Aihe: Line6 Guitarport
1 2 3 4 5
min
04.07.2006 08:15:38
Homma pitäs toimia niin jotta johto kiinni ja rokkaamaan hyvillä soundeilla.

Eihän se valitettavasti mene niin. Katsos toinen kokee ihan presetti soundin hyväks ja toinen totaali paskaks. Itse olen omistanut POD xtl:n nyt bout 5 kk ja edelleen säädän....mutta, aina vaan parempaan suuntaan. Heti kun kuvittelee, että "no ny se o siinä", niin kahden päivän päästä onkin saanut jo taas parempaa aikaan.
Säätää pitää, kunhan muistaa, että se soittaminen on tärkeintä :)
Miihkis
04.07.2006 10:39:47

Hieman asiaa sivuten...

Itse kuuntelen GuitarPortin tuotoksia kuulokkeilla, ja äänikortilta menee musan kuuntelua / leffojen kattomista varten piuha kotiteatterivahvistimeen. Elättelin tässä ajatusta josko kierrättäisi tuon signaalin GuitarPortin kautta, saisi sitten näppärästi säädettyä volumea Guitar Portista. Keksiikö joku jotain haittapuolia tästä?
sihvoh
04.07.2006 20:10:16
Hieman asiaa sivuten...

Itse kuuntelen GuitarPortin tuotoksia kuulokkeilla, ja äänikortilta menee musan kuuntelua / leffojen kattomista varten piuha kotiteatterivahvistimeen. Elättelin tässä ajatusta josko kierrättäisi tuon signaalin GuitarPortin kautta, saisi sitten näppärästi säädettyä volumea Guitar Portista. Keksiikö joku jotain haittapuolia tästä?

Eipä tuossa mitään ihmeellistä ole, jos se stereo/maksimissaan dolby pro logic riittää. Itse katselen telkkaria, DVD-elokuvia, jne... nimenomaan Guitarportin lävitse kulkevana. Siinähän on nimenomaan liitäntä, johon vedetään piuha äänikortista.
I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars...
drlecter
06.07.2006 16:53:10

Noniin guitarport tässä kätösessä ja ajurit latauksessa parhaillaan.
Mitenkäs toi nyt sitten kytketään, mikä tarkoitus on tolla IN-plugilla on?
sihvoh
06.07.2006 17:30:17 (muokattu 06.07.2006 17:36:58)
Noniin guitarport tässä kätösessä ja ajurit latauksessa parhaillaan.
Mitenkäs toi nyt sitten kytketään, mikä tarkoitus on tolla IN-plugilla on?

Sulla ei nähtästi sitten ole mitään ohjekirjaa? Se asennusohjelmakin kertoo siinä välissä, mitä siihen pitää kytkeä.

Elikkä siihen voi vetää sieltä äänikortin line out liittimestä piuhan, jolloin kaikki äänet kulkevat Guitarportin lävitse ja se iso volume-säädin säätää sen jälkeen kaikkien äänien tasoa. Guitarportin out-liittimestä taas vedetään piuha niille kaiuttimille, jotka olivat kiinni siinä äänikortin line out-liittimessä.

EDIT 0: Out-liitin on sitten joko ne L&R tai se kuulokeliitäntä... kumpikin toimii siihen tarkoitukseen

EDIT 1: Kitaran soundit kulkevat sen USB-piuhan kautta mennen tullen ja tulevat ulos siitä out-liittimestä.

EDIT 2: Sitten kun nähtävästi haluat sen "metallipaketin" lisukkeeksi, siihen tarvitaan uusi versio Line6 Monkey ohjelmistosta, jolla moinen asennetaan Guitarporttiin... mutta etene nyt kuitenkin askel kerrallaan.
I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars...
drlecter
06.07.2006 18:11:38

Kiitti vinkeistä. Tosi helppokäytöinen ohjelma se on ja ennätin jo vähän nauhoittelemaankin. Loistavat soundit!

http://koti.mbnet.fi/nomeband/muut/guitarport_test.mp3
Miihkis
07.07.2006 09:24:51

Ostin GP:n käytettynä eikä sen mukana tullut piuhaa äänikortin ja GP:n välille. Pari seikkaa siis askarruttaa kun ei ole käytännössä päässyt kokeilemaan:

1) Jos sekä kuulokeliitännässä että line outissa on piuha, niin kumpaan signaali menee? Oletan, että ei mene molempiin. Tietokonekaiuttimet (tai monitorit itse asiassa) on ostoslistalla, eli GP:sta pitäisi vetää piuha sekä kotiteatterivahvistimelle että edm. monitoreille. Mietin, että pitääkö vekslata piuhojen kanssa aina kun vaihtaa kuuntelupaikkaa?

