tuisku 09.07.2006 00:13:30 | |
---|
Moikkamoi! Otsikko kertonee mistä on kyse. Eli siis tilanne on se, että tiedän eräästä kaupunginorkesterista poistuvan lähiaikoina soittajan, joka soittaa samaa soitinta kuin minä. (Ainoa ko. soittimen soittaja ko. orkesterissa. Kyse on pienen kaupungin orkesterista jossa on suht paljon harrastajia mukana riveissä.) Mietinkin nyt, että voinko ottaa itse yhteyttä orkesterin suuntaan ja kertoa olevani käytettävissä, vai valitaanko soittajat aina työpaikkailmoituksen ja valintakokeen kautta? ("Meriittiä" minulta löytyy kyllä sen verran että olisin kelvollinen mukaan.) Tunnen itseni perin tolloksi kun pitää tällaista kysyä, mutta kertokaa te jos joku viisaana tietää enemmän. Olen muuten uusi täällä joten moi kaikki kanssamuusikot. |
Terve vaan ja tervetuloa. Riippuu vähän siitä, aikooko kyseinen orkesteri täyttää vapaaksi jäävän paikan heti vakinaisella toimella vai ottaa siihen ensin sijaisen tms. En tiedä tarkkaan, mitä laki tai yleiset työehtosopimukset asiasta sanovat, mutta ei taida olla mitenkään tavatonta että tämäntapaiseen hommaan valitaan joku vähän epävirallisemmin kuvioin ensin joksikin aikaa, ja vasta myöhemmin laitetaan toimi "virallisesti" hakuun. Tietysti tässä tapauksessa se, joka hommaa on jo hoitanut, voi olla vahvoilla myös virallisessa valinnassa, etenkin jos hän on hoitanut hommansa hyvin. Vaikka viralliset koesoitot kyllä ovat anonyymejä, ainakin 1. kierros. Kannattaa varmaan kysäistä suoraan orkesterin intendentiltä tms. että miten paikka aiotaan täyttää. Sitten vaan valintabiisejä treenaamaan..! Ja jos kyseessä kerran on pieni orkesteri, ja kaiken lisäksi soitin jota orkesterissa ei ole kuin yksi, niin ei varmaan menetä mitään vaikka muutenkin mainostaisi vähän itseään avustushaluisena ja -kykyisenä muusikkona. Ties vaikka keikkaa tulisi joskus, vaikket itse paikkaa saisikaan. "Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -Jami |
wrshredder 09.07.2006 00:55:00 | |
---|
Moro ! Soitat sinne vaan rohkeesti heti! (No älä nyt ko on yö ,mutta päivällä sitte:) Näin ne asiat hoituu.. Tsemiä paikan hakuun. THV-Klubi#52
Romantikkoitkijät#23
S.M.A.K - perustajajäsen |
tuisku 12.07.2006 11:46:49 | |
---|
Kiitoksia vastauksista. Minä sitten otin tänään itseäni niskasta kiinni ja soitin... Vastaus oli että kunhan se edellinen soittaja lähtee niin olen erittäin tervetullut! :) Sitten kun asia on ajankohtaisempi niin katsotaan ja sovitaan asioista tarkemmin. |
sellisti 12.07.2006 14:58:03 | |
---|
Hienoa! Kannatti kysyä. Siitä se ura urkenee. "Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -Jami |
wrshredder 12.07.2006 15:00:27 | |
---|
Komppi! Onnea ja menestystä sinne minultakin. THV-Klubi#52
Romantikkoitkijät#23
S.M.A.K - perustajajäsen |
bluesteel 12.07.2006 20:44:56 | |
---|
Tarvitaanko kaupunginorkesterissa kitaristeja? |
Sävis 12.07.2006 21:10:20 | |
---|
Tarvitaanko kaupunginorkesterissa kitaristeja? Ei yleensä. Jos jossain teoksessa tarvitaan kitaraa, otetaan sellaiseen hommaan keikkalainen. Tosin, eipä juuri nyt tule yhtään orkesterikappaletta mieleen, jossa olisi kitara (poislukien kitarakonsertot). |
-samuli- 13.07.2006 20:30:50 | |
---|
Ei yleensä. Jos jossain teoksessa tarvitaan kitaraa, otetaan sellaiseen hommaan keikkalainen. Tosin, eipä juuri nyt tule yhtään orkesterikappaletta mieleen, jossa olisi kitara (poislukien kitarakonsertot). Itellä tulee mieleen mahlerin 7. sinfonia, 4. osa nachtmusik II jossa kitara ja mandoliini, tosin harvemmin tuota seitsemättä mahlerin sinfonioista kuulee soitettavan. |
bluesteel 13.07.2006 20:35:41 | |
---|
Ei yleensä. Jos jossain teoksessa tarvitaan kitaraa, otetaan sellaiseen hommaan keikkalainen. Ihan oikeesti luin eka ''kreikkalainen'' ja ihmettelin pitkään että wtf?! |
JPQ 13.07.2006 21:21:54 | |
---|
Ihan oikeesti luin eka ''kreikkalainen'' ja ihmettelin pitkään että wtf?! Minäkin ihan oikeesti. Ja ymmärtäisin jotenkin jos soitin liittyis kreikkaan vahvasti. |
Sacce 14.07.2006 10:25:24 | |
---|
Itellä tulee mieleen mahlerin 7. sinfonia, 4. osa nachtmusik II jossa kitara ja mandoliini, tosin harvemmin tuota seitsemättä mahlerin sinfonioista kuulee soitettavan. Tuhannen Sinfoniassa (sinfonia nro 8) taitaa myös olla mandoliini. |