Aihe: Mitä teette työksenne..
1 2 3 4 5 6 7
sirdickyj
04.08.2003 20:50:40
...eli onks täällä jengi ihan pro ryhmää vai "semi-pro" kuten esim. allekirjoittanut (ei viittaa taitotasoon, vaan siihen, että saa lavapelleilystään muodollista korvausta, taidot vois olla sub-pro, kai). Ainakin aikamopista tietoa soittamisesta ja soittimista tuntuu osalla olevan.

Ja jatkokysymys; ne jotka keikkailee aktiivisesti, mistä haalitte keikkanne? Jos on vakiobändi, niin paljonko about kertyy keikkoja vuodessa? Kuka myy? Mikä on mielestänne parasta PR:ää? Covereita, omaa matskua, tanssimusaa...?
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
maelstrom
05.08.2003 00:44:42
Liittyykö tämä jotenkin bassoihin tai niiden soittamiseen?
Olen kuin kives, jonka päällä istuu maailman levein ahteri. Kotisivut täällä
Cornflake
05.08.2003 08:47:02
Itse Perkele:

Ei mitenkään. Me basistit vain olemme niin fiksua porukkaa ja vähän niinkuin sellaista henkistä eliittiä, että meidän kannattaakin jutskata välillä ihan vaan oman porukan kesken. Ihan vaan huvikseen.
___ ___ ___

Mutta jos kysymys kuuluu mitä teen työkseni, niin ei liity juurikaan musiikkiin.

Olen myyntimies, en varsinaisesti Alepan kassa, vaan tämmöinen teknisen puolen myyntimulkku. En ole ihan varma voinko käyttää jopa tuotepäällikkö nimitystä. Palkkanauhassa se ei vielä näy joten en käytä. Työmäärässä ja kuvassa sensijaan... Kele.

Musiikin saralla olen siis ihan harrastelija, eli mun horinoista ei kannata juurikaan välittää.
Vaadimme bassonkielten hinnanlaskua ja lounaaltapaluurahaa!
Incarnation
05.08.2003 09:29:15
Olen myyntimies, en varsinaisesti Alepan kassa, vaan tämmöinen teknisen puolen myyntimulkku.

Tuo oli kyllä ytimekkäästi sanottu. Antaisin plussan, mutten uskalla, koska kumminkin joku tosikko tulisi ja antaisi minulle pari miinusta.
:(
"Ei setä pahaa tee... setä ottaa silimän pois!!"
jPekka
05.08.2003 09:29:45

Eli nytkö sitten pitää itse kunkin astua ulos kaapista? 8-)

Minä olen päätoimeltani suomentaja. Lisäksi kirjoitan omaakin tekstiä (mm. sen viime vuonna ilmestyneen Kotistudio-kirjan) ja teen aina välillä ikään kuin kiireapulaisena graafikon (ts. kirjojen taittajan) hommia.

Musiikin tekijänä lähinnä siis harrastaja. Mutta tuon termin kantasanahan on "harras", samoin kuin sana amatööri tulee sanasta "rakastaa".

.
- SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!!
Definhel
05.08.2003 11:36:35
Minä taas olen nuorempi freelancer-joka-paikan-höylä, jolla ei ole homma hallussa.
"Teen mitä tahansa, mistä tahansa, milloin tahansa", perkele, täytyy pistää joku siivousfirma pystyyn.
These go up to eleven.
sirdickyj
05.08.2003 17:41:34

No liittyy se, kun meikä siis yritti just kartottaa sitä että kuinka paljon ihmiset saavat elnatonsa tai mahdollisesti osittaisen toimeentulonsa musiikista/soittamisesta, ja erikseen vielä basisteihin siten, että kuinka moni pärjäilee yhden projektin turvin ja ne joilla on monta rautaa tulessa, laulaako viidakkorumpu vai mistä keikat tippuu? Niin, pahvit!
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
L.Ruoska
05.08.2003 22:10:31

Eipä liity mitenkään mun duuni musiikkiin, tosin työmaalta löytyy kavereita jotka kuuntelee rockia joten ne ostaa meidän omakustanteita =P

Keikkoja soitetaan pari kuukaudessa, tosin esim nyt elokuussa ainakin kolme..kaip enemmänki. Toivoisin tosiaan että voisin skulata rockia elannokseni joskus.

Liksaa saadaan yleensä lähinnä omat takas, esim Factorystä jäi kahdelle bändille käteen 58e (29e per orkesteri siis)..maksettiin vielä mun juopolle pikkubroidille miksauksesta 7e liksaa ni se sai pari kaljaa, hehheh.

Aika pähkinäbisnestä siis vielä mutta joku päivä se hullaantunut väkijoukko pomppii meidänkin tahtiin =D
"Suljettu astia on tää olento, sen vakavuudessa on tahto paeta tyhjyyden pyörästä, ja pakko päästä pois!"
juici
05.08.2003 22:43:06

Enpä tee työkseni mitään sillä olen päätoiminen opiskelija. Lukion kolmas vuosi pitäisi aloittaa. Harrastuspohjalta tämä musiikkihomma menee.
Myydään: Marshall 5210 -50W:n vahvistin, Jackson JS-20 -sähkis, Boss Mega Distortion MD-2, Marshall Supervibe Chorus SV-1 | Ostetaan basso ja vahvari (vähintään 100W)
Niskamies
05.08.2003 22:45:20
kivaa se on ku isä on ammattimuusikko ja mä pääsen soittamaan bassoo sen keikoille. nyt pian viis keikkaa yhteensä 2500 €. ja mä joudun maksaa veroa vaa neljästsdast.
Rules are meant to be broken; especially stupid ones like this. -David Shandley
Karlsson
06.08.2003 01:43:08
Itselläni on tarkoituksena pitää päivätyö, jolla saa leivän ja musiikki on vain harrastus. Voi tehdä enempi oman maun mukaan keikkaa ja proggiksia. Ei tarvitse "kaupallistua"...

