Aihe: Rumpalointi ja laulaminen
1 2 3
Davos
21.08.2006 22:24:40 (muokattu 21.08.2006 22:26:15)
Eräällä nimeltä mainitsemattomalla "maailman parhaalla" progehevirumpalilla on keikoilla sellanen sateenkaaren muotoinen standi, jonka avulla rumputeknikko aina liu_uttaa mikin pois tieltä silloin kun lauluosuuksia ei ole.

Edit. Vähän hölmön näkönen, mutta käytännöllisen oloinen ratkaisu tuokin.

Se on älytöntä tossa Portnoyn puomihässäkässä että sillä sitten kykkii kaveri koko kolmituntisen setin ajan siellä takana kääntelemässä Mikelle mikkiä. Kova duuni!
hollmi-5
21.08.2006 22:27:13 (muokattu 21.08.2006 22:28:31)
Kyllähän tuo Portnoyn soitto oikeasti on kivempaa kuuneltavaa ja katseltavaa kun vaikkapa Peartin. ;) Minun arvoasteikolla Mike sopiii Neilin pyllynpyyhkijäksi, jos varsinainen on isyyslomilla.

Edit: Lainaus oli Davosilta, joka ehti muuttamaan omaa lausuntoansa...
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
HeavyMachinery
22.08.2006 09:23:17

Minun arvoasteikolla Mike sopiii Neilin pyllynpyyhkijäksi, jos varsinainen on isyyslomilla.

Olen samamieltä holmmin kanssa. Noita kahta ei saisi mainita edes samassa lauseessa....

Mutta niin se on että portnoy tulee jäämään historiaan ei soittonsa puolesta vaan paskimman virppa soundin kautta aikojen ansioista.... Sen miehen tomi sounditkin muistuttaa aivan rolandin sähkörumpu soundeja...
Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa....
Progressor
22.08.2006 09:38:25
Antaa Portnoyn olla. Hänen haukkumisensa ei kuulu tähän ketjuun - ellei joku sitten halua moittia hänen laulutaitoaan. Peart taas ei laula, joten häntä ei tässä keskustelussa tarvita lainkaan.

Minulla ei ole oikeastaan mitään lisättävää siihen, mitä olen jo aiemmin kirjoittanut tässä ketjussa. Sen verran voin sanoa, että laulaminen rummutuksen ohessa paranee ajan mittaan. En itse ole huomannut tällä välin mitään merkittävää laadun kohoamista, mutta bändimme pomo totesi jokin aika sitten, että yhtäaikainen soittoni ja lauluni on muuttunut varmemmaksi. Soittamalla siis tosiaan oppii soittamaan.
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
S.M.A.K.
Bacchus
22.08.2006 12:31:01
Minun arvoasteikolla Mike sopiii Neilin pyllynpyyhkijäksi, jos varsinainen on isyyslomilla.

Veikkaisin, että Portnoy on itse ihan samaa mieltä. Peart on miehelle kuitenkin melko suuri esikuva, kuuleehan sen soitostakin.
"You're not right in the head and nor am I / And this is why / This is why I like you, I like you, I like you"
Davos
22.08.2006 15:32:34

Vietävän hollmi kun kerkesit väliin :D Nappasin pois ihan siitä syystä etten jaksaisi tätä iänikuista keskustelua Portnoyn paskuudesta tähän väliin. :)

Mä kuitenkin olen vielä nuori enkä ymmärrä niin Rushin kuin Peartinkaan hienouksia, vaikka muu progerock kolahtaakin lujaa. Soolothan Peartilla on hienoja mutta ei se soitto muuten mun mielestä ole mitenkään erityisen hienoa, groovaavaa tai mitään muutakaan.

Jokatapauksessa, itse laulan usein kun on jotain keikkoja, niin lähinnä omaksi ilokseni setin takana. Lauluääntä mulle ei juurikaan ole siunattu, mutta tuopahan ainakin fiilistä. Soittoa se vaikeuttaa selvästi kun on vähääkään monimutkaisempaa komppia, mutta ihan peruskomppipohjaisissa härdelleissä pystyn laulamaan sujuvasti mukana soiton kärsimättä.
HeavyMachinery
22.08.2006 17:37:10

Mä kuitenkin olen vielä nuori enkä ymmärrä niin Rushin kuin Peartinkaan hienouksia, vaikka muu progerock kolahtaakin lujaa. Soolothan Peartilla on hienoja mutta ei se soitto muuten mun mielestä ole mitenkään erityisen hienoa, groovaavaa tai mitään muutakaan.

Peartin soitto on äärettömän tarkkaa napakkaa ja melodista ? Ei se groove ole aina se rumpalin määre....

