Aihe: SG vai Fender strato??
1 2
Sälski
04.07.2006 11:41:04

kannattaisiko ostaa http://www.soitinlaine.fi/index.cfm … amp;pid=400&mgid=6&sgid=307 sillä on kyllä hintaa mutta onko se sen arvoinen vai ihan http://www.soitinlaine.fi/index.cfm … mp;pid=6829&mgid=6&sgid=311 kirjoittakaa kokemuksia ja ehdotuksia. suosin myös malleja Les Paul ja Mockingbird. butjettini on jotain 400-1000e
Wahi
04.07.2006 12:08:41 (muokattu 04.07.2006 12:12:09)
SG ja strato on todella eri tuntuiset. Testaa molempia ja huomaat mitä tarkoitan. SG on aika kaulapainoinen.

Strato on monipuolisempi, mutta siitä ei välttämättä saa originaali mikeillä niin rouheita rock soundeja kuin SG:stä.

Lisäys: Jos budjetti yltään tuohon luokkaan kuin tuo strato (about 800e), niin suosittelisin ennemminkin käytetyn Gibson SG:n ostamista.
"prkl kun jostain sais sukellusveneen" - Eräs kaverini
Keppi
04.07.2006 12:35:07 (muokattu 04.07.2006 12:35:45)
Siinä on kaksi ihan erityyppistä kitaraa, joten vaikea suositella kumpaakaan just sulle. Itse ottasin straton, mutta jos itse tykkäät Les Paulista, niin eiköhän se SG sillon sulle oo oikempi ratkaisu? Strato ja LP on nimittäin ihan eri planeetoilta!;D
...no ei vaineskaan;)
Sälski
04.07.2006 13:08:06

Lisäys: Jos budjetti yltään tuohon luokkaan kuin tuo strato (about 800e), niin suosittelisin ennemminkin käytetyn Gibson SG:n ostamista.

Mistäs saisi käytetyn gibson SG:n turusta? olen metsästänyt jo vähän aikaa
RG
04.07.2006 13:38:18 (muokattu 04.07.2006 13:39:23)
SG on aika kaulapainoinen.

Ei muuten pidä paikkaansa. Ainakaan mun stankku ei oo kaulapainoista nähnytkään.
rytilahti
04.07.2006 13:42:08
Ei muuten pidä paikkaansa. Ainakaan mun stankku ei oo kaulapainoista nähnytkään.

komppia tälle
Mikään ei oo siistimpää kuin soittaa Rock'n Roll bändissä!!!!
oiva tumpeloinen
04.07.2006 13:45:56 (muokattu 04.07.2006 13:47:49)
Siinä on kaksi ihan erityyppistä kitaraa, joten vaikea suositella kumpaakaan just sulle. Itse ottasin straton, mutta jos itse tykkäät Les Paulista, niin eiköhän se SG sillon sulle oo oikempi ratkaisu? Strato ja LP on nimittäin ihan eri planeetoilta!;D

Öööö....

Mitä samanlaista LP:ssä ja SG:ssä on keskenään? Mahdollisesti merkki lavan päässä. Sen lisäksi muita yhteneväisyyksiä, kuin että ne ovat kitaroita, pitääkin ruveta kaivelemaan.

E: unohtui tuo sama skaalan pituus. ;)
fox
04.07.2006 13:55:04

SG on aika kaulapainoinen..

Mikäli puhutaan jostain Gibson SG:n näköispainoksista, voi olla noin. Giban SG:t, ainakaan ne joihin olen törmännyt (mukaanlukien meidän kitaristin oma) eivät todellakaan ole. Tää on joku "tosiasia-fakta" taas..
Yamahan SG:t eivät myöskään ole, mutta erilaisia kitaroita tykkänään ovat ne!
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
fox
04.07.2006 13:56:32

Mitä samanlaista LP:ssä ja SG:ssä on keskenään?

Virikoneitten asettelu, 3-a-side, talla ja kieltenpidin, mikkikonfiguraatio, sähköskemat..
oiva tumpeloinen
04.07.2006 14:01:09
Virikoneitten asettelu, 3-a-side, talla ja kieltenpidin, mikkikonfiguraatio, sähköskemat..

