Aihe: Kokemuksia Violet Designin mikeistä?
1 2
Antti1
22.06.2006 01:01:57
Antti, antaisitko linkin siihen testiin jossa oli TSM, SP, ja Violet (yms)?

Mä voin koittaa ettiä, se oli aikamoisen googletuksen takana, enkä tainnut hölmöyksissäni ottaa linkkiä ylös. :| Ruotsinkieliset sivut kuitenkin ne oli, muistaakseni.

Tää on kyllä jännä miten paljon mielipiteet eroaa. Mutta hei, tästähän nähdään, ettei näitä laitteita turhaan ole markkinoilla. Toiset tykkää muhkummasta.

Lienevät sitten ne tyyriimmät Rödet tuon SP:n kaltaisia enemmän.

No tähän on vähän vaikea sanoa oikeaa vastausta, kun mä en oo omistanut yhtään noista kalliimmista mikeistä ite. Kokemusta on NT1:stä, NT1A:sta ja NTK:sta, sen lisäksi pienikalvoisista NT5:stä rumpujen overeina. Toi NT1 oli todella härskin kuuloinen, noi kaksi muuta huomattavasti parempia. Eniten diggailin NTK:n soundista lauluja nauhoitellessa ja mun mielestä toi SP B1 oli aavistuksen samankaltainen soundiltaan. Tässä kohtaa täytyy mun myös teroittaa sitä, ettei niitä ollut samassa sessiossa mukana, vaikka samasta laulajasta olikin kyse. Mä en myöskään toiminut kuin toisessa sessarissa nauhoittajan apulaisena (SP B1 käytössä), koska toisella kertaa oltiin ihan studiossa maksetulla ajalla (NTK silloin päätyi nauhalle). Joku saattaa muistaa sen yhden pätkän jonka tänne postasinkin. Se Tiina-tyttönen, joka lauleskeli pianon kera, hänen kanssaan noihin on kiljuttu.

Kyllä mä sen plussan laitoin ihan sen takia, että sä mielestäni sen ansaitsit. Kykenet keskustelemaan asioista, vaikka tuotkin esille aika vahvasti omia mielipiteitäsi. Soon toisinaan plussan arvoinen juttu, täällä sonnan täyttämässä keskustelutulvassa. Mitäpä se keskustelu hyödyttäisi ilman eriäviä mielipiteitä.
The dreams in which I'm dying are the best I've ever had.
Antti1
22.06.2006 16:15:19
Hahaa, löysinpäs! Itseasiassa noista oli näköjään englanninkieliset versiotkin: http://testing.holmerup.biz/mic_pretest/index_en.html

Siinä on sitten kohtalaisen paljon kahlattavaa läpi, joten kärsivällisyyttä kuulijat.
Woodoo
22.06.2006 16:35:28
Minkä verran siittä mikistä jouduit maksamaan ja kun tulee kerroppa ihmeessä mikä se sitten on :) Tarvii itsekkin tuota repertuaaria kasvattaa, rahatilanteen salliessa.
Antti1
22.06.2006 16:59:47
Minkä verran siittä mikistä jouduit maksamaan

No lopulliseksi hinnaksi veroineen ja posteineen Suomeen toimitettuna sille tulee hinnaksi 399euroa. Vähän iski hikeä otsaan, kun en tiennyt siitä listahinnasta puuttuvan vielä verotkin... :)

ja kun tulee kerroppa ihmeessä mikä se sitten on :)

Toki, tosin tarkemman analyysin tekemiseen menee vähän pitempi aika varmaan, kun ihan sattumanvaraisesti mitään tosissani nauhoitan.
mhelin
23.06.2006 11:53:48 (muokattu 23.06.2006 13:05:07)
Hahaa, löysinpäs! Itseasiassa noista oli näköjään englanninkieliset versiotkin: http://testing.holmerup.biz/mic_pretest/index_en.html

Siinä on sitten kohtalaisen paljon kahlattavaa läpi, joten kärsivällisyyttä kuulijat.

Noista muuten tuo BLUE Baby Bottle on hyvin lähellä Black Knightia, käsittääkseni sama kapseli (Violet Dolly = BLUE Baby Bottle, ja noiden BK:n ja Dollyn käppyrät ovat samat, samoin kaikki selostukset kapselista). Eli BK on Baby Bottle halvemmissa kuosissa, sisuskalut ovat samat (hintaero selittyy sillä että sen valmistaminen on helpompaa rakenteesta johtuen, haittapuolena se että tuota "päätä" täytyy myös aina taivuttaa äänilähteen suuntaan jotta saundi pysyisi koherenttina). Siis kannattaa myös lukea netistä BLue Baby Bottle arviot jotka osuvat kutakuinkin hyvin yhteen Violetin BK:n (ja tietty etenkin Dollyn) kanssa yhteen. Uudet Bluet ilmeisesti tehdään Kiinassa, ne ovat kokonaan eri mikkejä (mitenkähän ne on onnistunut kloonaamaan alunperin Violetin tekemät originaaliversiot niin että speksit eivät ole muuttuneen yhtään, ihme homma, en käsitä).
rintapek
25.06.2006 00:29:30