Ihan kivasti on muuten toiminu tähän mennessä. Ulkomaita myöten on keikoille päässy ja tsilleen... Ei kuiteskaa paineita asiasta.
Hiiohoi ja jatsi soi!
persta
06.08.2003 09:39:06
Leipä ja leivän päällinen tulee audiovisuaaliselta alalta, enemmän kuitenkin siltä visuaaliselta puolelta. Toisinaan liippaa kuitenkin hyvinkin läheltä musatouhuja.
Kenestä on evoluutio ajanut ohi? Kuka saa kiivetä takaisin puuhun? Kuka on kierroksen Puuttuva Lenkki?
JR/Rajah
06.08.2003 10:25:45
Työt on aika helvetin kaukana musiikista. Työskentelen sairaalan labrassa. Hyi helvetti mitä hommaa. Mela otsassa joka päivä töihin mennessä jne. En tiedä onko muilla samanlainen fiilis, kun aamuisin taapertaa töihin? :) Pakkohan sitä on jotain tehdä, mistä sentään maksetaan jotain.

Musiikki on mukava harrastus ja bändin kanssa tehdään keikkoja aina kun sellaisia onnistutaan järjestämään. Liian vähän kuitenkin. Projekteja pyöritetään myös mahd. paljon, ettei ehdi tympääntyä liikaa.

Seuraava vedos on 8.8.03 Bar Alahuone (HKI)!!!
---www.rajahband.com---
L.Ruoska
06.08.2003 16:53:43

Työt on aika helvetin kaukana musiikista... Mela otsassa joka päivä töihin mennessä jne. En tiedä onko muilla samanlainen fiilis, kun aamuisin taapertaa töihin? :)

Jep. Mä lopetin koulut lukion ekan jälkeen, kiinnosti raha enemmän kun lukeminen. Nykyään kun olis malttia lukee niin se rahaa kiinnostaa vieläkin enemmän. Vituttaa silti tolkuttomasti mennä töihin, mä olen ihan kypsä. Olen tässä nyt jo vuoden pari herkutellut päivittäin ajatuksella että otanpa loparit. Olen vielä erittäin hyvässä asemassa firmassa, on etuisuuksia ja kaikkee mutta kun ei vois vähempää kiinnostaa semmonen arbaitti päivästä toiseen.

Mä tahon tehdä jotain mikä kiinnostaa, mä tajusin itseasiassa vasta tässä keväällä (oltuani nyt joku viis vuotta työelämässä) että oikeasti osa ihmisistä ihan nauttii työstään eikä niitä satu ajatus nousta ylös, joka ikinen aamu. Kyllä mä hommani teen ja hoidan ne hyvin mutta en ollu ikinä ennen edes tajunnu että ei kaikkia Suomen työssäkävijöitä vituta aamusta iltaan se työnteko.

Jos ottasin loparit, niin en kyllä tiedä mitä tekisin...saan hyvät paperit kuitenkin ja aikasemmistakin duunipaikoista tullu kehuja. Johkin toiseen rakennuslafkaan/tehtaalle/varastolle vaan sitten samaa paskaa aamusta iltaan. Elämään on kyllä tultava joku muutos mutta se ei ole pitkäaikaistyöttömyys, sellanen olis vielä paskempaa kun duunarin elämä.
"Suljettu astia on tää olento, sen vakavuudessa on tahto paeta tyhjyyden pyörästä, ja pakko päästä pois!"
duane
07.08.2003 04:38:03
Tällä hetkellä palkkatyö sivuaa bassonsoittoa hyvinkin läheltä, työskentelen taas kesän panimolaitoksen tölkittämössä eli laitan olutta purkkiin. Aiemmin olen myös soitellut tanssimusaa lähes työkseni (sille linjalle en sorru enää ikinä)...

Tulevaisuudessa olisi tarkoitus elää äänentoisto/studiohommilla kunhan koulu(i)sta selviää..
I got debts no honest man can pay...
M.Hanski
07.07.2006 16:02:13
Huom! Olet kirjoittamassa yli 1065 päivää vanhaan ketjuun!

Dadaatte! DADA?
Karlsson
07.07.2006 16:35:57
Mun joskus alottama? Käy!

Ihme suunnitelmia tuolla wanhassa dadassa, kyljystä ja muuta. Toimii.

Viäkää kaappi selkoa??!?
Karlsson
07.07.2006 16:36:58
Tana tässä sulaa. Meen Phaserille hinkkaa bassoja, moi.
omarklah
07.07.2006 19:13:32

Rakennusmestarin koulutuksella teen pääasiassa tietokantapohjaisia weppisovelluksia ym. inter-/intranettiin liittyviä härpäkkeitä. Bassoa soittelen tanssi- ja rokkiorkesterissa, joiden linkit löytyy omalta sivulta.
Tää sit sanois tälleen...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)