Aihe: Sopivaa näyttöä koneeseen?
1
darknath
25.07.2006 23:26:33
minkälaista näyttöä kannattaa hommata koneeseen, jolla pyrittää esim. pro toolsia. Ja kuinka hyvin yhdellä näytöllä pärjää vai kannattaako hommata kaks näyttöö?? Nii ja onko eri firmojen näytöissä oleellisia eroja?
sandiego
25.07.2006 23:33:45 (muokattu 25.07.2006 23:34:26)
suosittelisin kahta näyttöä. Itelläni on kaks ja ruudut on jaettu. helpottaa elämää kummasti. Toisessa ruudussa on editori ja toisessa mikseri jne. Näytöks suosittelen esim dellin 20" tai 24" näyttöä. näyttötilaa ei ole koskaan liikaa :)

Kuvanlaatu noissa molemmissa monitoreissa on huippulaatua. Macin cinematkaan ei yllä samalle tasolle
Antti1
27.07.2006 07:21:42
Joku aika sitten kävin kaappaamassa itselleni tarjouksesta Viewsonicin VX924:n. Mun mielestä tässä on hintaansa nähden hyvä kuvanlaatu ja muutenkin söpön näköinen 19" töllö. Voisin ostaa joskus toisen, mutta ei taida olla varaa. Ostan siis jonkun halpiksen tohon rinnalle ja pidän tän näytön.

Tarkoitan siis, että kaksi näyttöä voisi olla parempi kuin yksi. Mä en kuitenkaan halunnut tinkiä tämän yhdenkään kuvapinta-alasta hirveästi, niin ostin tämän päänäytöksi.
The dreams in which I'm dying are the best I've ever had.
Starlia
27.07.2006 08:21:32 (muokattu 27.07.2006 08:22:33)
Lähiaikoina on tämmönen lähdössä tilaukseen: http://itwebbuy.net/i/123975/1.htm Lukemieni juttujen perusteella todella hyvä - ainakin omassa hintaluokassaan. Tuosta ostat kaksi 19" laajakuvaa jonkun merkkihärpättimen sijaan. Ei ne biisisi yhtään paremmaksi muutu, oli sitten kolme 23" tuuman LCD:tä taikka yksi 14" mustavalkonäyttö.

Niin, toimituskulut on se 15e, eli ~220e hinnaksi.
Santtu_123
28.07.2006 00:58:08 (muokattu 28.07.2006 00:59:36)

Acer on aikas ok merkki, ainakin malli AL1951 jota tässä just kyttään. Acerissa tosin on joku ihme crystal brite tmjsp, eli vähän kuin putkinäytön kiiltävä pinta, joka huonolla tuurilla heijastelee. Ite kyllä tykkään siitä, parantaa ilmeisesti värejä :P
Viewsonic:sta ei ole kuin pahaa sanottavaa koska ostin ja palautin seuraavana päivänä kuolleitten pikselien takia. Dell:stä ei taas ole muuta kuin hyvää sanottavaa, seka Samsungista, duunissa molemmat. Tuumia kaikissa 19".
Omasta mielestä kannattaa maksaa hieman enemmän, koska kuvan laatu voi alkaa harmittaa pidemmän päälle.
WanhaWetäjä
28.07.2006 01:37:40

Mulla on 19"Samsung..pojan koneessa 17" FujitsuSiemens...kuva molemmissa hyvä,tuoreenmassa eli pojan näytössä on jo yksi "kuollut"pikseli...eikä pikselitakuuta:-(

Samsungissa on 3 vuoden pikselitakuu,lienee lähes ainut markkinoilla,eli YKSIKIN "kuollut"pikseli ja saat uuden näytön?...kuin myös tuon "kohelinvakuutuksen"otin,eli jos pudotan/heitän seinään näytön ja poks!Niin saan uuden:-)

Muutaman kympin maksaa enemmän kuin nuo Acerit etc"halpis"-näytöt...
Ostan Casion kun täytän 50v...
jPekka
28.07.2006 12:38:06

Itselläni on kaksi 19-tuumaista Samsung-littua, kolme-neljä vuotta vanha SyncMaster 191T ja pari kuukautta vanha 913v-halpis. Vanha on parempi, katselukulma on leveämpi jne.

