Aihe: Missä on musiikillinen kotisi?
1 2
Legioonalainen
10.09.2006 00:13:11
Paikkakuntana ehdottomasti Kuopio. Täältä tulee kolme suosikkibändiäni.
Ilman soossia ei rässi soi.
HaloOfFlies
10.09.2006 02:01:50

Oma musiikillinen kotini on ehdottomasti 90-luvun Seattlessa, ja muutenkin 90-luvulla.
It's always funny until someone gets hurt, and then it's just hilarious. S.M.A.K.-jäsen #5
Mika Antero
10.09.2006 08:17:01 (muokattu 10.09.2006 11:11:55)
Presley, Turpiini ja Lennon?

Joo, lähtökohta oli ihan selkeesti tuo ja tuossa järjestyksessä. Tietty siihen pitäis vielä Popedan ja Piitlesin väliin mahduttaa muutama muu kaupunki Brittein saarilta, mutta enhän minä tähän hätään muista mistä Purplet ja Zeppelinit ja vastaavat ovat kotoisin. Ja "Tampere" tässä tapauksessa sulkee sisäänsä Popedan lisäksi paljon muutakin nuoruuden aikaista suomirokkia, esim. Epun ja hänen normaalit poikansa, Leskisen, Sielun Veljet, Peer Güntin yms. vaikka kaikki eivät Tampereelta olekaan. Lisäksi on kai pakko vielä mainita ns. lapsuudenkoti, johon kuului sitten esim. Ratsia, Pelle Miljoona ynnä muut uudet aallot, mutta ne jäivät minulle pelkäksi lapsuuden soundtrackiksi, joilla ei ole mitään muuta kuin nostalgista merkitystä.

Memphisistä löydän itselleni uutta hyvää tavaraa yhä edelleen jatkuvasti, Tampereen kultakausi jäi sinne nuoruuteen ja Liverpoolin suurilta pojilta ammennan myös edelleen. Mutta tietenkin tuo musiikillinen koti on suurentunut neljännesvuosisadan aikana mahdottomasti. Afrikasta Amerikkaan, Pariisista Pietariin, Moskovasta Mississippille jne.

E: lisäilyä.
Tee
10.09.2006 10:26:50
Seattle, Liverpool ja mistä lie Dire Straits on lähtöisin :)
It's so relieving, to know that you're leaving, as soon as you get paid :-EEEEEEEEEE
Teijo K.
10.09.2006 13:10:14

Tässäpä vaikea kysymys. Monista muista poiketen, en ole mitenkään erityisen musikaalisesta kodista lähtöisin. Kukaan sukulainen ei tiemmä harrasta musiikkia. Siis soittamalla. Parin serkun tiedän kuuluneen Yölintu-yhtyeen fanikerhoon. Siinäpä se suurinpiirtein. Perheemme harrasti paljon matkustelua kun olin lapsi, ja niillä matkoilla soi toisinaan finnhitskasetit. Tämä oli sitä -70-lukua ja 80-luvun alkua, eli nuo kasetit olivat varmaan juuri silloin ilmestyneitä tuoreita uutuuksia. Mikäli oikein muistan niitä myytiin huoltoasemilla silloin. Muuta musiikinkuuntelua meillä ei harrastettu.

Jostain syystä keksin kuitenkin mennä musiikkiluokalle yläasteella, ja silloin lauloin kuorossa noin puolitoista vuotta. Keikkoja oli kirkoissa lähinnä. Sekin jäi kun perhe muutti Hyvinkäälle, ja seuraava kosketus musiikkiin olikin kun silloiset kaverit tarvitsivat rajuun ja raakaan rokkibändiinsa laulajaa ja basistia. Tällöin olin jo 18 vuotias.

Ei minulla taida olla musiikillista kotia, kun tarkemmin asiaa ajattelen. Niin se on.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä Klikkaa sensijaan tätä
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)