumbali 17.09.2006 14:12:26 | |
---|
Hyvä, hyvä, tulihan tämäkin nyt selväksi. Kiitän ;). ettäjotta |
hollmi-5 17.09.2006 15:49:25 (muokattu 17.09.2006 20:14:16) | |
---|
Mikä se on, milloin sitä tarvitaan? Moni rumpali saa soittaa biisin aloitukseen fillin. Yleismmin se tulee kompin osana siirryttäessä osasta toiseen: Esim A-osan viimeiseen tahtiin fillataan (onko sana "kelaus" tuttu?) ja kertsin ensimmäisen tahdin ykköselle sitten crashataan. Filli ei saisi liiaksi poiketa biisin yleismeiningistä ja sen pitäisikin olla osa komppia sekä merkki muille soittajille, että nyt vaihtuu sointu tai tapahtuu muuta jänskää. Tarvitaanko sitä Kyllä se hyvin olennainen osa rumpalin toimenkuvaa on. Hyviä fillejä on pilvin pimein ja niistä on nuottikirjojakin. - Tarvittiinko sitä? Eipä biisiäkään ole tullut soitettua ilman jonkinlaista filliä. Liika fillailu on tyylitöntä pullistelua, mutta Esim Neil Peart soittaa kauheasti fillejä biiseihin ja silti ne toimivat siinä musassa. Olitko muuten oikeasti tosissasi, kun tätä kysyit? http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
toba 17.09.2006 16:46:32 | |
---|
Filli on meikällä sellanen lepuutus kohta jos vaikka soittaa blastia putkee ni sit pitää leputtaa käsiä sekunnin ajan sillei et lyö pari iskua tahdin loppuun tms, et se on niinku filli! |
aarnikotka 17.09.2006 20:23:00 | |
---|
Täällä siis kaivataan asiallista vastausta, joten yritän antaa oman näkemykseni, ja pilaan tämän hauskan keskustelun vakavuudella. Riippuu kai viimekädessä biisistä musiikkityylistä, ja siitä minkälaista fiilistä, tunnelmaa, ym. biisiin tahdotaan, ja omasta näkemyksestä jne. Herkkä balladi voi mennä helposti pilalle liialla fillailulla, kun taas joku toinen biisi voi kuulostaa tylsältä ja pitkäpiimäiseltä ilman fillejä. Joku toinen saattaa soittaa saman biisin lähes ilman fillejä, kun taas toinen viljelee niitä joka väliin, ja molemmat versiot voivat kuulostaa hyvältä. Täytyy kuitenkin aina muistaa, että myös rumpalin soiton pitää ensisijaisesti palvella kokonaisuutta, eikä ainoastaan esittää mitä miten komeita fillejä, tai komppeja minä osaan. Pääsääntöisesti kuitenkin väittäisin, että liika fillailu, ja "brassailu" pilaa biisin helpommin, kuin se peruskauran soittaminen. Parempi siis pysytellä vaan siinä peruskompissa, kun yrittää väkisin sovittaa sopimatonta filliä, jolla saadaan se basisti sekoamaan kompissa. Eiköhän tuossa siis ole viimekädessä kysymys soittajan tulkinnasta-, näkemyksestä-, taiteellisuudesta-, musikaalisuudesta-, ja osaamisesta, eikä siihen voi yleispätevää sääntöä antaa. Varo päätäsi?? |