drum-monkey 07.08.2006 21:53:25 | |
---|
pitääkö siis soittaa heviä että saa lyödä rumpua kovaa? Ei. Hymiö puuttui. Kyllä Cobham pistää menemään aika kovaa. "Men are like steel. When they lose their temper, they lose their worth."
-Chuck Norris |
Magiz 07.08.2006 21:54:18 | |
---|
Ei. Hymiö puuttui. Kyllä Cobham pistää menemään aika kovaa. myös multa puuttui. :) näin teen myös minä, aina fiiliksen ja mahdollisuuksien mukaan paiskon menemään välillä ihan täysin rahkein. oikein mukavaa sellainen. :) Keep it Fresh |
HeavyMachinery 07.08.2006 21:56:27 | |
---|
Kyllä joskus soittelen ihan tahallisesti virvelin kanttiin. Tomeihin toivottavasti ei tule kanttilyöntejä vahingossa, en usko että se ainakaan pääsyy mulla on, kun kuitenkin tipit hajoaa ihan siinäkin, kun harjoittelee vaikka tuplakomppeja hitaasti rideen.
Kyllä kapuloiden mun mielestä pitäisi vähän kauemmin kestää kuin kaksi viikkoa vaikka miten paljon soittaisi. Ja ethän sä edes soita heviä? Mun kapulat kestää kuitenkin metallin soittoa viikko- ja kuukusitolkulla, ilman että halkeavat. Mulla menee kapulat noin kuukaudessa bändi soitossa. Kotona en oo saanut kapuloita rikki kertaakaan tai edes ole ostanut uusia sen jälkeen kun ostin 6 paria kotia... kaikki on vielä ehjiä... Sellainen "pallo tippi" kestaa sitä perus kananmunaa paremmin.... Varoitus noista valkoisista vicfirtheistä, ne on todella erillaiset kun muut koskaan koikkelmani kapulat. Mutta ne on tavallaan hyvät... Kaipa sitä tarviis omat signaturet kun ei noista tunnu mieleistä olevan... Sellaiset vicfirthin extreme 5a joka ois 2cm pitempi ja ton punaisen wecklin tipillä.... Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa.... |
drum-monkey 07.08.2006 21:58:26 | |
---|
Kaipa sitä tarviis omat signaturet kun ei noista tunnu mieleistä olevan... Sellaiset vicfirthin extreme 5a joka ois 2cm pitempi ja ton punaisen wecklin tipillä.... Omista mäkin olen haaveillut, mutta opettelen eka muiden versioilla. En edes tiedä millaset haluisin tarkalleen:) "Men are like steel. When they lose their temper, they lose their worth."
-Chuck Norris |
Magiz 07.08.2006 22:01:51 | |
---|
Omista mäkin olen haaveillut, mutta opettelen eka muiden versioilla. En edes tiedä millaset haluisin tarkalleen:) ite haluisin varmaan aika pitkälti samanlaiset ku buddy richillä, eli vahvemmat kuin tavalliset 5A:t, mutta saman paksuiset. (tai näin olen ymmärtänyt..?) Keep it Fresh |
wavelength 08.08.2006 11:18:50 (muokattu 08.08.2006 11:21:29) | |
---|
Mihin ne sulla hajoo? Peltien kantteihin vai tomien/virvelin vanteisiin? Itselläni tipit alkavat halkeilla noin kuukauden kuluessa riden ja haitsun soitossa, vaikka soitan melko hillitysti ja annan kapuloiden pompata vapaasti. Sama ilmiö toistuu kaikissa kokeilemissani kapulamerkeissä ja -malleissa. Kapulan vartta en tahdo saada sitten hajalle; yleensä puolen vuoden käytön jälkeen kapulan olkapäässä alkaa olla jonkin verran sälöä. |
Sabbe 08.08.2006 11:27:52 | |
---|
