Jape Muusa 15.08.2006 08:34:25 | |
---|
Millä keinolla vois yrittää poistaa/vähentää ilmeisesti kännykän aiheuttamaa häiriöö kitararaidalta? Voiko mitenkään?Eq? Loppujen lopuksi tärkeintä ei ehkä olekkaan päämäärä,vaan itse liike!?! |
StJerky 15.08.2006 09:19:37 | |
---|
dyddydydyddydydyddydydyddydydyddydy Tuttua on. Pitäisiköhän kopioida tuota pohjarytmiksi piisille... |
varakeef 15.08.2006 09:22:25 | |
---|
dyddydydyddydydyddydydyddydydyddydy Tuttua on. Pitäisiköhän kopioida tuota pohjarytmiksi piisille... Sen saa parhaiten talteen pistämällä puhelimen äänettömälle, soittamalla siihen ja äänittämällä minidiskillä ihan vierestä. Tulee lujaa ilman häiriöitä. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
loosah 15.08.2006 12:40:45 | |
---|
Äänittämällä kitararaidan uudelleen. Ei siinä paljon EQ:t tms. auta, jos raidalla kuuluu dyddydydyddydy.... Ja millä tahansa kikalla sitä yrittäisit, vaikuttaisi se kuitenkin myös kitaran saundiin niin paljon, ettei siitä mitään käyttökelpoista jäisi. GIGO |
ITTAM 15.08.2006 12:52:19 | |
---|
Algorhmix ReNovator ( huippu ja huippu kallis), tai vähän samaan tapaan Adope Audition 2, sen freguency space editing tilassa. T. Matti |
ITTAM 15.08.2006 12:52:50 | |
---|
P.O. Algorithmix |
Jape Muusa 15.08.2006 14:01:47 | |
---|
Äänittämällä kitararaidan uudelleen. Ei siinä paljon EQ:t tms. auta, jos raidalla kuuluu dyddydydyddydy.... Ja millä tahansa kikalla sitä yrittäisit, vaikuttaisi se kuitenkin myös kitaran saundiin niin paljon, ettei siitä mitään käyttökelpoista jäisi. Juu,näin mä vähän pelkäsinkin asian olevan. No,eipä siinä mitään,jäljelle jää siis kaksi vaihtoehtoa,uudelleenäänitys tai antihäikänolla-ratkaisu (häiriö ei oo kovin paha). Loppujen lopuksi tärkeintä ei ehkä olekkaan päämäärä,vaan itse liike!?! |
tapparatapparatapparatapparatapparatapparatapparatapparatappara tapparatapparatapparatapparatapparatapparatappara................................ -=Botnee!!=- |
Jape Muusa 15.08.2006 16:11:38 | |
---|
tapparatapparatapparatapparatapparatapparatapparatapparatappara tapparatapparatapparatapparatapparatapparatappara................................ Manselaisten juonia koko häikkä? Loppujen lopuksi tärkeintä ei ehkä olekkaan päämäärä,vaan itse liike!?! |
Danko 15.08.2006 20:15:08 | |
---|
Manselaisten juonia koko häikkä? Mahdollisesti, onhan Nokia siinä vieressä. Itsetyydytys on seksuaalista - sitä minä teen! -Kukkakeppi |
jPekka 16.08.2006 12:04:49 | |
---|
Juu,näin mä vähän pelkäsinkin asian olevan. No,eipä siinä mitään,jäljelle jää siis kaksi vaihtoehtoa,uudelleenäänitys tai antihäikänolla-ratkaisu (häiriö ei oo kovin paha). Ainahan voi tehdä mokasta SEn jutun: äänitä puhelinkeskustelupätkiä ja muuta sellaista, ja lisää soolon taustalle, jolloin kännyhäiriö kuulostaa tarkoitukselliselta. Ainakin jos ovat synkassa biisin aiheen kanssa. "Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else."
