![]() 21.07.2006 21:02:34 (muokattu 28.07.2006 11:48:55) | |
---|---|
No niin. Mennäänpä sitten äänestykseen ihan ajallaan. aiheenamme oli tälläkertaa "In the Heat of the Night", mikä ei (välttämättä) tarkoittanut kiima-aihetta. :) Laatu korvasi jälleen määrän ja laaturiffejä tuli kymmen kappaletta ja oma konrtrastirääpäsy lisäksi. Kiitokset kaikille osallistuneille. Äänestys päättyy lauantaina 29.07-06 klo:20:00. Olkkaa hyvät. ÄÄNESTYS: -Kuka tahansa voi äänestää kerran per/kisa. (Vaatii kirjautumisen) -Jaettavissa yhteensä 6 pistettä per äänestäjä. Yhdelle riffille voi antaa maksimissaan 3 pistettä, eli mahdolliset pisteyhdistelmät ovat 1+1+1+1+1+1, 2+1+1+1+1, 2+2+1+1, 2+2+2, 3+1+1+1, 3+2+1, 3+3 -Äänestys on voimassa noin 4-7 päivää. (riippuen miten osallistujia löytyy. Skaban aloittaja saa päättää niinkuin itse parhaaksi näkee.) -itseään ei saa äänestää. -Osallistuminen skabaan velvoittaa myös äänestämään. Jos osallistuja ei äänestä, hänen mahdollisesti saamiaan pisteitä ei lasketa. -Voittaja vie läpi seuraavan skaban. -Skaban järjestäjä ilmoittaa voittajalle voitosta pikaviestitse. Osallistujat: ------------ ilopertti : http://www.saunalahti.fi/~alpertti/ilopertti-riffiskaba43.mp3 Krice : http://koti.mbnet.fi/paulkp/guitar/mp3/Krice_riffi43.mp3 Wk : http://koti.japo.fi/~vikniivi/wk_riffiskaba43.mp3 T-Man 5000 : http://www.saunalahti.fi/tomioman/T-Man_riffi_43.mp3 secondarymind : http://www.kolumbus.fi/johannes.kur … inen/secondarymind_riffiskaba43.mp3 Appelsiini : http://mp3.mikseri.net/hifi/p/p0pp1k0n3_-_appelsiini_riffiskaba_43.mp3 Edy : http://kotisivu.mtv3.fi/eddy/edy_riffi43.mp3 LordWinter : http://www.mikseri.net/artists/lordwinter.57519.php sormihäiriö : http://koti.mbnet.fi/jukeb0x/musat/sormihairio_riffi43.mp3 pes123123 : http://mp3.mikseri.net/hifi/p/pes_-_pes123123_riffiskaba_43.mp3 arkkikansleri : http://koti.mbnet.fi/khimaira/joo/riffi43_arkkikansleri.mp3 Tässäpä soittolista, jonka tarjoaa käyttöömme T-Man 5000. Kiiitooos. http://www.saunalahti.fi/tomioman/Riffiskaba_43.m3u Miksi yrittäisin kuulostaa joltakin toiselta kun en kuulosta edes itseltäni? | |
![]() 21.07.2006 21:04:54 | |
Jos joku osaa/viitsii tehdä soittolistan, niin ainakin minä palkitsen plussalla. Miksi yrittäisin kuulostaa joltakin toiselta kun en kuulosta edes itseltäni? | |
![]() 21.07.2006 21:25:46 | |
En biisilistaa tee, mutta mielenkinnosta kysyn tuomaristolta seuraavasta säännöstä: -Osallistuminen skabaan velvoittaa myös äänestämään. Jos osallistuja ei äänestä, hänen mahdollisesti saamiaan pisteitä ei lasketa. Yksi osanottaja käsittääkseni sai pitkähkön jäähyn. Tarkoittaako tämä sitä, että hänet jätetään laskuista heti pois? | |
![]() 21.07.2006 21:32:01 | |
Yksi osanottaja käsittääkseni sai pitkähkön jäähyn. Tarkoittaako tämä sitä, että hänet jätetään laskuista heti pois? En ole kuullut, että ketään olisi jäähyllä rangaistu. Tuo pisteiden menetys on perinteinen skabakohtainen "rangaistus", joka on ollut näissä (soolo ja riffi) skaboissa vissiin alusta saakka. Miksi yrittäisin kuulostaa joltakin toiselta kun en kuulosta edes itseltäni? | |
![]() 21.07.2006 21:42:32 | |
![]() 21.07.2006 21:45:15 | |
En ole kuullut, että ketään olisi jäähyllä rangaistu. Tuo pisteiden menetys on perinteinen skabakohtainen "rangaistus", joka on ollut näissä (soolo ja riffi) skaboissa vissiin alusta saakka. Krice käsittääkseni sai jäähyn. Alla olevasta ketjusta ensimmäiseltä sivulta säveltäjämestarin tekstistä löytyy seurtaava kohta: Krice lähti pitkälle lomalle. Moderaattori Tuo juttu on kirjoitettu 19.7.06, joten luulisin Kricen olevan jäähyllä. Pahoitteluni, etten muista, miten mä saan kopioitua linkin siitä tänne. | |