2) Millä softalla nauhoittelette?
sihvoh
07.07.2006 14:11:08
1) Jos sekä kuulokeliitännässä että line outissa on piuha, niin kumpaan signaali menee? Oletan, että ei mene molempiin. Tietokonekaiuttimet (tai monitorit itse asiassa) on ostoslistalla, eli GP:sta pitäisi vetää piuha sekä kotiteatterivahvistimelle että edm. monitoreille. Mietin, että pitääkö vekslata piuhojen kanssa aina kun vaihtaa kuuntelupaikkaa?

Kummastakin liitännästä tulee ulos sama signaali. Itselläni on molemmat käytössä, toisesta mikseriin ja toisesta kuulokkeisiin.

2) Millä softalla nauhoittelette?

Line 6 Rifftrackeriila
Ben_D
07.07.2006 20:55:07

Jännä homma miten riffi kuulostaa tuplattuna jotenkin muoviselta ja kliiniseltä. Yksittäinen raita melkeinpä paremman kuuloinen.

Mä taas saan PodXT:lla tuplattuna parempaa jälkee aikaan kun yksittäisenä raitana.
Fierce Moshter Promo Out Now! Tilaukset
drlecter
07.07.2006 21:22:06 (muokattu 07.07.2006 22:10:41)

http://koti.mbnet.fi/nomeband/muut/j800.mp3
Tämä on nyt aika kova soundi jo. Murean kasari!

Treadplate kuulostaa yksinään hyvältä mutta kun tuplaa niin hyi perhana.

Sonar kaatuilee oudosti guitarportin ollessa päällä.
Werde
08.07.2006 13:02:01 (muokattu 08.07.2006 13:05:22)
Vähän aiheeseen liittyen kun nauhoitusvehjettä olen tässä katsellut:

Millaista jälkeä saatte aikaan kun iskette kitaran suoraan äänikortin linjatuloon kiinni, ei siis mitään vermeitä väliin? Kokeilin tässä huvikseni ja totesin etten taida mitään härpäkettä tuohon välille tarvitakkaan.

edit: Täsmennetään vielä ennenkö joku tulee näsäviisastelemaan: soittelen siis mallinnus-softilla.
Kuuro paimen sokeana pelosta
superfly
08.07.2006 13:05:33
Vähän aiheeseen liittyen kun nauhoitusvehjettä olen tässä katsellut:

Millaista jälkeä saatte aikaan kun iskette kitaran suoraan äänikortin linjatuloon kiinni, ei siis mitään vermeitä väliin? Kokeilin tässä huvikseni ja totesin etten taida mitään härpäkettä tuohon välille tarvitakkaan.

No ei siitä hyvä heilu. Kitara ei ulosta linjatasoista signaalia.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Werde
08.07.2006 14:00:57 (muokattu 08.07.2006 14:06:19)
No ei siitä hyvä heilu. Kitara ei ulosta linjatasoista signaalia.

Linjatasoinen signaali on kotivermeissä luokkaa 200mV-1V, ja kitarahan ulostaa juurikin tuohon haarukkaan osuvaa signaalia?

edit: Ja tosiaan, soittelen aktiivimikitetyillä kitaroilla joissa ulostulo on volttiluokkaa. Guitar Rigin Input-mittari näyttää vihreää, ja voimakkaasti hakatessa jopa punaista. Muistelen että joskus kokeilin samaa heikommilla mikeillä ja signaali ei tuolloin olisi ollut riittävän voimakas.
Kuuro paimen sokeana pelosta
drlecter
11.07.2006 19:25:52

Demppisoundita puuttuu se jynkky :(
Aki
12.07.2006 02:43:21

Millaista jälkeä saatte aikaan kun iskette kitaran suoraan äänikortin linjatuloon kiinni
Surkeaa ja tunkkaista. Aktiivimikeillä tosin päästään varmaankin melko lähelle DI-boksin läpi soitettua soundia. Näin ainakin aktiivibasso vs passiivibasso. Aktiivimikkistä kitaraa mulla ei (thank god) ole.
Teetkö taas kärpäsestä härkästä? Hyvä, pistän grillin tulelle!
sihvoh
19.07.2006 15:28:37
Demppisoundita puuttuu se jynkky :(

Kokeile käyttää sitä GATE-mallinnosta. Enemmän gainia "vahvistimeen" ja gate sitten estämään kiertoa. Kuten jo aiemmin totesin, niin jokin mukava analoginen purkki GP edessä auttaa myös.
YaketyYak
19.07.2006 16:13:54
sihvoh
19.07.2006 16:30:24
http://line6.com/guitarport/xt.html

Ja kun lisätään vielä tosiasia, että Toneporttiin saa samat model packit kuin aiemmin Guitarporttiin, voi kyllä päätellä, että Toneport korvaa aikaa myöden Guitarportin kokonaan. Vei muuten vain muutaman vuoden saada GP toimimaan myös MAC-pöntössä :-)

http://line6.com/modelPacks/toneport.html
drlecter
26.08.2006 19:37:47

http://koti.mbnet.fi/nomeband/muut/hevibiisi.mp3

Kyllä se metalpackki on kova! Tässä siis Diamond plate mallinnosta.
Soitin muuten bassonkin guitar portin läpi.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)