EADG 07.08.2006 10:14:43 | |
---|
Sain mummoltani Philips 967 - merkkisen Vinyylisoittimen. Nyt tarvitsisi tietää miten saan sen stereoihini kiinni. Kuulokkeitten kanssa kokeilin jo että kaikki toimii. Minkähänlaisen piuhan tarvitsisin tähän operaatioon? Kuvia en löytänyt, mutta voin kyllä ottaa kuvan, mikäli näissä ei ole mitään standardeja. |
Johnny Buzz 07.08.2006 10:29:33 (muokattu 07.08.2006 10:40:39) | |
---|
Sain mummoltani Philips 967 - merkkisen Vinyylisoittimen. Nyt tarvitsisi tietää miten saan sen stereoihini kiinni. Kuulokkeitten kanssa kokeilin jo että kaikki toimii. Minkähänlaisen piuhan tarvitsisin tähän operaatioon? Kuvia en löytänyt, mutta voin kyllä ottaa kuvan, mikäli näissä ei ole mitään standardeja. Eiköhän sieltä RCA-liitin löydy niin stereoista ja soittimesta. Olettaen, että tuo levysoitin ei ole mikään useita kymmeniä vuosia vanha. EDIT: Eli piuhan molemmissa päissä tällaiset liittimet: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=3411 |
EADG 07.08.2006 10:40:49 | |
---|
Eiköhän sieltä RCA-liitin löydy niin stereoista ja soittimesta. Olettaen, että tuo levysoitin ei ole mikään useita kymmeniä vuosia vanha. Eipä näy. Takana on sellaisia "mikkipiuhan" näköisiä reikiä (toivottavasti ymmärrätte). En ole koskaan tollaisten kanssa pelannut, enkä fiksumpaa nimeä keksinyt :) |
Gandhi 07.08.2006 10:42:35 (muokattu 07.08.2006 10:44:55) | |
---|
Joo RCA-piuhalla ne lähes aina saa kiinni. Eli RCA-piuha levysoittimesta vahvistimen phono-liitäntään (line in-liitännässä on vinyylille liian heikko signaali). Sitten vaan vahvistimesta phono-kanava auki ja voluumia. E: Takana on sellaisia "mikkipiuhan" näköisiä reikiä (toivottavasti ymmärrätte). Mutta vahvistimessa on todennäköisesti kuitenkin ne RCA:t. Käyt lähimmässä soitinliikkeessä tms. ostamassa välipiuhan millä saat RCA:n ja "mikkipiuhan" kokoisen plugin yhteen. "Juo sinä ittes kauniiks, niin minä juon itteni mukavaks" |
Kukkis 77 07.08.2006 10:43:21 | |
---|
Eipä näy. Takana on sellaisia "mikkipiuhan" näköisiä reikiä (toivottavasti ymmärrätte). En ole koskaan tollaisten kanssa pelannut, enkä fiksumpaa nimeä keksinyt :) Hmm.. Tässä kohtaa kuva ois kyllä kiva. :D "Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin" -Aki Kaurismäki |
EADG 07.08.2006 10:47:14 | |
---|
Mutta vahvistimessa on todennäköisesti kuitenkin ne RCA:t. Käyt lähimmässä soitinliikkeessä tms. ostamassa välipiuhan millä saat RCA:n ja "mikkipiuhan" kokoisen plugin yhteen. Kattelin eilen, mutta en löytänyt. Hitto kun tietäis ton nimen. Hmm.. Tässä kohtaa kuva ois kyllä kiva. :D Yritän saada sen kohta tänne :)
|
Bonham 07.08.2006 10:47:34 | |
---|
Eipä näy. Takana on sellaisia "mikkipiuhan" näköisiä reikiä (toivottavasti ymmärrätte). En ole koskaan tollaisten kanssa pelannut, enkä fiksumpaa nimeä keksinyt :) Mulla oli joskus tollaset... oliko se joku "PIN" vai "DIN" liitin??? Eli tarvitset sellaisen piuhan, jossa tuo toisessa päässä ja RCA toisessa... en tiedä onko mahdollista... Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
Johnny Buzz 07.08.2006 10:50:42 | |
---|
|
Pelsi 07.08.2006 10:51:58 | |
---|
Eli tarvitset sellaisen piuhan, jossa tuo toisessa päässä ja RCA toisessa... en tiedä onko mahdollista... On sellaisia. DIN/RCA-liitäntäjohtoja pitäisi saada elektroniikkaa myyvistä liikkeistä. Mä mustat velhot oon! |
Mulla oli joskus tollaset... oliko se joku "PIN" vai "DIN" liitin??? Eli tarvitset sellaisen piuhan, jossa tuo toisessa päässä ja RCA toisessa... en tiedä onko mahdollista... Voe helvetti. Pitää katella huuto.netistä tai jostakin. Kiitos tästä, lähden metsästelemään. :) |
Bonham 07.08.2006 10:53:12 | |
---|
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
EADG 07.08.2006 10:54:47 | |
---|
|
Johnny Buzz 07.08.2006 10:55:23 | |
---|
Hulluja on kai paljonki... mulla välipiuha ei maksanu ku 200 egee metri:) Tosin ostin sen kaverilta 4 kympillä... Se on sitä paljon puhuttua psykoakustiikkaa. Ihan varmaan tonnin piuhalla kuulostaa paljon paremmalta. |
juhajuha 07.08.2006 10:59:14 (muokattu 07.08.2006 10:59:39) | |
---|
Just tollanen. Nyt vaan pitäs löytää toi.
