wavelength 19.07.2006 06:40:47 (muokattu 19.07.2006 06:42:58) | |
---|
Wavelength, et ole kuullut varmaan mitää hyvää jazzia. Mikä lasketaan hyväksi jazziksi? John Coltrane, Miles Davis, Wes Montgomery, Dave Brubeck? Diggailen hyvää musiikkia, enkä välitä genreistä tippaakaan. Kvalda ei ehkä mahdu perinteisen jazzin määritelmään -- voisi jopa sanoa, että soitossa ei kuule esi-isien äänien kaikuja -- mutta minua ei moiset pikkuseikat haittaa. Tykkään erikoisesta musasta, myös rauhallisemmasta "hissimusasta", kunhan siinä on jotain mielenkiintoista. Minuun uppoaa Kvalda, Sigur Rós ja Johanna Iivanainen, mutta se ei estä minua rakastamasta A Love Supremea tai Kind of Blueta. Sibelius ja Beethoven ovat lemppariklassikkojani, mutta se ei estä minua nauttimasta Diablon, Toolin tai Pain of Salvationin rytkeestä. Hyvän jazzin kuunteleminen ei estä "huonomman" musiikin kuuntelua. Tai sitten kuuntelet musiikkia vain rumpaloinnin kautta. Nyt meni väärinpäin. Kuuntelen rumpalointia vain musiikin kautta. |
tatska 19.07.2006 09:22:14 (muokattu 19.07.2006 09:28:07) | |
---|
Mikä lasketaan hyväksi jazziksi? John Coltrane, Miles Davis, Wes Montgomery, Dave Brubeck? Diggailen hyvää musiikkia, enkä välitä genreistä tippaakaan. Kvalda ei ehkä mahdu perinteisen jazzin määritelmään -- voisi jopa sanoa, että soitossa ei kuule esi-isien äänien kaikuja -- mutta minua ei moiset pikkuseikat haittaa. Tykkään erikoisesta musasta, myös rauhallisemmasta "hissimusasta", kunhan siinä on jotain mielenkiintoista. Minuun uppoaa Kvalda, Sigur Rós ja Johanna Iivanainen, mutta se ei estä minua rakastamasta A Love Supremea tai Kind of Blueta. Sibelius ja Beethoven ovat lemppariklassikkojani, mutta se ei estä minua nauttimasta Diablon, Toolin tai Pain of Salvationin rytkeestä. Hyvän jazzin kuunteleminen ei estä "huonomman" musiikin kuuntelua. Nyt meni väärinpäin. Kuuntelen rumpalointia vain musiikin kautta. eikös se, että soitossa kuuluu omatkin näkemykset ole hyvä asia..? mun mielestä ainakin. sanoit etteivät "pikkuseikat haittaa". en ymmärrä. pitäisikö kaikkien mielestäsi matkia "esi-isiä!?? niin ja: pidätkö sigur rosia "rauhallisena hissimusana"?!! hyh hyh.. kyllä mun mielestä ne tekee ainakin ihan uskomatoman hienoa musaa. en ymmärrä edelleenkään sinua yhtään. älähän poika ala sotkea sigur rosia ja kvaldaa keskenään! jeesus sentään.. mun mielestä kvalda kuulostaa siltä että konservatorion opiskelijat on lähteneet tekemään "modernimpaa" ja persoonallisempaa jazzia, tai no kumminkin "erikoisempaa musaa", mutta lopputulos kuitenkin tosi konservatiivista ja kuivaa "diupa-diupaa". kiva että kuuntelet rumpalointia musiikin kautta.. eikös lähtökohta ole että rummuilla soitetaan musiikkia? vai mitenkäs se meni??... :) |
HeavyMachinery 19.07.2006 09:29:16 (muokattu 19.07.2006 12:17:12) | |
---|
Heavyn kanssa samoilla linjioilla...
