Tankero 11.09.2006 12:20:03 | |
---|
Mitenkähän tuo oikein oli? Tämän mukaan Kristian lavasti hukkumisensa ja tekeytyi myös Jeesukseksi. http://www.kokkolanet.com/rocksoppa/artistit/pena/pena.htm Se on just kuten kirjoitin. Tuo on höpö höpöä. Bengt Huhta teki vissiin eka levyn vuonna 77. Käpykaartikämppikseni Matti Prepula kävi soittelmassa skittaa levylle. Saattapi mulla olla ehkä tuo tallenne. Missähän lie Masa nykyään. Varmasti, vissiin. |
uruttaja 11.09.2006 12:24:11 | |
---|
Se on just kuten kirjoitin. Tuo on höpö höpöä. Bengt Huhta teki vissiin eka levyn vuonna 77. Käpykaartikämppikseni Matti Prepula kävi soittelmassa skittaa levylle. Saattapi mulla olla ehkä tuo tallenne. Missähän lie Masa nykyään. Sehän soitti Patelassakin samassa bändisä ku minä, mutta eri aikaan. Mun mielestä Matti lähti Ruottiin. |
Tankero 11.09.2006 14:50:32 | |
---|
Sehän soitti Patelassakin samassa bändisä ku minä, mutta eri aikaan. Mun mielestä Matti lähti Ruottiin. Niin soitti ja lähti. Sen koommin en tiedä. Tolosen jossain vedossa oli toisena kitaristina Matti Prepula. Liekkö sama. Varmasti, vissiin. |
Pula-Aho 11.09.2006 16:22:23 | |
---|
Perskele, kun humppa alkaa soida, niin johan tulee hyvä mieli. |
Jerry_Jones 11.09.2006 16:51:11 | |
---|
Kyllä mahtaa Salomonia ottaa pattiin. Hukkumistemppu oli ainoa asia mikä hänestä jäi mieliin nyt "kunnia" siitäkin menee väärälle miehelle. -G- Ei ehkä hirveästi ota enää. Timo Silvennoinen alias Salomon liittyi yläkerran orkesteriin 48-vuotiaana v. 1997. Sokeritauti lienee (pää)syy? Se viimeksi nauraa - joka tajuaa hitaimmin |
Jalmus 13.09.2006 19:06:43 (muokattu 13.09.2006 19:07:03) | |
---|
Olivat Mikkelin Seurahuoneella keikalla ja kesken kaiken Esa Kinnunen, rumpali, alkoi valittaa sydäntään, eikä pystynyt soittamaan enää. Ambulanssi tilattiin paikalle ja Esa siihen. Matti ja Pauli eli muut veljekset sitten pohtimaan ensin loppuun keikan jotenkin hoidettuaan, että mitenkähän se Esa oikein voi. Päättivat kuitenkin käydä ensin tanssiravintola Nuijamiehessä kaljalla keikan jälkeen, joka oli vielä auki ja sitten vasta soittaa sairaalaan Esan vointia tiedustellen. Menivätkin sitten Nuijamieheen, jossa Esa tuli yllättäen aivan umpipäissään vastaan. Veljekset sitä ihmettelemään. Esa sanoi, että kun päästiin ko. ravintolan kohdalle ambulanssilla, niin hän nousi paareilta äkkiä ylös ja sanoi kuskille, että pysähtykää tähän. Näin olen asijantuntijoilta tarinan kuullut. Veljeksistä Matti ja Pauli ovat jo "yläkerrassa". Esasta en tiedä, mutta tunsin veljekset aikoinaan ja Paulin kanssa ehdin soittaakin vähän aikaaa Esko Rahkosen pändissä v.1975. Eikös joku näistä Kinnusen veljeksistä pitänyt aamulla kännipäissään oikein kunnon palopuheenkin hotellin parvekkeelta torilla liikkuville Varkaudessa...? Vaikka maailma olisi millä mallilla tahansa, sutenööri se vitut välittää. |
Klezberg 13.09.2006 20:37:44 (muokattu 13.09.2006 20:43:13) | |
---|
