Aihe: Heikki Silvennoinen - koomikko ja vakava muusikko
1 2 3 4 5 6 7
sellisti
13.08.2006 20:42:47
Parantaisen Jaakkona parhaimmillaan.

"Kitaraa pitää soittaa koska kitara tykkää että sillä soitetaan."
"Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -Jami
BigPapa
13.08.2006 21:54:01

"Kitaraa pitää soittaa koska kitara tykkää että sillä soitetaan."

Niimpä niin...
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
tiukkapipo
14.08.2006 23:12:21
Soittaessaan Hessu vaikuttaa jopa korostetun hiljaiselta ja totiselta kaverilta. Ei heti uskoisi samaksi mieheksi, joka telkkarissa vääntää naamaansa.

Mikäs olikaan se Helsinkiläinen ravintola nykyisen Zetorin tilalla? Siellähän q-stone oli aikoinaan house-bändinä. Pihalla oli aina 20-metrinen jono, vaikka sisällä olisi ollut vain kymmenen henkeä. Kyllä se Silvennoinen soitti upeasti tuolloinkin, kun vierellä oli useasti vertailukohteena muita vierailevia huippuja, kuten esim. Sami Hurmerinta.
Totisena pysyi Silvennoisen naama kun M. Kuustonen kertoi hänestä hauskoja juttuja - vai olivatkohan jutut Silvennoisen korvissa "hauskoja". Mutta eivätkös ne parhaat koomikot ole usein hiljaisia ja ujoja persoonia siviilissä.
Catwalkista tuli mieleen, että soittaako Takala nykyisin missään bändissä?
Veikko
21.08.2006 22:59:28
Q.stonen Pink on Blue -albumilla on Silvennoisen säveltämä One Moment-kappale, joka on mielestäni ehkä paras kappale jonka Silvennoinen on ikuna tehnyt. Muutenkin noi Q.stone-levyt on parhainta missä Silvennoinen on ollut mukana. Hieno soittaja ja säveltäjä, soitossa kuuluu jotain sellaista mihin ei ole sanoja.
"Herra on minun paimeneni - Mister is my cowboy!" -Jukka Emil Vanaja
MK73
15.06.2009 10:47:28
Silvennoiselta ilmestyy uusi lätty syyskuussa. Ei tällä kertaa SF-Bluesin kanssa vaan ihan omissa nimissään. Tosin komppina em. bändistä tutut Jani Auvinen & Janne Rajala. Musiikki on sitä taattua laatua, jonkun mielestä tylsähköä aikamiesbluesia. Mutta minun soittimeen levy tulee päätymään varmasti.

Uudet sinkkubiisit voi kuunnella tuolta:

www.myspace.com/heikkisilvennoinen
Hiki ja vääntö.
oo-p
16.06.2009 11:10:41

Pirun taitavahan se on kitaran kanssa, sitä en kiistä. Mutta ainoa mikä itselläni, paikoin vähän suuremmissakin määrin, ottaa päähän ovat kyllä useimmiten valitettavan banaalit tekstit.. Sille puolelle tarvis jotakin vähän kekseliäämpää..
Terve, ja kiitos kaloista! ..Delay, missä viivyt?!
M-Juhana
16.06.2009 12:37:54

Veikko: Q.stonen Pink on Blue -albumilla on Silvennoisen säveltämä One Moment-kappale, joka on mielestäni ehkä paras kappale jonka Silvennoinen on ikuna tehnyt. Muutenkin noi Q.stone-levyt on parhainta missä Silvennoinen on ollut mukana. Hieno soittaja ja säveltäjä, soitossa kuuluu jotain sellaista mihin ei ole sanoja.

Tiukka pändihän tuo oli. Se Kuustonen vaan siinä....shääh. Livenä nappas kyllä.
Kailis
16.06.2009 13:57:58

Sarko
16.06.2009 14:06:28
Ei kyllä putoa kitaristina yhtään, hengetöntä vinguttamista ja stenkkubluesia. IMHO IMO OPINION.
I like music that's more offensive. I like it to sound like nails on a blackboard, get me wild. -James Osterberg
Zed
16.06.2009 14:29:42 (muokattu 16.06.2009 14:32:30)

Sarko: Ei kyllä putoa kitaristina yhtään, hengetöntä vinguttamista ja stenkkubluesia. IMHO IMO OPINION.

Yhdyn tähän osittain. Hyvinhän se vetää oman juttunsa, mutta hiukan sama juttu kuin Claptonin kanssa: liian asiallista, pliisua ja yksipuolista soittoa. Minusta kekseliäisyys ja tietynlainen luova hulluus musiikissa ovat hyveitä, ja liika perinnetietoisuus pelkästään jarruttavaa ja mielenkiinnotonta.
"Posetiivinomistaja Markkaselta oli varastettu kymppi. Hän epäili kaikkia ihmisiä, jotka oli sinä päivänä tavannut. Niin teki myös hänen apinansa. Näistä seikoista voit päätellä, kuka on syyllinen."
Sarko
16.06.2009 14:45:09
Zed: Yhdyn tähän osittain. Hyvinhän se vetää oman juttunsa, mutta hiukan sama juttu kuin Claptonin kanssa: liian asiallista, pliisua ja yksipuolista soittoa. Minusta kekseliäisyys ja tietynlainen luova hulluus musiikissa ovat hyveitä, ja liika perinnetietoisuus pelkästään jarruttavaa ja mielenkiinnotonta.

