RjW 22.10.2003 20:41:28 (muokattu 22.10.2003 20:42:42) | |
---|
Ei tuo välttämättä ole mikään custom shop viritys. Pimeällä 80-luvulla noita tehtiin, muistaakseni tuo malli on nimeltään XLP. Noita oli myös Floyd Rosella. Aikamoinen näky. Tuo 80-luvun alkupuolihan on usein haluttu unohtaa Gibsonin historiassa. Minusta nuo ovat omalla kierolla tavallaan aika tyylikkäitä. EDIT: Ja tekihän Gibsonkin superstratoja 80-luvulla. "If you're gonna scream, screm with me - moments like this never last" |
Juzzu 22.10.2003 20:43:21 | |
---|
Ai hitsi että on kaunis väri tuollainen amber (toinen oikealta), pitää yrittää omasta tekeleestä saada joku tuon kaltainen! Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
Niskamies 22.10.2003 20:43:24 | |
---|
Hamerhan on tehnyt superstratoja vaikka kuinka. Älä jaksa kysellä hölmöjä, särkee päätä :) anteeksi, tällanen fantasoiminen on kyllä kivaa :) pitäis varmaan hommata hyvä kitara että tämä loppuu. mikä muuten on straton ja superstraton ero? Hanki presari ja ole tosimies! |
Fortune 22.10.2003 20:44:38 | |
---|
mikä muuten on straton ja superstraton ero? Superstrato on semmoinen turboahdettu, yleensä härskin värinen, floikalla, ehkä ilman pleksiä, muoto voi olla vähän poikkeava stratosta, haineviä ja muuta kivaa. Kyllä sinä tuon tiesit, ei se ole absoluuttinen termi. Hiphelihei. |
Abraham 22.10.2003 20:59:29 | |
---|
"Hyvässä vahvistimessa on aivojen ja järjen sijasta sydän & sielu" |
Niskamies 22.10.2003 21:17:11 | |
---|
Superstrato on semmoinen turboahdettu, yleensä härskin värinen, floikalla, ehkä ilman pleksiä, muoto voi olla vähän poikkeava stratosta, haineviä ja muuta kivaa. Kyllä sinä tuon tiesit, ei se ole absoluuttinen termi. jotakin tommosta vähän arvelin. halusin vain varmistaa. Hanki presari ja ole tosimies! |
RjW 22.10.2003 21:32:10 | |
---|
Gibsonin superstratoja: http://www.guitarshop.net/guitarsforsalegibson.htm Etenkin se Soloist style vuodelta 1980 ja tietysti ne M3:set. Siitä Q400:kaan ei tule ensimmäisenä Gibson mieleen. Harmi että noita ei täällä pohjolassa juuri liiku, minä ainakin haluaisin. Sitä paitsi koskapa noita ei juurikaan arvosteta niin melko halvalla saa. "If you're gonna scream, screm with me - moments like this never last" |
Tai stratoo/telee lespan lavalla? Kaverilla on strato jossa on lespan lapa. Kalakukkoo ja Classic-colaa, siinä sitä jotain on. |
Mc Ban 23.10.2003 12:24:38 | |
---|
Eihän Explorerin lapa ole millään muotoa kulmikas, enemmän teräviä kulmia Les Paulin lavassa on. Niin on, mutta kyllä tuo on ihan kauhea tyylivirhe. Varmaan itsekin Lespan omistajana olet sitä mieltä:) Ja kyllä se Explorer on lähes yhtä vanhan koulukunnan kitara :) No joo, tavallaan. |
jPekka 23.10.2003 12:38:39 (muokattu 23.10.2003 12:39:45) | |
---|
Niin. Noita tollasii skepoja saa kyllä tilattua Gibsonin custom shopista. Kohta joku nero keksii tilata custon shopista explorerin lespaulin lavalla. Pelkään vaan, että usassa jollakin jo on sellanen explo lespan lavalla. Itse asiassa Gibson valmisti sellaista jo 70-luvulla. Tai ainakin melkein... Mallin nimi oli RD. (alaversioina ainakin tuon kuvan Custom ja Artist, jossa oli aktiivielektroniikka.) http://www.muc.de/~hm/music/Guitars/gibson-rd-custom-71078017/ (Andy McCoylla taisi olla jossain vanhassa kuvassa tuollainen?) EDIT: vähän täsmentelyä - SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!! |
