Aihe: Basareita ostamassa.?
1 2 3
Crusifix
27.07.2006 15:58:04
Niin,ajattelin kysyä neuvoa viisaammilta ja kokeneemmilta,kun olen vaihtamassa Taman 2 x22"x18" swingstar basareita pois,niin mitä tilalle?
itse ajattelin:Pearlin Export sarjan 2x20" basareita..

Ps.Ja ehdotuksia jotka ovat mahdollisia hankintoja opiselija budjetissa. ;)
Destroying, without mercy!
Deino
27.07.2006 16:12:35

Niin,ajattelin kysyä neuvoa viisaammilta ja kokeneemmilta,kun olen vaihtamassa Taman 2 x22"x18" swingstar basareita pois,niin mitä tilalle?

Tässä ei kyllä ole mitään järkeä, koska ero on todella pieni, menetät vain rahaa.
wavelength
27.07.2006 16:13:24

Minusta ei ole fiksua vaihtaa rumpuja Taman halpasarjasta Pearlin halpasarjaan. Samaa huttua ne kuitenkin suurin piirtein ovat. Mieluummin kannattaisi säästää hiven rahaa ja ostaa laadukkaampi (tupla)setti käytettynä.
En tiedä mistä puhun. Prof.Sound's Drum Tuning Bible.
Tindrum
27.07.2006 16:20:14
Tuota noin. Saako kysyä miksi olet vaihtamassa basareita? Mutta et tomeja?
Jos perustelet kustannussyillä, ts. rahan puutteella, niin siitä sitä vasta kallista tulee kun tilailet irtobasareita nyt ja irtotomeja myöhemmin.

Jäitä hattuun ja rahaa säästöön. Vaihda sitten koko setti kerralla.
m© Marsista ei tule löytymään minkäänlaisia merkkejä elämästä. Chuck Norris on käynyt siellä.
Niq
27.07.2006 16:29:30 (muokattu 27.07.2006 16:30:03)

Ja ihan vaan vinkkinä, että Tama Swingstar ei ole todellakaan "Parasta mitä voit saada!!!", niinkuin myyntipuheessasi hehkutat.
"I have a cunning plan" -Baldrick
Akahito
27.07.2006 16:43:41

Ja ihan vaan vinkkinä, että Tama Swingstar ei ole todellakaan "Parasta mitä voit saada!!!", niinkuin myyntipuheessasi hehkutat.

Juu, taitaa Suomen lainsäädännössä olla laitontakin mainostaa tuotetta parhaana, jos se ei sitä todistetusti ole. :>

Älä nyt hyvä mies mitään Exportteja tilalle rupea ostamaan. Kuten sanottu, laatu ei parane juur yhtään, ja rahaa menee hukkaan helvetisti. Mitä luulet saavuttavasi tällä vaihdolla? Jos laatua on tarkoitus parantaa, siirry katselemaan seuraavan hintaluokan rumpuja, eli Pearl Sessionsia, Tama Starclassic Performeria, jne. Hintaa on enemmän, tosi on. Mutta niin on laatuakin, kaikin puolin.
"Viiskytluvun kerrostalot tekee jostain syystä hyvän olon, niiden rappukäytävien viileys; Miksi mä lähtisin täältä?" http://paiste-only.com/phpBB2/
Crusifix
28.07.2006 12:40:41
Juu, taitaa Suomen lainsäädännössä olla laitontakin mainostaa tuotetta parhaana, jos se ei sitä todistetusti ole. :>

Eikös se ole mielipide kysymys.? ;)

No nykyset basarit on vähän turhan isot. (korkeat) tomeja ei saa mitenkään niinkun haluat... ja ääni menee puuroks basareissa,kun nopeita juttuja soittelee (oikeanlainen viritys voisi auttaa?)
No suositelkaa rumpuja joissa on pehmeät soundit,eikä ääni mene puuroksi.?
HeavyMachinery
28.07.2006 12:46:50

Eikös se ole mielipide kysymys.? ;)

No nykyset basarit on vähän turhan isot. (korkeat) tomeja ei saa mitenkään niinkun haluat... ja ääni menee puuroks basareissa,kun nopeita juttuja soittelee (oikeanlainen viritys voisi auttaa?)
No suositelkaa rumpuja joissa on pehmeät soundit,eikä ääni mene puuroksi.?