![]() 21.07.2006 21:50:08 | |
Mä haluun plussannn. Winamp-soittolista: http://www.saunalahti.fi/tomioman/Riffiskaba_43.m3u Sait juuri plussan. Ole hyvä ja kiitos listasta. Miksi yrittäisin kuulostaa joltakin toiselta kun en kuulosta edes itseltäni? | |
![]() 21.07.2006 22:22:42 (muokattu 24.07.2006 13:01:58) | |
lievässä känissä tehty arvostely ilopertti: aika pirtsakka aloitus, toi loppuosa oli hyvä siis noi slaidi jutut parhaita. noi klitsit tuolla taustalla kuulosti muovisilta, riffinä ok mut aika perusjuttua krice: hieno flangeri tai joku, oikein hyvä, hyvältä kuulostaa, ei valittamista riffissäkään, tästä pidin. wk- tässä tod hyvät soundit, jotain melankoliaa haettu soolo osassa, no rummut vähän tylsät???, melodia ei iskeny ekalla kerralla kuunneltaessa. rumpujen kanssa oleva osa ei toimi alku toimii kyllä, rumpua liikaa tai jotain... tman5000 - soundit mättää, eipäs mätääkään vaan ok kuulostaa, tähän joku afroneekeri laulamaan kimeällä äänellä perään jotain huttua...varmaan hyvä en vaan tajunnu... lisäys kiratansoitto hyvää kyllä secondary mind, hyvää itämaista shittiä, ehkä vähän liikaa saman tyylistä toistoa, siis RYTMI joka osassa sama ei hyvä...mut muuten ihan hyvä...rytmivaihteluita lisää pliis appelsiini - hmm...soundit hyvät, biisi ei, ideana ok mut, ei toimi vaan mulle, soundit muovisia lopussa... edy - mie tykkään, yksinkertaista pelkkä kitara, tökerösti laitetty sama riffi toisen kerran, huomasin kun tuli joku ihme väli siinä 1 ja 2 osan välissä 0:19 kohdassa. meni jotenkin epärytmiin. muuten hyvä... jos pelkällä kitaralla vetää hyvän riffin niin se ei muuta tartte. lordwinter - onks tää "aerosmithin - dream on", no sinnepäin ainaskin. tai jotain vaikutteita... sormihöiriö - taustaan panostettu, ihan hyvin tehty mutta "se juttu" jäi uupumaan... alkuosa kai parempi, no kai toi nopeemi menee ihan perusjuttuna pes123123. oma heheeee, heheeee, mitä tää on? aika paskaa verrattuna muihin. no puolustaudun sillä et tää oli vaan yks vanhempi idea, eikä skabaa varten tehty juttu arkkikansleri ja juopot alligaattorit- jätkällä on joku vanhemman rokkenrollin fiksaatio. pidän soitosta, en välttämäti musasta, vaikka soittomielessä hyvää kamaa onkin, ei mitään omaa kyllä hirveesti... pisteet.... plussa kaikille+++ edit: päivitetty lowrider->lordwinter... sori... edit2: annetaa nyt sit pisteet kun ne kerta kisaan kuuluu.. 2 wk 1 krice 1 secondary mind 1 edy 1 tman5000 | |
![]() 21.07.2006 22:32:22 | |
lowrider - onks tää "aerosmithin - dream on", no sinnepäin ainaskin. tai jotain vaikutteita... Jos tämä tarkoittaa minua:), niin en ole tainnut kuulla kyseistä kappaletta, mutta hyvin mahdollista. Tilutan kaikki tiluttajat tiluttamatta suohon. | |
![]() 22.07.2006 01:21:29 (muokattu 22.07.2006 01:22:22) | |
Sait juuri plussan. Ole hyvä ja kiitos listasta. Kiitoksia plussasta. Listan voisi varmaan lisätä avausviestiin? | |
![]() 22.07.2006 01:29:15 | |
Mitä sääh ai se meni jo.......... Röl, no seuraavaan osallistun sitten taas. Kuuntelenpas nuo huomenissa ja sitten pisteitä. Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä. | |
![]() 22.07.2006 01:56:39 (muokattu 22.07.2006 01:59:59) | |
Kiitoksia plussasta. Listan voisi varmaan lisätä avausviestiin? Lisätty. edit: tyhmä kirjootus? Tai jotain? edit edit: arkkikansleri ja juopot alligaattorit- jätkällä on joku vanhemman rokkenrollin fiksaatio. pidän soitosta, en välttämäti musasta, vaikka soittomielessä hyvää kamaa onkin, ei mitään omaa kyllä hirveesti... Onhan sitä jämähtäny wanhaan rokkiin kun oon ittekin wanha kun metusalemi. Kiitokset palautteesta. :) Seuraavaan lupaan tehdä muuta kuin parodiaa... Miksi yrittäisin kuulostaa joltakin toiselta kun en kuulosta edes itseltäni? | |
