Jouni 27.08.2006 21:23:35 | |
---|
Kuulkaas, kuulkaas. Pientä kotiäänitysnurkkausta pystyyn pistäessä aloin pohdiskella mikkietuasteen hankkimista. M-audion Delta1010LT:n (jossa siis kaksi etusta itsessään) ollessa ratkaisu audion viemiseen digitaalimuotoon tietokoneelle lienee järkevää (kun tarkoitus on äänittää ehkä korkeintaan neljää mikkiraitaa kerrallaan) hankkia jokin minimissään kahden kanavan etunen. Suurin tarve tässä olisi siis kanavan tasonsäätö ja phantomvirta, sillä tuo M-audio ei kumpaakaan tarjoa. Mikähän olisi sellainen etuaste, jolla saisi kelvollista (levyllekin tarvittaessa kelpaavaa) jälkeä repimättä viimeisiäkin persnahkojaan? Mielessä kävi kaksikanavaisista tuo ART DPSII, mutta oma tietous rajautuu melkoisesti. Useampi kanava (8kpl) olisi edustettuna SM Pro Audion PR8 Mk2:ssa, mutta mikähän on äänenlaadun laita? Kokemuksia? Ehdotelkaatten vapaasti. -Jouni- Im not trying to play the guitar. Im trying to play music.
- Michael Hedges -
Bella Italia #17
Romantikkoitkijät #6
AKKK #14 |
Tempo on vain nopeuden muoto. |
Jouni 28.08.2006 12:07:06 | |
---|
http://www.thomann.de/thoiw3_rme_quadmic_prodinfo.htm Tuosta lähtee. Kaikki tarvittava löytyy ja ehkä vähän ekstraa. Lisänä RME:n tunnettu laatu. Kaikki alle neljäänsataan T-kaupasta. Ja ei, en ole töissä RME:llä enkä Thomannilla. :D Kiitos vihjeestä. RME kisailee nyt noiden kahden ARTin räkkilaitteen kanssa. Katselin tuossa Thomannilla noita kahta, siis TPSII:ää ja DPSII:ää ja hintaero on melkoinen. Thomannin sivuilla on TPS:stä väärä kuva, eikä kaikkia ARTin omilla sivuilla listattuja ominaisuuksia ole ilmoitettu. Liekö Thomannilla todellisuudessa myynnissä vanha, eli ensimmäinen TPS-malli ja otsikko väärin...? Vai onko todella niin, että laite, jossa on samat ominaisuudet ja putki maksaa satasen vähemmän kuin ilman putkea...? Im not trying to play the guitar. Im trying to play music.
- Michael Hedges -
Bella Italia #17
Romantikkoitkijät #6
AKKK #14 |
Mikael 28.08.2006 12:10:48 (muokattu 28.08.2006 13:18:09) | |
---|
Siitä mistä aita on matalin... |
Jouni 28.08.2006 12:24:27 | |
---|
Im not trying to play the guitar. Im trying to play music.
- Michael Hedges -
Bella Italia #17
Romantikkoitkijät #6
AKKK #14 |
Daunt 28.08.2006 13:15:49 | |
---|
Tästä ei ole valitettavasti omaa kokemusta, mutta kovasti olen nähnyt kehuja: Line Audio OMP 8CH http://www.lineaudio.se/linepre.htm Ruotsalaista käsityötä. Hinta on varsin kohtuullinen. |
Jouni 28.08.2006 17:19:23 | |
---|
Tästä ei ole valitettavasti omaa kokemusta, mutta kovasti olen nähnyt kehuja: Line Audio OMP 8CH http://www.lineaudio.se/linepre.htm Ruotsalaista käsityötä. Hinta on varsin kohtuullinen. Kiitos. Kukahan tuota tuo? Im not trying to play the guitar. Im trying to play music.
- Michael Hedges -
Bella Italia #17
Romantikkoitkijät #6
AKKK #14 |
axelsson 28.08.2006 18:21:22 | |
---|
Tästä ei ole valitettavasti omaa kokemusta, mutta kovasti olen nähnyt kehuja: Line Audio OMP 8CH http://www.lineaudio.se/linepre.htm Ruotsalaista käsityötä. Hinta on varsin kohtuullinen. Onko "luotettavilta" tahoilta kehut tulleet? Myös saman firman mikit herättivät jo aiemmin kiinnostusta, mutta vähänlaisesti taitaa kellään olla kokemusta näistä? |
askomiko 28.08.2006 20:02:12 (muokattu 28.08.2006 20:04:05) | |
---|
Osta ja kerro muillekin. Tuossa on sen verran edullinen hinta että melkeinpä jokatapauksessa ottaisin tuon mieluummin kuin vaikkapa minkä tahansa Behringerin. Ulkokuori ja liittimet on jo paremman näköistä rautaa, tuskin ne on sisällekkään ripulia kakkineet. Tai eihän sitä tiijä, ruotsalaisista.. :) On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |
Riku Rotten 28.08.2006 20:17:42 | |
---|
Ruotsalaista käsityötä. Hinta on varsin kohtuullinen. Noihin hintoihin tavis pulliainen saa vielä lisää 25% tai 22%, siis Ruåttin tai Suomen alvit. Siitä huolimatta kohtuuhinnoissa...
