ninos 22.08.2006 12:53:53 (muokattu 22.08.2006 12:55:36) | |
---|
Paras Telekaula on subjektiivinen käsite. Oletko koittanut 50's Classicia tai '52 RI'tä? Puolen tunnin soittelun jälkeen et enää halua ohuempaa kaulaa! Kyllä sitä perinteistä '52 olen testannut ja pitkään soittelin mutta ei tuntunut siltikään siltä oikealta. Kyllä itse tietää mitä sitä oikeasti haluaa ja tarvitsee :) Eli osta hyvä mies saarnibodynen ja paksukaulainen Tele, siitä on hyvä alkaa muokata loppuiän soittopeliä! Saarnia etsitään ja voihan se kaula olla paksukin, kunhan se sopii käteeni. Esim. Wolfgangissa on suht. paksu, ei mikään hirmuisen paksu ja assymmetrinen profiili ja se on mitä mainioin omaan käteeni. Ja ohuet kaulat olen todennut myös hyviksi omaan käteeni. Sekä aluksi pitäisi saada hyvän kuuloinen kitara paperilla, sitä sitten riennän testaamaan. Itseasiassa itselleni se soitettavuus on tärkein eli siis kaula pääasiassa. Tottakai saundi on tärkeä mutta first things first ja tällä kertaa haussa on twangia ja jykevyyttä. Teleen siis turvaudun. |
Muistakaa venytellä. |
pliksu 22.08.2006 13:08:56 | |
---|
Paras Telekaula on subjektiivinen käsite. Oletko koittanut 50's Classicia tai '52 RI'tä? Puolen tunnin soittelun jälkeen et enää halua ohuempaa kaulaa! Komppaan. Omassa '52 reissuessa on se kuuluisa 'half of a Louisville slugger', enkä muuta halua. '62 straton kaula on ärsyttävä tikku telellä soittelun jälkeen. Kyllä siinä on tekemisen meininki kun on jotain, jota puristaa. And there ain't nothin' like a friend who can tell you you're just pissin' in the wind. |
ninos 22.08.2006 16:29:01 | |
---|
Katsoin täältä: http://www.sweetwater.com/store/detail/TeleCPBjDS/ Fenderin sivuilla luki kiiltäväpintainen lakka ja tuolla kahta eri tietoa. Ensiksi satiini ja sitten kiiltävä. Hoho, mutta luotan Fenderin sivuihin enempi. Lisää vaihtoehtoja jos vain löytyy! |
Jungleman 22.08.2006 18:16:39 | |
---|
Pitkään olen jo etsinyt sitä oikeaa Telecasteria itselleni, mutta ei tunnu löytyvän. Kyseisen Telecasterin tulisi siis täyttää nämä kriteerit: ... Aika lähelle menee Highway 1 Texas Tele. Vaahterakaula, satiiniviimeistely, isohkot nauhat. Radius taitaa olla 12" jos oikein muistan, profiili ei ehkä ole kaikkein ohuin mahdollinen. Minä olisin melkein jo ostanut tuon itselleni, jos radius olisi se perinteinen... Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 |
ninos 22.08.2006 21:10:40 | |
---|
Aika lähelle menee Highway 1 Texas Tele. Vaahterakaula, satiiniviimeistely, isohkot nauhat. Radius taitaa olla 12" jos oikein muistan, profiili ei ehkä ole kaikkein ohuin mahdollinen. Minä olisin melkein jo ostanut tuon itselleni, jos radius olisi se perinteinen... Vaikuttaa kiintoisalta. Pitänee poiketa F-Musiikissa. |