![]() 22.07.2006 11:29:08 | |
3p Krice : Se oli hieno huomata, ettei tässä ollut tilutuksen häivääkään. 2p arkkikansleri : Olen niin kaantrimiehiä, että pakko antaa pointsit siitä hyvästä. 1p ilopertti : Tässä oli hienoja kohtia ja niin... Tilutan kaikki tiluttajat tiluttamatta suohon. | |
![]() 22.07.2006 18:51:59 | |
2p tman500 -hyvät rokkirenkutukset 2p secondarymind -proge-kotitehtävät on tehty huolella 2p Appelsiini -Metallican blackin jälkeinen tuotanto on tainnut olla joskus kovasti levylautasella? -alppu | |
![]() 24.07.2006 12:40:01 | |
Missäs viipyy loput äänestykset? -alppu | |
![]() 24.07.2006 13:47:02 (muokattu 24.07.2006 13:49:03) | |
Omat arvioni näin puolueettomana tekijänä: Ilopertti: iIhan menevä ralli, mutta valitettavasti mulle tulee tästä jotenkin mieleen enemmänkin kilpa-ajot kuin jokin yön kiihkeys. No mutta, pitää muistaa kaikilla on omat käsityksensä siitä, mitä tuo "heat of the night" tarkottaa. Pitemmän päälle vähän puuduttava riffi, tarvitsisi jotain vaihtelua. Krice: Toimiva ja muutenkin kiva. Tulee vähän mieleen tango. Wk: Hyvä, mutta siinä ei ollut sitäjotain. Tuntui, että se menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Enpä nyt muuta osaa sanoa. T-Man 5000: Kivasti yhdistetty ylä- ja alaäänet. Tulee mieleen joku viettelytilanne (tämän mielikuvan on pakko minun oudosta tavastani tulkita asiat). SecondaryMind: Aikas progehtavalta kuulostaa (älkää teurastako, jos ole väärässä) ainakin mun korvaan. Mutta se toimi hyvin ja oli siis oiva. Appelsiini: Erittäin kiva. Oliko siellä taustalla jokin sisäänhengitys efektinä. Jos oli, niin se toimi mulle. Tähän ois kiva fiilistellä tai "get it on..", jos tiedät mitä tarkoitan. just hyvä tähän aihepiiriin. Edy: Ihan kiva ja leppoinen. Tulee mieleen kesäpäivä ja pieni tuuli. Jos tää ois kokonainen biisi, niin se olisi hyvä kappale jollekkin road tripille. Loppu kyllä töksäytti aika pahasti. En tiedä mitä tuo pes123123 tuossa puhui läpiä päähänsä, mutta minä en ainakaan mitään rytmistä virhettä tuosta löytänyt. Lordwinter: Tälläiseen vetoon olisi ehkä akustinen soundi toiminut parhaiten. Ei tule mitään erityistä mieleen, vain tyyppi soittamassa kitaraa. Lopun dissonanssi vähän outo mutta ei ihan huono ratkaisu. Sormihäiriö: Alusta tulee mieleen biisi, jonka mukana olisi kiva laulaa kaveriporukassa baanalla ajellessa. Mutta alun jälkeen tuntuu, kuin alkaisi ihan toinen kipale, mutta sama tunnelma kutakuinkin säilyi. Bassokulku oli hyvänkuuloinen. pes123123: Tykkäsin tosi paljon. Sireenit olisi kyllä hyvin voinut feidata alun jälkeen pois. Vaikka olikin vanhempi teos, niin hyvin sen pystyi yhdistämään aiheeseen. Olin myös kuulevinani sen pitkän tauon jälkeen rytmisen virheen, mutta ehkä se on vaan sitä progeilua, josta minä en tajua yhtään mitään. Arkkikansleri: Peruskitarointia, enpä osaa mitään muuta oikein sanoa. Ihan menevä yksilö, josta tulee ehkä hitusen mieleen lavatanssit. Noniin, antakaa anteeksi, jos ei ollut kovinkaan rakentavaa palautetta, mutta yritin kyllä. Sitten pisteet: 1p Appelsiini 1p secondarymind 2p Edy 2p pes123123 Parempi katsoa katua, kuin kaatua ja katua, ettei katsonut katua... | |
![]() 24.07.2006 16:59:38 | |