Treeneissä nylontipit, keikoilla & studiossa puulla. Itselläin Vic Virth American Classic 5A/5AN käytössä. Jos kaikki maailman viinat ammuttaisiin raketilla aurinkoon, niin sammuisikohan se? |
Mitä pienempi/ohuempi tippi sitä helpommin menee mössöksi. Vaikka kunnon paloja ei irtoaisikaan, niin ridesoundi pehmenee. Ed Shaugnessy -signatureissa on suht massiiviset pallopäätipit, ja nehän vasta mössööntyi (pitkän ajan kuluessa tosin). Parhaiksi olen itse havainnut tuollaiset teardrop-malliset, esim Pro Mark Elvin Jonesit ja Tama O14P. Itseäni ei kosolti tissit tai muut tommoset kiinnostele. -Eemil |
Hakki 08.08.2006 11:35:01 | |
---|
Siirryin käyttämään pallopäisiä SD-1 kapuloita tippien halkelun takia. Pallot kestävät paremmin kuin kanamunat, näin ainakin täällä. Kalvot ovat tosin enemmän vaarassa kun osumapinta-ala pienenee pallopäisessä, mutta tekniikan kehittyminen on auttanut siihnekin, nykyään ei kalvot edes pahemmin lommotu, ellei sitten vitututspäissään lyö tahallaan liian lujaa. Pellit ovat tipin surma, varsinkin hutilyönnit. Jos sattuu vahingossa lyömään pellin reunaan tipin kanssa niin siihen tulee sellainen pieni monttu ja kohta säleet jo lentävät. Käytännössä tippi on pilalla ensimmäisestä tuollaisesta lähtien, koska se ei enää kestä hajoamatta esim ridesoittoa. Rikkinäiset tipit kuulostavat huonommilta ridesoitossa, tatsi muuttuu ja kalvot ottavat herkemmin damagea. Olenkin suhteellisen ylpeä siitä että saan tipit pysymään ehjinä pitkään. Yleensä heitän kapulat menemään kun tippi hajoaa ja kyllä tässä yhdellä parilla soittaa useita (>6) kuukausia ja mä lyön kuitenkin aika lujaa. Keskeltä ei mulla kapulat niin pahasti kärsi mutta kyllä sen huomaa että kantteja tulee lyötyä. Yhtään paria ei ole ehtinyt kulua poikki keskeltä. Kannattaa kiinnittää huomiota pelti-iskuihin ja olla lyömättä tippejä vanteisiin niin kestävät pitempään. while(true) {play(metal);} |
Bacchus 08.08.2006 14:09:27 | |
---|
Kokeile Regaltippiä, tipit ihan hyvää peruslaatua (3A käytössä), mutta vartta en ole muistaakseni ensimmäisestäkään kapulasta poikki saanut, tosin otan uudet kapulat käyttöön ennen kuin näyttää siltä, että entinen katkeaa. Mutta lujaa tavaraa ovat, kokeile ihmeessä. En tähän tosin muista, että löytyykö Regaltipiltä lakkaamattomia kapuloita, joillekin tuntuu tuo lakkapinta olevan kirosana, tise taasen suosin nimenomaan lakkapintaista kapulaa. Regaltipeissä menee nimenomaan varret poikki, koska ovat sen verran pehmeää kamaa. Melko nopeasti syöpyvät meikäläisellä. Muuten kyllä parhaat kapulat millä olen vedellyt. Nykyään sijoitan stydimpiin tikkuihin, ettei tarvitse koko ajan olla täyttämässä kapulapussia. Taman Japanese Oak-kapulat on kestänyt hyvin käytössä. "You're not right in the head and nor am I / And this is why / This is why I like you, I like you, I like you" |
Youni 08.08.2006 14:11:26 | |
---|
