mikerocky 16.10.2003 01:17:14 | |
---|
Mistäköhän löytyisi näin netin kautta hyviä kirjoja, joissa neuvotaan äänitystekniikkaa? Toki täältä löytyy paljon hyviä neuvoja ja vinkkejä, mutta olisi sellainen ilta/paskalla istumis lukemis kirjakin hieno juttu. |
Chemo 16.10.2003 08:28:08 | |
---|
Ramalamadingdong. |
KarWaeYe 16.10.2003 11:54:20 | |
---|
Mistäköhän löytyisi näin netin kautta hyviä kirjoja, joissa neuvotaan äänitystekniikkaa? Toki täältä löytyy paljon hyviä neuvoja ja vinkkejä, mutta olisi sellainen ilta/paskalla istumis lukemis kirjakin hieno juttu. Käy lainaa kirjastosta, mä ainakin oon löytänyt sieltä paljon hyvää tietoa. Koskaan ei enää ihmiskäsi possunaarastani häpäise, ei orjuuta, ei tuki sian suurta suuta!" |
Käy lainaa kirjastosta, mä ainakin oon löytänyt sieltä paljon hyvää tietoa. Oliko se nyt Paul White joka on kirjoittanut Creative recording sarjan jossa on pari isoa oopusta ja sitten niitä pikkupokkareita, hyvää luettavaa ja löytyi ainakin täällä pikku kaupungissa kirjastosta. MYYDÄÄN LAPIN NOPEIMMAT RUMMUT!! |
KarWaeYe 17.10.2003 14:55:29 | |
---|
Mistäköhän löytyisi näin netin kautta hyviä kirjoja, joissa neuvotaan äänitystekniikkaa? Toki täältä löytyy paljon hyviä neuvoja ja vinkkejä, mutta olisi sellainen ilta/paskalla istumis lukemis kirjakin hieno juttu. Nii. Ja kannattaa muute ostaa tuo J pekka mäkelän Kotistudio kirja! Koskaan ei enää ihmiskäsi possunaarastani häpäise, ei orjuuta, ei tuki sian suurta suuta!" |
metsatorni 22.10.2003 03:37:25 | |
---|
Bobby Owsinskin omaperäisesti nimetty Mixing engineers handjob..book on ainakin hyvä, siinä on ne perinteiset herzit ja muut perusroinat mutta sitten on monien kovien miksaajien haastatteluita jossa kertovat omista käytännön kikoistaan ja mieltymyksistään. Mutta onhan noita kirjoja muitakin..:) huikka |
jPekka 22.10.2003 09:49:40 | |
---|
Tulin Electronic Musicianin kehujen johdosta hankkineeksi Bob Katzin teoksen "Mastering Audio - The Art and the Science", joka vaikuttaa ainakin näin puoliväliin luettuna erinomaiselta investoinnilta. Tietoa, tyyliä, oivalluksia, huumoriakin. Tuon jälkeen on aika paljon viisaampi masteroinnin suhteen. Sikäli kuin masterointia nyt kirjoista voi ylipäänsä oppia. . - SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!! |
kivi 22.10.2003 10:20:49 | |
---|
Mistäköhän löytyisi näin netin kautta hyviä kirjoja, joissa neuvotaan äänitystekniikkaa? Bruce & Jenny Bartlettin "Practical recording techniques" on hyvä ja helppotajuinen. Se olis mun ykkössuositus. Craig Andertonin "Home recording for musicians" on jäänyt vähän historialliseksi, mutta siinä on ihan alkeellisimmat perusasiat aika hyvin. Bobby Owsinskin kirjat on hyviä, "Mixing engineers handbook" jopa parempi kuin "Mastering engineers handbook", tosin noi on sitten pidemmälle ehtineille. Alan ultimate raamattu on Balloun "Handbook for sound engineers", jonka varmaan paristatuhannesta sivusta riittää toiseenkin wc-sessioon. Ei heikkohermoisille eikä lyhyen matikan lukijoille. |
Mikael 30.10.2003 09:26:01 | |
---|
David Miles Huberin ja Robert E. Runsteinin Modern Recording Techniques on myös ihan oivaa WC:n tukimateriaalia. Kannen kuva on muuten mainio : ) miten käy Kekkoselta rock'n'roll? |