Aihe: Guns´N Roses Helsinkiin
1 2 3 4 58 9 10 11 12
miscage
08.07.2006 14:50:15 (muokattu 08.07.2006 14:50:42)
Miksi tästä pitää tapella? GN`R on tätä nykyä bändi joka viihdyttää yleisöä. Isot puitteet, isot biisit, aimo ripaus nostalgiaa ja a`vot. Varmasti oli hyvä keikka, ei siinä mitään, itseäni ei vaan voisi vähempää kiinnostaa nämä nostalgiarunkkaukset, jotka nykyään tuntuvat olevan muotia. Guns N` Roses oli ihan helvetin kova rock-bändi aikanaan, loppu oli sitten hieman ikävämpi. Nyt pojat kiertävät ja antavat ihmisille mitä ihmiset haluavat. Lavalla on ammattitaitoa, ei intohimoa.

Vertailu Velvet Revolveriin on vähän hölmöä, ei tämä ole mikään kilpailu. VR onnistui mielestäni tekemään aika hyvän rock-levyn, saa nähdä miten Axlin käy.
mannerheim666
08.07.2006 17:50:50
aivan hemmetin loistava keikka, axl pisti täysiä....mutta ne kitarasoolot tosiaan latisti pahasti, se torstain viimeinen encore kitara soolo oli turhinta kuunneltavaa mitä olen kuullut.....encoressa biisien välissa kitara soolo. blaah
rheinone
08.07.2006 18:10:39 (muokattu 08.07.2006 18:26:07)
Mitäs se Heinonen siellä kitisee, hä?

Yritinpähän pistää vähän analyysiä miksi Axl ja palkkapuppetit ei saanu mua syttymään.

Teknisesti kundit soitti ihan ok. Meikäläinenkin diggas Don't Cry:ta. Mutta kokonaisuutena: Oli se vaan niin saatanan väljähtynyttä meininkiä.

Sitäpaitsi mähän nimenomaan kehuin yleisöa ja Melrosen vetoa.

E: En muuten ollu mestoilla silloin 90-luvun alun GNR-keikalla, enkä viiti lähtee Velvet Revolverinkaan vetoon vertaamaan.

EE:
Ja; eihän useimpien bändien uraan mahdu kuin yksi huippuhetki, muu on sitten tuon hetken ylläpitemisen yritystä. Eihän kukaan kitise, vaikka AC/DC:kin perustuu Back in blackin aikaisiin biiseihin sekä Bon Scottin klassikoihin, ja silti saavat synninpäästön yli 20 vuotta myöhemmin maailmaa kiertäessään. Se on sirkusta, beibit.

Täh? Toihan on silkkaa paskaa, mutta keskusteltakoon AC/DC:stä vaikka tuolla: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=3&t=84285
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
hatapi
08.07.2006 19:34:01
Mikäs tämän homman nimi on?

http://ircquotes.net/?101912
'Yesterday was Tuesday - Maybe Thursday you can sleep'
Izer
08.07.2006 19:47:12

Tuskinpa Axlia sentään Lontoosta tuohon aikaan lennätettiin:). Jälkimmäinen juttukin on aivan varmasti täyttä roskaa. Josko joku roudari siellä olisi kitaroita käpistellyt.
Ridin' with the wind!
rheinone
08.07.2006 19:57:23

Toi apukitaristijuttuhan on sitä powerplay-neitien höpöhöpöläppää puhtaimmillaan. Mutta kun on kolme kitaristia, niin kyllähän siinä enemmän tai vähemmän yks soittaa ja kaks muuta kekkuloi ja koikkelehtii ympäri lavaa ja on soittavinaan niin perkeleesti - ainakin GNR '06 shöyssa.
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
Angus
09.07.2006 03:52:28

Miksi tästä pitää tapella? GN`R on tätä nykyä bändi joka viihdyttää yleisöä. Isot puitteet, isot biisit, aimo ripaus nostalgiaa ja a`vot. Varmasti oli hyvä keikka, ei siinä mitään, itseäni ei vaan voisi vähempää kiinnostaa nämä nostalgiarunkkaukset, jotka nykyään tuntuvat olevan muotia. Guns N` Roses oli ihan helvetin kova rock-bändi aikanaan, loppu oli sitten hieman ikävämpi. Nyt pojat kiertävät ja antavat ihmisille mitä ihmiset haluavat. Lavalla on ammattitaitoa, ei intohimoa.

Vertailu Velvet Revolveriin on vähän hölmöä, ei tämä ole mikään kilpailu. VR onnistui mielestäni tekemään aika hyvän rock-levyn, saa nähdä miten Axlin käy.

Tää on kyllä aivan eri juttu. Otetaan kuitenkin huomioon, että tämä "alkuperäisen" bändin tarina loppui periaatteessa siinä kun Axl halusi ns. "kehittää" musaa eteenpäin kunnianhimoisesti luoden vähän erilaista kamaa. Ja nytkin Axl, ainakin noiden muutaman vuodon/livevedon perusteella on tekemässä aivan erilaista kamaa kuin mitä mikään vanha matsku, että tässä ei todellakaan ole kyse mistään nostalgia-hommasta, toisin kuten monissa muissa samanlaisissa tapauksissa.

Ja ei sillä, että tälläset nostalgiahommat olis huono juttu, enkä mä muutenkaan niin innoissani tosta "uudesta bändistä" ole, mutta kyllä toi täytyi Axlin puolustukseksi sanoa.
Jako
09.07.2006 04:19:09
Toi apukitaristijuttuhan on sitä powerplay-neitien höpöhöpöläppää puhtaimmillaan. Mutta kun on kolme kitaristia, niin kyllähän siinä enemmän tai vähemmän yks soittaa ja kaks muuta kekkuloi ja koikkelehtii ympäri lavaa ja on soittavinaan niin perkeleesti - ainakin GNR '06 shöyssa.
Taas joku musiikista niin tietävä "viisaana" puhunut paskaa. Ei johtoja? Olisko langattomat kenties? Ja Richard Fortuksellahan se kitara siellä selän takana ja muualla heilua, jopa vielä ihan oikeasti soitti. Eiköhän ne roudarit siellä ihan niitä kitaroita viritellyt ja muuten tarkistellut ennenkuin lavalle veivät.
Niin, tai voihan se olla että roudarit oli sen verran kovia jätkiä että veti kaiken ihan 1:1 lavalla soittavien kanssa. Eiköhän siellä ollut joku Axl-kopio-roudarikin.
sirdickyj
09.07.2006 11:04:05
Yritinpähän pistää vähän analyysiä miksi Axl ja palkkapuppetit ei saanu mua syttymään.

Teknisesti kundit soitti ihan ok. Meikäläinenkin diggas Don't Cry:ta. Mutta kokonaisuutena: Oli se vaan niin saatanan väljähtynyttä meininkiä.

Itseasiassa oltiin mun mielestä kanssa aika lähellä sitä, että mainitsemasi Leningrad Cowboys ois hiipiny mieleen, mutta tälklä kertaa ei. Siksi se meni mun päässä roimasti plussan puolelle. Jonain toisena päivänä ei ois ehkä naurattanu yhtään, ja ois saattanu tulla ihan samat fiilikset.

Ties vaikka noi lehdistön, Heinosen ym. muiden (ihan perustellusti esitetyt) kommentit olis saanu aikaan semmosen vastareaktion, että "tää nyt sitten kyllä on hyvä taatusti", etenkin kun mua niin suvereenisti vituttaa lehdistön diggailun kohteet, nytkin sama Jarekko Jokelainen (asiansa osaava herra kyllä hän) joka kirjoitti että G'nR:stä on jäljellä vaan tyhjä kuori, kirjoitti -jo alunperinkin aivan paskasta- New York Dollsista ylistävään sävyyn eilisessä Hesarissa. Mutta ihmisiähän hekin vain, eipä silti.

Sitäpaitsi mähän nimenomaan kehuin yleisöa ja Melrosen vetoa.

Nuo oli kyllä molemmat hienoja juttuja, Tokela keräs sympatiapisteet, ja koko bändi veti HELVETIN hyvin. Pits mennä johki klubikeikalle kunhan vetävät jossain.
Mark 3 on miesten Purple
PekkaM
09.07.2006 13:07:50
Pakko sanoa, että Melrose rokkasi kyllä kolmen hengen voimalla Axl'n'Rosesin kahdeksan edestä tai enemmänkin. Olisi rokannut yhdelläkin ;)
Kasa efektipedaaleita myynnissä. Ilmoitus profiilissa.
Izer
09.07.2006 21:39:09
Tuo Lontoo-episodi oli kuulemma sittenkin totta, ei Axlia tosin ihan yhdeksän aikaan lennätetty, mutta oli aikaisemmin illalla kuitenkin kuulemma vielä Lontoossa. Bändi oli ilmeisesti muuten kyllä jo paikalla.
Ridin' with the wind!
Miihkis
09.07.2006 21:44:49