No lopulliseksi hinnaksi veroineen ja posteineen Suomeen toimitettuna sille tulee hinnaksi 399euroa. Vähän iski hikeä otsaan, kun en tiennyt siitä listahinnasta puuttuvan vielä verotkin... :)

Mikä ihmeen " vero" mahtaa olla kyseessä ?
EU:sta yksityishenkilö ei voi tilata ilman ALV:a.
Muita veroja ei ole.
EU:n ulkopuolelta menee tulli + ALV
One kind of music only - the good kind
arcana
25.06.2006 03:49:10
Mikä ihmeen " vero" mahtaa olla kyseessä ?
EU:sta yksityishenkilö ei voi tilata ilman ALV:a.
Muita veroja ei ole.
EU:n ulkopuolelta menee tulli + ALV

Vissiinki kyse on tuosta ruotsalaisten tavasta ilmoittaa hinnat ilman alvia.
Antti1
25.06.2006 16:01:13
Vissiinki kyse on tuosta ruotsalaisten tavasta ilmoittaa hinnat ilman alvia.

Joo, näin juurikin. Onpa taas mukavaa päästä netin ääreen, aamu seitsemältä pääsin kotiin. Kohtuu pitkällä keikkareissulla oltiin tuossa jussina, taisi tulla 1200+ km ajettua.

Kiitoksia muuten vinkistä tuon Bluen suhteen, käynpä arvosteluja läpi.
BenGlenton
08.07.2006 17:51:26 (muokattu 08.07.2006 17:55:40)
sori offtopic, mutta eikös toi proksimiteetti ole nimenomaan dynaamisten mikkien kanssa esiintyvä ilmiö? Olen käsittänyt että konkkamikeillä ei tuota samaa ilmiötä ole?

Enivei, kiitoksia asiallisesta raportista! Pitää laittaa harkintaan tämäkin mikrofonimerkki.
www.supremecourtband.fi
Rml
08.07.2006 22:26:19

sori offtopic, mutta eikös toi proksimiteetti ole nimenomaan dynaamisten mikkien kanssa esiintyvä ilmiö? Olen käsittänyt että konkkamikeillä ei tuota samaa ilmiötä ole?

Eikös se ole ihan naturaali ilmiö. Sama konkilla ja dynaamisilla ja korvilla.
Halsu
08.07.2006 22:50:34

Eikös se ole ihan naturaali ilmiö. Sama konkilla ja dynaamisilla ja korvilla.

Se riippuu pääasiassa mikin suuntakuviosta. Pallokuvioisilla mikeillä proximity -efekti on hyvin vähäinen.
CU -- Eki
Chade Fallstar
16.11.2006 16:58:44
Nostellaanpa vanhaa ketjua ylöspäin. Lueskelin tossa Sound-On-Soundia ja siinä sanottiin että Violetilla on uusi tehdas Tallinnassa.
Siitäpä heräsikin ajatus:

Entäpä jos seuraavalta Tallinnan reissulta toisikin etanolijalosteiden sijaan tallennusvälineitä? Mahtavatkohan myydä tehtaalta suoraan?
jPekka
16.11.2006 18:33:16

Entäpä jos seuraavalta Tallinnan reissulta toisikin etanolijalosteiden sijaan tallennusvälineitä? Mahtavatkohan myydä tehtaalta suoraan?

Sivuilla (http://www.violet-design.com/) ei kerrota katuosoitetta, ehkäpä info-sähköpostista kysymällä selviäisi?
"Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else." -- G'Kar (Andreas Katsulas 1946-2006)
zehow
07.11.2007 16:59:37
TSM MT87S (tää on tuttu verrokki, näitä mulla oli 2kpl):
-yläpää korostunut ja selkeästi rakeinen
Muut kommentit allekirjoitan täysin, mutta että korostunut yläpää, tukkoinen sointi, ja honottavat keskiäänet? Mun mielessä noi kommentit hieman riitelee keskenään. Rakeinen kyllä kuvaa soundia vallan hyvin, mutta sitä yläpäätä tuosta on aina joutunut kaivelemaan kissojen ja koirien kanssa. (Mainittakoon että rakeisuuteen ja tukkoisuuteen auttaa hyvin paljon kahden komponentin vaihto mikin sisältä.)

Herätetääs ketjua hieman ja kysytään, että mistä saisi ohjeet tollasen MT87S modaukseen? Itselläni on tuosta se malli jossa on ne mustat napit.
mhelin
29.11.2007 22:36:52 (muokattu 29.11.2007 22:55:08)
Noretron on alkanut noita Violet mikkejä tuoda maahan jossain vaiheessa, Black Knightista löytyy Noretronin sivuilta ihan suomenkielistä selostusta:
http://www.noretron.fi/index.php?si … ID=8154ce9c1b97c7df8b2d3ef77db3fbf1
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)