Oikeastaan kaikki muu uppoaa paitsi jazz, klassinen, ooppera ja kaikenmaailman teknoklubidrumbassbilemusa...enkä myöskään voi sietää sitä Kolumbialaista kiekumista. Anteeksi...ihan turha kirjoitus. Juu Alphan kanssa vaan kasvatellaan kalapuikkoja nenän alle ja kuunnellaan teutoonista hikiheviä... Ei me muuta musaa kunnella kun ollaan tälläiset ahdasmieliset paskiaiset.... Alle 100kiloisilla ei ole mielipiteitä... |
Bacchus 19.07.2006 10:15:39 | |
---|
eikös se, että soitossa kuuluu omatkin näkemykset ole hyvä asia..? mun mielestä ainakin. sanoit etteivät "pikkuseikat haittaa". en ymmärrä. pitäisikö kaikkien mielestäsi matkia "esi-isiä!?? niin ja: pidätkö sigur rosia "rauhallisena hissimusana"?!! hyh hyh.. kyllä mun mielestä ne tekee ainakin ihan uskomatoman hienoa musaa. en ymmärrä edelleenkään sinua yhtään. älähän poika ala sotkea sigur rosia ja kvaldaa keskenään! jeesus sentään.. Kukas se äsken pillittikään, että täällä on tapana ottaa mielipiteet liian henkilökohtaisesti...?;) Kvaldaa en ole pahemmin kuullut, mitä nyt muutaman näytebiisin, joten siitä en osaa sanoa juuta enkä jaata. Mutta kyllä tuollaista jamisessiota (upea sana;) aina ilolla menisi tsiigailemaan ja kuuntelemaan. Hieno homma, että osaavia naisrumpaleita löytyy, ja heitä myös arvostetaan. "You're not right in the head and nor am I / And this is why / This is why I like you, I like you, I like you" |
Rockster 19.07.2006 10:34:28 | |
---|
Jatsi on paskaa... "Alle 18-tuumaiset on splasheja, paitsi haikat!" |
HeavyMachinery 19.07.2006 10:48:17 | |
---|
Jatsi on paskaa... Sanoit sen sitten syvällisesti..... Alle 100kiloisilla ei ole mielipiteitä... |
Sen voi myös sanoa että jatsi on vaikeaa mutta paskaa. Tai sitten niin että kaikki musa on paskaa, paitsi jatsi...joka on ihan v***n paskaa. www.vasamayhtye.com |
tatska 19.07.2006 15:26:55 | |
---|
Mutta kyllä tuollaista jamisessiota (upea sana;) aina ilolla menisi tsiigailemaan ja kuuntelemaan. Hieno homma, että osaavia naisrumpaleita löytyy, ja heitä myös arvostetaan. niin no tottakai. ilman muuta.. meni vähän off-topiciksi koko juttu. |
Rockster 19.07.2006 16:49:16 | |
---|
Sanoit sen sitten syvällisesti..... Olen herkkä, tunteellinen ja syvällinen mies. Naiset tykkäävät sellaisista. Lisäksi olen lihava ja ruma. Siitä eivät tunnu niin kovin paljoa perustavan. "Alle 18-tuumaiset on splasheja, paitsi haikat!" |
HeavyMachinery 19.07.2006 17:45:52 | |
---|
Olen herkkä, tunteellinen ja syvällinen mies. Naiset tykkäävät sellaisista. Lisäksi olen lihava ja ruma. Siitä eivät tunnu niin kovin paljoa perustavan. Naiset pitää hieman tukevimmista miehistä, se saa tuntemaan niiden olon turvalliseksi.... Vain ehkä leivä' off-topic koska otsikossakin mainitaan nainen :) Alle 100kiloisilla ei ole mielipiteitä... |
wavelength 19.07.2006 18:08:22 | |
---|
Eikös se, että soitossa kuuluu omatkin näkemykset ole hyvä asia? On; ja kenenpä soitossa ei omat näkemykset kuuluisi? Pitäisikö kaikkien mielestäsi matkia "esi-isiä!?" Ei silloin, kun se on liian ilmeistä. Esimerkiksi Olavi Louhivuoren ja Hanne Pullin soitosta on vaikea löytää suurimpia vaikuttajia, mutta silti, tai ehkä juuri siksi soitto toimiikin niin hyvin. Mainittujen soittajien oma näkemys on kuitenkin muotoutunut suurelta osin mestareiden soiton tutkimisesta ja imitaatiosta sekä tietysti monipuolisesta musiikinkuuntelusta. Oma näkemys muodostuu harjoitelluista ja kuunnelluista asioista. Pidätkö Sigur Rósia "rauhallisena hissimusana"?!! Kyllä mun mielestä ne tekee ainakin ihan uskomatoman hienoa musaa. Jos Kvalda on ns. rauhallista hissimusaa, niin sitten on SR:kin. Molemmilla on hienoja, enimmäkseen rauhallisia, suorastaan eteerisiä biisejä, ja orkestereiden käyttämissä