Mikael 01.09.2006 10:33:20 | |
---|
Ei niitä prot tartte, elämässä tulee rahaa ja mimmejä ihan tarpeeksi. Siitä mistä aita on matalin... |
Mikael 01.09.2006 10:34:33 | |
---|
Aiai, menikö muisti? Sä oot sitte ratkennu? Hehe... katotaanpa sit mitä eilen nauhalle tarttui... Siitä mistä aita on matalin... |
Raimo 01.09.2006 11:16:20 | |
---|
Hoho- plussat Mikaelille ja Milcoinille. :P Uutta näytettä... |
blueroom 04.09.2006 23:52:29 | |
---|
ja kyllähän studiossa pitää saada polttaa kessua. kokoaikainen ulkona ramppaaminen johtaa kuppikunnittumiseen (sana?) ja röökiltä tullessa aletaan muistinvaraisesti mussuttaa: "olisko se sittenkään ollut hyvä se triangelin vire siinä introssa..." "Now there's John, Paul and George and then there's the new kid. Don' remember his name though..." -säkällähän näitä tehdään- |
kimurantti1 05.09.2006 00:26:55 | |
---|
ja kyllähän studiossa pitää saada polttaa kessua. Entäpä jos studiolla on joku, joka ei yhtään pidä siitä savusta? Ainakin itse tunnustaudun sellaiseksi.. Allekirjoitukset ovat samanlaisia kuin asennepaidat - aivan per***stä. Ovat muka tarkoittavinaan jotain syvällistä, mutta oikeastaan kertovat vain käyttäjänsä tarpeesta herättää huomiota ja olla jotenkin hauska. Ihan niin kuin tämäkin... |
Entäpä jos studiolla on joku, joka ei yhtään pidä siitä savusta? Ainakin itse tunnustaudun sellaiseksi.. No sitten et pidä. Ei aloiteta periaatteellista keskustelua tupakoinnin hyvyydestä ja huonoudesta. Kysymys on vain siitä, että nykyään on tullut tavaksi mennä ulos tupakoimaan vaikka paikalla olisi pelkkiä tupakoitsijoita, ja onhan se aika kornia. Hätätapauksessa voit syödä koko ajan. Useimmat eivät kehtaa polttaa silloin kun toinen syö ;-) |
Raimo 05.09.2006 00:47:24 (muokattu 05.09.2006 00:47:37) | |
---|
Vitsikästä on se, että muiden pajoissa joissa saa polttaa on tullut röyhyteltyä oikein milellään mutta nyt oma on savuton! ;) Aika paljon kyl itse asiassa löytyy savuttomia jotka diggaavat moisesta... Uutta näytettä... |
milcoin 05.09.2006 00:51:02 | |
---|
No sitten et pidä. Ei aloiteta periaatteellista keskustelua tupakoinnin hyvyydestä ja huonoudesta. Kysymys on vain siitä, että nykyään on tullut tavaksi mennä ulos tupakoimaan vaikka paikalla olisi pelkkiä tupakoitsijoita, ja onhan se aika kornia. Hoho. Akustointimateriaalit ottaa kai sit vähemmän sitä hajua itseensä jos paikalla on pelkkiä tupakoitsijoita? Mun mielestä sellasten kans on kivempaa äänittää jotka polttaa. Tulee itsekin käytyä pihalla vähintään kerran tunnissa eikä kukaan kato kelloa ja hoputa takas pääkallopaikalle. "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
kivi 05.09.2006 00:54:01 (muokattu 05.09.2006 00:55:25) | |
---|
Hoho. Akustointimateriaalit ottaa kai sit vähemmän sitä hajua itseensä jos paikalla on pelkkiä tupakoitsijoita? Mun mielestä sellasten kans on kivempaa äänittää jotka polttaa. Tulee itsekin käytyä pihalla vähintään kerran tunnissa eikä kukaan kato kelloa ja hoputa takas pääkallopaikalle. Ei kai se niistä akustoista oo kiinni. Lähinnä ne on analogitiskien faderit jotka menee tukkoon savusta, ja sitten voi yrittää ultraäänipesua tai vaihtaa liu'ut. Mut nykyään kun tiskit on virtuaalisia eikä oo sellaisia liukuja joiden kautta menee audio, niin ei se savu laitteita niin haittaa. Paitsi just vintage-analogipöytää. |