Mahtaako olla virhe :D Vaikuttaa aika älyttömältä. Näiden hinnoissa on järki lähtenyt jo aikaa sitten. mm. Kaiutinkaapeli Transparent Opus MM 360cm 33 500 €/ pari _ http://www.hifiguru.fi/guru-sisus/09-kaapelit.html Pian on taas maanantai |
EADG 07.08.2006 11:01:51 | |
---|
Näiden hinnoissa on järki lähtenyt jo aikaa sitten. mm. Kaiutinkaapeli Transparent Opus MM 360cm 33 500 €/ pari _ http://www.hifiguru.fi/guru-sisus/09-kaapelit.html Onneks ei oo tarvetta tolle :) Minkälainen ihminen ostaa 33 500 €:n piuhan? "Ostaisko helvetin hienon auton, vai sitten tollasen piuhan?" Osuva allekirjoitus btw |
sellisti 07.08.2006 22:48:45 | |
---|
"Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -Jami |
lindo 07.08.2006 23:59:41 (muokattu 08.08.2006 00:02:35) | |
---|
Rok rok |
Perseapina 08.08.2006 12:33:36 | |
---|
Kaikissa uusissa viritinvahvistimissa ei enää ole tuota phono-liitäntää. Jos levysoitin sen kuitenkin vaatii, niin sitten täytyy hommata semmoinen "muuntaja", jonka kautta saa sitten vedettyä tuon "valkoisen ja punaisen johdon" (eli se tavallinen liitäntä). Tällaisissa asioissa kannattaa kuitenkin soittaa johonkin hifi-liikkeeseen ja kysyä rohkeasti neuvoa. (Ei mihinkään Mustaan Pörssiin!) Got my mojo workin' |
EADG 08.08.2006 12:58:51 | |
---|
Kaikissa uusissa viritinvahvistimissa ei enää ole tuota phono-liitäntää. Jos levysoitin sen kuitenkin vaatii, niin sitten täytyy hommata semmoinen "muuntaja", jonka kautta saa sitten vedettyä tuon "valkoisen ja punaisen johdon" (eli se tavallinen liitäntä). Tällaisissa asioissa kannattaa kuitenkin soittaa johonkin hifi-liikkeeseen ja kysyä rohkeasti neuvoa. (Ei mihinkään Mustaan Pörssiin!) Löysin joo ton "muuntajan" ja piuhan, hintaa 48€ yhteensä. Kiitos kaikille, kyllä nyt rahisee. :) |
arvid70 08.08.2006 20:01:33 | |
---|
Kaikissa uusissa viritinvahvistimissa ei enää ole tuota phono-liitäntää. Jos levysoitin sen kuitenkin vaatii, niin sitten täytyy hommata semmoinen "muuntaja", jonka kautta saa sitten vedettyä tuon "valkoisen ja punaisen johdon" (eli se tavallinen liitäntä). Tällaisissa asioissa kannattaa kuitenkin soittaa johonkin hifi-liikkeeseen ja kysyä rohkeasti neuvoa. (Ei mihinkään Mustaan Pörssiin!) Niin se on tosiaan "Riaa" esivahvistin, tietää kertoa Expert! ei siis mikään mustapörssi ;) http://www.auroragroup.dk/shop/form … roduct_detail.asp?vn=301408&UG=ja sori et olin hidas. MITEN KALAT OVAT NIIN TUOREITA KUOLLESSAAN, KUN ELÄMÄN ENSIHETKILLÄ OVAT MÄTIÄ? |