Aihe: Sensuuri.
1 2 3
markkuliini
24.07.2006 21:16:04

Elikkäs Neuvostoliitto-meininkiin on menty. Kirjoituksia on alettu poistamaan, ja mielestäni melko heppoisin perustein. Mikäs siinä jos tänne halutaan kuria ja järjestystä hinnalla millä hyvänsä. Itse olen henkilökohtaisesti sitä mieltä että sellainen on totaalisen perseestä!! Mielummin otan varoituksia ja bannia, kun sellaisen meiningin että kaikki "sopimaton" vain pyyhitään pois. Jotenkin outoakin tällainen sensuuri minusta on. Eihän täällä nyt mitä tahansa saa kirjoittaa, mutta jos esim. kysymykseen "Mikä on harvinaista mutta haluttua paskaa?" vastaa "Elviksen?" ja sekin häipyy parissa tunnissa, niin tulee sellanen olo että modeilla ei taida olla muuta elämää.

Antakaa bannia avautumisesta, ihan VITUN sama, mutta mä en jaksa kirjoitella sellaisessa foorumissa jossa pätee tällaiset sensuurit!!
www.vasamayhtye.com
Davos
24.07.2006 21:18:24
Älä sitten. Minua ei tuollaisten viestien poistot haittaa kun en niitä muutenkaan hirveästi noteeraa. Tämä foorumi nyt muutenkin on pikkasen retuperällä ja keskustelut tahtoo ailahdellä vähän minne, esimerkiksi harvinaiseen ja haluttuun paskaan. ;) Peace on earth, mulle on ihan sama poistellaanko vai ei. Poistelu ei haittaa mutta ei kyllä haluttu paskakaan. :E
markkuliini
24.07.2006 21:21:56 (muokattu 24.07.2006 21:24:16)

Lisättäköön vielä etten ole omasta mielestäni kirjoitellut rölö-kamaa ollenkaan. Ja jos jotain ei-rumpuja koskevaa, niin aina sillä mielellä että juttu naurattanee joitakin muitakin kuin itseäni.

Edit: Niin ja itse olen pitänyt huolen että koetan välttää turhaa kiroilua jne. Ja kuten Elviksen paska-kirjoittelussa, en ollut se joka edes mainitsi sanan 'paska'. Kommentoin mielestäni ääliömaistä kysymyksenasettelua, mielestäni hauskasti.
www.vasamayhtye.com
Paas
24.07.2006 21:29:36
Totta. Sensuuri on välillä kyllä hieman outoa. Tottakai selvät ylilyönnit ja loukkaukset ym. täysin turha jorina joutaa poistettavaksi. Mutta ei se maailmaa kaada jos jotain huulta heitetään asian vierestä, hauskempaa vain. Siis niin kauan kuin pystytään suht asiallisella linjalla.

Eli samalla linjalla Markuliinin kanssa.
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
HeavyMachinery
24.07.2006 21:38:46

Ihme sensuuria täällä kyllä jos jotain poistetaan niin siitä pitää jättää maininta. Ihmettelin myös blasti gridi topicin lukkoa koska kun päästiin vääntämään jostain asiallisesti niin sitten tulee lukko. Mitähän tänne voi kirjoittaa että se hyväksytään varmaan tyyliin : Käytän 5b kapuloita ,toivottavasti tekin tykkäätte niistä. Väriltään ne on punaiset....
Alle 100kiloisilla ei ole mielipiteitä...
Moderaattori
24.07.2006 21:41:09
Elikkäs Neuvostoliitto-meininkiin on menty. Kirjoituksia on alettu poistamaan, ja mielestäni melko heppoisin perustein. Mikäs siinä jos tänne halutaan kuria ja järjestystä hinnalla millä hyvänsä. Itse olen henkilökohtaisesti sitä mieltä että sellainen on totaalisen perseestä!! Mielummin otan varoituksia ja bannia, kun sellaisen meiningin että kaikki "sopimaton" vain pyyhitään pois. Jotenkin outoakin tällainen sensuuri minusta on. Eihän täällä nyt mitä tahansa saa kirjoittaa, mutta jos esim. kysymykseen "Mikä on harvinaista mutta haluttua paskaa?" vastaa "Elviksen?" ja sekin häipyy parissa tunnissa, niin tulee sellanen olo että modeilla ei taida olla muuta elämää.

