Aihe: Järkevä kitaracombo
1 2 3 4
LordWinter
18.07.2006 18:03:16
Elikkäst tarttis hommata vähän niinku joku parempi laite vahvistamaan tota kitaran soundia. Ei mitään heavymetalthunder- varustettua laatikkoa vaan joku perusrockiin soveltuva vahvistin:

-Perusrock
-Marshall tai Fender (ehkä Voxikin)
-0-500 €

Onko jotain ehdotuksia mallista?
Tilutan kaikki tiluttajat tiluttamatta suohon.
PJS
18.07.2006 18:54:31 (muokattu 18.07.2006 18:55:45)

Peavey Classic 30 tai 50, riippuen siitä miten paljon tehoa tarviit. Hyvät saundit hintaisekseen (halpa) putkipeli. Ja pienellä modaamisella siitä saa ihan fenderin näköisen :). Jos haluut kokeilla lähemmin ja sulla on auto niin voit käydä naapurikunnassa kiukaisissa koklaamassa mun konetta jonkun kerran ku ollaa bändin kanssa reeneissä. Tai tarkemmin sanoen niitten jälkeen.
www.mikseri.net/funkbone Funk-rockia suoraan ytimestä.
Artist
18.07.2006 18:57:06
Vähän sama probleema täällä, mutta haluan pientä kokoa ja ehdotonta laatua (ei siis Peavey tai halpis-Fenkku/marsu), yksi kanava riittää. Ja budjetti taipuu vähän pidemmälle, mutta alle tonni olisi realistisissa rajoissa. Tehoa 5-15 W. Saa suositella, jos tulee joku mieleen.

Sori, että varastin topicin omalla jauhannallani. Mutta tuskin on keltään pois, jos näitä myös mainitaan. :D
"You can take away my temple, but you can't take away my hill, you can pass those pearls before me, I've got an iron steel will."
PJS
18.07.2006 18:58:21

Vähän sama probleema täällä, mutta haluan pientä kokoa ja ehdotonta laatua (ei siis Peavey tai halpis-Fenkku/marsu), yksi kanava riittää. Ja budjetti taipuu vähän pidemmälle, mutta alle tonni olisi realistisissa rajoissa. Tehoa 5-15 W. Saa suositella, jos tulee joku mieleen.

Sori, että varastin topicin omalla jauhannallani. Mutta tuskin on keltään pois, jos näitä myös mainitaan. :D

mahtaako alta tonniin irrota mitään noihin spekseihin? Mites se koottava putkivahvistin hässäkkä tai sit se orangen 15W vehjes.
www.mikseri.net/funkbone Funk-rockia suoraan ytimestä.
Mikaelo
18.07.2006 19:11:08

Hughes&Kettner Edition Tube.

Haulla pitäis löytyä tuosta vaikka kuinka, ja käytettynä pitäs saada 400 euron luokkaan.
Lokki paskasi tänään päälleni. Lämmintä se on se niittenki kakka.-Veikko ,Romantikkoitkijät #41
Jani The Rock
18.07.2006 19:15:10

Tossa on mun vastaavasta aiheesta joskus aloittamani threadi:
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=57353
Niiltä ajoilta kun en ollu vielä tehnyt periaatepäätöstä pysytellä trankkuvehkeiden käyttäjänä... ;)

Ja aloittajalle: Liekö torilla vielä myynnissä se Fender Stage 160?
Basisti/rumpali! Kolahtaako T.Rex? Tsekkaa ilmoitus Wantedista!
Artist
18.07.2006 19:17:09 (muokattu 18.07.2006 19:21:43)
Tossa on mun vastaavasta aiheesta joskus aloittamani threadi:
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=57353
Niiltä ajoilta kun en ollu vielä tehnyt periaatepäätöstä pysytellä trankkuvehkeiden käyttäjänä... ;)

Jees, toi on hyvä threadi kyllä. Itsekin olen aika uskollinen transistorivahvistimen käyttäjä ollut, kun eivät monetkaan putkipelit ole miellyttäneet joko soundiltaan tai muilta ominaisuuksiltaan (ollut joko liikaa tai liian vähän ominaisuuksia). Ja oonhan mä vähän nirso sen suhteen, että mikä valmistaja saa minua edustaa...

