18is9 03.07.2003 10:50:12 | |
---|
Tässä olen muutamissa häissä käynyt ja aina sama juttu. Kanttori soittaa ne pakolliset marssit päin helv*****. Ei ne nyt niin ihmeen vaikean kuuloisia ole, ja ottaen huomioon että kanttori soittaa ko. biisit livenä elämänsä aikana varmaan satoja kertoja niin tuntuisi että ne alkaisivat pikkuhiljaa menemään. Onko kyseessä joku kanttorien keskinäinen vitsi tyyliin "stiplasinpa siinä c-duurisoinnussa hähää" vai mistä oikein on kysymys? I'd hate to die twice. It's so boring. -Richard Feynman's last words. |
Aurabasisti 03.07.2003 14:29:43 | |
---|
Tässä olen muutamissa häissä käynyt ja aina sama juttu. Kanttori soittaa ne pakolliset marssit päin helv*****. Ei ne nyt niin ihmeen vaikean kuuloisia ole, ja ottaen huomioon että kanttori soittaa ko. biisit livenä elämänsä aikana varmaan satoja kertoja niin tuntuisi että ne alkaisivat pikkuhiljaa menemään. Onko kyseessä joku kanttorien keskinäinen vitsi tyyliin "stiplasinpa siinä c-duurisoinnussa hähää" vai mistä oikein on kysymys? Kysymys on siitä että oot vaan törmänny valitettavan huonoihin kanttoreihin. :p On niitä hyviäkin kanttoreita olemassa joiden soitto on oikein korvia hivelevää. Muusikkoja on koko suku täys joten kyllä muusikko muusikon tuntee ja siispä sukuhäissä on aina loistavia kanttoreita ja muita muusikkoja soittelemassa. Että näin. :) Aura - the basisti |
S1mppa 03.07.2003 14:35:54 | |
---|
Olen kyllä törmännyt tuohon ihan samaan ilmiöön, eli ainakin puolet kuulemistani kanttoreista kuulostaa hyvinkin harrastelijamaiselta. Kuvittelisi ammattilaisen hoitavan noinkin yleiset biisit vasemmallakin kädellä ihan nappiin, mutta kun ei... - original S1mppa - |
Annaliini 13.11.2003 14:10:34 | |
---|
Kävin toissa kesänä sellasissa häissä, missä kanttori soitti ihan hyvin (perinteinen valinta, hyvin toimi =) ) mutta jossain välissä mukana oli "viulisti" joka soitti niin päin helvettiä, etten tiennyt pitäiskö itkeä vai nauraa. Siispä valitsin vaan ne kyyneleet, kun tunnelma oli kuitenkin suhteellisen liikuttava ;) |
Olen kyllä törmännyt tuohon ihan samaan ilmiöön, eli ainakin puolet kuulemistani kanttoreista kuulostaa hyvinkin harrastelijamaiselta. Kuvittelisi ammattilaisen hoitavan noinkin yleiset biisit vasemmallakin kädellä ihan nappiin, mutta kun ei... Ne kaikki kun eivät vaan ole ammattilaisia. Tosi monet seurakunnat käyttävät tuuraajia esim. kesäaikoina vakituisten kanttorien ollessa lomalla tms. Eikä ne tuuraajat ole useinkaan mitään huippuammattilaisia vaan esim. opiskelijoita tai jopa ihan itseoppineita amatöörejä jos ei muita saada. Kun suurin osa esim. häistä kai edelleen pidetään kesäkuukausina, ei ole ihme että joskus sattuu vähän heikompitasoisiakin urkureita kuulemaan. Tämä ei ole silti mikään yleistys; omissa häissäni soitti aikanaan kesätuuraaja, ja tosi hienosti soitti Elgarin juhlamarssin ja Bachin Es-duuripreludin. Soitto on laiffii. |
Turmis 18.11.2003 15:56:18 | |
---|
On niitä hyviäkin kanttoreita olemassa joiden soitto on oikein korvia hivelevää. No sanopa muuta! ;) |