Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Heikki Silvennoinen - pelle ja vakava muusikko
1 2 3 4 5
MK73
12.08.2006 20:50:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laitoin pitkästä aikaa Q.Stone III:n soimaan ja havahduin, ettei Silvennoisesta ole juuri keskusteltu. Yleensäkin mies on ollut otsikoissa useammin Kummelin, ralli- tai lentoharrastuksiensa kuin musiikkinsa tähden.
 
Varttuneemmat diggarit muistavat hänet ainakin Tabula Rasasta tai Catwalkista. Sitten perusti Kuustosen ja Löytyn veljesten kanssa Q.Stone -yhtyeen, jonka myötä Hessu lipsahti soolouralle. Tehnyt kaikkiaan viisi soololevyä, joista viimeisin (ensimmäinen suomenkielinen) "Miehet kaatuu" ilmestyi 2003. Viime vuosina työsarkaan on kuulunut SF-Blues kokoonpano. Lisäksi Silvennoisen tyylikästä kitarointia on saatu kuulla mm. Mikko Kuustosen, Heikki Helan ja lukuisten muiden artistien levyillä.
 
Itse rankkaan Silvennoisen korkealle nimenomaan muusikkona; kitaristina, lauluntekijänä, tuottajana.. ainakin kotimaisten bluesrock -ukkojen kärkeä. Niin, ja onhan hän myös erinomainen koomikko :D
 
Mitäs tykkäätte?
 
JereL
12.08.2006 21:22:12
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse rankkaan Silvennoisen korkealle nimenomaan muusikkona; kitaristina, lauluntekijänä, tuottajana.. ainakin kotimaisten bluesrock -ukkojen kärkeä. Niin, ja onhan hän myös erinomainen koomikko :D
 
Mitäs tykkäätte?

 
Olen samaa mieltä. Suomalaisten bluesmiesten aatelistoa. Tykkään.
Silvennoinen on ehkä jäänyt hieman vähemmälle huomiolle muusikkona kuin näyttelijänä.(?)
 
yellow
12.08.2006 21:34:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kova kitaristi, hyvä muusikko. Ja paras Kummeli-actor. Arvostan äijän tosi korkealle.
 
BigPapa
12.08.2006 21:48:46 (muokattu 12.08.2006 21:48:58)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän Silppu on kannuksensa ansainnut.
 
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
MadMatt
12.08.2006 21:59:32 (muokattu 12.08.2006 22:00:25)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se on vaan ihmeelistä että millä maneereilla tulet pinnalle niin ihmiset muistaa sut siitä. Eihän Peteliustakaan voi kuvitella vakavana luonnenäyttelijänä vaikka mies oikeasti homman hallitsee. Jos haluat muusikkona pinnalle suomessa älä ole mikään muu kuin muusikko, mitään muuta ei saa osata.
 
juuso a
12.08.2006 22:01:14
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pakko on kyllä miestä kunnioittaa sekä muusikkona että pelleilijänä.
 
"The only thing Columbus discovered was that he was lost! " -Windom Earle
sellisti
12.08.2006 22:41:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se on vaan ihmeelistä että millä maneereilla tulet pinnalle niin ihmiset muistaa sut siitä. Eihän Peteliustakaan voi kuvitella vakavana luonnenäyttelijänä vaikka mies oikeasti homman hallitsee. Jos haluat muusikkona pinnalle suomessa älä ole mikään muu kuin muusikko, mitään muuta ei saa osata.
 
Niinhän se Hessu itsekin ihmetteli kovimman Kummeli-huuman aikoihin että hän on 20 vuotta soitellut kitaraa eri bändeissä eikä kukaan tunne mutta annas olla kun kaatuilee telkkarissa pari vuotta niin nimi on kaikkien huulilla. Telkkarilla on kyllä ihmeellinen voima, mutta rautainen musiikkimieshän se Heikki on.
 
"Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -Jami
jussimus
12.08.2006 23:00:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hessu on huippumuusikko ja huippuhauska mies. Ihan päällikkö ukko!
 
Mika Antero
13.08.2006 08:09:06 (muokattu 13.08.2006 08:21:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tabula Rasan Ekkedien tanssin lisäksi löytyy levyhyllystäni jostain syystä myös Silvennoisen soololevyt Bobcat ja Sweet surrender. Ne ovat sitä bluespohjaista aikuisrokkia, hemmetin hyvin soitettuna ja tuotettuna. Mies tuo brittibluespohjansa esille erittäin selkeästi; esim. Creamin biisejä tai Creamin tutuiksi tekemiä biisejä noilta kahdelta levyltä löytyy ainakin kolme. Lisäksi versiot Henkan Firesta, Beatlesin Come togetherista ja Steppenwolfin Magic carpet ridesta. Fire on oikein mainio versio.
 
