LamaAjanElvis 24.07.2006 19:33:14 | |
---|
Entä mitä pidätte musiikin kuuntelusta ns. kotiteatterivahvistimien kautta? Itse ainakin vannon kaksikanavaisuuden nimeen musankuuntelussa, eli stereo vahvistin musan kuunteluun ja kotiteatteri kamat leffojen katseluun. mites muilla? Mulla on Yamahan viisikanavainen vehjes, mutta tällä hetkellä vain kahdella kajarilla. Hyvät 3tie lattiakajarit riittää hyvin yksiöön, mut oli joskus vielä porukoilla asuessa takakajaritkin + Caliberin 15" simexin subivaffarilla. Olihan se aika orgastinen musiikkielämys, mut ei mitään pakollisia vehkeitä. Vaikuttaako stereot kuuntelukokemukseesi? Vaikuttaa kyllä kotona. Sohvalle röhnöttämään ja reteoonit soimaan. Kolme allekirjoitusta. 1.Kesä on läskien pahinta aikaa. 2.Sormet lähtee soundista. 3.Would you know my name,
If I saw you with hard-on? |
Mr. Mustard 24.07.2006 20:17:27 | |
---|
Pohdin asiaa vielä kerran ja asetin itselleni kysymyksen: "Haluanko kuunnella hyvää musiikkia huonolla vai hyvällä äänentoistolla?" Vastaus on mulle aika simppeli;) "Safe sex, safe music, safe clothing, safe hair spray, safe ozone layer. Too late! Everything that´s been achieved in the history of mankind has been achieved by NOT being safe..."
- Lemmy Kilmister |
Marlowe 24.07.2006 20:52:30 (muokattu 24.07.2006 20:53:21) | |
---|
Pohdin asiaa vielä kerran ja asetin itselleni kysymyksen: "Haluanko kuunnella hyvää musiikkia huonolla vai hyvällä äänentoistolla?" Vastaus on mulle aika simppeli;) No joo. Totta kai mieluummin hyvillä, mutta kyse on osittain myös priorisoinnista. Levysoittimen laatu ei vaikuta niin paljon, että haluaisin satsata nelinumeroista summaa äänentoistoon. Vähän sama juttu kuin siinä, että ajelen polkupyörällä, koska rahaa ärsympään menopeliin ei ole - tai en ainakaan katso tarpeelliseksi investoida siihen muiden menojen leikkaamisen takia. = ) "Drove downtown in the rain nine-thirty on a Tuesday night / Just to check out the late-night record shop / Call it impulsive, call it compulsive, call it insane /
but when I'm surrounded I just can't stop. (Barenaked Ladies: Brian Wilson) |
Meisseli 24.07.2006 21:00:38 | |
---|
Mielummin hyvällä. mutta eipä sillä ole ulle oikeastaan väliä. Jos musa on hyvää niin kyllä se toimii paskempienkin vehkeiden läpi. En ymmärrä turhaa hifistelyä. Naiset hakee mua tanssimaan,vaan en lähde twistaamaan,koska en oo Travolta ja on niin hikiki.
www.strangefruit-band.com |
Fhool 24.07.2006 21:35:00 | |
---|
Kyllähän se vaikuttaa, jos kuuntelen huonoilla stereoilla tms. niin harvoinpa keskityn musiikkiin yhtä paljon kuin laadukkaalla äänentoistolla, mutta jos ei vaihtoehtoja oikein ole, niin toki voi kuunnella millä vain :) Siitäpä puheen ollen, huomenna hakemaan kaupasta niska limassa hankituilla säästörahoilla uudet stereot o/ Sateenkaari |
hahuusko 25.07.2006 03:28:42 | |
---|
Kyllä vaikuttaa, mutta kohtuus kaikessa. Ainakin nykyiset Genelecin aktiivikaiuttimeni tuntuvat riittävän hyviltä minulle (subbarin tosin voisi vielä ostaa) enkä usko, että nauttisin musiikista sen enempää jollakin 10 000 €:n high end -systeemillä. Varmaan pärjäisin yhtä hyvin nykyistä hieman halvemmillakin äänentoistovehkeillä. Toisaalta hyväkin musiikki kuulostaa aika ankealta jostakin pikkuisesta mankasta tai muutaman euron halpiskuulokkeilla. Puhumattakaan noista omistamistani "160 W" multimediamuovipöntöistä, joita jouduin jokin aika sitten paremman puutteessa kotona kuuntelemaan, kun Genelecit olivat treenikämpällä nauhoitusprojektin vuoksi... |
masterhat 25.07.2006 03:42:52 (muokattu 25.07.2006 04:10:18) | |
