nooni 07.08.2006 14:02:17 | |
---|
Minun pitäisi varmaan tulla teidän bändiin pysyväksi ylimääräiseksi jäseneksi, niin olisi kerran viikossa taattu soittoannos. pääset vakituiseksi...oon jäämässä eläkkeelle parin keikan päästä. niimpa |
humppahanuristi 07.08.2006 14:06:23 | |
---|
pääset vakituiseksi...oon jäämässä eläkkeelle parin keikan päästä. No mikäs nyt iski? Mualiman paras... |
paice60 07.08.2006 14:08:28 | |
---|
No mikäs nyt iski? Humpan kirous, eläke lähestyy vääjäämättä, tai sitten kuolema. Humpassa on tulevaisuus, en vaan tiedä kenen. |
kiikku 07.08.2006 15:38:43 | |
---|
Vedä ihtesi kuule vaan nimimerkkiisi roikkumaan... Son vakta juttu, hanuri on parhaimmillaan hanurina ja vain hanurina - kaikki midilärpättimet sun muut toimii hanurin kanssa vaan kun niitä osaa käyttää tyylin mukaisesti - viisiääninen klusteri trumpettisaundilla ja teoksena metsäkukkia? |
humppahanuristi 07.08.2006 15:41:08 | |
---|
Son vakta juttu, hanuri on parhaimmillaan hanurina ja vain hanurina - kaikki midilärpättimet sun muut toimii hanurin kanssa vaan kun niitä osaa käyttää tyylin mukaisesti - viisiääninen klusteri trumpettisaundilla ja teoksena metsäkukkia? No nyt puhut asiaa Mualiman paras... |
kiikku 07.08.2006 15:47:02 | |
---|
|
Hän vain juo jaloviinaa, viileää viinaa kuin vettä vain juo... |
lukkari 07.08.2006 15:53:04 | |
---|
|
KoskPaavo 07.08.2006 15:59:20 | |
---|
Mitä ihmettä se b-osan soundi yrittää markkeerata? Tuo on kyllä jo... Huhhuh. Klaus Wunderbar-soundista pitäis kyllä jotain yhdyskuntapalvelua antaa... Tämä elämä käy laatuun; onhan se
välimmiten lystiäkin ja nostelee
hieman kantapäitä.
Aleksis Kivi |
lukkari 07.08.2006 16:04:18 | |
---|
Mitä ihmettä se b-osan soundi yrittää markkeerata? Tuo on kyllä jo... Huhhuh. Nyt sitä ymmärtää mihin niitä kuulokkeita tarvitaan..... |
vanhami 07.08.2006 22:00:47 (muokattu 07.08.2006 22:02:54) | |
---|
Mitä ihmettä se b-osan soundi yrittää markkeerata? Tuo on kyllä jo... Huhhuh. Leslie testauksia 8 vuoden takaa. Ei midihärpäkkeistä tietoakaan. B-osa on vedetty tube rotospheren kautta. Kaikkea pitää kokeilla, paitsi sukurutsausta ja kansantanuja. Tuskin nyt tekisin hommaa noin. |
KoskPaavo 07.08.2006 22:04:35 | |
---|
Leslie testauksia 8 vuoden takaa. Ei midihärpäkkeistä tietoakaan. B-osa on vedetty tube rotospheren kautta. Kaikkea pitää kokeilla, paitsi sukurutsausta ja kansantanuja. Tuskin nyt tekisin hommaa noin. Hoho, tuo rikos vanhenee vasta kymmenessä vuodessa, ..tai, no ensikertalainen puolella. Tämä elämä käy laatuun; onhan se
hieman kantapäitä.
Aleksis Kivi |
vanhami 07.08.2006 22:37:59 | |
---|
Hoho, tuo rikos vanhenee vasta kymmenessä vuodessa, ..tai, no ensikertalainen puolella. Hoho. Pitää ottaa tuo kappale vielä joskus uusiksi ja tehdä se kunnolla. Originaalit on tuosta jo tuhottu. Yritin sillon sanoo, että tehään toinen versio pelkällä kurtulla, mutta sillosen kitaristin mielestä ei kannattanu, kun tuo oli hyvä... Niukalti oli varattu nauhotusaikaa, joten homma jäi siihen. Nyt olis kotona vehkeet, joten asiaa voisi tutkia. Mutta asiaan. Olen vakuuttunut, että midikurtturistit ei useimpien toiveista huolimatta tule häviämään maailman kartalta, vaan kyseistä instrumentin kuvatusta tullaan käyttämään vielä monissa eri yhteyksissä. Midihaitarit ovat kumminkin niin uusi juttu. Suuremmin ne ovat levinneet vasta alun toista kymmentä vuotta. Miettikääpä esim sähkökitaran tai vaikka syntikoiden alkumetrejä ja kauanko niitä on ollut. Alku on varmaan nihkeää niilläkin konservatiivisten piirien keskuudessa. Mouhijärven haitari-Arvit ovat saaneet mittavaa tuhoa sekä haitarin instrumenttinä, että niiden miditysten tekemisen kanssa. Vedetän sitä metsäkukkaa trumpettisaundilla jne. Uskon kumminkin, että laitetta voi käyttää oikein ja sillä saa oman värinsä hommiin, hyvällä tavalla. Lienen turha mainita esim. sellaista midihanuristia kuin Kimmo Pohjonen. Myönnän, että on helvetin vaikea lähteä ihan humpansoittopohjalta soittamaan jotain muuta instrumenttiä omaa soitinta hyväksi käyttäen. Olen käyttänyt nyt noin 5 vuotta midihaitaria ja paljon on pitänyt muuttua siinä ajassa, ja paljon pitää vielä muuttua. |
mack the knife 07.08.2006 23:02:26 | |