Antakaa bannia avautumisesta, ihan VITUN sama, mutta mä en jaksa kirjoitella sellaisessa foorumissa jossa pätee tällaiset sensuurit!!

Viittaat ilmeisesti eräässä aiheessa olleisiin "Kirkan paska"- tyylisiin juttuihin. Poistin ne koska ne eivät palvele mitenkään aihetta, ja useat foorumilaiset haluavat pitää keskustelun asiallisena. Olen muutamiin aiheesiin maininnut että turha jauhaminen sinne DADA- topicciin, mutta ei sitäkään aina ymmärretä.
Minkä takia moisia asiattomia viestejä pitäisi säilyttää asiallisessa topicissa? Ne eivät palvele mitään tarkoitusta.
Pieni rumpalipoika
24.07.2006 21:50:32

Mä oon markkuliinin kans aika samoilla linjoilla. Joskus tuntuu, ettei modet oikein aina ees ymmärrä mistä jossain topicissa keskustellaan. Toisaalta miten jotku alisoittajat, kuten kitaristit, vois rumpujutuista mitään tajutakaan! Hoho. Ja mitään johdonmukasuutta ei moderoinnissa kovin selkeänä näy. Esim. Koskettimet ja Tanssimusiikki-palstat on täynnä paskaa.
Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna.
Pieni rumpalipoika
24.07.2006 21:52:33

Lisään vielä, et mulla ei oo mitään valittamista palstan tason suhteen. Jos jotain turhaa on, se on helppo jättää lukematta.
Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna.
Paas
24.07.2006 21:58:45
Joskus tuntuu, ettei modet oikein aina ees ymmärrä mistä jossain topicissa keskustellaan.

Niin, no modet ei välttämättä kaikkia kokonaisuuksia ehdi/jaksa lukea joten kokonaisuuden ymmärtäminen voi ymmärrettävästi kärsiä. Eli sen osalta ymmärrän hyvin myös moderaattoreita.
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
HeavyMachinery
24.07.2006 21:59:38

Lisään vielä, et mulla ei oo mitään valittamista palstan tason suhteen. Jos jotain turhaa on, se on helppo jättää lukematta.

Samaa mieltä. Sellaise t 2:den rivin "heitot" vaan keventää juttuja ne on helppo pophittaa vilkaisulla, toisin kuin jotku sivun tilitykset ....
aarnikotka
24.07.2006 22:22:02

Olen kyllä välillä ihmetellyt, että onko kaikki oleellinen soittamisesta-, treenamisesta-, kamoista ym jo sanottu, koska jutut kulkee useimmiten aika kaukana asiasta.
Nuorien ja vasta alkajien "tyhmät", mutta asialliset kysymykset kyllä ymmärrän, mutta en aina niitä "viisaampien" asiattomia vastauksia joilla uudet tiedonjanoiset m. nettiläiset lytätään.
Mielestäni "tyhmiä kysymyksiä" ei olekkaan, mutta asiattomia tuntuu riittävän sitäkin enemmin.
Ne "kirkan paska" jutut joutaa kyllä poistaa.
Varo päätäsi??
Fuzzy Boner
24.07.2006 22:29:32
Esim. Koskettimet ja Tanssimusiikki-palstat on täynnä paskaa.

M.netin suola. Tervetuloa!
MÖLLISTY
laatikko
24.07.2006 22:54:06 (muokattu 24.07.2006 23:02:54)
Olen sitä mieltä, että jokaisen pitäisi harjoittaa sitä sensuuria enemmän siellä omassa päässään ja miettiä kaksi kertaa ennenkuin lähettää kirjoituksensa muiden luettavaksi. Ja ihan asiallista, että moderaattori poistaa turhat rölöilyt.

Itse en yleensä jaksa keskusteluihin ottaa osaa koska koen, että kun kirjoittaa jotain, niin pitäisi edes yrittää sanoa jotain painavaa. Välillä tuntuu, että oma itsesensuurini toimii liiankin hyvin. Usein minulla olisi asiaa joihinkin aiheisiin, mutta en saa itsestäni irti omasta mielestäni tarpeeksi laadukasta tekstiä, että viitsisin lähettää kirjoituksen. No ok en ole mikään puhdas pulmunen minäkään, mutta kuitenkin palstan lukijana ottaa päähän turhat viestit joiden asiasisältö on nolla. Chatit ovat sitä varten, että voi poukkoilla aiheesta toiseen.