Timo JM 05.09.2006 01:00:58 (muokattu 05.09.2006 01:04:24) | |
---|
Kysymys on vain siitä, että nykyään on tullut tavaksi mennä ulos tupakoimaan vaikka paikalla olisi pelkkiä tupakoitsijoita, ja onhan se aika kornia. Vaan joskus muinoin, kun tarkkaamoissakin vedettiin aamusta iltaan ja päivästä toiseen useamman vuoden ajan, alkoi terva tehdä tuhojaan jo laitteistoissakin - varsinkin pöydissä. Vetäkää pojat nappeja tai jotain suonensisäisiä niin pysyy ilma ihmisen tuoksuisena (!) ja muiden keuhkot puhtaina vaikkei lähtiskään pakkaseen! EDIT: No niin, kivi ehti sivuta aihetta just ennen mua. ...siis mun mielestä. |
Raimo 05.09.2006 01:12:09 | |
---|
Joo siis päämotivaatio meilläkin on toi omat kamat ja seinät- asia... Saattaahan sitä itekkin viel joskus olla kuivilla. Hoho! Uutta näytettä... |
jPekka 05.09.2006 09:51:49 | |
---|
Vaan joskus muinoin, kun tarkkaamoissakin vedettiin aamusta iltaan ja päivästä toiseen useamman vuoden ajan, alkoi terva tehdä tuhojaan jo laitteistoissakin - varsinkin pöydissä. Ehkä se aito analoginen vintage-soundi ja lämpö syntyikin juuri siitä. "Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else."
-- G'Kar (Andreas Katsulas 1946-2006) |
blueroom 05.09.2006 12:02:29 | |
---|
Ehkä se aito analoginen vintage-soundi ja lämpö syntyikin juuri siitä. nimenomaan. kutsutaan sitä vaikka "terva-kompressioksi" :) "Now there's John, Paul and George and then there's the new kid. Don' remember his name though..." -säkällähän näitä tehdään- |
blueroom 05.09.2006 12:07:02 (muokattu 05.09.2006 12:07:21) | |
---|
Entäpä jos studiolla on joku, joka ei yhtään pidä siitä savusta? Ainakin itse tunnustaudun sellaiseksi.. sitten hän menee ulos siksi aikaa kun muut polttavat... :) no, ihan oikeasti meillä on aika hyvä ilmanvaihto ja suht isot tilat. kukaan ei ole vielä tähän päivään mennessä maininnut että tuntisi olonsa tukalaksi ja tottakai kysytään kaikilta paikallaolijoilta sopiiko kitkeä. (kieltävän vastauksen antanutta tietysti tuijotetaan alentavasti ;) "Now there's John, Paul and George and then there's the new kid. Don' remember his name though..." -säkällähän näitä tehdään- |
Haxu 05.09.2006 13:38:24 | |
---|
Hyväksi havaittua: Paikat siistiksi ja kamat, mikitykset, sessiot, linjat valmiiksi ennen asiakkaan saapumista. Sitten kun bändi on mestoilla ihan rauhassa moikkailla ja laittaa ne omille mestoile ja sitten: "aloitetaanpas kahvitauolla". Sound, Music, Emotion
www.aanivoimala.fi |
Teemu Tee 05.09.2006 15:22:38 | |
---|
Mulla ei oo kovinkaan paljoa kokemusta "oikeista" studioista, kotistudiosta ja treenien äänittämisestä kyllä aika paljonkin. Olen tehnyt seuraavanlaisia huomioita hyvistä ja huonoista jutuista. Näitä pyrin soveltamaan aina kun mahdollista: - ENNAKKOVALMISTAUTUMINEN: mitä tehdään, kuinka kauan ja kuka tulee milloinkin. Näistä selvä info ja ollaan jo puolet voitettu! - KAIKKI VALMIIKSI: soittajille on melko mahdotonta jaksaa odottaa tekniikan valmistelua ja säätämistä. Tämän vuoksi pyrin aina tekemään tekniikan niin valmiiksi kuin mahdollista jo ennen äänityssessiota. - VAIN PAKOLLISET PAIKALLA: edelleen - lainatakseni edellistä - odottaminen tuottaa vaikeuksia. Ylimääräisiä soittajia ei kannata ottaa mukaan sessioihin, varsinkaan jos he odottavat omaa vuoroaan. Kun väki vähenee, pidot paranee. Muille soittajille pitää olla oheistoimintaa tarjolla. - OMA KESKITTYMINEN 100%: kaikki ulkopuoliset häiriötekijät pois (känny yms.) ja keskittyy vain siihen mitä juuri tekee. Näin äänitettävä tuntee olonsa huomioiduksi. - HYVÄ FIILIS ITSELLÄ: hymyä, läpänheittoa ja vatsa sopivan täynnä kautta session. Tyhjän saa pyytämättäkin |
