Alpertti 21.07.2006 11:17:26 | |
---|
Vähän sama probleema täällä, mutta haluan pientä kokoa ja ehdotonta laatua (ei siis Peavey tai halpis-Fenkku/marsu), yksi kanava riittää. Ja budjetti taipuu vähän pidemmälle, mutta alle tonni olisi realistisissa rajoissa. Tehoa 5-15 W. Saa suositella, jos tulee joku mieleen. Monster:n La Mesera on ilmeisesti alle tonnin. Tehoa putkista riippuen 5-7,5W ja koko on suht pieni. Saman valmistajan El Mariachi:sta 15W versio taitaa sitten jo mennä tuon hintarajan yli ja ehkä kokorajankin, jos pientä haluaa. Mutta joka tapauksessa kokeilemisen arvoisia mööpeleitä. Mikään ei ole pakko |
Jouni Antero 21.07.2006 11:45:57 | |
---|
Itse kannoin juuri pari viikkoa sitten kotiin Rikstonella teetämäni 4/8 watin nupin (H5). Voisit kysellä sieltä myös - Kivioja on mukava mies ja antaa sinun päättää aikalailla mitä haluat (joskin suosittelen ottamaan hänen suosituksensa vakavasti). Niin ja laatu tuskin siitä paranee... http://www.kolumbus.fi/risto.kivioja/RikstoneAmps/ |
Dunga 21.07.2006 11:53:38 (muokattu 21.07.2006 11:58:47) | |
---|
Itse kannoin juuri pari viikkoa sitten kotiin Rikstonella teetämäni 4/8 watin nupin (H5). Voisit kysellä sieltä myös - Kivioja on mukava mies ja antaa sinun päättää aikalailla mitä haluat (joskin suosittelen ottamaan hänen suosituksensa vakavasti). Niin ja laatu tuskin siitä paranee... http://www.kolumbus.fi/risto.kivioja/RikstoneAmps/ Missä hintaluokissa nämä pyörivät, esim. tiedätkö paljonko tuollainen C15 kustantaisi? e. Torilla näköjään myynnissä 1200e. Paskallakin on tekijänsä. |
Ööö - en - joskin semmoinen on just muutama päivä sitten tullut torille myyntiin (kaksikanavaisena de-luxe versiona, muistaakseni pyynti oli reippasti päälle tonnin). Mun tuo nuppi kustansi palttiarallaa 720,-, joten siitä sitten arvioimaan, nimittäin 8 wattia on jo paljon mökää. Mutta siis Monsterin kanssa aivan vertailukelpoinen hinnalta ja laadulta. Itse koetan suosia aina kotimaista jos vain mahdollista. |
kimurantti1 21.07.2006 12:05:48 | |
---|
Mistähän näkisi Monsterien hintoja, kun ei heidän eikä jälleenmyyjien sivuillakaan ole minkäänlaisia hintatietoja? Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa?
Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl... |
axe 21.07.2006 12:45:00 | |
---|
Vähän sama probleema täällä, mutta haluan pientä kokoa ja ehdotonta laatua (ei siis Peavey tai halpis-Fenkku/marsu), yksi kanava riittää. Ja budjetti taipuu vähän pidemmälle, mutta alle tonni olisi realistisissa rajoissa. Tehoa 5-15 W. Saa suositella, jos tulee joku mieleen. Monster:n La Mesera on ilmeisesti alle tonnin. Tehoa putkista riippuen 5-7,5W ja koko on suht pieni. Saman valmistajan El Mariachi:sta 15W versio taitaa sitten jo mennä tuon hintarajan yli ja ehkä kokorajankin, jos pientä haluaa. Mutta joka tapauksessa kokeilemisen arvoisia mööpeleitä. Ehdottomasti. Tehdastekoisista hyvä ehdokas tähän on Groove Tubes Soul-O-Single: http://www.groovetubes.com/product.cfm?Product_ID=1619On kevyt ja teho on justiinsa noissa lukemissa. Irtoaa alle tonnin ainakin Saksasta. Suomessa tuommoinen oli ainakin joskus myynnissä Musamaailmassa. |
Tami 21.07.2006 12:57:42 | |
---|
Monster:n La Mesera on ilmeisesti alle tonnin. Tehoa putkista riippuen 5-7,5W ja koko on suht pieni. Saman valmistajan El Mariachi:sta 15W versio taitaa sitten jo mennä tuon hintarajan yli ja ehkä kokorajankin, jos pientä haluaa. Mutta joka tapauksessa kokeilemisen arvoisia mööpeleitä. Samaa mieltä, joskin monstereiden kanssa pitää varautua muutaman kuukauden odottamiseen. Lamesera maksaa kuuleman mukaan hiukkasen päälle 900e. Mulla oli tuo La Mesera ja se oli hiukkasen liian hiljainen laite. Soundi oli hyvä mutta pändin kanssa sillä ei pärjännyt, ja keikoillakin olisin toivonut hiukkasen "enemmän hönkää". Mikitettynä tuo toimi hyvin. Omien kokemusten mukaan päätyisin tuohon mariachiin tai sitten jo lopetettuun malliin EL Matador (muistakseni se oli joku tuommonen). Toisaalta itse kyhäilin uraltone JR:n kombomalliseksi (kuvia tuolla kotisivuillani) ja sillä mennnään nyt. Kustannukset muutamia satasia kajareista riippuen ja soundi on perusterve putkisoundi, jonka päälle saa sitten rakennettua rautalangasta ihan heviin saakka. Oma ehdoton suosikkini. Töissä intissä - vikaa vintissä |