Olen puhunut. ugh!

lisätään nyt vielä ettei liian vakavaksi mene, niin joskus myös nauran parin sanan heitoille :)
"Hyvä on hyvää, siinä kaikki!" -- G.E. Moore
HeavyMachinery
24.07.2006 23:01:57 (muokattu 24.07.2006 23:02:24)

Olen sitä mieltä, että jokaisen pitäisi harjoittaa sitä sensuuria enemmän siellä omassa päässään ja miettiä kaksi kertaa ennenkuin lähettää kirjoituksensa muiden luettavaksi. Ja ihan asiallista, että moderaattori poistaa turhat rölöilyt.

Itse en yleensä jaksa keskusteluihin ottaa osaa koska koen, että kun kirjoittaa jotain, niin pitäisi edes yrittää sanoa jotain painavaa. Välillä tuntuu, että oma itsesensuurini toimii liiankin hyvin. Usein minulla olisi asiaa joihinkin aiheisiin, mutta en saa itsestäni irti omasta mielestäni tarpeeksi laadukasta tekstiä, että viitsisin lähettää kirjoituksen. No ok en ole mikään puhdas pulmunen minäkään, mutta kuitenkin palstan lukijana ottaa päähän turhat viestit joiden asiasisältö on nolla. Chatit ovat sitä varten, että voi poukkoilla aiheesta toiseen.

Mutta jos täällä kirjoitetaan vaan 100% asia sisältöä niin ei tätä jaksa lukea . Täällä on joku vanhoollis meininki nyt päällä, jos tämä todellakin on tälläista ettei mihinkään voi heittää läppää tai "kiistellä" jostain niin silloin tämän palstan sisältö tulee olemaan TODELLA perseestä. Sen jälkeen samat asiat voi vaikka googlettaa mitkä täältä löytyy. Kirjoittajien mielipiteet on ne keskustelujen suola.

Ja jos ei itse ole valmis kirjoittamaan tänne niin on turha valittaa siitä mitä muut kirjoittaa. On sitten hyvä ja parantaa tasoa omilla kirjoituksillaan !
fish-eye
24.07.2006 23:05:57
Mutta jos täällä kirjoitetaan vaan 100% asia sisältöä niin ei tätä jaksa lukea . Täällä on joku vanhoollis meininki nyt päällä, jos tämä todellakin on tälläista ettei mihinkään voi heittää läppää tai "kiistellä" jostain niin silloin tämän palstan sisältö tulee olemaan TODELLA perseestä. Sen jälkeen samat asiat voi vaikka googlettaa mitkä täältä löytyy. Kirjoittajien mielipiteet on ne keskustelujen suola.

Ja jos ei itse ole valmis kirjoittamaan tänne niin on turha valittaa siitä mitä muut kirjoittaa. On sitten hyvä ja parantaa tasoa omilla kirjoituksillaan !

tästähän on puhuttu jo aikaisemmin. mutta ei ihmiset halua näköjään paskaa rivien väliin. Jotkut jaksavat ja haluavat lukea 10 sivua asiaa. (Minä en.)
There is no life like nolife!
laatikko
24.07.2006 23:07:33
Täällä on joku vanhoollis meininki nyt päällä, jos tämä todellakin on tälläista ettei mihinkään voi heittää läppää tai "kiistellä" jostain niin silloin tämän palstan sisältö tulee olemaan TODELLA perseestä. Sen jälkeen samat asiat voi vaikka googlettaa mitkä täältä löytyy. Kirjoittajien mielipiteet on ne keskustelujen suola.

Hei lueppas se mun kirjoitus nyt uudestaan. Missään en väittänyt ettei kirjoittaja saisi tuoda omia mielipiteitään esille. Muistetaan vaan samalla ne perustelut! Mielenkiintoisia kiistelyjä on aina kiva lukea, mutta tuskin suakaan kauheesti inspiroi väittelyt joiden taso on "mun iskä on sun iskää aina yhen kerran parempi!".