Jokatapauksessa, itse laulan usein kun on jotain keikkoja, niin lähinnä omaksi ilokseni setin takana. Lauluääntä mulle ei juurikaan ole siunattu, mutta tuopahan ainakin fiilistä. Soittoa se vaikeuttaa selvästi kun on vähääkään monimutkaisempaa komppia, mutta ihan peruskomppipohjaisissa härdelleissä pystyn laulamaan sujuvasti mukana soiton kärsimättä.

Itse kun soittelen levyjen mukana niin laulan aina niitä biisejä samalla. Varsinaista laulua varten mulla sellainen akg:n headsetti mikki kun kyllästyin kurottelemaan siihen puomiin....
Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa....
Davos
22.08.2006 17:53:06
Peartin soitto on äärettömän tarkkaa napakkaa ja melodista ? Ei se groove ole aina se rumpalin määre....

Itse kun soittelen levyjen mukana niin laulan aina niitä biisejä samalla. Varsinaista laulua varten mulla sellainen akg:n headsetti mikki kun kyllästyin kurottelemaan siihen puomiin....

Tuon unohdin myös mainita, eli levyjen mukana soitellessa tulee tosiaan laulettua lähes poikkeuksetta.
wavelength
22.08.2006 19:33:29

Se on älytöntä tossa Portnoyn puomihässäkässä että sillä sitten kykkii kaveri koko kolmituntisen setin ajan siellä takana kääntelemässä Mikelle mikkiä. Kova duuni!

Kova duuni ja kova palkka. ;) Kyseessä taitaa kuitenkin olla Miken rumputeknikko Josë, joka kykkisi muutenkin siellä takana.
vernie
24.08.2006 22:17:36
Palatakseni aiheeseen, nyt on ekat laulutreenit ohi ja täytyy sanoa, ettei musisointi ole pitkään aikaan tuntunut näin hauskalta. Lyötiin samoissa treeneissä sekä mulle että basistille mikit nenän eteen, ja yllättävän kivuttomasti alkoi stemmat löytyä. Positiivista oli myöskin se, että kaikki laulut kuuluivat lopulta hyvin, toisiaan syömättä, eikä rummut vuotaneet pahasti laulumikkiini. Mikrofonivalintani oli siis Shuren SM57 ja lauleskelin naama kiinni mikissä Roberton ohjeiden mukaisesti.

Yksi aika jännä juttu oli se, että mun ääni kuului huomattavasti kovempaa, kuin bändikaverien vaikka esim. päälaulajastamme lähtee taatusti enemmän hönkää kuin meikäläisestä. Jouduttiin säätämään mikseristä mun laulua reilusti alas muiden ollessa lähes täpöllä. Johtuukohan siitä, että muilla on 58:t ja mulla 57, vai siitä että mun piuhan mikserivahvistimen päässä on xlr-liitin ja muilla ihan semmonen perusplugi..? Vai kenties jostain muusta..?
Kuuntele uutta Jamrodia! | M.A.C.H.O. #8 | kalamies#34 >-)))>
hollmi-5
24.08.2006 22:19:16
muilla on 58:t ja mulla 57, vai siitä että mun piuhan mikserivahvistimen päässä on xlr-liitin ja muilla ihan semmonen perusplugi. XLR-liittimen kautta tulee enemmän gainia.
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
Jeltz
24.08.2006 22:20:45 (muokattu 24.08.2006 22:21:07)
Yksi aika jännä juttu oli se, että mun ääni kuului huomattavasti kovempaa, kuin bändikaverien vaikka esim. päälaulajastamme lähtee taatusti enemmän hönkää kuin meikäläisestä. Jouduttiin säätämään mikseristä mun laulua reilusti alas muiden ollessa lähes täpöllä. Johtuukohan siitä, että muilla on 58:t ja mulla 57, vai siitä että mun piuhan mikserivahvistimen päässä on xlr-liitin ja muilla ihan semmonen perusplugi..? Vai kenties jostain muusta..?

Jos sun mikkisi oli XLR:llä kiinni mikkietuasteessa, ja muiden bändiläisten mikit plugilla linjasisääntuloissa, niin ei ihme että kuului kovempaa, kun mikistä ei tule linjatasoista signaalia, vaan se tarvitsee etuasteen jotta saadaan signaalitaso linjatasoiseksi.

EDIT: hidas, kuolin.
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla. Salon Seudun Bändit
vernie
24.08.2006 22:34:07
Jos sun mikkisi oli XLR:llä kiinni mikkietuasteessa, ja muiden bändiläisten mikit plugilla linjasisääntuloissa, niin ei ihme että kuului kovempaa, kun mikistä ei tule linjatasoista signaalia, vaan se tarvitsee etuasteen jotta saadaan signaalitaso linjatasoiseksi.

Joo, tattista vaan! Olen kuullut tästä vähän ristiriitaisia näkemyksiä, mutta hyvä että viimein selvisi. Kiittikiitti.
Kuuntele uutta Jamrodia! | M.A.C.H.O. #8 | kalamies#34 >-)))>
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)