Aihe: Meneekö Metalli?
1 2 3 4 5
Nieby
02.09.2006 12:58:01
kun yleensähän on niin, että kaikki metalli-ihmiset suorastaan vihaavat räppiä, hiphoppia jne.. niin mites on, hyväksyttekös te tämän tyylin immeiset metallimusiikin?

vai onko tämä vain yksipuoleista?
Ronsto
02.09.2006 13:02:06

kun yleensähän on niin, että kaikki metalli-ihmiset suorastaan vihaavat räppiä, hiphoppia jne.. niin mites on, hyväksyttekös te tämän tyylin immeiset metallimusiikin?

vai onko tämä vain yksipuoleista?

Eipä taida olla yksipuolista.

Eräs hyvä ystäväni, kuuntelee pelkkää räppiä ja haukkuu kyllä hevimiehet aina ihan pystyyn :) Itsehän pystyn kuuntelemaan räppiä ja hiphoppia vaikka hevimies olenkin. NWA, Cypress Hill ja Wu Tang Clan, kyllä nuo on sellasia kestosuosikkeja. Niin ja unohtamatta tietenkään Eminemin ensimmäisiä levyjä.
"Saattaa olla, että riipasen kovan kännin tänään"
Ruoste
02.09.2006 13:04:07 (muokattu 02.09.2006 13:09:09)
Itse olen enemmän metalliin menevä mutta pidän jossain määrin räpistä, tosin räpin kuunteluni rajoittuu vain kouralliseen bändejä. Pidän musiikista joka rikkoo genrerajoja, kuten metallista jossa käytetään koneita ja räppiä tehosteina tai päinvastoin. Joten ei kaikki metallimiehet oli täysin homostelijoita musiikkimakunsa suhteen.

ps. sanottakoon vielä että vihaan mtv räppiä jossa hehkutetaan nopeita autoja, rahaa ja naisia joita kehotetaan kertosäkeessä heiluttamaan persettään. Tämä pinnallinen rap on musiikkia ilman minkäänlaista sanomaa tai musiikillista tarttuvuutta. Ja anteeksi jos loukkasin jonkun mielipidettä, tämä oli vain omani.
Paskansyöjien legioonat suoltaa taidetta... Frankie and Gatorin kotisivut
Nieby
02.09.2006 13:06:59
eikös muute Danzigilla oo siinä.. hmm.. oliks se nyt Wicked Pussycat, niin eiks se Glenn "räppää" siinä joteki?
Ronsto
02.09.2006 13:13:02

ps. sanottakoon vielä että vihaan mtv räppiä jossa hehkutetaan nopeita autoja, rahaa ja naisia joita kehotetaan kertosäkeessä heiluttamaan persettään. Tämä pinnallinen rap on musiikkia ilman minkäänlaista sanomaa tai musiikillista tarttuvuutta. Ja anteeksi jos loukkasin jonkun mielipidettä, tämä oli vain omani.

Komppoti komps. Unohdin mainita tämän omassa tekstissäni.
"Saattaa olla, että riipasen kovan kännin tänään"
gorgonoidi
02.09.2006 13:20:40

eikös muute Danzigilla oo siinä.. hmm.. oliks se nyt Wicked Pussycat, niin eiks se Glenn "räppää" siinä joteki?

Joo, se on ihan hirvee biisi, mutta kyllähän se siinä taitaa räpätä.
Nieby
02.09.2006 13:22:00
Joo, se on ihan hirvee biisi, mutta kyllähän se siinä taitaa räpätä.

joo ei oo hyvä.. Mother on hyvä.
gorgonoidi
02.09.2006 13:35:52 (muokattu 02.09.2006 13:36:13)

joo ei oo hyvä.. Mother on hyvä.

Komp komp! Offtopikki loppukoon
kid ego
02.09.2006 16:32:29
Ennakkoluuloiset ihmiset ovat hauskoja. Metallijätkät eivät siedä räppiä, ja räppärit vihaavat metallia. Käsitän ettei kaikki sovi kaikille, mutta mun kaaliini ei mahdu miksi joku luokitellaan oikeaksi tai vääräksi musiikiksi. Itsekin olen ollut kovin kriittinen monenlaista musiikkia kohtaan, mutta olen opetellut siitä irti sekä tietoisesti että altistumalla työpaikallani todella laajaskaalaiseen musiikkiin (elektrosta death metalliin, japsipopista grungeen, räpistä noiseen...).