Yhdyn täysin mielipiteeseenne, esim. kitaristina Greg Ginn on onnistunut kekseliäsyydellään ja luovuudellaan luomaan selkeesti oman stailinsa.
I like music that's more offensive. I like it to sound like nails on a blackboard, get me wild. -James Osterberg
sub zero
16.06.2009 14:51:36
Zed: Yhdyn tähän osittain. Hyvinhän se vetää oman juttunsa, mutta hiukan sama juttu kuin Claptonin kanssa: liian asiallista, pliisua ja yksipuolista soittoa. Minusta kekseliäisyys ja tietynlainen luova hulluus musiikissa ovat hyveitä, ja liika perinnetietoisuus pelkästään jarruttavaa ja mielenkiinnotonta.

Claptonin tyyli oli kyllä jotain uutta silloin joskus... ja on sillä aikamoinen lick-varasto vieläkin.
mr. finland, walk on by, your ideapark dream mr. finland, walk on by, your alko store supreme
Sarko
16.06.2009 14:52:24
sub zero: Claptonin tyyli oli kyllä jotain uutta silloin joskus... ja on sillä aikamoinen lick-varasto vieläkin.

Niin, se oli tosiaan silloin joskus uutta. Mun mielestä Clapin hommat lähti vitummoiseen laskuun heti Yardbirdsin jälkeen.
BigPapa
16.06.2009 14:55:23

Sarko: Niin, se oli tosiaan silloin joskus uutta. Mun mielestä Clapin hommat lähti vitummoiseen laskuun heti Yardbirdsin jälkeen.

Joo ja heti nousuun Bluesbreakersissa...höhö..............
They say everything can be replaced Yet every distance is not near So I remember every face Of every man who put me here. I shall be released.
Mahti
17.06.2009 09:10:55
tiukkapipo: Mikäs olikaan se Helsinkiläinen ravintola nykyisen Zetorin tilalla?

Cafe Metropol
Jokainen paistaa omat makkaransa
BaariMikko
17.06.2009 17:42:07

Sarko: Niin, se oli tosiaan silloin joskus uutta. Mun mielestä Clapin hommat lähti vitummoiseen laskuun heti Yardbirdsin jälkeen.

Ekalla keikalla parhaimmillaan, kun yleisössä oli 13 ihmistä, sen jälkeen paskaa. Eka demo ois ollu hyvä mutta ei niitä tohon aikaan vissiin pahemmin ees tehty ni jäi sitten Claptonilta hyvät levyt tekemättä kokonaan.
http://maihinnousu.net/tellus
-Cale
17.06.2009 18:14:54
BigPapa: Itse asiassa en määritellyt mitään, se on sanonta, jota Silpun porukat on itse viljelleet tietyistä kritiikeistä, joita ovat saaneet. Ja AOR on saanut hyvinkin negatiivisen leiman. Mielestäni aivan turha lokeroida taitavaa musaa tollasen nimikkeen alle. Se on vaan taitavasti tehtyä musaa, siinä kaikki.AOR taitaa olla joidenkin "hengellisten nuorisomuusikoiden" keksimä termi, kun ei itse osata.Kikkelis kokkelis.

Miksei AOR muka voisi olla taitavaa?
BigPapa
17.06.2009 20:52:45 (muokattu 17.06.2009 20:53:44)

-Cale: Miksei AOR muka voisi olla taitavaa?

Mjaa toi oli aika vanha kommentti, mut sanotaan että se on niin sliipattuu ettei sitä kestä edes sika vinkumatta....Mitä tulee Silvennoisen soittoon ni vetäkää itte paremmin, näytettä kehiin ....mut uskallan epäillä ettei tuu...
They say everything can be replaced Yet every distance is not near So I remember every face Of every man who put me here. I shall be released.
BigPapa
17.06.2009 20:54:50 (muokattu 17.06.2009 21:02:05)

BaariMikko: Ekalla keikalla parhaimmillaan, kun yleisössä oli 13 ihmistä, sen jälkeen paskaa. Eka demo ois ollu hyvä mutta ei niitä tohon aikaan vissiin pahemmin ees tehty ni jäi sitten Claptonilta hyvät levyt tekemättä kokonaan.

Täällähän on oikein trollien juhlat meneillään. BaariMikko on hyvä ja luo samantyyppisen uran kuin Muuan Clapton, niin katellaan sit uudestaan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)