Aihe: Suurimmat kohtaamiset?
1
wrshredder
05.08.2006 01:18:52 (muokattu 05.08.2006 01:19:31)
Typerä otsikko ,mutta minkäs teet..

Niin eli utelisin teiltä mielestänne suurinta / merkittävintä musiikkinerojen kohtaamista , niin konserttisalissa tai sen ulkopuolella käy ,niin ei jää toivottavasti turhan lyhyeksi tämä treadi..

Minä haluaisin mainita tässä Lisztin ja Berliozin yhteisen konsertin ,jossa Berlioz soitti Fantastisesta sinfoniasta osan ja sitten Liszt toisti saman pianolla. Tämän tapahtuma on ollut varmasti vähintääkin mielen räjäyttävä :D
Luin tuosta joku aika sitten ,siksi en yksityiskohtia muista,,
THV-Klubi#52 Romantikkoitkijät#23 S.M.A.K - perustajajäsen
gaad
05.08.2006 16:49:34
Ehkä myös Lisztin ja Thalbergin pianokamppailu.
LLL
Modest Murskaaja
06.08.2006 22:11:43

Monet Frank Zapan kohdanneet ovat sen jälkeen ponnahtaneet pinnalle.
Peiliin katsominen maailman parasta huumoria
badcompany
19.08.2006 08:52:26
no, minä ja rumpali.:)
sellisti
19.08.2006 16:28:47
Ehkä myös Lisztin ja Thalbergin pianokamppailu.

Tuosta tuli mieleen, että ketkäs ne olikaan ne barokkimestarit, jotka kävivät vastaavanlaisen skaban cembalon ääressä..? Oliko siinä Händel ja Scarlatti, vai muistanko sinne päinkään..?
"Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -Jami
wrshredder
20.08.2006 15:13:41
Tuosta tuli mieleen, että ketkäs ne olikaan ne barokkimestarit, jotka kävivät vastaavanlaisen skaban cembalon ääressä..? Oliko siinä Händel ja Scarlatti, vai muistanko sinne päinkään..?

Aarg, juuri luin tästä ,mutta ei muistu mieleen :)
Kerron ens viikolla.
THV-Klubi#52 Romantikkoitkijät#23 S.M.A.K - perustajajäsen
Masapena
21.08.2006 18:44:29

Händel voitti uruilla ja Scarlatti voitti cembalossa, mutta en ole varma olivatko he ainoat osallistujat.

Clementi vs. Mozart muistuu myös. Lukemani Mozartin kommentit kuulostivat kateuden sävyttämiltä.
Sertzo S
23.08.2006 08:52:35
Näin Matti Nykäsen Helsingin Kauppatorilla.

Danny ja Armi Savonlinnan Kisalinnassa v. 1977, josta kaitafilmiä todisteena, sekä mieleeni jäänyt Dannyn ystävällinen taputus show:n jälkeen olkapäälleni ja hyväntuulinen lausahdus: "Saiko hyvää kuvaa?" Sanoin, että sain ja kiitos. :)
sellisti
23.08.2006 12:33:47
Danny ja Armi Savonlinnan Kisalinnassa v. 1977

Kisalinnassa? Siis siellä yläkerrassako? :)
"Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -Jami
pianistityttö
23.08.2006 13:25:52
Typerä otsikko ,mutta minkäs teet..

Niin eli utelisin teiltä mielestänne suurinta / merkittävintä musiikkinerojen kohtaamista , niin konserttisalissa tai sen ulkopuolella käy ,niin ei jää toivottavasti turhan lyhyeksi tämä treadi..

Minä haluaisin mainita tässä Lisztin ja Berliozin yhteisen konsertin ,jossa Berlioz soitti Fantastisesta sinfoniasta osan ja sitten Liszt toisti saman pianolla. Tämän tapahtuma on ollut varmasti vähintääkin mielen räjäyttävä :D
Luin tuosta joku aika sitten ,siksi en yksityiskohtia muista,,

Tapasin yhden musiikkineron muutama vuosi sitten Tampereella. Murray Perahia tuli konsertoimaan tähän tuppukylään.. Beethovenin Keisarikonserton jälkeen menin kiittämään tätä huippupianistia, hän kysyi minulta, olenko pianisti. Vastasin myöntävästi ja hän kauhisteli kylmänhikisiä käsiäni kätellessäni häntä (kauhuissani olin, sydän tykytti ja tuskanhiki nousi pintaan kun sellaista maestroa pääsi kiittämään).
"Olen onnellisin tuntemani ihminen" -Artur Rubinstein-
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)