äänimaailmoissakin on yhtäläisyyksiä. Samaan ryhmään kuuluu mielestäni myös mainitsemani Iivanainen. Ja itse asiassa kappale Sea Change kuulostaa Tori Amosilta lainatulta. Aikamoista hissimusaa... Mun mielestä Kvalda kuulostaa siltä että konservatorion opiskelijat on lähteneet tekemään "modernimpaa" ja persoonallisempaa jazzia, tai no kumminkin "erikoisempaa musaa"... Tämä johtunee siitä, että konservatorion opiskelijat ovat todellakin lähteneet tekemään erikoisempaa musaa... :) ...mutta lopputulos kuitenkin tosi konservatiivista ja kuivaa "diupa-diupaa". Tätä en ymmärrä. Kuivuus on toki kuulijan korvassa, mutta konservatiivista otetta tältä bändiltä ei löydy. Itse sanoisin konservatiiviseksi jazziksi esim. U-Street All Starsin musiikkia-- ja täytyy myös mainita, että kyseinen orkesteri iskee minuun kuin miljoona volttia. Eikös lähtökohta ole että rummuilla soitetaan musiikkia? Sitähän juuri yritin sanoa -- nyt ollaan asian ytimessä. |
dictatorsh*t 19.07.2006 18:15:04 | |
---|
U-Street All Starsin musiikkia-- ja täytyy myös mainita, että kyseinen orkesteri iskee minuun kuin miljoona volttia. Voisin, ohi aiheen, mainita saman. |
Jaska 19.07.2006 20:54:47 | |
---|
Jazzi on paskaa paitsi levyraadissa |
Anonymous-jazz 19.07.2006 22:31:52 | |
---|
Jazzpoliisien mielestä mikään muu ei ole oikeeta jazzia kuin ECM. Kulkee melkein kapeat ECM lasit päässä joilla musiikkityylit eivät näy sivulle. Mitä eroa on basistilla ja kellolla?
Kello pysyy tahdissa. |
Epämuusikko 19.07.2006 23:16:45 (muokattu 19.07.2006 23:17:45) | |
---|
pitäisikö kaikkien mielestäsi matkia "esi-isiä!??kyllä mun mielestä kvalda kuulostaa siltä että konservatorion opiskelijat on lähteneet tekemään "modernimpaa" ja persoonallisempaa jazzia, tai no kumminkin "erikoisempaa musaa", mutta lopputulos kuitenkin tosi konservatiivista ja kuivaa "diupa-diupaa".ei eikös lähtökohta ole että rummuilla soitetaan musiikkia? vai mitenkäs se meni??... :) pulli onnistuu siinä aika hyvin Jazzpoliisien mielestä mikään muu ei ole oikeeta jazzia kuin ECM. Kulkee melkein kapeat ECM lasit päässä joilla musiikkityylit eivät näy sivulle.???????? No, ECM:ltä on ponkaissut hyviä levyjä, notta... Its easier to give up than allways tried to go up. Bustard #1 |
markkuliini 20.07.2006 00:24:59 | |
---|
Jazzpoliisien mielestä mikään muu ei ole oikeeta jazzia kuin ECM. Kulkee melkein kapeat ECM lasit päässä joilla musiikkityylit eivät näy sivulle. Mites fuusio-poliisit sitten? Nimittäin melkein kapeita ECM laseja pahimpia ovat vain melkein kapeat GRP lasit. www.vasamayhtye.com |
Davos 20.07.2006 00:29:58 | |
---|
Olikos kukaan tätä neitiä sitten kattomassa? Itse en päässyt työvuoron hankalan ajan vuoksi. :P |
Epämuusikko 20.07.2006 10:41:21 (muokattu 20.07.2006 10:45:07) | |
---|
Nimittäin melkein kapeita ECM laseja pahimpia ovat vain melkein kapeat GRP lasit. Älä nyt, the Rippingtonsilla on parhaat levynkannet! -I'll get my coat. Lähes totta puhuen, jos pitäis joku lafka valita, jonka tuotteita kuuntelisi loppuelämänsä, niin mielummin ECM kuin GRP. Mistä näitä ECM-poliiseja löytyy, luulin että virkavalta on Blue Noten asialla? Olen vissiin väärässä. -Toisaalta tuo ei välttämättä olekkaan mitään kuuntelumusiikkia.
Its easier to give up than allways tried to go up. Bustard #1 |
MK73 20.07.2006 18:54:44 | |
---|
Olikos kukaan tätä neitiä sitten kattomassa? Itse en päässyt työvuoron hankalan ajan vuoksi. :P Juu en pystynyt järkkäämään Porin reissua tähän väliin (harmitus). Mutta uotellaan jospa Hanne vetelis jamejaan pk-seudulla niin... Kvaldaltahan vissiin pukkaa uutta levyäkin lähitulevaisuudessa. Ensi syksy - talvi kenties? Odotan myös innolla, milloin neidin rumpalointia kuullaan jonkun muun artistin levyllä!? |