JLM 21.07.2006 15:50:18 | |
---|
Minä ehdotan Tech21 Trademark60. Hienot Fendermäiset kliinit ja hyvät (ehkä jopa Marsumaiset) rokkisäröt. Edelleen ja taas kaduttaa tuosta luopuminen. Ostan kyllä toisen samanlaisen joskus. Tätä kannattaisin. |
Alpertti 21.07.2006 18:35:05 (muokattu 21.07.2006 18:42:31) | |
---|
Toisaalta itse kyhäilin uraltone JR:n kombomalliseksi (kuvia tuolla kotisivuillani) ja sillä mennnään nyt. Kustannukset muutamia satasia kajareista riippuen ja soundi on perusterve putkisoundi, jonka päälle saa sitten rakennettua rautalangasta ihan heviin saakka. Oma ehdoton suosikkini. Juu, myös minulla on Juniori tällä hetkellä päävahvistimena (omakuvauksessa on vähän mittoja, joilla olen väsännyt), eikä ole mitään syytä vaihtaa muuhun, ainakaan lähitulevaisuudessa. Ja voisin suositella tähän perään vielä kaveriksi Red Fang -elementtiä, takaisinkytekentä poiskytkettynä kuulemma varsin Voximaiset soundit (ite en ole Voxia koskaan koklannut). Minä siis soittelen sillä setupilla yleensä. Kotioloissa putkikokoonpanona on 1kpl 6V6, kun taas keikoilla yleensä KT66 ja EL34 tai KT88, etusessa 2kpl NOS 5751 ja tasurina NOS 5Y3 tai KT88:lla GZ34. Näillä irtoaa aika lämpöset saundit. Ehkäpä saundien puolesta eniten miellyttää EL34 + KT66 kokoonpano. Jos vaan kolvi pysyy kourassa, niin JR:stä saa hintalaatusuhteeltaan loistavan vahvistimen. Ja jossain määrin modaaminen omien mieltymysten mukaiseksi on varsin helppoa. Mikään ei ole pakko |
klobasa 21.07.2006 23:52:10 (muokattu 21.07.2006 23:53:40) | |
---|
Tänään testailin tollasta tässä ketjussa mainittua voxin mallintavaa 30W komboa. Itse asiassa aika pitun hyvät ne vox / fender soundit (ainakin puhtaat), mutta treble piti laittaa nollille ja siltikin soundi oli ihan liian kirkas. Sopivan tunkkaista soundia ei saanu millään. Wiörd. EDIT: Soitin siis sormilla (en kynnellä). En uskalla edes kuvitella kuinka diskantit saa korvat verille jos soittaa plektralla. |
superfly 21.07.2006 23:55:02 | |
---|
Tänään testailin tollasta tässä ketjussa mainittua voxin mallintavaa 30W komboa. Itse asiassa aika pitun hyvät ne vox / fender soundit (ainakin puhtaat), mutta treble piti laittaa nollille ja siltikin soundi oli ihan liian kirkas. Sopivan tunkkaista soundia ei saanu millään. Wiörd. EDIT: Soitin siis sormilla (en kynnellä). En uskalla edes kuvitella kuinka diskantit saa korvat verille jos soittaa plektralla. Miksi ihmeessä kukaan haluaa tunkkaista soundia? "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
klobasa 22.07.2006 00:36:29 | |
---|
Miksi ihmeessä kukaan haluaa tunkkaista soundia? Miksi kukaan haluaa kirkasta soundia? |
Aki 22.07.2006 01:10:28 | |
---|
Trademark60. Hienot Fendermäiset kliinit Tolle nyt ei voi muuta kun nauraa. Trademarkin cleanit on ehkä niin kaukana tyypillisestä Fender-soundista kun vaan voi. Sopivan tunkkaista soundia ei saanu millään. Osta kitara jossa on Tone-säädin. Miksi ihmeessä kukaan haluaa tunkkaista soundia? Miksi kukaan haluaa kirkasta soundia? Miksi ihmeessa kukaan haluaa soundia? :oP Tunkkaisia soundejahan on maailma pullollaan. Kauniin heleitä on vain harvassa. Siksi. Teetkö taas kärpäsestä härkästä? Hyvä, pistän grillin tulelle! |
Arabian Lauri 22.07.2006 01:10:29 (muokattu 22.07.2006 01:16:13) | |
---|