Lituissa kannattaa ottaa huomioon myös se, että niiden jalustojen laatu ja säätömahdollisuudet vaihtelevat melkoisesti. Jos tilan tai katselumieltymysten vaatimukset eivät onnistu vakiojalustalla, hintaa tulee lisää kun joutuu hankkimaan uuden jalustan tai seinätelineen. Itselläni molemmat ovat vanhan, kaksitasoisen Billnäs-kirjoituspöydän päällä ilman jalustoita, pelkkien kumitassujen varassa pöydän korotusosaan nojaten, joka ei ole ihanteellinen vaihtoehto. Molemmat olisivat omilla jalustoillaan epäergonomisen korkealla (ja monitorikaiuttimien tiellä). Paremmin säädettävät jalustat ovat tilauksessa, mutta se tuntuu kestävän...
"Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else." -- G'Kar (Andreas Katsulas 1946-2006)
hape
28.07.2006 14:57:39

Lituissa kannattaa ottaa huomioon myös se, että niiden jalustojen laatu ja säätömahdollisuudet vaihtelevat melkoisesti.

Näi o. Mulla on 2 x Samsung 710T, joihin olen muuten tyytyväinen, mutta korkeussäätö jää matalimmillaankin reilut 10 senttiä pöydästä. Ei vaan kaupasta löytynyt semmosta näyttöä jonka sais säädettyä niin matalalle. Pitäs ehkä nikkaroida pöytään erillinen näyttötaso...
Remember: Don't eat the deadly yellow snow!
Antti1
28.07.2006 15:04:08
Kuinka perhanan korkeat pöydät teillä oikein on, jos näyttöä ei saa tarpeeksi alas? Mulla on tää näytön paneelin alareuna 15,5cm korkeudella pöydästä ja voisi se ehkä aavistuksen korkeammallakin olla. Pöytä puolestaan on yläpinnastaan 72,5cm korkea.

Ihmekään että keski-ikäisillä konttorirotilla on niska-, ranne- ja mitälie selkävaivoja kyyryasentojensa takia... :)
Antti1
28.07.2006 15:28:32 (muokattu 28.07.2006 15:29:28)
En tiedä paljonko istut siinä koneen äärellä, mutta ei kannata ihmetellä jos jossain vaiheessa alkaa todellisia vaivoja olemaan niskassa ja hartioissa.

Paljon, todella paljon. Vapaa-aikani kuluu suurimmaksi osaksi tässä ja sitä on todella paljon. Mulle sitten taas enemmän vaivaa on aiheuttanut juuri tuollainen alaspäin kyyristely, tiedä sitten. Miellyttävin kulma on löytynyt, kun näytön yläreuna on silmien korkeudella ja etäisyys varmaan vajaa 80cm.

Tiedän kyllä mitä noi niska ja hartiakivut yms. on. Mulla on luonnostaan todella huonot nivelet jne., joten ongelmista ollaan kärsitty jo iät ja ajat. Mikään niistä ei ole kuitenkaan aiheutunut monien vuosien mittaisesta tietokoneen aktiivikäytöstä.
jPekka
29.07.2006 00:08:40

Näytön tulisi olla 50-70 cm päässä ja näytön yläreunan n. 20 cm silmien alapuolella.

Jep. Ja jotta noi 19-tuumaiset lätät olisivat tuossa pöydällä yläreunastaan edes vähän silmien tason alapuolella, niiden alareunat ovat väistämättä korkeintaan sentin korkeudella pöydästä.

Pöytäni tosiaan on vähän liian korkea, mutta kun kyseessä on aito vintage-Billnäs vuodelta 1921, en halua vaihtaakaan...
"Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else." -- G'Kar (Andreas Katsulas 1946-2006)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)