Harvemmin tulee laitettua itse jotain räppi- tai klasarilevyä soimaan, mutta kuuntelen mieluusti mitä tahansa joka on "hyvin soitettu".
Palomieheksi olet kyllä kelpo jantteri / Melkein kuin viidakon kissaeläin / Mutta sano mulle, helkkari / Pitäiskö ostaa isompi radio -Tempura
Tapahtuipa kerran Miitissä (Saatavilla osat 1-3).
juxi
02.09.2006 18:29:07
Komppia kid egolle. Olen jo pitkään pyrkinyt luopumaan perinteisistä genrerajoista ja siirtymään siihen, että kuuntelen vain mielestäni hyvää musiikkia. Kyllä jokaisesta genrestä löytyy niitä helmiä, jos kyllä on sitten sontaakin.

Niin, vastaus kysymykseen. Uppooaa, metallista riippuen.
03:56 <@juxi> aika laimeeta siguttaa itteään
gorgonoidi
02.09.2006 18:52:05 (muokattu 02.09.2006 18:53:22)

Komppia kid egolle. Olen jo pitkään pyrkinyt luopumaan perinteisistä genrerajoista ja siirtymään siihen, että kuuntelen vain mielestäni hyvää musiikkia. Kyllä jokaisesta genrestä löytyy niitä helmiä, jos kyllä on sitten sontaakin.

Niin, vastaus kysymykseen. Uppooaa, metallista riippuen.

Samoinhan se minullakin alkaa jo onneksi olemaan vaikka puolivuotta sitten olin vielä niin "metal" :P
maama
02.09.2006 20:36:45
Kyllä minun mielestäni tulee olla avoin kaikille musiikin lajeille. Tiedän monta hevaria joille esim. Jazz on yhtäkuin kaikki musiikkityylit mihin ei olla tutustuttu. Koulun proggiksissakin kuuluu yleinen lause: ''eihän sitten soiteta mitäään jatsia'' vaikka tarkoituksena olisi soittaa melodisempaa rokkia,funkkia tai soulia. Tätä en pysty sulattamaan täysin.
Huuda mun arvonimee!
Bee-äf
02.09.2006 20:51:00
Eiköhän koko touhu liity teinien haluun kuulua johonkin porukkaan ja hieman pistää matsia pystyyn jonkun vastavoiman kanssa. Vrt. Diinit ja punkkarit neljännesvuosisata sitten, Modit ja rokkarit 40 v. sitten jne.
Itse musiikilla ei taida olla tämän asian kanssa mitään tekemistä. Enempi lahkeen leveydellä.
With one foot in yesterday and the other in tomorrow you end up peeing all over today.
WM
03.09.2006 10:26:05
Itseäni ei kiinnosta pitääkö joku runojen lausumisesta konebiitin päälle, mutta se räp-kulttuuri kaikkine blingbling koruineen ja löysine vaatteineen on jotenkin niin ahdistavaa teinipelleilyä. Eikä sekään mitään sen rinnalla, kun ne tulee joka paikassa käskemään leikkaamaan lettiäni.
Mutta, eläkööt rauhassa, olenhan itsekkin räppiä kuunnellut viidennellä kun kaverit kuunteli. Sitten löysin radio cityn..
"M.netin virallinen rölöilijä" -Teme007 "Elämä on kuin WM. Haiseva ja läski" - Magic Bullet
KTR
03.09.2006 12:45:28
Itseäni ei kiinnosta pitääkö joku runojen lausumisesta konebiitin päälle, mutta se räp-kulttuuri kaikkine blingbling koruineen ja löysine vaatteineen on jotenkin niin ahdistavaa teinipelleilyä.