|
Daunt 28.08.2006 20:29:26 | |
---|
Kiitos. Kukahan tuota tuo? Ei kukaan, mutta eiköhän joku myy niitä tänne Ruotsista. |
Daunt 28.08.2006 20:32:27 | |
---|
Onko "luotettavilta" tahoilta kehut tulleet? Myös saman firman mikit herättivät jo aiemmin kiinnostusta, mutta vähänlaisesti taitaa kellään olla kokemusta näistä? Joku ruotsalainen studio oli päätynyt noihin vertailtuaan kalliimpiin vaihtoehtoihin. Luotettavuudesta en tiedä muuta kuin, että firma lupasi minulle kahden viikon palautusoikeuden, jos en jostain syystä pitäisi etusesta. |
drlecter 28.08.2006 20:54:57 | |
---|
Onko olemassa 8-kanavaista budjettietuastetta, behringerin tuoteelle etsin vaihtoehtoa? |
_mane 28.08.2006 23:12:40 | |
---|
Tempo on vain nopeuden muoto. |
Jouni 29.08.2006 00:48:42 | |
---|
http://www.thomann.de/thoiw3_sm_pro … 8_mk2_inkl_adat_modul_prodinfo.html Jos en väärin ymmärtänyt tämän yhdistelmän speksejä, niin 8 zipaletta etuasteita ADAT-outputilla...? Hintaa karvan verran enemmän kuin Behrulla...Tosin Behrussa ADAT I/O. Juuri tuota SM:n vempelettä, joskin ilman ADAT-modulia katselin vaihtoehdoksi. Jos päädyt tuohon ADAT-malliseen, niin kerro sitten olikshyväkandeeksajatella. 8 kanavaa on kuitenkin kotihommissakin kauaskantoisempi ratkaisu kuin kaksi. Im not trying to play the guitar. Im trying to play music.
- Michael Hedges -
Bella Italia #17
Romantikkoitkijät #6
AKKK #14 |
PIM 29.08.2006 07:17:08 (muokattu 29.08.2006 07:17:18) | |
---|
http://www.thomann.de/thoiw3_sm_pro … 8_mk2_inkl_adat_modul_prodinfo.html Jos en väärin ymmärtänyt tämän yhdistelmän speksejä, niin 8 zipaletta etuasteita ADAT-outputilla...? Hintaa karvan verran enemmän kuin Behrulla...Tosin Behrussa ADAT I/O. Ihan vaan tiedoksi: Joidenkin nettikommenttien mukaan nuo SM PROn vehkeet tai niiden toteutustapa ei välttämättä ole sieltä parhaasta päästä, jopa sellaisiakin väitteitä olen nähnyt että Behringerin vehkeetkin olisi työn- ja komponenttien laadussa selkeästi parempia. Jäämme mielenkiinnolla odottelemaan käytännön kokemuksia... |
jPekka 29.08.2006 09:05:11 | |
---|
Ihan vaan tiedoksi: Joidenkin nettikommenttien mukaan nuo SM PROn vehkeet tai niiden toteutustapa ei välttämättä ole sieltä parhaasta päästä, jopa sellaisiakin väitteitä olen nähnyt että Behringerin vehkeetkin olisi työn- ja komponenttien laadussa selkeästi parempia. Samantapaisia olen kuullut minäkin. n-Track Studion foorumilla joku totesi aikanaan, että etuset olivat ookoo ja laitteen analoginen ulostulojälki ihan hyvää, mutta ADAT-väylästä puski signaaliin mukaan ylimääräistä kohinaa. "Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else."
-- G'Kar (Andreas Katsulas 1946-2006) |
drlecter 29.08.2006 10:11:41 | |
---|
Samantapaisia olen kuullut minäkin. n-Track Studion foorumilla joku totesi aikanaan, että etuset olivat ookoo ja laitteen analoginen ulostulojälki ihan hyvää, mutta ADAT-väylästä puski signaaliin mukaan ylimääräistä kohinaa. Saikos behringerissä muuten kuin adattina singnaalin ulos? Tälläisen kapistuksen kaveriksi sitä etusta olen aatellut. Adattia en ole aatellut käyttää vaikka dsp2000:ssa olisi kait se mahdollisuus.. http://www.pcmus.com/images/dsp2000.gif |
PIM 29.08.2006 10:16:02 | |
---|
Saikos behringerissä muuten kuin adattina singnaalin ulos? Kun kytkee adat outin suoraan adat iniin niin signaali tulee ulos analogilähdöistä. Edes tuo "turha" AD/DA-muunnos ei tuossa välillissä juurikaan signaalia huononna. Tälläisen kapistuksen kaveriksi sitä etusta olen aatellut. Adattia en ole aatellut käyttää vaikka dsp2000:ssa olisi kait se mahdollisuus.. Saako udella että mikset? |
drlecter 29.08.2006 10:19:46 | |
---|
Kun kytkee adat outin suoraan adat iniin niin signaali tulee ulos analogilähdöistä. Edes tuo "turha" AD/DA-muunnos ei tuossa välillissä juurikaan signaalia huononna.
Saako udella että mikset? Joutuisin luultavasti poistamaan ton ulkoisen boksin pois käytöstä. Siinä on kuulokelähtö ym. kivaa käden ulottuvilla. |