Aihe: Rattlesnake : Parasite (Rock/Pop) 1 | |
---|---|
![]() 29.07.2006 11:26:36 | |
Bändin nimi: Rattlesnake Kappaleen nimi: Parasite Genre: Rock/Pop URL: http://mp3.mikseri.net/hifi/r/rattlesnake_-_parasite.mp3 (Mp3) Uusimman demon toinen biisi. Tämä tosiaan on vähän tönkkö versio ja ollaan menossa nauhoittamaan koko biisi uusiksi koska tästä löytyy muutamia epävireisiä kohtia ja muita pieniä soittomokia. Kyllähän tämä kuitenkin mielestämme rokkailee ihan mallikkaasti. Varoituksen sana: ei kannata juoda studiossa älyttömiä määriä olutta ennen kuin on päästy edes nauhoittamaan. | |
![]() 29.07.2006 13:26:14 (muokattu 29.07.2006 13:34:59) | |
Kuulun siihen kuuntelijajoukkoon, jonka mielestä idea ja fiilis on tärkeämpää, kuin perfektionismi. Tässä on mielestäni ainesta vaikka mihin. Ne muutamat kohdat, (jos ne nyt oikein spottasin), joissa oli lievää epävireisyyttä, toivat itse asiassa ilmeeseen vain draivia. Laulupuolta mieleni tekee kommentoida, koska tässä liikutaan jo sellaisella tasolla, että tie voi viedä ties minne. Joten jos menen saivartelun puolelle, tarkoitan vain sitä, että jos eväitä on, kannattaa vaatia itseltään vielä vähän enemmän: Kannattaa olla tosi varovainen, ettei englannin ääntämisen "coolius", mene tahattoman komiikan puolelle. Ääntämisessä kuuluu mielestäni hiukan sellaista keinotekoista yrittämistä, jolla yritetään olla englantilaisempia kuin engelsmannit itse. Sanat puuroutuvat monin paikoin, ja syntyy vaikutelma, että on haettu "autenttisuutta" peittämällä puutteet hukuttamalla laulua hieman liikaa taustaan. Itse olen joskus testannut ääntämystäni esim. nauhoittamalla akustisesti jonkun todella konstailemattomasti artikuloivan esittäjän biisin (esim. Tom Petty) ja vertaamalla omaa ääntämistäni originaaliin. Olen saanut itseni kiinni siitä, että yritän "ääntää liikaa". Mutta siis selkokielellä: He-le-ve-tin lupaavan kuuloista kamaa. Lisäys: Kuuntelin lisää, ja voisin jopa lieventää edelläolevaa kritiikkiäni ääntämyksestä, mutta olkoon tuossa, kun kerran se oli ensivaikutelma. Toisaalta...teksti kuulosti toisella kerralla vähän kornimmalta kuin ekalla :o) | |
![]() 29.07.2006 16:57:02 | |
Kova meininki kyllä. Ehkä vähän turhan kova jopa. Meinaa mennä ylitempokaahaukseksi. Kokeilisin ehkä aivan hivenen hitaammalla tempolla. Muuten kelpo rokkia. Vonk* vonk* Ota läski, rakastu basistiin!
Vapinamonologeja | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)