-unski-
10.07.2006 13:50:47 (muokattu 10.07.2006 13:52:17)
Onko kelläkään videoita tai kuvia keikasta?? Omasta mielestäni oli mielettömän hyvä keikka. Lämppärinähän olisi ensimmäisenä olla Bullet of my valentine mikä oli virossa metallican lämppärinä, mutta ei päässyt henkilökohtaisten asioiden vuokse.
Aa....nyt mä tajusin!
slx900
14.07.2006 18:30:40 (muokattu 14.07.2006 18:33:21)
Peoplez! Osta lippu kentälle, tai lopeta valittaminen. Kolmesta kitaristista en minäkään välitä, mutta et taida tietää bumblefootista yhtään mitään. Se olisi pystynyt vetämään keikan hyvin millä tahansa paikalla olevalla soittimella kitarassa se on nero..En voi sanoa susta kuin tylsä, epämusikaalinen, tai vain kuuro.
PekkaM
15.07.2006 15:11:07 (muokattu 15.07.2006 15:11:50)
Peoplez! Osta lippu kentälle, tai lopeta valittaminen. Kolmesta kitaristista en minäkään välitä, mutta et taida tietää bumblefootista yhtään mitään. Se olisi pystynyt vetämään keikan hyvin millä tahansa paikalla olevalla soittimella kitarassa se on nero..En voi sanoa susta kuin tylsä, epämusikaalinen, tai vain kuuro.

No hoho. Kuten toisaalla joku kirjoittikin, oli lavalla yksi Slash-kopio, yksi Izzy-kopio ja yksi omituinen pipopäinen hiphop-kitaristi jalan näköisen kitaransa kanssa :D

Koko keikan suurin ongelma omasta mielestäni olikin (jos ei myöhästelyä lasketa), että nämä kolme tiluttajaa olivat usein aivan hukassa sooloinensa. Olisi kannattanut suosioilla vetää alusta loppuun Slashin levyttämät soolot. Alku meni usein tunnistettavasti ja ihan kivasti, mutta sitten kun herrat alkoivat improvisoimaan mentiinkin "ylös, alas pitkin kaulaa ilman että kukaan laulaa".

Ai niin joo, mulla oli lippu kentälle ja roikuin siinä etukaiteen tuntumassa.
-JiiTee-
16.07.2006 23:31:50
Olisi kannattanut suosioilla vetää alusta loppuun Slashin levyttämät soolot. Alku meni usein tunnistettavasti ja ihan kivasti, mutta sitten kun herrat alkoivat improvisoimaan mentiinkin "ylös, alas pitkin kaulaa ilman että kukaan laulaa".

Itse jouduin istumaan siellä yläparvella, mutta soolot ja laulu kuuluivat sinnekin selvästi koko keikan. Monen biisin soolon aikana joutu kyllä ihmettelemään sitä "aivottoman tilutuksen" määrää, ei oikein istu noihin biiseihin semmonen. Kitaristien taidoissa kun ei ole valittamista, niin ihmetytti että miksi moista harrastivat.

Bumblefootin don´t cry tiputti silmät (tai öö... korvat?) päästä. Ihan käsittämättömän hienosti veti sen.
EYESCREAM -rocks.
Peoplez
17.07.2006 00:20:25

Olin kentällä. Valittamista en lopeta koska tietääkseni täällä jokainen saa tuoda ilmi omat mielipiteensä. Minä sentään yritin jotenkin perustella niitä. Anteeksi jos haukuin idoliasi (bumblefoot)mutta mielestäni hänellä ei ole mitään asiaa olla lavalla silloin kun siellä pitäisi esiintyä bändin nimeltä Guns N' Roses. Annoin kuitenkin herralle mahdollisuuden, yritys hänellä oli kova mutta ei iske niin ei iske.
"Silence! You're in the presence of octopus royalty!" -Ultros MegaMan Club #014 - Hat Man
PekkaM
17.07.2006 17:07:25
Mun mielestä se on vaan hyvä että kitaristit vetävät vähän omiaan vanhojenkin biisien sekaan eivätkä ihan suoraan kopioi joka biisissä Slashin sooloja. Sweet Child O'Minen Finck vetää erittäin lähelle alkuperäistä ja se mielestäni täytyykin, koska on niin tunnistettava biisi, mutta esim. Nightrainissä sopii oikein mainiosti pistää vähän omaa tyyliä sekaan. Itselläni ei uudessa kokoonpanossa ole juurikaan valittamista, kaikki 3 kitaristia ovat erilaisia ja tyylisiä ja se tuo myös lisäväriä keikkaan.

Axl oli varmaan muistuttanut poikia, että pitää sitten olla LesPaul (tai siis ainakin viisi erilaista LesPaulia) ;)
motoman
22.07.2006 01:19:34
Itse ihmettelin soundien surkeutta yläkatsomossa.....Kyseessä kuitenkin huippu bändi ja maailman luokan miksaajat.....?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)