Aihe: Italian ihmehaitari
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
nooni
07.08.2006 14:02:17
Minun pitäisi varmaan tulla teidän bändiin pysyväksi ylimääräiseksi jäseneksi, niin olisi kerran viikossa taattu soittoannos.

pääset vakituiseksi...oon jäämässä eläkkeelle
parin keikan päästä.
niimpa
humppahanuristi
07.08.2006 14:06:23

pääset vakituiseksi...oon jäämässä eläkkeelle
parin keikan päästä.

No mikäs nyt iski?
Mualiman paras...
paice60
07.08.2006 14:08:28
No mikäs nyt iski?

Humpan kirous, eläke lähestyy vääjäämättä, tai sitten kuolema.
Humpassa on tulevaisuus, en vaan tiedä kenen.
kiikku
07.08.2006 15:38:43
Vedä ihtesi kuule vaan nimimerkkiisi roikkumaan...

Son vakta juttu, hanuri on parhaimmillaan hanurina ja vain hanurina - kaikki midilärpättimet sun muut toimii hanurin kanssa vaan kun niitä osaa käyttää tyylin mukaisesti - viisiääninen klusteri trumpettisaundilla ja teoksena metsäkukkia?
humppahanuristi
07.08.2006 15:41:08

Son vakta juttu, hanuri on parhaimmillaan hanurina ja vain hanurina - kaikki midilärpättimet sun muut toimii hanurin kanssa vaan kun niitä osaa käyttää tyylin mukaisesti - viisiääninen klusteri trumpettisaundilla ja teoksena metsäkukkia?

No nyt puhut asiaa
Mualiman paras...
kiikku
07.08.2006 15:47:02
No nyt puhut asiaa

siis tältä: http://www.banditori.com/biisit/miller_tango.mp3

hirviää!!
mack the knife
07.08.2006 15:52:20
siis tältä: http://www.banditori.com/biisit/miller_tango.mp3

hirviää!!

Mitä ihmettä se b-osan soundi yrittää markkeerata? Tuo on kyllä jo...
Huhhuh.
Hän vain juo jaloviinaa, viileää viinaa kuin vettä vain juo...
lukkari
07.08.2006 15:53:04
http://www.musictech-midi.com/public/Digital_Crom_Nera.jpg
Tossa Italiaanojen vastaus Rolandin ihmepelille.

HIENOA!!! Viimeinkin haitari jossa on korvakuulokkeet.
KoskPaavo
07.08.2006 15:59:20
Huhhuh.

Klaus Wunderbar-soundista pitäis kyllä jotain yhdyskuntapalvelua antaa...
Tämä elämä käy laatuun; onhan se välimmiten lystiäkin ja nostelee hieman kantapäitä. Aleksis Kivi
lukkari
07.08.2006 16:04:18
Huhhuh.

Nyt sitä ymmärtää mihin niitä kuulokkeita tarvitaan.....
vanhami
07.08.2006 22:00:47 (muokattu 07.08.2006 22:02:54)
Huhhuh.

Leslie testauksia 8 vuoden takaa. Ei midihärpäkkeistä tietoakaan. B-osa on vedetty tube rotospheren kautta.

Kaikkea pitää kokeilla, paitsi sukurutsausta ja kansantanuja.

Tuskin nyt tekisin hommaa noin.
KoskPaavo
07.08.2006 22:04:35
Leslie testauksia 8 vuoden takaa. Ei midihärpäkkeistä tietoakaan. B-osa on vedetty tube rotospheren kautta.

Kaikkea pitää kokeilla, paitsi sukurutsausta ja kansantanuja.

Tuskin nyt tekisin hommaa noin.

Hoho, tuo rikos vanhenee vasta kymmenessä vuodessa, ..tai, no ensikertalainen puolella.
Tämä elämä käy laatuun; onhan se välimmiten lystiäkin ja nostelee hieman kantapäitä. Aleksis Kivi
mack the knife
07.08.2006 23:02:26
Lienen turha mainita esim. sellaista midihanuristia kuin Kimmo Pohjonen.

Ja Anna-Liisa Väkeväinen, kyllä toimii.
Hän vain juo jaloviinaa, viileää viinaa kuin vettä vain juo...
jeppeq
08.08.2006 00:12:05 (muokattu 08.08.2006 00:13:35)
Myönnän, että on helvetin vaikea lähteä ihan humpansoittopohjalta soittamaan
jotain muuta instrumenttiä omaa soitinta hyväksi käyttäen. Olen käyttänyt nyt noin 5 vuotta midihaitaria ja paljon on pitänyt muuttua siinä ajassa, ja paljon pitää vielä muuttua.