Mä tiedän. Ja mä luulen sun tietävän mun pointin. Noilla virikoneiden asettelulla ja sähköskemoilla ei kuitenkaan ole merkitystä soiton kannalta. Muodolla ja soundilla taas sitten on (tietenkin ne skemat vaikuttaa soundiin...). Siinä mielessä LP on ihan yhtä lähellä SG:tä kuin stratokin.
asdfg
04.07.2006 14:15:50
Yamahan SG:t eivät myöskään ole, mutta erilaisia kitaroita tykkänään ovat ne!

OT: itsellä oli aikanaan 70-luvulla tämännäköinen Yamahan SG:

http://www.yamaha.co.jp/product/guitar/eg/database/sg/01/sg-5a.html

Hieman poikkeaa Gibson SG:n mallista...
rainmaker
04.07.2006 14:26:46
Kyllä mie noista straton valitsisin. Jos tuntuu, että haluaa rouheampaa soundia, niin tallamikki vaihtoon. Mitä noita 70's stratoja olen testannut, niin asiallisia pelejä ovat. Varmasti ostaisin sellaisen, jos ei ois jo joka nurkka stratoja täynnä :)
"Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz
Wahi
04.07.2006 14:35:56

Ok. Eikös tuo hihnanupin paikka vaikuta myös vähän?
"prkl kun jostain sais sukellusveneen" - Eräs kaverini
McNulty
04.07.2006 14:39:27
Ok. Eikös tuo hihnanupin paikka vaikuta myös vähän?

vaikuttaa paljonkin...
El zorrero más grande en el mundo
www.myspace.com/dimeshred
fox
04.07.2006 14:42:55

Mä tiedän. Ja mä luulen sun tietävän mun pointin..

Juu, sorry..kässäsin vähän väärin.. Toki tiesin että tiedät nuo jutut, mutta voihan olla ettei ihan-kaikki tiedä.. Soundillisestihan on kaks toisistaan eroavaa mallia, nopeesti syttyvä ja sitten toinen, vähän hitaampi mutta sustainikkaampi.
oiva tumpeloinen
04.07.2006 14:43:54 (muokattu 04.07.2006 14:44:34)
En väittänyt, että ne ois samanlaisia, mutta enemmän noilla kahdella on yhteistä, kun Stratolla ja Les Paulilla.

Aiheen aloittaja ei hirveesti antanu vihjeitä sen suuntaa, mitä hän hakee kitaraltaan, joten oli tartuttava siihen yhteen ainoaan vihjeeseen.

Mutta eikös valinnan pitänyt pääasiallisesti käydä SG:n ja Straton välillä? Olihan siinä tietenkin mainintaa Lepakosta ja Mockinbirdistä.....
Sälski
04.07.2006 15:02:35

pyysin kokemuksia ja ehdoksia enkä väittelyä kumpi on parempi...
haen kitaralta rock n rollia eli kunnon saundia hyvää soitettavuutta...
Keppi
04.07.2006 15:04:20
Mutta eikös valinnan pitänyt pääasiallisesti käydä SG:n ja Straton välillä?

Niin piti, mutta mitä tähän oikeen voi muuta todeta, kun että ottaa sen kumpi itseään sattuu miellyttämään. Itse ottaisin straton, mutta tiedän monta ihmistä joka ottais mieluummin SG:n.

Olihan siinä tietenkin mainintaa Lepakosta ja Mockinbirdistä.....

...niin oli ja jos kirjoittaja on kerran mieltynyt noiden soundiin, niin kyllähän SG lähempänä on.

Tää nyt vähän tuntuu menevän rautalangan vääntämis -osastolle.
...no ei vaineskaan;)
Keppi
04.07.2006 15:13:29
haen kitaralta rock n rollia eli kunnon saundia hyvää soitettavuutta...

Tähän kun ei valitettavasti vaan ole oikeaa vastausta. On ihmisiä, joille juuri strato edustaa rock n roll soundia ja ihmisiä, jolle SG tekee sen.

Molempia oon kokeillu, eikä kummassakaan ole hirveesti moittimista ollu. Riippuu myös hyvin paljon siitä, millainen yksilö sattuu käteen. Mexicon stratoja olen testaillu enemmänkin ja ne on kaikki olleet pääsääntöisesti hyviä.

Jos tarkennat hieman esim. että mikä yhtye/artisti edustaa sun mielestä sitä rock n rollia parhaimmillaan?
...no ei vaineskaan;)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)