Hyvä pointti! Yritän tästedes parantaa omalta osaltani keskustelujen tasoa.
"Hyvä on hyvää, siinä kaikki!" -- G.E. Moore
miän vain
24.07.2006 23:10:04

Täysin samaa mieltä aloittajan kanssa. Moderoinnissa ei tunnu olevan linjaa. Joskus lukitaan ketjuja ilman mitään näkyvää syytä, esim. vaikka se blastijuttu. Hyvä vääntö ja naps. Miksei sallittu kunnon vastakkainasettelua? Siitä oli juuri tulemaisillaan hedelmällinen kompromissiratkaisu, jossa ainakin muutama tyyppi olisi saattanut avartaa katseitaan. Ja varmasti niin tekikin, koska heti aukesi tuo selitä musiikkiasi muille -ketju. Vaan ei, lukkoa. Ylläpidon viesti oli siis, tahatonta tai ei, että täällä ei sovi karsinasta poistua eikä aidan yli katsella. Sekö oli tarjoitus? Luulen, että ei.

Hauskoja juttuja poistellaan, mutta moni turha epähieno juttu saa jäädä. Päätöksiä ei perustella usein ollenkaan, tai sitten vain lukee joku "mod huom ei näin". Pitäisi olla syy, miksei. Pitäisi lukea koko ketju ajatuksella läpi ennen poistamista, ettei tee sitä muutaman viimeisen läpän perusteella. Tai varoitusten määrän perusteella, koska niitä tunnutaan jakavan myös silloin, kun mielipiteinä esitetyt asiat eivät olekaan oman katsannon mukaisia.

Moni kokeneempi tyyppi viihtyy täällä varmasti juuri huumoripitoisen ja ei-niin-vakavan keskustelun takia. Siksi, ettei tarvitse aina olla kurttuotsainen ja saksalaisen asiallinen, sanoa vain juuri sitä kaikkein relevanteinta. Tanssimusapalsta taitaa olla eniten ihan oikeita ammattilaisia, ja siellä on myös pahin rölötys. Ja paras tunnelma.
Superficiality - so you would stay on top
Faroband.net - bändisivu
Semisuper - rumpusivu - päivitetty
HeavyMachinery
24.07.2006 23:12:58

Hei lueppas se mun kirjoitus nyt uudestaan. Missään en väittänyt ettei kirjoittaja saisi tuoda omia mielipiteitään esille. Muistetaan vaan samalla ne perustelut! Mielenkiintoisia kiistelyjä on aina kiva lukea, mutta tuskin suakaan kauheesti inspiroi väittelyt joiden taso on "mun iskä on sun iskää aina yhen kerran parempi!".

Mutta sellaistahan täällä juuri on. En ole pahemmin nähnyt keskustelujossa on 10 kirjoitusta seuraavanlaista:

- lellut on pars
- ei oo ku axikset
- ellut on paremmat
- ei oo
- irongobrat on parhaat ....

Ei tollaisia ole....

Jos otetaan pedaali keskustelu jossa kirjoitettaisiin vain faktaa niin sen kirjoitukset jaisi siihen about 6 kun kaikki merkit olisi käyty läpi....

Kyllä täällä sitä perusteluakin tulee.... Tämän palstan taso on laskenut hirveesti pelkästään tollaisen vinkumisen takia....
WyW
24.07.2006 23:25:53 (muokattu 24.07.2006 23:27:22)

Juu... kyllähän siitä pitää huolta pitää, että palstan hyvä taso säilyy, mutta mielestäni olisi vähintään kohtuullista moderoivan henkilön vaikka sitten kirjoittaa vähän vihjettä, että "mikäli tämä nyt menee täysin rölöttämiseksi niin ketju lukitaan ja seuraavat rölöttäjät saa parin päivän jäähyn...". Ja rölöttämisen tilalle tietenkin se varsinainen asia mikä jurppii.

Huumori on kuitenkin yksi asia mikä mua ainakin miellyttää tässä palstassa ja se, että ihmisten persoonat on selkeästi esillä kirjoituksissa. Tämähän on keskustelualue - ei oppikirja tai manuaali. Kyllä silti tarvittaessa saa ja pitää läpsiä asianomaisia, jotta palsta pysyy järkevänä.

edit: ... Ja sensuurissahan ei ole kauheasti järkeä, mikäli kyseessä ei ole hyökkäys henkilöä tai ryhmittymää vastaan.
The music of the future will not entertain - It's only meant to repress and neutralise your brain
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)