---|
Kyllähän se vaikuttaa, jos kuuntelen huonoilla stereoilla tms. niin harvoinpa keskityn musiikkiin yhtä paljon kuin laadukkaalla äänentoistolla, mutta jos ei vaihtoehtoja oikein ole, niin toki voi kuunnella millä vain :) Se on kyllä totta, musiikki ikäänkuin vetää tehokkaammin mukaansa, kun se kuulostaa paremmalta. Toinen huomio mikä mulla vaikuttaa musan kuunteluun on valaistus. parhainten kuuntelen musiikkia aivan pimeässä huoneessa, jolloin ei ole mitään muita ärsykkeitä kuin pelkkä ääni. vaikka ei sillä nyt kovin paljoa ole väliä, mutta nukkumaan käydessä mulla on tapa kuunnella musaa, silloin ikään kuin vaipuu sellaiseen puoliuniseen tilaan, jolloin musasta saa ihan vitun mainioita viboja:) Tehotyttö95 |
Zammy 25.07.2006 08:35:38 | |
---|
mutta nukkumaan käydessä mulla on tapa kuunnella musaa, silloin ikään kuin vaipuu sellaiseen puoliuniseen tilaan, jolloin musasta saa ihan vitun mainioita viboja:) Mulla ei oikein toimi musa nukkumaan mennessä. Rauhoittumisen sijasta iho menee kananlihalle ja koko koneisto alkaa käymään kovilla kierroksilla, hikihän siinä lähinnä valuu ja tekee mieli pompata pystyyn. Susikoira Roi Orbison |
battery 25.07.2006 08:57:25 | |
---|
Minä ainakin tarvitsen perushyvät sterkat täyden musiikkinautinnon saavuttamiseksi, mutta kyllä sitä kuuntelee soittimella kun soittimella tarpeen tullen :) Jännä huomata, että omista yli kymmenenvuotta vanhoista sonyista lähtee paljon parempi kokonaisuus mitä uusista stereoista.. uudet kuullosta melkein aina joko pelkiltä bassotykeiltä tai sitten aivan liian latteilta. Vanhassa hyvä! one by one, only the good die young |
Piepe 25.07.2006 11:29:39 | |
---|
Jännä huomata, että omista yli kymmenenvuotta vanhoista sonyista lähtee paljon parempi kokonaisuus mitä uusista stereoista.. uudet kuullosta melkein aina joko pelkiltä bassotykeiltä tai sitten aivan liian latteilta. Vanhassa hyvä! sama Se tarkottaa vaan kato sitä, että ne on oikeesti ihan paskoja biisejä. ;) Hmm... selvennetään vielä, että tarkoitin siis minun omistamiani levyjä, ei minun omaa musiikkia =:-{D. |
Mr.Babbit 25.07.2006 13:10:36 (muokattu 25.07.2006 13:11:16) | |
---|
Mä kuuntelen kyllä mielummin hiljaisuutta (tai tinnitusta) kuin hyviä biisejä huonolla soittimella tai pelkkänä taustahälynä. Kaiken maailman turbo bass boostit ja super tremblet pitäisi kieltää kokonaan. |
tähtivaeltaja 25.07.2006 13:51:29 | |
---|
Tyttöystävän vuoden 1997 ministereoilla olohuonemeiningit. Ja tietokoneessa 35 n€uron Labtecit. Ei valittamista. Hyvin jyskää. Minit on vähän tunkkaiset soundiltaan :), mutta onhan siinä valinnanvaraa jopa jazz/rock/techno ja optimal. Isot naurut sille xD Haluaisin tehdä jollekin hifistelijälle sokkotestin, hyvät stereot vs. kehnohkot. Eipä niistä moni tavallinen tallaaja kai mitään eroa huomaisi. tjaa-a. 'Why do you necessarily have to be wrong just because a few million people think you are?' -Frank Zappa |
masterhat 25.07.2006 14:29:33 | |
---|
Tyttöystävän vuoden 1997 ministereoilla olohuonemeiningit. Ja tietokoneessa 35 n€uron Labtecit. Ei valittamista. Hyvin jyskää. Minit on vähän tunkkaiset soundiltaan :), mutta onhan siinä valinnanvaraa jopa jazz/rock/techno ja optimal. Isot naurut sille xD Haluaisin tehdä jollekin hifistelijälle sokkotestin, hyvät stereot vs. kehnohkot. Eipä niistä moni tavallinen tallaaja kai mitään eroa huomaisi. tjaa-a. Huomaa, tietysti on itse tullut rakennettua kaiuttimia ja vertailtua eri komponentteja sekä jakotaajuuksia. Kyllä sen huomaa jos äänenkuvassa on eroja. se on vähän sama, kun kitaristit haluavat eri kaappeja, koska niiden äänessä on eroja, vaikka elementit olisivat samankokoisia. kaiuttimissa pätee sama asia, vaikka yleensä hifissä on pyrkimys tasapainoiseen ja sivistyneeseen sointiin. ainakin omalla kohdalla, vaikka tietysti toisinaan on hauska luukuttaa sepulturaa ja pistää reilusti bassoa olutpäissään:) Tehotyttö95 |