Minun makuuni levyt ovat liian siloiteltuja. Ei aikuisrokissa ole mitään vikaa, eihän aikuisten ihmisten tarvitse mitään räkärokkia soittaa jos ei siltä tunnu, mutta vähän enemmän irtonaista räimettä nämä Silvennoisen levyt kaipaisivat. Tämmöisenään levyt kuulostavat lähinnä jonkun tv-ohjelman housebändin vetäisyiltä. Sanotaanko nyt niin, että liian hyvät soittajat tekevät liian taitavaa musiikkia... Sitä täytyy kyllä korostaa ja sille hattua nostaa, että vaikka kaikki muusikot ovat virtuooseja, niin homma etenee biisien ja kokonaisuuden ehdoilla, mitään egotrippailua ei harrasta soittajista yksikään, vaikka kaikilla olisi siihenkin varaa. Ammattimiehiä. Ja naisia.
 
Kyllähän minä joskus tämmöistä kuuntelen, mutta imelien slovarien määrä hieman rasittaa ja mielummin kuitenkin kuuntelen noiden covereiden alkuperäisiä/aiemmin tehtyjä versioita. Silvennoisella olisi varmasti rahkeet tehdä paljon jyräävämpääkin bluesia tai rokkia, mutta minkäs kukaan musiikkimaulleen ja tyylilleen voi. Näitä levyjä voi kyllä varauksetta suositella niille, jotka haluavat nauttia todella taidokkaasta, tyylikkäästä ja miellyttävästä soittamisesta. AaOoÄrrää.
 
Catwalk oli silloin aikanaan kova juttu, harmi kun en ole löytänyt bändin vinyyleitä mistään.
 
MK73
13.08.2006 09:13:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hieno mielipide Kenkkuselta! Voin suureltaosin kompata.
 
Sekä Q.Stone -tuotanto että Hessun soololevyt ovat kyllä kauttaaltaan upeita, ja suomalaisittain harvinaislaatuista musaa. Monen makuun liian siloista, "Kangasalan Clapton" on halunnut tehdä asiat kunnolla. Kuten suurimmasta esikuvastaan, Silvennoisestakin voi sanoa; täysillä, mutta käsijarru päällä. Eli osaa puristaa biiseihin sellaisen "hillityn fiiliksen", vaikka periaatteessa rock-musiikista puhutaan. Keikoillahan meininki on ollut astetta rosoisempaa. Soittaessaan Hessu vaikuttaa jopa korostetun hiljaiselta ja totiselta kaverilta. Ei heti uskoisi samaksi mieheksi, joka telkkarissa vääntää naamaansa.
 
BigPapa
13.08.2006 10:43:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tabula Rasan Ekkedien tanssin lisäksi löytyy levyhyllystäni jostain syystä myös Silvennoisen soololevyt Bobcat ja Sweet surrender. Ne ovat sitä bluespohjaista aikuisrokkia, hemmetin hyvin soitettuna ja tuotettuna. Mies tuo brittibluespohjansa esille erittäin selkeästi; esim. Creamin biisejä tai Creamin tutuiksi tekemiä biisejä noilta kahdelta levyltä löytyy ainakin kolme. Lisäksi versiot Henkan Firesta, Beatlesin Come togetherista ja Steppenwolfin Magic carpet ridesta. Fire on oikein mainio versio.
 
Minun makuuni levyt ovat liian siloiteltuja. Ei aikuisrokissa ole mitään vikaa, eihän aikuisten ihmisten tarvitse mitään räkärokkia soittaa jos ei siltä tunnu, mutta vähän enemmän irtonaista räimettä nämä Silvennoisen levyt kaipaisivat. Tämmöisenään levyt kuulostavat lähinnä jonkun tv-ohjelman housebändin vetäisyiltä. Sanotaanko nyt niin, että liian hyvät soittajat tekevät liian taitavaa musiikkia... Sitä täytyy kyllä korostaa ja sille hattua nostaa, että vaikka kaikki muusikot ovat virtuooseja, niin homma etenee biisien ja kokonaisuuden ehdoilla, mitään egotrippailua ei harrasta soittajista yksikään, vaikka kaikilla olisi siihenkin varaa. Ammattimiehiä. Ja naisia.
 
Kyllähän minä joskus tämmöistä kuuntelen, mutta imelien slovarien määrä hieman rasittaa ja mielummin kuitenkin kuuntelen noiden covereiden alkuperäisiä/aiemmin tehtyjä versioita. Silvennoisella olisi varmasti rahkeet tehdä paljon jyräävämpääkin bluesia tai rokkia, mutta minkäs kukaan musiikkimaulleen ja tyylilleen voi. Näitä levyjä voi kyllä varauksetta suositella niille, jotka haluavat nauttia todella taidokkaasta, tyylikkäästä ja miellyttävästä soittamisesta. AaOoÄrrää.
 