fox 23.10.2003 13:22:12 | |
---|
Itse asiassa Gibson valmisti sellaista jo 70-luvulla. Tai ainakin melkein... Mallin nimi oli RD. (alaversioina ainakin tuon kuvan Custom ja Artist, jossa oli aktiivielektroniikka.) Eikä mikä tahansa aktiivielektroniikka vaan itsensä Robert Moogin suunnittelema. Olen syvällisesti joutunu paneutumaan ko. härveliin, vasuribasistimme "ykkönen" on nimittäin RD Artist basso. Puolet rungosta on koiverrettu sisäistämään pari piirilevyä... Tuo RD on kyllä mielestäni paremminkin ylösalaisin käännetty Firebirdi kuin Explooreri. Muita RD-basson käyttäjiä oli Nirvanan basisti ynnä M.Mansoninkin basistilla olen ko. beisin nähnyt. |
shcircus 23.10.2003 17:29:33 | |
---|
Hieno vahvistin taustalla... 8-) joo aika ovelan näkönen line6. vieläkun ne tekis niistä soundillisesti toimivia. vierivä kives ei sammaloidu. |
p130 23.10.2003 18:09:02 | |
---|
saisko fendän custom shopista lespan, tai explorerin, tai 335:n? ainakin hamerin customshopista näyttää saaneen straton(tosin ei-fendä lavalla) Eivätkös Fenderin Robben Ford (tai jotain...) mallit ole lähes Les Pauleja? Ja jostakin 335:lle hyvin läheistä sukua olevasta Fenderistäkin olen kuvia nähnyt... Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
jPekka 23.10.2003 18:23:35 | |
---|
Tuo RD on kyllä mielestäni paremminkin ylösalaisin käännetty Firebirdi kuin Explooreri. Ylösalaisin käännetty non-reverse Firebird? 8-) Ehkä jostain 'birdistä vähän Exploreriin päin, joo. . - SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!! |
sterbo 23.10.2003 20:31:26 | |
---|
se on raiskattu,,,, miksi?????? "vittu me mitään paranoidia soiteta." |
Jonas 23.10.2003 22:34:05 | |
---|
Tai stratoo/telee lespan lavalla? Mulla on kyllä kerran ollut strato Gibson tyylisellä kaulalla. Se näytti ihan ok;lta, mutta Les Paul jollain Explorer tai Stratolapalla on erittäin typerän näköistä. Ihan kun piirtäisi viikset ja pellenenän Mona Lisalle. Pentele, semmosia ihmisiä jota keksii tommosta pitäis tappaa kunnes ne kuolee. Sitten tapetaan ne vielä kerran ihan vaan varmuuden vuoksi. Eiei, kyllä se perinteinen malli on se ainut oikea Les Paulille, ainakin mun mielestä... Minä olla suomi kielioppi puhu hyvin paska minä... |
fox 23.10.2003 23:45:29 | |
---|
Eivätkös Fenderin Robben Ford (tai jotain...) mallit ole lähes Les Pauleja? Ja jostakin 335:lle hyvin läheistä sukua olevasta Fenderistäkin olen kuvia nähnyt... Noista F*n kitaroista en juuri tietäisi (Would´nt know about that,Sir) mutta eikös se R.Ford model ole likellä Iban Artisteja jotka taas on jossain määrin LP Special Double Cutteja, tosin carved topilla ja ovat terävämmillä "sarvilla"nuo. Fendän puoliakustinen oli taas tuo Starcaster, kahdella F-humpparilla varustettu. |
Timesby 28.10.2003 21:34:22 | |
---|
Es gang zum Vituiks! |
fox 29.10.2003 00:05:52 | |
---|
http://www.guitarshop.net/kalamazoredsgstyle1pu1.htm sg straton tyylisellä lavalla ja jollain ihme patukkamikillä ja hieman telen tyylisellä pleksillä, ku jatkuu tuonne alas...aaargh!!!...pistää sapen kiehumaan tuommonen rienaus :s Tommonen Kalamazoo on Tampereen Mussiikissa, ei tarvii Jenkkilästä asti hakee... |
zorro 29.10.2003 00:07:54 | |
---|
jos se et ole sinä.... se on joku muu! |