---|
Lienen turha mainita esim. sellaista midihanuristia kuin Kimmo Pohjonen. Ja Anna-Liisa Väkeväinen, kyllä toimii. Hän vain juo jaloviinaa, viileää viinaa kuin vettä vain juo... |
jeppeq 08.08.2006 00:12:05 (muokattu 08.08.2006 00:13:35) | |
---|
Myönnän, että on helvetin vaikea lähteä ihan humpansoittopohjalta soittamaan jotain muuta instrumenttiä omaa soitinta hyväksi käyttäen. Olen käyttänyt nyt noin 5 vuotta midihaitaria ja paljon on pitänyt muuttua siinä ajassa, ja paljon pitää vielä muuttua. Kovin hyväksyttävää oli pelkkä kurttu pikkujouluissa, ehkä ens kerralla mukaan myös MIDI-hässäkkä, jotta sekin voidaan haukkua maan rakoon ?? ;) Ja Anna-Liisa Väkeväinen, kyllä toimii. Istuu tanakasti. myös bändiin ! Hieno muusikko. Valehtelisin jos väittäisin |
KoskPaavo 08.08.2006 00:15:42 | |
---|
"Myönnän, että on helvetin vaikea lähteä ihan humpansoittopohjalta soittamaan jotain muuta instrumenttiä omaa soitinta hyväksi käyttäen. Olen käyttänyt nyt noin 5 vuotta midihaitaria ja paljon on pitänyt muuttua siinä ajassa, ja paljon pitää vielä muuttua" Hienosti sanottu, nostan hattua. Tämä elämä käy laatuun; onhan se
hieman kantapäitä.
Aleksis Kivi |
isojussi 08.08.2006 09:19:18 (muokattu 08.08.2006 09:19:44) | |
---|
Ei oo pääosalla kiipparistejakaan mitään käsitystä siitä, miten monilla heidänkäyttämistään soolosaundeista tulisi fraseerata. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
humppahanuristi 08.08.2006 10:08:25 | |
---|
Ei oo pääosalla kiipparistejakaan mitään käsitystä siitä, miten monilla heidänkäyttämistään soolosaundeista tulisi fraseerata. Tuo on justiin se syy, minkä takia olen luopunut kosketinsoittimen käytöstä kokonaan. Pitäisi perehtyä todella siihen soundin alkuperään. Toisaalta kyllä se joku saksofoni kuulostaa kornilta kiippareilla vedettynä vaikka ne suht aidoilta nykyisin kuulostaa. Tai se jousimatto... Haitari haitarina ja kitara kitarana. Jos joskus saisi oikeitakin torvia ja perustaisi big humppa bändin. Mualiman paras... |
Mandoman 08.08.2006 10:16:51 | |
---|
Ei oo pääosalla kiipparistejakaan mitään käsitystä siitä, miten monilla heidänkäyttämistään soolosaundeista tulisi fraseerata. Justiinsa! Olin keikalla bassoa soittelemassa rumpalin ja hanuristin kanssa ja kyllä otti korviin ja sydämeen ja vaikka mihin kun midiharmonikansoittajakansalainen päästeli Moskovan valoissa mandoliinin kaltaista ääntä! Olihan tilutusta, eikä muistuttanut aidon instrumetin ääntä lainkaan! Kaikkea sitä kuulee ja näkee kun aikansa elää! "Sanonpa: tämä hurja elämä ei käy päisin, vaan on sen loppu viimein hävitys ja turmio. Veljet! toiset tavat ja toimet, jos toivomme onnea ja rauhaa." Aleksis Kivi |
Aune 08.08.2006 13:54:25 | |
---|
Mouhijärven haitari-Arvit ovat saaneet mittavaa tuhoa sekä haitarin instrumenttinä, että niiden miditysten tekemisen kanssa. Vedetän sitä metsäkukkaa trumpettisaundilla jne. Uskon kumminkin, että laitetta voi käyttää oikein ja sillä saa oman värinsä hommiin, hyvällä tavalla. Lienen turha mainita esim. sellaista midihanuristia kuin Kimmo Pohjonen. Myönnän, että on helvetin vaikea lähteä ihan humpansoittopohjalta soittamaan jotain muuta instrumenttiä omaa soitinta hyväksi käyttäen. Olen käyttänyt nyt noin 5 vuotta midihaitaria ja paljon on pitänyt muuttua siinä ajassa, ja paljon pitää vielä muuttua. Pohjosen hommat liikkuu sellaisissa sfääreissä, ettei siitä liene tarkoituskaan tunnistaa "instrumentteja"? Tuollaisessa uuttaluovassa eikä olemassaolevaa jäljittelevässä äänimaailmassa midihaitari on varmasti omimmillaan. Olen samaa mieltä muutamien kanssa, ettei pyörää kannata keksiä moneen kertaan kun se alkuperäinen pyörä kuitenkin toimii parhaiten. Mua kiinnostaisi (siis jos joskus pääsisin asiaan perehtymään) kaikkein eniten erilaisten haitareiden äänien ja tyylien vetäminen sillä, ei niinkään muiden instrumenttien jäljittely. Jollain promosivulla sanottiin hienosti että "if you're wondering which kind of accordion to buy, why not buy them all". Ikäänkuin yhdessä paketissa. Tämä sales-pitch puri meikäläiseen. En tosin ikinä tule omistamaan sellaisia rahamääriä, että voisi edes harkita hankkimista. Mikä ei taitu, se katkeaa. |