Ziggy Bubba 19.07.2006 03:40:32 (muokattu 19.07.2006 03:41:53) | |
---|
http://www.thomann.de/thoiw3_marsha … _avt50x_gitarrencombo_prodinfo.html Mahtaiskoha tää olla mistään kotosin? Mulla oli tommonen AVT50 (ilman äxää perässä) jokusen vuoden kun soittohommia alottelin. Puhtailla soundeilla kitarakamoista tietämättömälle ihan ok, jälkeenpäin ajateltuna varsin elototon oli soundi. Särökanavasta irtosi niin karseeta sirinää että meinasin että vehje on rikki. Eipä ollut ei, käyttökelvoton kylläkin. Jos välttämättä haluaa sen Fenderin tai Marshallin logon siihen vahvariinsa, niin kaikin mokomin ostamaan vaikka tuon tyyppinen "sanonko mikä". Eipä taida viidellä huntilla irrota noita "merkkivehkeitä" joilla asiallista soundia saisi aikaan... Käytettynä ehkä (esim. fenkun putkimasiinoita). Ja mun mielestä Peavey ja vaikkapa Vox on varsin arvostettuja merkkejä joilla on myös suht mittavat perinteet. Jos 500 on budjetti ja rock homman nimi, niin mun ymmärrykseni mukaan tuo Voxin AD-sarja on erittäin passeli. Jos tuo mallinnuskysymys on niin kamalan iso kynnys, niin siitä vaan, kävelkää ihmeessä onnenne ohi ;) www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet! |
FatSam 19.07.2006 06:09:31 | |
---|
Minä ehdotan Tech21 Trademark60. Hienot Fendermäiset kliinit ja hyvät (ehkä jopa Marsumaiset) rokkisäröt. Edelleen ja taas kaduttaa tuosta luopuminen. Ostan kyllä toisen samanlaisen joskus. |
LordWinter 19.07.2006 08:35:50 (muokattu 19.07.2006 08:44:49) | |
---|
Mulla oli tommonen AVT50 (ilman äxää perässä) jokusen vuoden kun soittohommia alottelin. Puhtailla soundeilla kitarakamoista tietämättömälle ihan ok, jälkeenpäin ajateltuna varsin elototon oli soundi. Särökanavasta irtosi niin karseeta sirinää että meinasin että vehje on rikki. Eipä ollut ei, käyttökelvoton kylläkin. Jos välttämättä haluaa sen Fenderin tai Marshallin logon siihen vahvariinsa, niin kaikin mokomin ostamaan vaikka tuon tyyppinen "sanonko mikä". Eipä taida viidellä huntilla irrota noita "merkkivehkeitä" joilla asiallista soundia saisi aikaan... Käytettynä ehkä (esim. fenkun putkimasiinoita). Ja mun mielestä Peavey ja vaikkapa Vox on varsin arvostettuja merkkejä joilla on myös suht mittavat perinteet. Jos 500 on budjetti ja rock homman nimi, niin mun ymmärrykseni mukaan tuo Voxin AD-sarja on erittäin passeli. Jos tuo mallinnuskysymys on niin kamalan iso kynnys, niin siitä vaan, kävelkää ihmeessä onnenne ohi ;) Se tässä vaan on ettei mulla ole lainkaan kokemusta muista kuin fendermarshallpeaveyspiderkustom- vahvareista, ja noista nuo kolme ensimmäistä on kuulostanut kyllä omaan korvaan parhaimmilta. Alan kuitenkin nyt kääntymään Voxin suuntaan, koska kenelläkään ei ole tähän mennessä ole ollut vielä mitään älyllistä sanottavaa fenguista ja marshuista. Elikkäs onko mielipiteitä tästä? http://www.thomann.de/thoiw3_vox_ad … etronix_gitarrencombo_prodinfo.html Tilutan kaikki tiluttajat tiluttamatta suohon. |
Jouni Antero 19.07.2006 10:21:35 | |
---|