-- G'Kar (Andreas Katsulas 1946-2006) |
Kukkis 77 16.08.2006 12:36:10 | |
---|
Millä keinolla vois yrittää poistaa/vähentää ilmeisesti kännykän aiheuttamaa häiriöö kitararaidalta? Voiko mitenkään?Eq? Tuli mieleen että ainakin Adobe Audititionissa on tuo Noise Reduction-toiminto. Sillä kokeilisin. Äänitä pätkä kännykän häiriöääntä, kaappaa siitä noise profile (suom. möykkäprofiili?) ja koita saada skittaraidasta pörinät pois. Voisin kuvitella toimivan, varsinkin jos kitara-rai-rai-raita on tarpeeksi eri taajuusalueella kännykkäpörinän kanssa. "Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin" -Aki Kaurismäki |
Torniojaws 16.08.2006 14:14:07 (muokattu 16.08.2006 22:03:06) | |
---|
Itse olen ainakin huomannut muutamissa kaupallisissakin levyissä kännyhäiriötä taustalla, mm. Joe Satrianin levyllä Strange Beautiful Music. Sellainen lyhyt häiriökohtaus muistaakseni You Saved My Lifessä. |
StJerky 16.08.2006 14:26:23 (muokattu 16.08.2006 14:27:01) | |
---|
Ainahan voi tehdä mokasta SEn jutun: äänitä puhelinkeskustelupätkiä ja muuta sellaista, ja lisää soolon taustalle, jolloin kännyhäiriö kuulostaa tarkoitukselliselta. Ainakin jos ovat synkassa biisin aiheen kanssa. Tämä on hyvä ajatus. tapparatapparatappara ring ring haloo? kuka siellä? En ole kiinnostunut tietokonelehdistä. Olisiko teillä aku ankkaa? Ai ei? Kuulemiin sitten. *ja kitarasoolo komeaan finaaliin* |
ITTAM 16.08.2006 14:39:17 | |
---|
Algorithmix ReNovator ( huippu ja huippu kallis), tai vähän samaan tapaan Adope Audition 2, sen freguency space editing tilassa. Eli siis maalataan ne häiriö taajudet, jotka näkyvät helposti eri värisinä ja leikataan ja kopioidaan niiden tilalle vierestä puhdasta. ReNovator on hienompi, se laskee ympäristöstä ääntä reiän tilalle jopa kerrannaisineen tarvittaessa. Nää on klassisen musiikin konserttiäänityksessä melkein perusjuttuja nykyään. Noise reduction ohjelmat jotka laskee samplesta ei oikein käy tälläiste yksittäisten äänien poistoon vaan pikemminkin jatkuvien tasaisten häiriöiden poistoon, esim ilmastointi tai tasainen liikenne muttei yksittäiset autot jne. T. Matti |
t-termiitti 16.08.2006 15:47:07 (muokattu 16.08.2006 15:48:45) | |
---|
Tuli mieleen että ainakin Adobe Audititionissa on tuo Noise Reduction-toiminto. Sillä kokeilisin. Äänitä pätkä kännykän häiriöääntä, kaappaa siitä noise profile (suom. möykkäprofiili?) ja koita saada skittaraidasta pörinät pois. Tuli vain mieleen, että jos nauhoittaa tuota häiriöääntä, minkä luulisi olevan paremmin kuin millisekunnilleen ja millihertsilleen aina samanlaista, ja lisäisi sitä sitten sopivan määrän, sopivaan kohtaan - käännetyllä vaiheella... E: Paitsi onpa noita biisejä joissa tuo tyddytyddy-ääni kuuluu, joko tarjoituksellisesti tai vahingossa. Pyöveli puhdisti kirveensä terän ja nauroi päälle. |
Jape Muusa 16.08.2006 21:58:32 | |
---|
Kiitosta vaan vastauksista kaikille. Taas tuli paljon uutta tietoo mulle. Loppujen lopuksi tärkeintä ei ehkä olekkaan päämäärä,vaan itse liike!?! |
ITTAM 17.08.2006 02:38:33 | |
---|
En halua olla riesa, mutta... -Yksi sovellutusalue on ottaa pois kiertojen vinku live äänityksistä. Terv. Matti |