Minkäkalaisia nuo Marshallin AVT:t on? Hybridi tarkoittaa mitä? Vähän hotsittais kyllä.. AVT on sellainen pehmeämpisaundinen Valvestate. Satavattisella pommitin melkein puoli vuotta. Pidin kyllä saundista. Mutta kun piti saada putkipeli, niin työnsin vaihdossa maailmalle sen. Jos pitäisi ottaa Marshallin jokin muu kuin putkivahvistin, ottaisin AVT:n. Miinuksena digitaaliset efektit, joihin kuuluu myös reverbi. Hyvä puoli on kaksi särökanavaa, joita voi ohjata spedulla. Ihan Ok kone. Hybirideitä on kahdenlaisia: Niitä joissa etuasteesta löytyy etuasteputki ja joissa päättäri on transistorityyppinen, kuten nämä kuuluisat Valvestatet. Useimmiten näissä tuota putkea pidetään lähinnä virtavalon varajärjestelmänä, eli täysin turhana juttuna. Sitten on tämä Vox:in tapa, jossa etunen on ihan rehellinen trankku ja päättärikin on trankku, mutta päättärin dynamiikkaa ohjataan yhden etuasteputken avulla. Vox pyrkii saamaan aikaan vahvistimen joka käyttäytyisi samoin kuin putkivahvistin. Ääni kuitenkin muodostuu kuten trankuissa, eli kun luukuttaa, niin sirinäksi menee. Tätä tapaa pidetään vähän uskottavampana kuin tuota toista. Tuli tähän vähän jo vanhan toistoa, mutta menköön nyt... On ihmeellistä miten vähän saa aikaan kun vaan lakkaa yrittämästä! |
Aki 22.07.2006 01:16:23 | |
---|
Sitten on vielä Music Manin hybridi, jossa on trankkuetuaste ja putkipääte. Teetkö taas kärpäsestä härkästä? Hyvä, pistän grillin tulelle! |
Arabian Lauri 22.07.2006 01:22:43 | |
---|
Sitten on vielä Music Manin hybridi, jossa on trankkuetuaste ja putkipääte. Aivan, niinpäs onkin. Sen pitäisikin kaiken järjen mukaan tuottaa ihan mukavan kuuloista ääntä pändihommissa. Siihen kun ostaa jonkin putkispedun eteen, niin sillä kyllä pärjäilee. On ihmeellistä miten vähän saa aikaan kun vaan lakkaa yrittämästä! |
Ziggy Bubba 22.07.2006 03:30:41 | |
---|
AVT on sellainen pehmeämpisaundinen Valvestate Tätä en kyllä allekirjoita ollenkaan. Mun korvaan oman AVT50:n soundi oli erittäin "rakeinen" ja uskomattoman eloton, varsinkin säröillä. Putkimaisuuksista ei ollut tietoakaan. Pehmeys oli juuri se tekijä mikä tuon vehkeen soundeissa oli kateissa... Hintaa värkillä on vielä joku reilut 500 euroa, en voi suositella pahimmalle vihamiehellekään :P www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet! |
klobasa 22.07.2006 11:14:48 | |
---|
Tunkkaisia soundejahan on maailma pullollaan. Kauniin heleitä on vain harvassa. Siksi. Mun mielestä heleä soundi on eri asia kuin se, että lyödään vain vahvistimesta trebleä lisää. Soundi saa / pitää olla heleä, mutta treble ei saa olla raastavaa. Minä ainakin tykkään siitä, että korvani eivät vuoda verta kesken soiton. ;) K.o. Voxin tapauksessa soundi oli treblet nollillakin kokoajan silti todella kirkas...trebleisyys vetoaa varmaan laitteen pääasialliselle kohderyhmälle, tiedän.... (Mielipideasioita, ei aloiteta vääntöä.) |
Arabian Lauri 22.07.2006 11:16:27 | |
---|
Tätä en kyllä allekirjoita ollenkaan. Mun korvaan oman AVT50:n soundi oli erittäin "rakeinen" ja uskomattoman eloton, varsinkin säröillä. Putkimaisuuksista ei ollut tietoakaan. Pehmeys oli juuri se tekijä mikä tuon vehkeen soundeissa oli kateissa... Hintaa värkillä on vielä joku reilut 500 euroa, en voi suositella pahimmalle vihamiehellekään :P Ehkä toi vattimäärä on se syy. Mulla oli satavattinen ja se pysyi ihan inhimillisenä pändisoitossa. Mutta eihän se tietenkään mikään putkikone ollut, siksi se vaihtoon lähtikin. Mutta ei mopolla mahdottomiin... On ihmeellistä miten vähän saa aikaan kun vaan lakkaa yrittämästä! |
LordWinter 26.08.2006 11:19:06 | |
---|
Noniin, tiedoksi kaikille, että liikkessä ei ollut alunperin kaavailemaani voxia eikä myöskään jälkeen kaavailemaani hughes & kettneriä, joten ostin marsu mg50dfx:n. Ei perkele tullut virtajohtoa mukaan ja huomasin sen vasta kotona, joten en pääse testaamaan omien kamojen kanssa. Luulen etten tule katumaan kovinkaan paljon tämän ostoa. Tilutan kaikki tiluttajat tiluttamatta suohon. |