Mahdoton yhtälö. Paskat se miksikään puuroksi mene se on nuijista ja kalvosta kiinni. Mulla 24x18 basari ja tollaisessa 160 temmossa 16osat ei puuronnu. Vaihda nuijat kumisiin ja kalvohin jotkut kovat patchit esim danmar metal kick niin varmasti tulee napsua. Nosta penkkiä niin saat ne tomitkin paremmin....

Niin ja noi swinkkujen basarit on 16" syviä, en ainakaan ikinä ole törmännyt 18" syviin swingstaroihin
Tämäkin tekstin olen omin pienin kätösin rustannut poistamisen uhalla....
kampela
28.07.2006 12:56:47

Ps.Ja ehdotuksia jotka ovat mahdollisia hankintoja opiselija budjetissa. ;)

Hommaa Alesiksen dm-5 ja triggaa noi basarit jos haluut todella erottelevan äänen, tulee halvemmaks kun ostaa uuet basarit. Tuo dm-5:n pitäs olla aika halpa.
http//:www.musamaailma.fi
Keppikeksi
28.07.2006 12:57:01
Nosta penkkiä niin saat ne tomitkin paremmin....

Sitten tuleekin vastaan se, että mitäs jos tykkääkin soittaa niin alhaalla kuin penkki jo nyt on.
A Nightmare awakes me, blinking light! There's no guide, blind ships in the night
Crusifix
28.07.2006 12:59:03
Sitten tuleekin vastaan se, että mitäs jos tykkääkin soittaa niin alhaalla kuin penkki jo nyt on.

Niimpä!!! triggaus on kyllä kayny mielessä,mutta tuntus liian kalliita laitteita olevan..
HeavyMachinery
28.07.2006 12:59:13 (muokattu 28.07.2006 13:02:51)

Opettelee soittamaan korkeammalta. Se on vaan kummaa että asioita ei voi tehdä helpomman mukaan... Pituus on ainut raja toki se paskamaista soittaa jos on jalat ilmassa....

Edit:
Topicin aloittajan omakuvauksesta.
nimi on joonas,olen soitellut rumpuja nyt vähän päälle vuoden ja metallia lähinnä tykkään soitella...

Nyt jos olet soittanut vasta vuoden ei sulla toden näköisesti ole mitään vielä selkärankaan pinttynyttä soitto tapaa niin opettele ihmeessä soittamaan korkealta...

Jos sulla on pituutta 180cm 22" basarit ei pitäisi olla mikään ongelma. Sellaiset lars kulmat saattavat tuntua helpoilta mutta asia on toisin kun pääset vähän siihen sisälle millaista on soittaa kun on itse setin"päällä" eikä siellä tomin takana piilossa...
Crusifix
28.07.2006 13:01:53
Opettelee soittamaan korkeammalta. Se on vaan kummaa että asioita ei voi tehdä helpomman mukaan... Pituus on ainut raja toki se paskamaista soittaa jos on jalat ilmassa....

no 185 on pituutta,ja aika korkealta soitan,mutta silti ne tomit on vituillaan.. enemmän on aikaa mennyt niiden säätämiseen kun soittamiseen..
Crusifix
28.07.2006 13:07:03

Edit:
Topicin aloittajan omakuvauksesta.