Itse ainakin olen kiinnostunut, joten kysyn. Riittääkö teho bändin kanssa soittamiseen? Riippuu vähän mitä soittelet, mutta mulla on riittänyt n 8 wattinen Creamsound hyvin; 20 wattisen ero esim 50 wattiseen on melko pieni kun puhutaan desibeleistä. Huomasin huvikseni sunnuntaina Egotripin toisen kitaristin soittavan em. 8 wattisella myös :) |
Jucciz 19.07.2006 10:31:06 | |
---|
Itse ainakin olen kiinnostunut, joten kysyn. Riittääkö teho bändin kanssa soittamiseen? Saattaa hyvinkin riittää, jos rumpalinne ei tuota ääntä yhtä paljon kuin suihkukone metrin päästä mitattuna - ja jos vahvistin on suunnattu järkevästi. |
Krice 19.07.2006 11:57:56 | |
---|
Voxin AD-sarja on erittäin passeli. Jos tuo mallinnuskysymys on niin kamalan iso kynnys, niin siitä vaan, kävelkää ihmeessä onnenne ohi ;) Se on kuitenkin ihan syvältä. Toisekseen minulle Vox on profiloitunut "rautalanka"-vahvistimeksi, eikä siitä varmaan irtoa metallia. |
Se on kuitenkin ihan syvältä. Toisekseen minulle Vox on profiloitunut "rautalanka"-vahvistimeksi, eikä siitä varmaan irtoa metallia. Tuli jo mieleen että mahdatko olla tosissasi? Ainut syy miksei Voxilla voisi soittaa metallia on korviesi välissä. Ja jos sinun kokemuksesi mallintavista rajoittuu siihen Behringerin infernaaliseen multiefektihässäkkään, niin sama olisi kuin väittäisi kolmipyörällä ajon jälkeen tietävänsä miltä uusi BMW tuntuu. "Vittuilulla ja ylimielisyydella saat kyllä hyvää mieltä ja intoa levitettyä pitkin muusikoiden.nettiä." - Vasara |
Juustonaksu 19.07.2006 12:10:56 | |
---|
Se on kuitenkin ihan syvältä. Toisekseen minulle Vox on profiloitunut "rautalanka"-vahvistimeksi, eikä siitä varmaan irtoa metallia. Ei siitä oikein modernia metallia juu, mutta kasarihiiweihin siitä löytyy varsin mallikkaasti soundia ja pakko sanoa, että helvetin hyvää soundia lähteekin. :) Tuossa oli taannoin joku, joka pisti nauhoittamaansa klippiä, missä soitti JCM 800 jäljittelevällä mallinnuksella jotain perus kasaria. Kyllä se minulle kelpiais vaikka Iron Maidenin soittamisessa. Ehkei nyt miksikään nu-metal -koneeksi tuota voi tituleerata. AD30 on mielestäni ainakin omillaan asteikolla blues-rock, mutta huonommin se toimii hi-gain soundeissa. Sinäänsä se nyt ei ole haitta. Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio. |
Jani The Rock 19.07.2006 12:11:26 | |
---|
Hmm, ihan olis sellanen muistikuva kuin joku brittirokkari olis soittanu Voxin kautta joskus... Taidan olla väärässä. Basisti/rumpali! Kolahtaako T.Rex? Tsekkaa ilmoitus Wantedista! |
32788 19.07.2006 12:13:16 | |
---|
Se on kuitenkin ihan syvältä. Toisekseen minulle Vox on profiloitunut "rautalanka"-vahvistimeksi, eikä siitä varmaan irtoa metallia. Juupa juu. Kannattais varmaan kuitenkin testata. Vai kuulostaako tämäkin rautalangalta? http://juki.1g.fi/mp3/VOX_AD50VT/UK80S.mp3 |
LordWinter 19.07.2006 13:25:58 | |
---|
Hughes & Kettner Edition Tube. Ei kai tästä tarvitse sen kummemmin keskustella. Ei lähde norjahevit, mutta puhtaat on hyvät ja rokki- ja hevisärötkin irtoavat vaivatta. 20 wattia, putkivehje. http://mp3.jucciz.com/mp3/editiontube/ Mutta tämähän kuulosti aika mukavalta. Tätä on pakko kokeilla itsekkin, kun ostoksille lähden. Tilutan kaikki tiluttajat tiluttamatta suohon. |