Onhan tässä muutama ihan ok vaihtoehto jo löytynyt, mutta enemmästä on mukavampi valita, kun ei viitsisi mitään loputonta vahvarinvaihtokierrettä aloittaa...
"You can take away my temple, but you can't take away my hill, you can pass those pearls before me, I've got an iron steel will."
Jani The Rock
18.07.2006 19:27:40

Jees, toi on hyvä threadi kyllä. Itsekin olen aika uskollinen transistorivahvistimen käyttäjä ollut, kun eivät monetkaan putkipelit ole miellyttäneet joko soundiltaan tai muilta ominaisuuksiltaan (ollut joko liikaa tai liian vähän ominaisuuksia). Ja oonhan mä vähän nirso sen suhteen, että mikä valmistaja saa minua edustaa...

Kuin myös! Millä tahansa ei yksinkertaisesti voi soittaa. Se Hiwattin 200-wattinen trankkupino olis kyllä aika luja juttu.

Onhan tässä muutama ihan ok vaihtoehto jo löytynyt, mutta enemmästä on mukavampi valita, kun ei viitsisi mitään loputonta vahvarinvaihtokierrettä aloittaa...

Joo ei. Sellanen kierre on karmea. Sillon on hyvä kun tietää mitä haluaa ja tarvii, eikä tartte myydä vanhaa ostaakseen uutta. Ainoa mikä mulla tossa Stagessa mättää on puhdas soundi, joskaan en sitä oo kovin paljon tarvinnut. Rolandin Jazz Chorus JC-90 on pyörinyt mielessä kylläkin...
LordWinter
18.07.2006 21:31:25
nissemus
18.07.2006 22:05:12
Englit on hyviä, joskin (kuten kaikki "isolla putkilla" varustetut putkipelit kovaäänisiä) Tuosta Peaveyn Classicista irtoaa aivan helkkarit hyvät soundit vähän pienemmilläkin volilla. (lue: vähän).
nissemus
18.07.2006 22:05:43
Ainiin: Osta suoraan joku putkipeli, äläkä ala trankkujen kanssa sählää.
Jani The Rock
18.07.2006 22:06:53

Ainiin: Osta suoraan joku putkipeli, äläkä ala trankkujen kanssa sählää.

Miksi näin?
Mika K
18.07.2006 22:13:27
Miksi näin?

Niinpä. On niitä huonojakin putkipelejä olemassa. Ei se putkivahvistin ole aina oikotie onneen.
Kieppi
18.07.2006 22:18:11
Itse olen satunnaisissa kitaroinneissani ollut tyytyväinen Line6:n Flextone II:een. Niitä näkyy Torillakin olevan aika monta varsin kilpailukykyiseen hintaan (sikäli kun mallintava tai Line6 merkkinä sopii topicin aloittajan ajatuksiin).
Kalamies #10 >-)))>. "Seis-ei-en-pois-irti-ulos!" -Stam1na-
LordWinter
18.07.2006 22:19:09
Itse olen satunnaisissa kitaroinneissani ollut tyytyväinen Line6:n Flextone II:een. Niitä näkyy Torillakin olevan aika monta varsin kilpailukykyiseen hintaan (sikäli kun mallintava tai Line6 merkkinä sopii topicin aloittajan ajatuksiin).

Ainaki ne line6 spiderit on niin syvältä. Varsinki se kakkone. Iha kauheet soundit.
Krice
18.07.2006 22:22:45

Minkäkalaisia nuo Marshallin AVT:t on? Hybridi tarkoittaa mitä? Vähän hotsittais kyllä..
Krice
18.07.2006 22:23:29

Ainaki ne line6 spiderit on niin syvältä. Varsinki se kakkone. Iha kauheet soundit.

Mallintavista kannattaa pysyä visusti erossa. Joko rehti transistori- tai putkivekotin.
Volcom
18.07.2006 22:24:23
Mallintavista kannattaa pysyä visusti erossa. Joko rehti transistori- tai putkivekotin.

Et ole vissiin Voxin Valvetronixeja testannut?
"Vittuilulla ja ylimielisyydella saat kyllä hyvää mieltä ja intoa levitettyä pitkin muusikoiden.nettiä." - Vasara
Kieppi
18.07.2006 22:24:51

Olen samaa mieltä. Flextone ei kuitenkaan ole Spider.
Kalamies #10 >-)))>. "Seis-ei-en-pois-irti-ulos!" -Stam1na-
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)