Aihe: Miksi Behringer on ei hyvä?
1 2 3
Vilhelmus
21.10.2003 18:45:53

Aika hankalahan sitä on asettua muuhun näkökulmaan kuin omaansa

Tuntuu olevan.

En mä mielellään kenellekään sano, että "tämä laite on huono mutta kyllä se sulle kelpaa".

Eikö sen vois sanoa että "minulle tänne ammattilaisstudiooni tuo ei olisi riittävä, mutta tuolla rahalla et saa parempaakaan hankittua, joten kotikäytössä menee varmaan" tms.?
PL
21.10.2003 20:15:44 (muokattu 10.12.2003 09:47:47)
..................
Roberto
21.10.2003 20:19:14

Juujuu ja lehmät lentää. Vaikka ala innolla opiskelevan vähävaraisen hemmon kannattaa ostaa yks 1029, stereokuvan rakentamisen harjottelu on ihan turhaa, jos ei kuule Genelec-tasoisesti.

Kuka niin on sanonut? Sanoin että ITSE kuuntelisin mieluummin yhtä 1029:iä kun kahta B-rapun Truthia.

Ja tietkö sä sitten yhellä 1029:llä mitä alapäässä "oikeasti" tapahtuu?

Aika helvetisti paremmin, suunilleen 70hz:n tienoille asti.

Yllättäen esimerkiksi JOITAIN tuotteita mein opettajat, jotka todellakin ovat tehneet hommia arvatakseni vähintään yhtä paljon kuin sinä, kehuvat. Oli kotinurkissa tai ei.

Onhan ihmisillä oikeus mielipiteisiinsä. Jotkut ei vain näköjään pysty nielemään kuin omansa.
jPekka
21.10.2003 21:29:45

Niinkuin aiemmin mainitsin kyllä näillä halvemmillakin vehkeillä keikan tekee, joskin se saattaa teettää enemmän työtä kuin laadukkaammilla. Asia on hieman erilainen kun tarjoilee PA:ta esim. ulkomaan staroille ja vaikkapa festareilla, joissa laitteiden täytyy toimia koko kekkereiden ajan.

Kyllähän Behringerin dynamiikkaprosessoreihin on törmätty esmes Roskilden festivaalien eri lavojen kalustoluetteloissa ainakin takavuosina. Garbage taisi myös olla sekä mainosten että Mix-lehden kalustoselvitysten mukaan B:n kompuroiden keikkakäyttäjäkuntaa.

Tiedä sitten ovatko nuo kovin hyviä suosituksia kenellekään 8-) Omien Behringereiden kanssa (käytettynä halvalla ostettu MDX2100 ja uutena hankittu MX2004A) ei ole ollut ongelmia. Eivät selvästikään mitään huippuvehkeitä äänenlaadullisesti, mutta eivät nyt mitään markettistereotasoakaan.
- SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!!
Vilhelmus
21.10.2003 21:38:54

Kuka niin on sanonut? Sanoin että ITSE kuuntelisin mieluummin yhtä 1029:iä kun kahta B-rapun Truthia.

Sitten sorruin muotoilemaan siinä muinaisessa Truth-threadissa väärin, kun kysyin mitä itse laittaisit sillä rahalla. Olisi pitänyt sanoa, että mitä itse kysyjälle (joka vastasi äsköistä kuvaustani) olisit laittanut. Mutta luulin että olisit ymmärtänyt.

Jotkut ei vain näköjään pysty nielemään kuin omansa.

Asian ytimessä.
Mikael
22.10.2003 09:34:06

Tuntuu olevan.

Tuntuu olevan myös yleinen käytäntö viilata pilkkuja ja tarrata epäolennaisuuksiin. Kerroppa Vilhelmus oletko todella sitä mieltä, että on edellä mainitut esimerkit B-tuotteiden laaduttomuudesta ovat audiolaitteille hyväksyttäviä ominaisuuksia?
- Onko ok, että mikserin potikat rohisevat jo uutena?
- Onko ok, että laite hajoaa alle vuodessa?
- Onko ok, että studiokäyttöön tarkoitettu audiolaite suhisee?
- Onko ok, että valmistajan saman tuotteen kaksi eri yksilöä käyttäytyvät samoilla säädöillä eri tavoin?
- Onko ok, että audiolaitteen mittarointi on ihan mitä sattuu, eikä siihen voi edes viitteellisesti luottaa?
- Onko ok, että iso osa laitteista on jo valmiiksi ostettaessa joko kokonaan rikki tai osittain epäkuntoinen?