tähtivaeltaja 25.07.2006 14:55:09 | |
---|
vaikka tietysti toisinaan on hauska luukuttaa sepulturaa ja pistää reilusti bassoa olutpäissään:) Isukki kun on saman alan harrastajia myös, niin sanoipa hän kerran että keskivertokuuntelijoilla on aina bassot tapissa. hifisteillä humaloissaan. Ukon luona taas kun käy ryypiskelemässä, niin joutuu odottamaan minuuttikaupalla että se säätää EQ:t sopiviksi. Ja parhaimmillaan vielä joka biisille pitää juosta näpläämään omat asetukset. Herran jumala, miksei ihmiset voi rauhoittua ja istua alas kuuntelemaan musiikkia!? Juu ei tässä mitään pointtia ollut meikällä. 'Why do you necessarily have to be wrong just because a few million people think you are?' -Frank Zappa |
anttipi 25.07.2006 15:46:22 (muokattu 25.07.2006 15:46:41) | |
---|
Hyvä äänentoisto ja häiriötön kuunteluympäristö on minulle olennainen osa nautittavaa kuuntelukokemusta. Valitettavasti kerrostalokämppä keskustan tuntumassa ei vain ole paras mahdollinen ympäristö hifistelyyn. - Kukas te sitten olette?
- Kennelmiehiä. |
Uuden subbarin laitoin tavallisiin stereoihin ja kyllä se mukavasti lisäpontta tuo rytmimusiikkiin etenkin. Mitään särinäheviä en kokeillutkaan. Funk-osasto vahvistuu ainakin hyvällä subbasella. Pitää varoa vaan, ettei säädä liian kovalle. Muuten korollan perä pompii liikaa. |
sellisti 25.07.2006 20:42:19 | |
---|
Fiilis tulee musasta, ei hifistä. Tässä ollaan aika lähellä totuutta. "Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -Jami |
Viceroy 25.07.2006 22:25:19 | |
---|
Uuden subbarin laitoin tavallisiin stereoihin ja kyllä se mukavasti lisäpontta tuo rytmimusiikkiin etenkin. Mitään särinäheviä en kokeillutkaan. Funk-osasto vahvistuu ainakin hyvällä subbasella. Pitää varoa vaan, ettei säädä liian kovalle. Muuten korollan perä pompii liikaa. Tää on hyvä pointti. Subbareita ja bassoboosteja ei kannata kokonaan teilata; ovathan musiikkityylien kuuntelukokemukset aivan erilaisia eri vehkeistä... |
simon cykkeli 26.07.2006 00:50:45 | |
---|
Kyllä vaikuttaa! Täytyy olla kunnon 2 kanavainen stereo. Siitä vaan lähtee paras ääni. Kotona on kahdet kotiteatterit, olohuoneessa ja omassa huoneessa jaei niistä ole musan kuunteluun. Paras saundi lähtee vanhasta kunnon JVC stereoista joissa on 2 x 80w tehoa ja uudet subit vanhojen rikkoonuttua. Niillä on mukava kuunnella mitä vain, ja niissä on kuitenkin tarpeeks tehoa itsensä kuuroksi tekemiseen. joten nupit kaakkoon ja hevi soimaan!! Tähänkin pitäis jotain vekkulia keksiä.... |
magpie 26.07.2006 18:21:45 | |
---|
Vaikuttaahan se. Kyllä sen huomaa aina kun pistää levyn pyörimään sellaseen halpaan mankkaan, joka hukuttaa kaikki alaäänet. Hyvin pian pistän kuulokkeet päähän, kun tuntuu niin kuin kuuntelisi seinän toiselta puolen. Muutenkin tykkään enemmän kuunnella kuulokkeilla, pienimmätkin jutut kuulee selkeästi, eikä keskittyminen harhaile taustahälinän suuntaan. Pitäishän sitä ostaa kunnon stereot, mutta kun tuo rahatilanne nyt on mitä on... Kenelläkään kokemuksia hyvistä ja halvoista (tiedän ettei noita kahta voi oikeasti saada samassa vehkeessä, mutta edes lähelle...) mankoista tai stereoista? Just because you're paranoid doesn't mean they're not after you. |