Aihe: arva & jogo2000: Brother Moses smote the water (Roots)
1
Demostudio
14.06.2006 15:29:32
Bändin nimi: arva & jogo2000 gospel choir
Kappaleen nimi: Brother Moses smote the water

Genre: Roots

URL: http://www.mikseri.net/artists/avantgardeajogo2000.56797.php (Mp3)

Kahden miehen gospelkuoro ilman säestystä. Linkistä löytyy lisäksi versiointi Where shall I be kappaleesta.

Kumpikin kappale on trad. gospelbiisejä.

Brother Moses smote the waterissa arva hoitaa liidit ja jogo2000 taustalaulut. Where shall I be kappaleessa taas jogo2000 vetää liidit ja arva taustat.
Cut out
28.06.2006 08:21:26
Kuuntelin Brother Moses smote the waterin. Ihan kiva :)
Takkujakku!
Mika Antero
28.06.2006 08:30:15 (muokattu 28.06.2006 08:33:58)
Tämä on aika harvinaista herkkua. Hyvin pojjaat vetää, noin niinkus valkonaamoiksi... Ja ihan muutenkin. En minä muista näin perinnetietoista laulantaa suomalaisten suusta kuulleeni. Veeti and the Velvetskin kun on jäänyt jo unohduksiin.

Tykkäsin kovasti. Pelkäsin vähän, että täältä tulee jotain täysin kieli poskella vedettyä huumoriaccapellaa, mutta onneksi tämä on tehty tosissaan. Ei ehkä ihan vakavissaan, mutta tosissaan. Olen yllättynyt. Ei tämmöinen sovi m-netin henkiseen ilmapiiriin ollenkaan...

EDIT: Where shall I bessä alkoi tuntua, että meneekö nyt vähän överiksi raa'emman laulun kanssa, mutta kyllä tämäkin kulkee ihan komeesti ja tosissaan. Ei kun kirkkokiertueelle vaan.

Iso käsi.
Cut out
28.06.2006 08:32:24
Sanon nyt vielä sen, että tykkäsin varsinkin taustalauluista, "And the seas gave way"
Takkujakku!
Epämuusikko
30.06.2006 15:34:31
Tää on kova juttu.
Its easier to give up than allways tried to go up. Bustard #1
jannu
02.07.2006 20:36:43 (muokattu 02.07.2006 20:38:57)
Mystistä. Kun laitoin silmät kiinni, mieleen tulvi kuvia sellaisesta etelävaltiollisesta jokikastehartaudesta. Ja nyt toisena tuli mieleen pallojalkaiset miehet paukuttamassa ratakiskoja.

Mieli teki marista paikoitellen laulusuorituksista, mutta sitten oikeasti ymmärsin mikä on homman nimi. Raakaa menoa, mutta komiaa.
"Stay in school. Lie to your teachers, but stay in school."- Billy Corgan
jogo3000
03.07.2006 08:42:58

Mieli teki marista paikoitellen laulusuorituksista, mutta sitten oikeasti ymmärsin mikä on homman nimi. Raakaa menoa, mutta komiaa.

Marise vain, palautettahan tässä haetaan samalla.

Tuosta Where shall I be:n laulutyylistä, se oli ihan tietoinen päätös. Heti kun ensimmäisen kerran kuulin tuon kappaleen, ja sanoitukset: "when it sounds so loud", tiesin että laulan sen tällä tavalla.
I fought the law and the law won.
Veikko
03.07.2006 11:28:21
Hienoa musaa. Tälläisessä musassa "raakuuden" pitää mennä tekniikan ohi ja niin se tässä täpauksessa menikin. Ei mitään samenttista päänsilittelyä vaan kovaa ja raakaa laulua. Samat mielikuvat kuin Jannulla pesiytyi munkin päähäni.

Tahdomme tätä lisää.
"Herra on minun paimeneni - Mister is my cowboy!" -Jukka Emil Vanaja
Teijo K.
07.07.2006 10:13:04

Kiitoksia kommenteista. Minulle tämä projekti oli alkujaan mahdollisuus harjoitella stemmalauluja, mutta se sitten alkoi saamaan ihan oman juttunsa luonnetta aika pian. Olen joskus laulanut kuorossa, mutta ihan tätä suomalaista kirkkomusiikkia. Siitä on tosin vähintään 15 vuotta aikaa. Ääni ei ihan yhtä heleänä soi kuin lapsosena.

Erikoisuus tässä on se, että minä äänitin osuuteni Jyväskylässä, ja Jogo ilmeisesti Oulussa? Paketit kulkivat sitten tämän internetin kautta pitkin Suomea. Tarkoitus olisi toki lisääkin tehdä, ja haaveena olisi myös joskus laulaa samassa tilassa. :)

Fiiliksien välittäminen musiikilla oli tässä, niinkuin on miulla aina, se tärkein juttu, ja niimpä erityisesti nuo mielleyhtymäasiat olivat ns. musiikkia korville. Kiitoksia niistä.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä Klikkaa sensijaan tätä
JCM
11.07.2006 21:19:08 (muokattu 11.07.2006 21:19:27)

Jeah.

Vähän piti totutella eka kuunteleen, kun en oo tottunu siihen et rytmiryhmä puuttuu.

Mut hyvin vedettyä matskua, toisaalta Jogon liidit maistuu mulle enemmän, mut toisaalta Arvan liidit on enemmän parempia.. hiton hankala sanoa, mut nää on kyllä hyviä molemmat.

Ja taustat toimii molemmissa tosi hyvin. Ehkä Arvalla jää tossa toisessa biisissä ohuemmaksi toi taustojen veto, kun menee niin korkealta.. eli ehkä miksauksessa ois voinu nostaa niitä enemmän tai jotain.

Ei kai tohon muuta voi sanoa, kuin että hemmetin hyvin vedettyä matskua ja sillä selevä.
Täällä Grazy Mama & the Sidekicks livematskua, kuuntele ja kerro mitä tykkäsit!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)
Keskustelualueet
Haku
Säännöt