Nyt jos olet soittanut vasta vuoden ei sulla toden näköisesti ole mitään vielä selkärankaan pinttynyttä soitto tapaa niin opettele ihmeessä soittamaan korkealta...

no omakuvaus on kirjotettu n. 3vuotta sitten (sori en oo muistanu päivitellä) että kyllä se oma tyyli on jo löytyny.. ei kehtais alusta alottaa..
HeavyMachinery
28.07.2006 13:09:07

no 185 on pituutta,ja aika korkealta soitan,mutta silti ne tomit on vituillaan.. enemmän on aikaa mennyt niiden säätämiseen kun soittamiseen..

Eli olet saman pituinen kuin minä.

http://rumpu.net/index.asp?sivu=galleria&kuva=2147

Tuossa kuvassa on syvät tomit ja 22" basarit silti tomit ei ole kuin aavistuksen kallellaan ja penkki on kyllä tapissa eli niin korkealla kuin voi olla.

http://rumpu.net/index.asp?sivu=galleria&kuva=1441

Tuossa kuvassa 0n 24" basari ja hieman matalammat tomit silti kulma on siedettäviä.

Koita tehdä niin että kasaat setin ilman tomeja ja laitat penkin niin ylös kuin pystyt sitten vastat tomit siihen niin että pystyt lyömään niitä juuri ja juuri ilman että kolisee kantteihin... Siitä se lähtee vaatii hieman totuttelua mutta huomaat että löynteihin saa enemmän voimaa kun ei tarvii vetää niin paljoa ranteilla...
Niskamies
28.07.2006 13:09:30

Mulla on pituutta 186. Mulla on kanssa 22" basari, ja tomien asettelu ei ole aiheuttanut mitään ongelmia.

http://muusikoiden.net/dyn/members/9893.jpg
More is more.
Crusifix
28.07.2006 13:15:03
Eli olet saman pituinen kuin minä.

http://rumpu.net/index.asp?sivu=galleria&kuva=2147

Tuossa kuvassa on syvät tomit ja 22" basarit silti tomit ei ole kuin aavistuksen kallellaan ja penkki on kyllä tapissa eli niin korkealla kuin voi olla.

http://rumpu.net/index.asp?sivu=galleria&kuva=1441

Tuossa kuvassa 0n 24" basari ja hieman matalammat tomit silti kulma on siedettäviä.

Koita tehdä niin että kasaat setin ilman tomeja ja laitat penkin niin ylös kuin pystyt sitten vastat tomit siihen niin että pystyt lyömään niitä juuri ja juuri ilman että kolisee kantteihin... Siitä se lähtee vaatii hieman totuttelua mutta huomaat että löynteihin saa enemmän voimaa kun ei tarvii vetää niin paljoa ranteilla...

ihan hyviä vinkkejä,pitää kokeilla..!
HeavyMachinery
28.07.2006 13:15:42 (muokattu 28.07.2006 13:20:49)

ei siinä varmaan asettelu ongelmaa olekkaan,kun puutuu vasemman puoleinen basari kokonaan. ;)

Miten toinen basari vaikuttaa tomien asetteluun ? varsinkin niiden korkeuteen ? en ymmärrä, mulla on tomit samalla tavalla oli 2 tai 1 basari.

Toi niskiksen asettelu on aika lähellä omaani. Veikkaisin ettei tarviisi kuin penkkiä nostaa niin samoilla asetuksilla voisi mennä....

Takaa päin studiossa:
http://rumpu.net/index.asp?sivu=galleria&kuva=2388

Tuossa näkee hieman sitä istuma korkeutta....
kampela
28.07.2006 13:18:21 (muokattu 28.07.2006 13:20:16)

ei siinä varmaan asettelu ongelmaa olekkaan,kun puutuu vasemman puoleinen basari kokonaan. ;)

Hommahan on semmonen että sulle vois olla hyvät semmoset 18" basarit. Niissä on varmasti hyvä erottelukyky. Toisaalta ne triggaushommelit vois tulla aika paljon halvemmaks kun kaks laadukasta basaria.

Ite hommaisin varmasti pienet basarit, alapäätä ei oo niin paljoa mutta napakammat.
http//:www.musamaailma.fi
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)