Eikö sen vois sanoa että "minulle tänne ammattilaisstudiooni tuo ei olisi riittävä, mutta tuolla rahalla et saa parempaakaan hankittua, joten kotikäytössä menee varmaan" tms.?

Paha mennä sanomaan noin, kun mulla ei mitään ammattilaistudiota ole. Treenikämpällä ja kotona pääsääntöisesti omiani puuhailen, kuten suurin osa muistakin ja omaan käyttööni ovat nuo beet olleet liian huonoja. Eihän sitä aloittelevalle soittajallekaan suositella hankittavaksi halvimpia ja huonoimpia soittimia mitä markkinoilta löytyy. Jatkossakaan en aiko suositella kenellekään mitään, mikä omasta mielestäni on huonoa - mun mielestä se olisi toisten aliarviointia.
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
Jani The Rock
22.10.2003 10:50:00

Hell Yeah! Täällähän saavat näköjään muutkin vääntöä aikaan kuin vain meitsi ja sormunen tuolla bänditoiminta-palstalla. Jep! Ja ei kun katsomaan, olisiko turhuuksiin ilmaantunut armeija vs. sivari -aiheista "keskustelua..."

Ps. 8-)
I`m a rockabilly MAADMAN!!! -Screaming Lord Sutch
Vilhelmus
22.10.2003 11:23:21

Kerroppa Vilhelmus oletko todella sitä mieltä, että on edellä mainitut esimerkit B-tuotteiden laaduttomuudesta ovat audiolaitteille hyväksyttäviä ominaisuuksia?

Ei tietenkään.
Roadari
23.10.2003 14:02:40
Täällä on paljon kuvattu jo niitä asioita miksi en itse peerinkeristä pidä. En ala niitä toistamaan. Huomautuksena vaan että tässä yks päivä laskin että varastossamme on 16 B laitettaa joista 13 huoltopöydällä ja 2 käytössä ja 1 koristeena.

Roadari
"Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa."
PL
23.10.2003 14:19:19 (muokattu 10.12.2003 09:46:36)
..................
sormunen
23.10.2003 14:21:26
Huomautuksena vaan että tässä yks päivä laskin että varastossamme on 16 B laitettaa joista 13 huoltopöydällä ja 2 käytössä ja 1 koristeena.

Tonkaltaisen esimerkin valossa kannattaa jo vakavasti miettiä, onko halpa edes nyt niin halpaa...Kai laitteen ostolla kumminkin luulisi olevan tarkoituksena sen laitteen käyttö.

Jos pistää euron laitteeseen, jota ei pysty käyttään, on se mun mielestäni ihan vitun kallis verrattuna tonnin laitteeseen, joka toimii.
FastEddie
23.10.2003 14:36:16

Bekut ovat aloittelijoille erittain hyvia.
Bekut ovat harrastajille hyvia.
Bekut ovat semiproille menettelevia.
Bekut ovat ammattilaisille ei kay.

Behringer on audiomaailman mikro-auto.
Silla oppii ajamaan, muttei parjaa F1:ssa.
Joni K.
23.10.2003 16:20:21
Itseäni on aika ajoin mietityttänyt se että kun B-tuotteen "laatu" on alusta asti ollut tuollaista sekavan kirjavaa, niin miksi niillä vaan riittää ostajia? Kun noita vehkeitä alkoi Suomeenkin silloin vajaa kymmenen vuotta sitten rantautua niin oltiin kyllä aika varmoja että merkki tulee häviämään piankin. Mutta mitä vielä, aina noita puupäitä löytyy jotka eivät kokeneempien sanaa usko. Toisaalta, harrastajalle harrastajan vehkeet ja sitten kun tehdään ihan ammattimaisesti niin sitten ostetaankin jo ihan ammattivehkeitä. En ole nimittäin kuullut esim. kirvesmiehestä joka ostaisi pistosahansa Biltemasta.

Mutta vastaus kysymykseen: Behringer on ei hyvä siksi kun se ei ole hyvä vaan paskaakin paskempi.
Leikari
29.10.2003 11:09:22
Toisaalta, harrastajalle harrastajan vehkeet ja sitten kun tehdään ihan ammattimaisesti niin sitten ostetaankin jo ihan ammattivehkeitä. En ole nimittäin kuullut esim. kirvesmiehestä joka ostaisi pistosahansa Biltemasta.

noinhan se on ...

Behrun yms. merkkien "ansiota" on, että menneisiin päiviin verrattuna suuri harrastajamuusikkojoukko on saanut käyttöönsä käypäisiä laitteita - musiikinteon alkumetreilläkin on hyvä, että mikserin kanavat riittävät, voi käyttää kompressoria ja digitaalimultiefektejä. Jokaisen vaan tulee ymmärtää, että laitteet eivät välttämättä riitä loistokkaimpiin suorituksiin - eikä usein ole siitä highend -tasosta tarviskaan. Eivätkä ne laitteet yksin, vaan taito - ja se kehittyy parhaiten, mitä varhemmin (=pienemmällä budjetilla) pääsee tekemään.

Laatuerot eri merkkien välillä ovat kyllä ilmeisiä & ne on hyvä tuoda esille. Ei kuitenkaan pidä dissata niitä, joille ko. laitteet ovat ainoa mahdollisuus tai muuten ei ole tarvetta/halua investoida maltaita.

Ammattilainen hankkii sitten ne laitteet, joiden tietää toimivan "aina ja jokapaikassa" tarkoitetulla tavalla.

Ajankohtainen esimerkki: Thomann myy behringerin MX2642A Eurorack mikseriä loppuunmyyntihintaan 285,-. MAckien "vastaava" ;-P )...ei ei, älkää lyökö...)) 1604 VLZ PRO on 1200,- kalliimpi. Moni varmaan miettii, että josko sillä B:lläkin kotioloissa pärjäisi.
nallekallio
01.11.2003 17:37:49
itselläni on behringeri mikseri eurorack mx 3242 ja ollu pari vuotta kovassa keikka käytössä on pelannut loistavasti ja mun mielestä tässä pöydässä on hinta laatu suhde kohdallaan!samaten behringerin jakosuodin super x on pelannut vittuilematta samoin kuulokevahvistaja ei ole huonoja kokemuksia behkusta.
Fortune
01.11.2003 20:01:21

Laatuvertailuna matkapuhelinten markkinajohtaja: Kaikki kehuvat ja ostavat, vaikka takuuaikana ainakin kerran vaihdetaan uuteen ja muutamaan otteeseen korjataan , sitten malli onkin jo aikansaelänyt ja joutaa romukoppaan.

Nokiallakin on se ongelma, että nuo massatuotantopuhelimet eli ne joita eniten myydään ja halvalla, joudutaan tekemään jossain indokiinassa, jotta hinnat saadaan poljettua rapaan.

Tämä vain siksi, että Jutta Perusteini ja Mika Perusfarmarihousu ovat vakuuttuneita, että tulee halvemmaksi ostaa uusi 100 euron puhelin joka vuosi kuin yksi 300 euron puhelin, joka kestää 5 vuotta.
Look behind you, a three-necked guitar!
Sarjakuvaa?
Vilhelmus
01.11.2003 20:14:43

Mun perusnokian kanssa ei ole ollut mitään ongelmaa, ja nyt on kolmas käyttövuosi menossa.
___Ozzy
03.11.2003 13:24:08

Ottaa tästä nyt selkoa!

Sijoitanko vai en.

Ostanko BEHRINGER - MX3242X EURORACK

vai

JOKU MUU? KANADA?

JUMAGEGG!
njaa...
nallekallio
03.11.2003 23:43:52
Ottaa tästä nyt selkoa!

Sijoitanko vai en.

Ostanko BEHRINGER - MX3242X EURORACK

vai

JOKU MUU? KANADA?

JUMAGEGG!

osta
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)