Olisikohan tuo nyt kuitenkaan sitten sitä kaikista aidointa räp-kulttuuria? Eihän nyt sitten siinä metallissakaa ole kaiken ydin huonosti maalatut corpsepaintit ja haisevat vanhat nahkahousut. Tai en minä tiedä.
Juzzu
03.09.2006 14:40:51
Oi niitä aikoja kun Public Enemy ja Anthrax teki yhdessä musaa.
Ei multa mitään puutu, näillä mennään, ei mikään muutu.
Synnyttäjä
03.09.2006 15:51:23

ps. sanottakoon vielä että vihaan mtv räppiä jossa hehkutetaan nopeita autoja, rahaa ja naisia joita kehotetaan kertosäkeessä heiluttamaan persettään. Tämä pinnallinen rap on musiikkia ilman minkäänlaista sanomaa tai musiikillista tarttuvuutta.

Musta tollanen ei oo edes mitään kunnon räppiä, vaan miellän sen ehkä enemmän joksikin tanssimusiikiksi tai vastaavaksi. Tosi kovia katujen gangstoja joo Pradan takeissa ja Guccin kengissä...

Mutta aiheeseen, em. "räppi" ei siis iske, mutta tälläkin palstalla mainitut N.W.A., Cypress Hill, Public Enemy, Dr. Dre ja Wu-Tang-Clan iskee ihan kovaa. Snoop Doggillakin oli ihan letkeitä biisejä silloin joskus, mutta nykyäänhän sekin on semmoista perseenheilutus-metroseksuaali-blingbling -kamaa.

Niin, ja yläaste/lukioaikoina moinenhan ei olisi tullut kuuloonkaan. Silloin piti olla metallia tai ei mitään!
Kaikki tuntee apinan, apina ei tunne ketään.
south_of_heaven
03.09.2006 18:18:11
Cypress Hill on ihan hyvä loppujen lopuksi
itki south_of_heaven
sartzan
05.09.2006 19:32:57
Oi niitä aikoja kun Public Enemy ja Anthrax teki yhdessä musaa.

Juu, ja aerosmith ja run dmc... tai onyx ja biohazard. Salt'n'Pepallakin on joku biisi ("Not your business" ta joku sen suuntainen) josta on myös metallihtavampi versio.

Minusta tuntuu että tämä "mun genre on parempi kuin sun genre, joka on siis ihan tajutonta paskaa, eikä vähiten siksi, että _minä_ en pidä siitä" -ajattelu on enempi juuri lapsille ja lastenmielisille markkinoitua hapatusta. Ei vaatevalmistajat halua, että lökäpöksyrahat menee nahkarotseihin tai päinvastoin. Sama pätee varmaan muuhunkin alakulttuureihin nojaavaan markkinointiin. Ylipäänsä hämmästyttää itseään kovinakin musiikin ystävinä pitävät tyypit, joilla argumentointikyky ei-mieluisan musatyylin kohdalla rajoittuu lausahdukseen "no vittu ku se on ihan paskaa" tai "en tykkää koska se on paskaa", ilman kykyä määritellä mikä tekee ko. musiikista "paskaa". Luulisi että ihmiset viimeistään aikuisuuden kynnyksellä uskaltaisivat katsella sen oman hiekkalaatikon ulkopuolellekin jo hieman...

Itse olen jäävi oikeastaan osallistumaan tähän ketjuun, koska en ole sen kummemmin hiphoppari kuin metallinainenkaan (tai minkään muunkaan alakulttuurin värientunnustaja), mutta tulin vain toteamaan (ehkä olen todennut tämän jo joskus aiemminkin jossain ketjussa) että kaksi tuntemaani kovinta "hiphopparia" ei näytä päällepäin pätkääkään hiphoppareilta. Ei ole jalassa housuja jonne mahtuisi koko ompeluseura, eivätkä ole kuorruttaneet itseään halpis-blingblingillä tai muilla heimotunnuksilla. Myöskään en ole heidän suustaan kuullut ikinä poikkipuoleista sanaa muunlaista musiikkia kohtaan, vaikka kotona useimmiten levylautasella pyöriikin oman lempigenren sellaiset artistit, joista viidenkymmenen sentin hiphopparit eivät ole ikinä edes kuulleet... Ja niillä levylautasilla pyörii kyllä sitten räpin lisäksi muutakin, vaikka omin genre onkin selkeä.
"Mun WinAmpin randomi toimii ihan miten sattuu"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)