Aihe: Midi soundit hirvittää
1
Haipuma
10.11.2003 13:46:09
Onko mahdollista päivittää ilmaiseksi jostain noita midi soundeja, jotka koneellani soittavat Midi tiedostoja?Äänikortti on tuollainen integroitu (jos sillä on tekemistä asian kanssa).
Kuullostaa aika karmealta nuo pianot sun muut. Jos voi, niin mistäköhän löytynee päivitystä?

Vai pitääkö ostaa parempi äänikortti jos noita midiääniä haluaa paremmiksi?
Iowa § Yksikätisten pianistien täytyy esiintyä ilmaiseksi
Rantsu
10.11.2003 13:52:44
Kuulostaa pahalta. Just tuolla tavalla mullakin alkoi tauti aikanaan, että piti soundeja saada vähän paremmiksi. Se on vuosien varrella vain pahentunut (kts.kamalista), eikä lääkettä tunnu löytyvän...
PekkaM
10.11.2003 16:01:01
Olen antanut itseni ymmärtää, että nuo General MIDI soundit on ihan raudassa.
Osta JEM77BFP!
Juntunen
10.11.2003 16:07:38

Olen antanut itseni ymmärtää, että nuo General MIDI soundit on ihan raudassa.

Kyllä. Soundfonttejahan voi käyttää mikäli softa ja kortti niitä tukee.
Skinwalker
10.11.2003 16:09:56
Yamahalta (en muista nimeä) ja Rolandilta (virtual sound canvas) on ainakin saatavissa softapohjainen gm-midi syntikka. Ovat siitä hauskoja, että toimivat huomaamatta siinä taustalla ja vievät ikivanhoillakin tietokoneilla minimaalisesti prossun tehoja.

Yamahan midi syntsa tuli muinoin Final Fantasy 7 pelin mukana. Ihan toimivat saundit, mutta ei noilla saundeilla hirveästi kuitenkaan juhlita. Virtual sound canvasia olen tuttavan luona kuunnellut ja kotona käytännössä demoversiona kokeillut. Astetta paremmat soundit.

Ei noilta midisyntsiltä kannata niin hirveästi kuitenkaan odottaa jos levylle asti niiden soundeja ajattelee laittaa, mutta ihan hyvältä kuulostavat varsinkin klasari systeemit ja muut. Rokkia noilla ei oikein voi tehdä.
Ukko
10.11.2003 16:30:01

Ei se pelkällä kortilla autuaaksi tee. Kortti joka kykenee käsitelemään esim. soundi fontteja tms. olemattomalla latenssilla ja softa jolla duunaat musaa ja siihen pluggari tai softa joka soittelee ja mieluummin vielä kykenet sillä muokkaamaan soundi pankkeja. Siitä se ura urkenee. Ihan oikeasti liki kaikkien äänikorttien omat midi soundit ovat takapuolesta.
Haipuma
11.11.2003 09:56:07
Tarkoitus mulla oli vaan saada kuullostamaan hyvältä tuo piano, jotta olisi miellyttävämpi kuunnella mideinä esim. juuri klasaria. Saako jostain tuota Rolandin tai yamahan midisyntsaa ilimaseksi, esim. jotakin demoa?

Joo on kyllä mielessä ollut pidemmän aikaa hommata äänikorttia ja softaa, mutta kun on liian varovainen kokeilemaan kaikkea uutta ja pelottavaa! :)
Ukko
11.11.2003 17:35:17

Tarkoitus mulla oli vaan saada kuullostamaan hyvältä tuo piano, jotta olisi miellyttävämpi kuunnella mideinä esim. juuri klasaria. Saako jostain tuota Rolandin tai yamahan midisyntsaa ilimaseksi, esim. jotakin demoa?

Joo on kyllä mielessä ollut pidemmän aikaa hommata äänikorttia ja softaa, mutta kun on liian varovainen kokeilemaan kaikkea uutta ja pelottavaa! :)

Kontaktissa jyllää mm. Bösendorferin flyygeli ja a´ vot kun kuullostaa hyvältä. Eikä ole kuin reilut sata megaa kooltaan. Siihen väliin on huonoa tuoda räkki kamaa puhumattakaan korttien omista soundeista.
Nazareth
11.11.2003 18:15:34
Onko mahdollista päivittää ilmaiseksi jostain noita midi soundeja, jotka koneellani soittavat Midi tiedostoja?Äänikortti on tuollainen integroitu (jos sillä on tekemistä asian kanssa).
Kuullostaa aika karmealta nuo pianot sun muut. Jos voi, niin mistäköhän löytynee päivitystä?

yamahalla on joku en muista nimeä tarkkaan mut sil on kuotenki joku synteesi millä midit kuullostaa paremmalta. ja wingroove-niminen ohjelma soittaa midit oikein hyvänkuuloisesti. integroidut äänikortit tuottaa aika mitättömän laatuista midisoundia, ikävä kyllä

miä ostin aikoinaan SB:n Liven enkä sen jälkeen oo muuta tarvinnu, siinä on hyvät soundfontit ja midit kuullostaa hyvältä. kannattaa katella jostai käytettynä tai no ei ne uutena kait hirveitä enää maksa.
Jos uskonto on oopiumia kansalle, ihmiset ovat vaihtaneet miedompiin.
gatehill
11.11.2003 21:40:30

Jos löytyy VSTi tuki niin kokeile SampleTank ( http://www.sampletank.com/ ). Sen ilmainen piano pitäisi olla ihan ok...
http://www.lostintears.com andy at lostintears dot com
poppamies
11.11.2003 22:40:13

Yamahalta (en muista nimeä) ja Rolandilta (virtual sound canvas) on ainakin saatavissa softapohjainen gm-midi syntikka..

No olen itse kokeillut monenlaisia fontteja ja m.m to Rolandin Sound Canvas ja SB Liven omia mutta täytyy tunnustaa ja vannoa Pillu Gates'in nimeen että parhaiten toimii Microsoft GS Wavetable SW synt joka ilmeisti tulee XP'n mukana. Ihan yes soundit , paljon paremmat mitä esim. tuo mainittu Roland.
"G-strings are for strippers"
Haipuma
12.11.2003 10:16:18
Kiitosta kommenteista!
Ei tuota VSTi-tukea ole, ja nyt harmittaa kun kävin tsekkaamassa tuon sample tankin soundeja! Hienon kuuloisia on, ainakin ne maksulliset.

Eipä tässä XP:n microsoft wavetablessa ole sittenkään moittimista pianon kohdalla. Sain ainakin nyt sen käsityksen, että ei esim. rhodesia ym. saa hyvänkuuloista, ellei hommaa jotakin VSTi-plugaria tai muita. Tyydyn pianoon.

Täytynee kerätä rohkeutta, tietoa ja rahaa, jotta saisi äänikortin ja jonkun sekvensserisoftan joku päivä. Rahallisia lahjoituksia otetaan vastaan auliisti! :D
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)