Krice käsittääkseni sai jäähyn. Alla olevasta ketjusta ensimmäiseltä sivulta säveltäjämestarin tekstistä löytyy seurtaava kohta: Tuo juttu on kirjoitettu 19.7.06, joten luulisin Kricen olevan jäähyllä. Pahoitteluni, etten muista, miten mä saan kopioitua linkin siitä tänne. Mulla on monet kerrat jääny äänestykset väliin.. | |
![]() 26.07.2006 02:21:21 (muokattu 26.07.2006 02:43:59) | |
Kun on taas shortsikelit, voi paneutua aiheeseen (kera valkovenäläisten). Tällä kertaa kaikki oli aikas OK, noin niinku meikäläisen tiukkojen standardien mukaan. Kuitenkin vain osa saa pisteitä. 2 poingts - Appelsiini Tässä oli nerokkaasti päästy suoraan yön ytimeen (Olli Lindholmin pään sisään?) rippaamalla jo aikaisemmin osallistumissäikeessä mainittua Sandraa. Tsekatkaa vaikka In the heat of the night säkeistö (http://www.youtube.com/watch?v=QMJLztjfdo8) Ooh, niin syntistä. (80-luvulla kaikki näytti ihan samalta. Sandarakin näytää Ynkalta. Vai onkse vaan toi Ruotsin keikka, vai nää valkovenäläiset. Vai meitsin hufvud?) 2 pojoo - pes123123 Breaking the law. Kuuma kesäyö saa tyhmät ihmislapset ponkaisemaan mieron tielle. Mukavaa melodista kitaranäppäilyä. Eihän tämäkään oikeastaan kitarariffin tiukkoja kriteerejä täytä, mutta toimii silti. 1p - arkkikansleri Kun tässä jo edellä heitin arvauksia inspiraation lähteistä, niin mainitsenpa nyt, että Schultze löytää sävelen. (Schultze Gets the Blues/Saksa 2003, 109') oli mainio leffa. Voi tietysti olla, että mitään yhteyttä ei ole. Mainiota soittoa joka tapauksessa. Vaikka ymmärrän studiotyöskentelystä saman kuin paviaani pitsinnypläyksestä, sanoisin silti, että kompressorin käyttöä tulisi vielä harjoitella. 1p - ilopertti Vaikka joku jo aikaisemmin tarjosi kontekstiksi tälle riffille aikuiselokuva-genreä, totean tämän olevan pikemminkin Starsky & Hutch -tyyppistä toimintamusiikkia. (Just trust me, I know my poke) Vaikka itse riffi olisikin vähän simppeli, kokonaisuus pelaa mellevästi. | |
![]() 26.07.2006 13:15:02 | |
1p - arkkikansleri Kun tässä jo edellä heitin arvauksia inspiraation lähteistä, niin mainitsenpa nyt, että Schultze löytää sävelen. (Schultze Gets the Blues/Saksa 2003, 109') oli mainio leffa. Voi tietysti olla, että mitään yhteyttä ei ole. Mainiota soittoa joka tapauksessa. Vaikka ymmärrän studiotyöskentelystä saman kuin paviaani pitsinnypläyksestä, sanoisin silti, että kompressorin käyttöä tulisi vielä harjoitella. Etpä voisi enemmän oikeassa olla inspiraation lähteen suhteen. Tulee sieltä telkustakin ihan katsottavia leffoja. Jotenkin tuli välitön "Schultze - ilmiö" ittellekkin, kun leffan sankari avaa radion, kuuntelee hetken, sulkee radion, avaa uudelleen, hakee haitarin ja alkaa tapailla cajun-melodioita... Ja samaa mieltä leffasta. Mainio! Kompuran käyttö vaatii harjoitusta ja tälläkertaa se kitaran vibe-soundi oli se lopullinen kivi, johon äänitys kompastui. Harjoittelen. Kiitokset kommentista ja pisteestä. Miksi yrittäisin kuulostaa joltakin toiselta kun en kuulosta edes itseltäni? | |
![]() 27.07.2006 04:23:50 | |
Tälläkin kertaa vaan äänestän... yllätys, yllätys... ja sitten pisteisiin... 3p. -T-Man 5000 puuttuu vaa Jimi Hendrix laulamast... erin omasta 1p. -Ilopertti loistava ja iskevä riffi... 1p. -Sormihäiriö tuli mielee Franz Ferdinand... ja se o täl kertaa kohteliaisuus... 1p. -Pes123123 sopis just jonku perus jenkki leffa loppuu ku "sankari" halaa sen muijaa jaa pahis palaa taustal olevas talos ja kytät kaahaa paikal... kyttäauton ääni vaa kestää liia kaua... ois muute tullu 2p. ...ja joku päivä osallistun viel itekki ni pääsette muaki haukkuu...=) Forging dreams into the reality | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)