Niin on. muistaakseni Linda Lindakin on alunperin Salomonin levyttämä. Mä olin siinä käsityksessä että se alkuperäinen oli Libanonista 50-luvulta. "Linda linda ya Linda al leili al sahra indah..." Ukoncete prosím výstup a nástup, dvere se zavírají |
isojussi 13.09.2006 21:08:23 | |
---|
Mä olin siinä käsityksessä että se alkuperäinen oli Libanonista 50-luvulta. "Linda linda ya Linda al leili al sahra indah..." Alkuperäinen SUOMI-VERSIO.... Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
Jerry_Jones 14.09.2006 14:24:31 | |
---|
Mä olin siinä käsityksessä että se alkuperäinen oli Libanonista 50-luvulta. "Linda linda ya Linda al leili al sahra indah..." Tylsänä tosikkona en taas pysty olemaan puuttumatta: Alkuperäisen Linda Lindan teki hollantilainen Tee-Set v. 1978. Äänitearkistonkin mainitsemat biisin säveltäjät ovat Tee-Setin jäseniä; mm. sellainen sukunimi löytyy kuin Tetteroo! Tuon paikallisen listahirmubändin levynkansia voi ihastella mm. tuolla: http://www.rockart.nl/singles.htm Sivun loppupäästä löytyy Linda Linda singlekin. Se viimeksi nauraa - joka tajuaa hitaimmin |
Tylsänä tosikkona en taas pysty olemaan puuttumatta: Alkuperäisen Linda Lindan teki hollantilainen Tee-Set v. 1978. Äänitearkistonkin mainitsemat biisin säveltäjät ovat Tee-Setin jäseniä; mm. sellainen sukunimi löytyy kuin Tetteroo! Tuon paikallisen listahirmubändin levynkansia voi ihastella mm. tuolla: http://www.rockart.nl/singles.htm Sivun loppupäästä löytyy Linda Linda singlekin. Olisi mielenkiintoista tietää mikä tässä on koko tarina. Oma tietoni perustuu siihen, että eräs israelilainen teki tästä arabiankielisen hitin joskus 80-luvulla. Virgin Directory of World Music (1991) p. 134 toteaa "...numerous versions of the song 'Linda Linda' which itself started life as a reworking by Samir Shukry ... of a 1950s Lebanese tune, before becoming a major hit in Arabic by Haim Moshe..." Voi tietysti kysyä onko kyseessä sama kappale. Minusta ne kuulostavat, kun itämainen sävy unohdetaan, samalta sävelmältä ja Lindasta lauletaan molemmissa. Rytminen fiilis on erilainen. Kokeilkaa itse http://songs.co.il/samples/777002_1_9_332.wma . Levykannen mukaan trad. oriental. Ukoncete prosím výstup a nástup, dvere se zavírají |
Jerry_Jones 14.09.2006 15:24:04 | |
---|
... Voi tietysti kysyä onko kyseessä sama kappale. Minusta ne kuulostavat, kun itämainen sävy unohdetaan, samalta sävelmältä ja Lindasta lauletaan molemmissa. Rytminen fiilis on erilainen. Kokeilkaa itse http://songs.co.il/samples/777002_1_9_332.wma . Levykannen mukaan trad. oriental. Paljon samaa, ei käy kieltäminen. Taas sai äänitearkiston luotettavuus lommon, vaikka vallan hyvä tietolähde yleensä onkin. Kun lainaa riittävän kaukaa ja laittaa omiin nimiin, niin voi mennä pitkäänkin läpi. Ja kaipa tuota voi tehdä tiedostamattaankin: satunnaisesti jossain joskus kuultu melodianpätkä saattaa kummuta alitajunnasta soittimen ääressä eikä sitä tunnista itse eikä kaveritkaan, niin tottakai omiin nimiin. Se viimeksi nauraa - joka tajuaa hitaimmin |