Krice 19.07.2006 14:24:57 | |
---|
|
J.Hollström 19.07.2006 15:16:38 (muokattu 19.07.2006 16:34:10) | |
---|
Kuiva, vähän honottava rokkisoundi. Heviä. Ei. Metallia. Ei tod. Tolla soundilla en rokkia lähtisi soittelemaan. Oma käsitys rokkisoundista on eri. Toi sämple on esimerkki laitteen UK80'S preset-soundista ko. mallinnuksella, jota ei ole ruuvattu mihinkään. Omasta mielestä vähemmän kuiva, eikä honota. Mutta makuja on monia. Jos haaveilet sen Marsun combon perään, niin se saattaa olla sun peli. Itse en tykännyt aikanani siitä yhtään. Sellainenkin minulla on joskus ollut. E: tässä toinen esimerkki samalla presetillä mutta eri kitaralla soitettuna, edellinen on Gibson Les Paulilla, tämä Ibanezin yksikelaisella Blazerilla: http://juki.1g.fi/mp3/Juki68_Riffikunkkuskaba18_Gift_Of_Faith.mp3 |
Ziggy Bubba 19.07.2006 17:01:28 | |
---|
www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet! |
J.Hollström 19.07.2006 19:52:03 | |
---|
|
habakoski 20.07.2006 21:32:29 (muokattu 20.07.2006 21:32:50) | |
---|
Olisi kyllä hienoa, jos joku VOX AD30VT:n tahi AD50VT:n omistaja nauhoittaisi pientä samplea hyvästä mörkömätöstä tai kenties Dimebag-tyylisestä menosta jonkin pedaalin avustuksella. Ei oikein tahdo Mnetin foorumien kätköistä tai inttervepskuttimesta löytyä sellaista menoa. |
msormune 20.07.2006 23:34:54 | |
---|
Kuiva, vähän honottava rokkisoundi. Heviä. Ei. Metallia. Ei tod. No tossa on Voxin kotisivuilta metalliksi siellä nimitettyä clipppiä. Linkissä luki, että "AD15/30VT Demo METAL.mp3": http://www.voxamps.co.uk/downloads/%20Metal.mp3 Oisko se sitä metallia myös sinun mielestäsi? |
Ziggy Bubba 20.07.2006 23:51:54 | |
---|
Just tossa soittelin raskaampaa murinaa AD30:llä B-vireisellä RG:llä ja kyllä toimii. Ilman Bad Monkeytä ei olisi tosin oikein irronnu... Aikas passeli jyrä ja palm-mutetkin irtosi asiallisesti. Ei nyt mitenkään super-tiukasti mutta kuitenkin. Epäilisin että toi elementtikin syö tota alapään tiukkuutta hiukan... Jotkut on noitakin vaihdellu kait ihan hyvällä menestyksellä. Eipä taida reilulla parilla sadalla montaa noin pätevää vahvaria irrota. Puhtaat ja rokkisäröthän tosta irtoaa kevyesti ja efektitkin ajaa asiansa... Oli vaan meinannu mulla unohtua tuonne sohvan taakse kun Pod XTL nautti vaan suosiostaan :) www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet! |
LordWinter 21.07.2006 09:12:47 (muokattu 21.07.2006 09:14:28) | |
---|
Vielä semmoinen kysymys, että ei kai esim. Vox AD50:llä ja Ad100:lla ole mitään muuta eroa kuin tuo wattimäärä ja satasessa on 2x12 spiikkeri? Tilutan kaikki tiluttajat tiluttamatta suohon. |
Aki 21.07.2006 11:10:45 | |
---|
Vielä semmoinen kysymys, että ei kai esim. Vox AD50:llä ja Ad100:lla ole mitään muuta eroa kuin tuo wattimäärä ja satasessa on 2x12 spiikkeri? Ei muuta eroa. Teetkö taas kärpäsestä härkästä? Hyvä, pistän grillin tulelle! |