dewil 05.09.2006 16:43:24 | |
---|
Muista viis, mutta mä en lähde mihinkään sessioihin ilman mun uskollisia läpsyttimiä (a.k.a. sandaalit) yöpuvun housuja, tuoremehupurkkia ja 1 1/2L vissypulloa. Kahvinkeitin useimmista studioista onneksi löytyykin. Ennen mullakin oli ihan must juttu saada röökata studiossa, mutta nykyän on jotenkin nastempaa viettää ihka oikeita röökipausseja. Kai sitä kaipaa sellasta "oikeiden töitten" fiilistä elämäänsä. Dont Clone The Beat. Own The Beat. |
kimurantti1 05.09.2006 20:35:42 (muokattu 05.09.2006 21:24:46) | |
---|
Eikun siinä on mun mielestä kyse samasta jutusta, kun tässä baarien tupakkahuonejutussa. Nyt niiden jotka eivät halua sitä savua keuhkoihinsa pitää mennä muualle. Hullunkurinen asetelma? Mun mielestä kyllä. Viime studiosessioillakin joissa olin mukana, porukka meni ulos jos halusi välttämättä vetää raitista ilmaa filtterin läpi. Tosin suurin osa meistä ei polttanut. Ei sillä, on siihen savuun väkisinkin (etenkin tanssikeikoilla) tottunut, eikä se mun maailmaa kaada. Jos kuitenkin on mahdollisuus savuttomaan ympäristöön, niin kyllä se mahdollisuus mun mielestä pitää niille suoda jotka sen haluavat. Edit: Ja kyllä, mä edustan jälleen kerran tätä uutta sukupolvea, jota on peloteltu liiallisen melun, tupakan, hiv:n ja up tempo jazzin haitoista.. :-) Allekirjoitukset ovat samanlaisia kuin asennepaidat - aivan per***stä. Ovat muka tarkoittavinaan jotain syvällistä, mutta oikeastaan kertovat vain käyttäjänsä tarpeesta herättää huomiota ja olla jotenkin hauska. Ihan niin kuin tämäkin... |
axelsson 05.09.2006 20:36:15 | |
---|
Ennen mullakin oli ihan must juttu saada röökata studiossa Kato vaikka omakuvasta. |
Teemu Tee 06.09.2006 10:49:49 | |
---|
Ei aloiteta periaatteellista keskustelua tupakoinnin hyvyydestä ja huonoudesta. Kysymys on vain siitä, että nykyään on tullut tavaksi mennä ulos tupakoimaan vaikka paikalla olisi pelkkiä tupakoitsijoita, ja onhan se aika kornia.
Ei aloiteta, sovitaan niin. Ei ole pätkääkään kornia, että sisällä ei polteta. Tupakka on kuitenkin myös vierestä hengitettynä myrkky, joka lisäksi tunkeutuu joka paikkaan ja jää sinne haisemaan. Fakta juttu, tykkäsit tai et. Mua ei haittaa jos joku haluaa polttaa ulkona, omassa asunnossaan tai autossaan tms. Sisällä, kaikkien käytössä olevassa tilassa polttaminen on kuitenkin pelkästään itsekästä ja ajattelematonta. Jos joku on vuosikymmenien aikana tottunut siihen tai se omassa kaveripiirissä on hyväksyttyä, se ei tee asiaa yhtään sen oikeammaksi. (Neekereitä käytettiin pitkään orjina ja se oli yleisesti hyväksyttyä. Mutta oliko oikein???) Itse en mistään hinnasta menis äänittämään studioon, jossa poltetaan äänitys- ja tarkkaamotilassa. Lisäksi laulajana ääni ei toimi läheskään parhaiten röökiluolassa. Tää ei oo sit mikään hyökkäys sua kohtaan Kivi, tää on vain mun mielipiteeni tupakasta studiossa ja sä oot ilmeisesti vain eri mieltä. Tyhjän saa pyytämättäkin |