Kovin hyväksyttävää oli pelkkä kurttu pikkujouluissa, ehkä ens kerralla mukaan myös MIDI-hässäkkä, jotta sekin voidaan haukkua maan rakoon ?? ;)

Ja Anna-Liisa Väkeväinen, kyllä toimii.

Istuu tanakasti. myös bändiin ! Hieno muusikko.
Valehtelisin jos väittäisin
KoskPaavo
08.08.2006 00:15:42
"Myönnän, että on helvetin vaikea lähteä ihan humpansoittopohjalta soittamaan jotain muuta instrumenttiä omaa soitinta hyväksi käyttäen. Olen käyttänyt nyt noin 5 vuotta midihaitaria ja paljon on pitänyt muuttua siinä ajassa, ja paljon pitää vielä muuttua"

Hienosti sanottu, nostan hattua.
isojussi
08.08.2006 09:19:18 (muokattu 08.08.2006 09:19:44)
Ei oo pääosalla kiipparistejakaan mitään käsitystä siitä, miten monilla heidänkäyttämistään soolosaundeista tulisi fraseerata.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
humppahanuristi
08.08.2006 10:08:25

Ei oo pääosalla kiipparistejakaan mitään käsitystä siitä, miten monilla heidänkäyttämistään soolosaundeista tulisi fraseerata.
Tuo on justiin se syy, minkä takia olen luopunut kosketinsoittimen käytöstä kokonaan. Pitäisi perehtyä todella siihen soundin alkuperään. Toisaalta kyllä se joku saksofoni kuulostaa kornilta kiippareilla vedettynä vaikka ne suht aidoilta nykyisin kuulostaa. Tai se jousimatto...

Haitari haitarina ja kitara kitarana. Jos joskus saisi oikeitakin torvia ja perustaisi big humppa bändin.
Mualiman paras...
Mandoman
08.08.2006 10:16:51

Justiinsa! Olin keikalla bassoa soittelemassa rumpalin ja hanuristin kanssa ja kyllä otti korviin ja sydämeen ja vaikka mihin kun midiharmonikansoittajakansalainen päästeli Moskovan valoissa mandoliinin kaltaista ääntä! Olihan tilutusta, eikä muistuttanut aidon instrumetin ääntä lainkaan!
Kaikkea sitä kuulee ja näkee kun aikansa elää!
"Sanonpa: tämä hurja elämä ei käy päisin, vaan on sen loppu viimein hävitys ja turmio. Veljet! toiset tavat ja toimet, jos toivomme onnea ja rauhaa." Aleksis Kivi
Aune
08.08.2006 13:54:25
Mouhijärven haitari-Arvit ovat saaneet mittavaa tuhoa sekä haitarin instrumenttinä, että niiden miditysten tekemisen kanssa. Vedetän sitä metsäkukkaa trumpettisaundilla jne. Uskon kumminkin, että laitetta voi käyttää oikein ja sillä saa oman värinsä hommiin, hyvällä tavalla.

Lienen turha mainita esim. sellaista midihanuristia kuin Kimmo Pohjonen.

Myönnän, että on helvetin vaikea lähteä ihan humpansoittopohjalta soittamaan jotain muuta instrumenttiä omaa soitinta hyväksi käyttäen. Olen käyttänyt nyt noin 5 vuotta midihaitaria ja paljon on pitänyt muuttua siinä ajassa, ja paljon pitää vielä muuttua.

Pohjosen hommat liikkuu sellaisissa sfääreissä, ettei siitä liene tarkoituskaan tunnistaa "instrumentteja"? Tuollaisessa uuttaluovassa eikä olemassaolevaa jäljittelevässä äänimaailmassa midihaitari on varmasti omimmillaan. Olen samaa mieltä muutamien kanssa, ettei pyörää kannata keksiä moneen kertaan kun se alkuperäinen pyörä kuitenkin toimii parhaiten.

Mua kiinnostaisi (siis jos joskus pääsisin asiaan perehtymään) kaikkein eniten erilaisten haitareiden äänien ja tyylien vetäminen sillä, ei niinkään muiden instrumenttien jäljittely. Jollain promosivulla sanottiin hienosti että "if you're wondering which kind of accordion to buy, why not buy them all". Ikäänkuin yhdessä paketissa. Tämä sales-pitch puri meikäläiseen. En tosin ikinä tule omistamaan sellaisia rahamääriä, että voisi edes harkita hankkimista.
Mikä ei taitu, se katkeaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)