Itselläni tipit alkavat halkeilla noin kuukauden kuluessa riden ja haitsun soitossa, vaikka soitan melko hillitysti ja annan kapuloiden pompata vapaasti. Sama ilmiö toistuu kaikissa kokeilemissani kapulamerkeissä ja -malleissa. Kapulan vartta en tahdo saada sitten hajalle; yleensä puolen vuoden käytön jälkeen kapulan olkapäässä alkaa olla jonkin verran sälöä. Kannattaa kyllä vaihtaa, kun sitä sälöä alkaa tulemaan. Olen huomannuut, että olkapään ohentuminen vaikuttaa reboundiin yllättävän paljon. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. |
wavelength 08.08.2006 14:22:07 | |
---|
Kannattaa kyllä vaihtaa, kun sitä sälöä alkaa tulemaan. Olen huomannut, että olkapään ohentuminen vaikuttaa reboundiin yllättävän paljon. Tottapa totta: kapulan jäntevyys heikkenee, kun puu ohenee. |
Niq 08.08.2006 14:55:38 | |
---|
Taman Japanese Oak-kapulat on kestänyt hyvin käytössä. Jep, ainoastaan kanttilyönnit syövät vartta. Pitäsköhän investoida puuvanteet virveliin, niin ei ehkä söis niin pahasti ja kanttisoundikin vois olla vielä parempi. :) "I have a cunning plan" -Baldrick |
Ze Kink 08.08.2006 17:14:21 | |
---|
Nuo Tamat kestää kyllä hiton hyvin, kantsii kokeilla niitä. "Vittu! Mä diggaan viinaa, naisia ja rumpuja!" -Tuntematon spurgu metrossa |
Sonormies 08.08.2006 23:27:59 (muokattu 08.08.2006 23:29:03) | |
---|
Nuo Tamat kestää kyllä hiton hyvin, kantsii kokeilla niitä. Niin kestääki ja niin kantsiiki. Ja istuvatkin vielä käteen kuin hyvä hansikas (Japanese Oak 214P). "Vaikka kuinka hjuva rumpali, aina haitta vähän soitto." -puolalaisen pianistin mielipide rumpalin tarpeellisuudesta orkesterissa |
hollmi-5 09.08.2006 10:51:32 | |
---|
Niin kestääki ja niin kantsiiki. Ja istuvatkin vielä käteen kuin hyvä hansikas (Japanese Oak 214P). Minulla 214B, jossa on siis pyöreä tippi ( P= popular ja B=ball). Varmaan 20-vuotta olen käyttänyt noita. Vähän kovat ne on ja tärinää välittyy käteen, mutta mikään ei ole ollut yhtä kestävä puukapula, joten näihin aina olen palannut, vaikka kaikkea olen kokeillut, mitä eteen tulee. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
-Henri- 09.08.2006 14:41:14 | |
---|
Mullakin meni ennen kapuloista tipit hajalle (Vic Firth 5a ja 5b), mutta sitten ostin nylon tippiset ja niissä tipit kestää. Nyt käytössä Vic Firth Classic Hickory 5AN:t. Soundi on kyllä hieman erillainen kuin puu tippisissä, mutta kaikkea ei voi saada. Tai no ehkä signatureilla...:) |
Mipe-iha-ite 09.08.2006 15:05:01 | |
---|
Se on kiinni niistä syistä että miten ne tipit latstuilee. ite katon nykyään tosi tarkkaan tippien(kin) syyt. Auvinen paskoo housuun. |
Ze Kink 09.08.2006 16:12:18 | |
---|
Minulla 216B, jossa on siis pyöreä tippi ( P= popular ja B=ball). Tosin on mulla muitakin, mutta noilla olen eniten mäiskinyt. Tipit saisi kyllä olla vähän pienemmät, muuten jees. "Vittu! Mä diggaan viinaa, naisia ja rumpuja!" -Tuntematon spurgu metrossa |
fish-eye 09.08.2006 16:21:14 | |
---|
taas ollaan mukana. niistä puupäistä, niin kai ne sitten menevät rikki kun soitan rideen tai haitsuun. tällä hetkellä minun vic firth 7a kapulat ovat kestäneet päistä suht-hyvin elikkä ovat vain vähän lohjenneet, mutta ovat menossa juuri poikki keskeltä. ne ovat kestäneet jo monta viikkoa ja se on minun ennätykseni! (hurraa)?! Nobody cares what you feel. |