Catwalk oli silloin aikanaan kova juttu, harmi kun en ole löytänyt bändin vinyyleitä mistään.

 
Jaaha tässä taas tätä ihmeellistä "hengettönmät studiomuusikot" asennetta.
 
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
Mika Antero
13.08.2006 10:52:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaaha tässä taas tätä ihmeellistä "hengettönmät studiomuusikot" asennetta.
 
Onneksi sinä varmaan nyt kerrot miten asiat oikeasti ovat?
 
BigPapa
13.08.2006 10:57:07
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onneksi sinä varmaan nyt kerrot miten asiat oikeasti ovat?
 
Ei taida kannattaa alkaa vääntämään.Kaikilla meillä on omat mielipitemme.Arvo kaikkien mielipiteille.Olen vaan asiasta ja tuosta "AOR:stä" eri mieltä.
 
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
voltasparta
13.08.2006 10:59:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

suomen kläptön :)
 
Consume my love, devour my hate Only powers my escape The moon is out the, stars invite I think i'll leave tonight.
Mika Antero
13.08.2006 11:02:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei taida kannattaa alkaa vääntämään.Kaikilla meillä on omat mielipitemme.Arvo kaikkien mielipiteille.Olen vaan asiasta ja tuosta "AOR:stä" eri mieltä.
 
AOR ei ole minun mielestäni negatiivinen termi, ainakaan aina. Aikuisille suunnattua ja yleensä aikuisten tekemää rokkia. Esim. Iron Maidenin ja Deep Purplen tuoreimmat levyt menevät minun mielestäni täysin siihen kategoriaan, vaikka niistä ihme kyllä nuorisokin diggaa.
 
Tiedän kyllä, että AOR:n määritelmä on "virallisesti" toisenlainen, mutta so what, minä määrittelen asiat tällä tavoin. Ja tuo "hengettömät studiomuusikot" on sinun määritelmäsi, ei minun. Lue rivejä, älä rivien välejä.
 
rheinone
13.08.2006 11:06:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

QStonen Pink On Blue on hieno lätty. Levystä oli pitkään painos loppu, ja yritin ostaa sitä Popparienkelistä pariin otteeseen käytettynä. Eivät myyneet, perkele. Pyysivät 15 euroo, mut mähän en käytetystä levystä yli kymppiä maksa. Onneks joku aika sitte painoivat lisää tuota albumia, ja ostin Anttilasta sen muistaakseni hintaan 6.95e. Siellä se varmaan vieläkin kököttää Popparienkelin käytettyjen hyllyssä se 15 euron Pink On Blue.
 
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
BigPapa
13.08.2006 11:08:04 (muokattu 13.08.2006 11:08:24)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AOR ei ole minun mielestäni negatiivinen termi, ainakaan aina. Aikuisille suunnattua ja yleensä aikuisten tekemää rokkia. Esim. Iron Maidenin ja Deep Purplen tuoreimmat levyt menevät minun mielestäni täysin siihen kategoriaan, vaikka niistä ihme kyllä nuorisokin diggaa.
 
Tiedän kyllä, että AOR:n määritelmä on "virallisesti" toisenlainen, mutta so what, minä määrittelen asiat tällä tavoin. Ja tuo "hengettömät studiomuusikot" on sinun määritelmäsi, ei minun. Lue rivejä, älä rivien välejä.

 
Itse asiassa en määritellyt mitään, se on sanonta, jota Silpun porukat on itse viljelleet tietyistä kritiikeistä, joita ovat saaneet. Ja AOR on saanut hyvinkin negatiivisen leiman. Mielestäni aivan turha lokeroida taitavaa musaa tollasen nimikkeen alle. Se on vaan taitavasti tehtyä musaa, siinä kaikki.AOR taitaa olla joidenkin "hengellisten nuorisomuusikoiden" keksimä termi, kun ei itse osata.Kikkelis kokkelis.
 
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
Ukko
13.08.2006 14:50:34
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hessu kuuluu suomen kitaristien kärkikaartiin. Eikä mikserin puikoissakaan ihan kehnoimmasta päästä. Äänittänyt ja miksannut joskus neljännesvuosisata sitten pari demobiisiäni. Jossain tilukohdassa alkoi Hessulla aina kova ilmakitarointi.
 
Henko
13.08.2006 16:14:20
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Silvennoinen on muuten yllättävän vakava heppu siviilissä. Hävetti, ku olin soitinliikkeessä töissä, ja se tuli sinne vakavana, ja mun piti pitää pokkaa, ku tuli vaan Kummeli mieleen.
 
M.net onkin ämmien net.
Jani The Rock
13.08.2006 16:53:08
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Parantaisen Jaakkona parhaimmillaan.
 
"En aamulla herää aikaisin. En kuuntele vittuiluja pomojen. Ruokatunnin pidän milloin vaan. Tänään vapaana kulkea saan".
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «