Bonham 30.10.2003 17:05:08 | |
---|
Diggasin Gabrielista mielettömästi joskus nuorena...ja kyllä vieläkin iskee sen musa. Tinkimätön ja lahjakas artisti. Mulle on iskenyt ehkä eniten Gabriel 4...se on ehkä niitä vaikeimpia mutta jotenkin nousee niskakarvat pystyyn tuota kuunnellessa. Yllätyksekseni Up kuulosti mun korvaan myös hyvältä. Hienoa että joku vielä tekee tuollaista musaa. Näin on. Lasken edelleen miehen tuotokset progeen noin väljästi otettuna ja sitähän ei koskaan tehdä liikaa... Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
Basismi 30.10.2003 22:51:48 | |
---|
Tinkimätön ja lahjakas artisti. Ja se laulusoundi. Spiikitkin kuulostaa paremmalta kuin monen laulu. It's hard to be humble when you're so fucking big! |
Ossi 30.10.2003 23:27:35 | |
---|
En ole pahemmin perehtynyt Gabrielin tuotoksiin ja vaiheisiin mutta joku vuosi sitten tulin nauhoittaneeksi telkusta miehen keikan, josta diggailen vieläkin. Taisi olla joku "Secret World"-teemainen rundi tms. Erityisesti jäivät mieleen mm. biisit "Talk To Me" ja "Digging In The Dirt". Ja bändi säväytti; mm. Tony Levin ja Manu Katche sekä oheisvokalistina sikahyväruotoinen ja eteerinen Paula Cole. "..ttu tästä mitää tuu. Saako muuten kaupunkialueella pitää siipikarjaa?" |
2541 31.10.2003 01:02:22 | |
---|
Kakkoslevyä tulee myös kuunneltua paljon, vaikkei sitä yleensä kehutakkaan. Mitään hittiä ei levyltä irronnut (ekalla oli Solsbury Hill), mutta mielestäni levy on kokonaisuutena parempi kuin ykkönen. On The Air, D.I.Y. ja varsinkin White Shadow ovat hienoja biisejä. Ja tuotannollisestikin Frippin kuivemmat saundit toimivat paremmin kuin Bob Ezrinin hieman mahtipontiset sävyt ekalla levyllä. Eipä taida kuitenkaan kakkosen biisejä olla tällä tulevalla kokoelmalla?;) Onkos kukaan muuten kuullut näitä Deutsches Albumeita? Sellaiset ovat ilmestyneet sekä kolmosesta että nelosesta. |
2541 31.10.2003 01:09:46 | |
---|
Eipä taida kuitenkaan kakkosen biisejä olla tällä tulevalla kokoelmalla?;) Ohhoh, olinpa väärässä. Tuplacd:ltä löytyy D.I.Y. Tuolla tietoa levystä: http://petergabriel.com/hit/flash/index.html Edelleen odottelen sitä täydellistä B-puoli kokoelmaa harvinaisuuksineen. Esim. sellainen biisi kuin Across The River on upea. Tehty joskus So:n aikoihin Stewart Copelandin ja L.Shankarin kanssa jollekkin soundtrackille. |
jPekka 31.10.2003 09:54:16 | |
---|
Kakkoslevyä tulee myös kuunneltua paljon, vaikkei sitä yleensä kehutakkaan. Mitään hittiä ei levyltä irronnut (ekalla oli Solsbury Hill), mutta mielestäni levy on kokonaisuutena parempi kuin ykkönen. On The Air, D.I.Y. ja varsinkin White Shadow ovat hienoja biisejä. Ja tuotannollisestikin Frippin kuivemmat saundit toimivat paremmin kuin Bob Ezrinin hieman mahtipontiset sävyt ekalla levyllä.. Mielenkiintoinen kommentti. Itse olen aina suhtautunut kakkoseen vähän sellaisella "ihan kiinnostava, mutta keskeneräiseksi jäänyt albumi" -fiiliksellä. Ehkä Fripp haki sellaista enemmän uusi aalto -henkistä soundimaailmaa. Mutta olen samaa mieltä siitä, että hienoja biisejä levyllä on. Olen kyllä On the Airin ja DIY:n kohdalla diggaillut enemmän Plays Liven versioita, ja Exposuren osalta Frippin Exposure-levyllä olevaa tulkintaa, jossa on myös PG mukana. Samalla levyllä on muuten aivan käsittämättömän hieno PG:n laulama ja pelkällä pianolla säestämä Here Comes the Flood. Kakkosen biiseistä olen jostakin syystä diggaillut paljon myös A Wonderful Fay in a One-Way Worldia. Tavallaan eräänlainen johdanto Upin Barry Williams Showlle. 8-) . - SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!! |
Käväsin eilen Epe'sillä Treella ja siellä oli jo kyseinen kokoelma, mutta jäi vielä toistaiseks hyllylle odotteleen... Maanantaina pitää kyllä mennä hankkiin Growing Up live dvd!!! Sama setti (ainakin muistaakseni?!?) kun oli Tukholman keikalla, missä oli ilo olla paikalla.. Keikka ja tod.näk. myös dvd muuten alkaa PG:n ja pianon yhteisluennalla Here comes the floodista ;-) Mielipiteitä OVOsta? Siis tästä Millenium pippaloihin tehdystä levystä. Musta siinä on kaks pirun hyvää piisiä eli Father, Son ja Downside Up. |
2541 31.10.2003 14:08:35 | |
---|
Mutta olen samaa mieltä siitä, että hienoja biisejä levyllä on. Olen kyllä On the Airin ja DIY:n kohdalla diggaillut enemmän Plays Liven versioita, ja Exposuren osalta Frippin Exposure-levyllä olevaa tulkintaa, jossa on myös PG mukana. Samalla levyllä on muuten aivan käsittämättömän hieno PG:n laulama ja pelkällä pianolla säestämä Here Comes the Flood. . Frippin Exposure on myös yksi aliarvostettu levy. Tuo Here Comes The Flood versio on tosiaan parempi ja onhan levyllä muitakin hyviä laulajia: Peter Hammill ja Daryl Hall. Hallin laulama North Star on kuin esiaste Disciplinen Matte Kudasaille ja Hammill on oma raivokas itsensä. Vähän off-topic, mutta onko kukaan kuullut Daryl Hallin Sacred Songs -levyä, jonka Fripp tuotti? Tehty joskus PG2:sen ja Exposuren aikoihin ja poikkeaa aika paljon Hall&Oates -kamasta.;)
|
jPekka 31.10.2003 15:54:59 | |
---|
Frippin Exposure on myös yksi aliarvostettu levy. Tuo Here Comes The Flood versio on tosiaan parempi ja onhan levyllä muitakin hyviä laulajia: Peter Hammill ja Daryl Hall. Hallin laulama North Star on kuin esiaste Disciplinen Matte Kudasaille ja Hammill on oma raivokas itsensä. Tuo on todella hieno musiikillinen trippi tuo Exposure. Sellainen levy, jota pitää kuunnella aivan rauhassa, pimeässä, silmät kiinni... silloin ne eteerisiä leijutuksia täysin varoittamatta seuraavat sikametallipläjäykset ovat tehokkaimmillaan. 8-) JOka tapauksessa: huikea musiikillinen matka laidoista laitoihin. Joka kotiin yksi. . - SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!! |
Basismi 31.10.2003 15:56:17 | |
---|
Maanantaina pitää kyllä mennä hankkiin Growing Up live dvd!!! Sanoivatko että on maanantaina hyllyssä? FM:llä kuulemma keskiviikkona tai ehkä jo tiistaina. Ihme touhua, kun virallinen julkaisu on kuitenkin kokoelman kanssa samana päivänä. Sama setti (ainakin muistaakseni?!?) kun oli Tukholman keikalla, missä oli ilo olla paikalla.. Kuten myös :) It's hard to be humble when you're so fucking big! |
Mynthor 01.11.2003 16:49:28 | |
---|
Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat. |
2541 03.11.2003 10:02:08 | |
---|
Gabrielin vanhan luottomiehen Larry Fastin nettisivuilla on paljon mielenkiintoisia valokuvia Gabrielin alkupään tuotannon tekovaiheista. http://www.eclipse.net/~synergy/petergabriel.html Kiitos linkistä, hienoja kuvia! Tony Levin ilman viiksiä...harvinaista!;) |
jPekka 03.11.2003 16:46:21 | |
---|
Kiitos linkistä, hienoja kuvia! Tony Levin ilman viiksiä...harvinaista!;) Hilpeä maadoitusratkaisu tuolla PG4:n kuvissa - ehkei kauhean suositeltava tapa päästä hurinoista teippaamalla maajohto basistin isovarpaaseen... . - SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!! |
Bonham 12.11.2003 16:50:23 | |
---|
Ensi kuuntelussa Secret World Live... hyvältä kuulostaa... on ukko tehnyt nyt sitten kaksi loistavaa liveä... Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |