Aihe: Tuplapedaaleista
1 2 3 4 5 6 7 8 9
kay_
28.06.2006 20:09:13
Ajattelin hommata tuplapedaalin, mutta urpona en tiedä niistä paljoakaan. Siispä kysyn teiltä mikä olisi laadukas, hyvä ja edullinen valinta ensimmäisiksi pedaaleiksi? Mihin niissä kannattaa kiinnittää erityisesti huomiota? Kaikki muukin informaatio tuplista/pedaaleista on tervetullutta. Kiitos!
Mitä yhteistä on moottoriveneellä ja Elton Johnilla? - Molemmilla on Mercury perässä.
Deino
28.06.2006 20:11:02

Käytä hak...

Ainakin nämä omistamani Yamahan 9140 DFP:t ovat erinomaiset, suoraveto malli siis. Slave saattaa kusta, mutta sen saa kyllä kuntoon. Mene itse testaamaan kauppoihin, kaikki yli 300€ maksavat ovat laatutavaraa.
Deino vaan
Jordan
28.06.2006 20:21:46
Mut ei sun tarvi 300€ maksaa jotta saisit hyvän...Älä vaan kuitenkaan mitään Milleniumeja osta:D
Sonorilla on ihan hyviä hinta/laatu-suhteeltaan olevia pedaaleja...kannattaa katsoa Thomannilta Sonoreita...
Taman Iron Cobrat ovat aika loistavat...hinta vaan on jo sitten yli 300€ reilusti..
Varmaan noi Yamahat mistä edellinen puhu on myöskin hyvät.
Legatus
28.06.2006 20:31:04
Ei. Ensimmäisiksi pedaaleiksi nämä ovat aika passelit: http://www.thomann.de/thoiw3_pearl_ … tw_doppelfussmaschine_prodinfo.html

Prkl just olin postaamassa juuri nuita.

http://www.thomann.de/thoiw3_tama_hp200tw_prodinfo.html

Toi on kanssa aika varteenotettava vaihtoehto. Kokemusta löytyy ja on hyvät ensipedaalit aloittelevalle.
Eiku...
e r s k i
28.06.2006 20:31:20
Käytettynähän noita (yllätys!) kannattaa katsella. Iron Cobria ja Eliminatoreita on alle 300 euron pyörinyt torilla vähän väliä.
kay_
28.06.2006 20:33:33
Mitä tarkottaa suoraveto kun tuolla jostain sellasesta mainittiin?
Mitä yhteistä on moottoriveneellä ja Elton Johnilla? - Molemmilla on Mercury perässä.
Deino
28.06.2006 20:35:44

Ei ketjua eikä hihnaa, vaan 'metallinkappale' ---> herkkyyttä eikä klappia.
Deino vaan
Legatus
28.06.2006 21:04:48

http://www.axispercussion.com/images/v_drive_160w.jpg

Tuossa on hyvä kuva suoravedosta
Eiku...
kay_
28.06.2006 21:18:55
Mikä noista sitten on paras; ketju, hihna vai suoraveto? Vai mahtaako olla vaan mielipidekysymys...
Legatus
28.06.2006 21:21:42
Mikä noista sitten on paras; ketju, hihna vai suoraveto? Vai mahtaako olla vaan mielipidekysymys...

Ei ole yleistä parasta eli mielipidekysymys. Itse suosin suoravetoa koska se toimii mulla paremmin ku ketjut tai hihnat.
Eiku...
EXtrema
28.06.2006 21:23:19
No varmaan nuo Pearlit tai Tamat on ok:t aloittelijalle. Mullahan on tommoset HP200:t. Ja aloittelija olen :) Enpä oo muita juuri testannukaa paitsi niitä milleniumin halvimpia pedaaleja, nekin ajoi asiansa..tiiä sitten kuinka kauan ne toimii.
drum-monkey
28.06.2006 21:24:03

Itsellä on eliminatorit hihnalla ja nuo yamahan suoravedot. Molemmat toimii mielestäni hyvin, ero on melko pieni, mutta eliminatorissa (hihnassa) on jotenkin "luonnollisempi" tuntuma. Voi johtua siitäkin, että soitan enemmän niillä. Yamahat ovat nimittäin bändien treeniksellä. Itselle tosiaan tällä hetkellä eliminatorit tuntuu himpun verran paremmilta siksikin, etten tunnut saavan yammuja tarpeeksi kireälle. Pitäiskö uusia jouset?
Munletti on mulletti
Bacchus
28.06.2006 23:19:36
Käytä hak...

Ainakin nämä omistamani Yamahan 9140 DFP:t ovat erinomaiset, suoraveto malli siis.

Mun mielestä ne taas on aivan liian hepposet.

Itse on tullut kaluttua kaikkien merkkien lippulaivamallit läpi, ja päädyin lopulta Pearlin Eliminatorin hihnavetoiseen vehkeeseen. Erittäin tasainen ja "smooth"-tuntuma, mutta kuitenkin sopivan jykevä. Sopii omaan jalkaan täydellisesti.

Pedaaleista on hankala saada käsitystä kaupassa, ne pitää melkeinpä ostaa ja testata kotona. Suosittelenkin, että etsit jotkut laatupedaalit käytettynä, ja jos eivät miellytä jalkaa niin myyt ne eteenpäin.
Deino
28.06.2006 23:21:14 (muokattu 28.06.2006 23:21:43)

Mun mielestä ne taas on aivan liian hepposet.

Minusta eivät ole tarpeeksi kevyet edes originaali nuijilla jouset niin löysällä kuin saa. Axis siis tulevaisuuden valintani.

E: Thaipou.
Deino vaan
mankkis
29.06.2006 00:26:44
Kyselisin vielä noista suoravedoista niin, että liikkuuko nuijat ns nopeemmin eli vähemmällä voimalla :) . Toivottavast tajusitte :D
Dead heart in a dead world Nevermore
Speedy
29.06.2006 00:55:49

Offtopiccinavaan.. Mutta tulipa ensimmäisen kerran elämässäni kuultua tublabassari jyystöä kultaisessa harmonikassa..=))
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
wavelength
29.06.2006 06:44:15

Kyselisin vielä noista suoravedoista niin, että liikkuuko nuijat vähemmällä voimalla :)

Ketjuvedon, suoravedon ja hihnavedon tatsierot ovat hyvin hienovaraisia, ja niitä ei välttämättä tunnista aloittelijan herkkyydellä. Periaatteessa suoravedon tatsi on nimestäkin päätellen suoraviivaisempi, eli pedaalilaudan liike välittyy nopeammin ja herkemmin nuijaan. Enemmän vaikutusta on esim. jousen kireydellä, pedaalilaudan kulmalla, nuijan varren pituudella...
En tiedä mistä puhun. Prof.Sound's Drum Tuning Bible.
Legatus
29.06.2006 10:54:33
Axis siis tulevaisuuden valintani.

Oikein ;)

Virhe! Liian hyvä tulevaisuuden valinta!
Eiku...
tOmelO
29.06.2006 11:17:23
No dyyd. Eikös sitä kannata kerralla ostaa kunnolliset ja panostaa hieman, jottei tarvitse katua ja olla piakoin ostelemassa taas uusia ja taivastella sitä, kuinka paskat kamat tulikaan aluksi hankittua. Käytettynäkin voi saada ihan hyvät tuplapedaalit. Suosittelen Taman Iron Cobria, sopivat aloittelijalle ja myöhemmin ehkäpä hieman kehittyneemmällekin soittajalle.
Iso paha moottorisaha, teurastaja ja teurastettava.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)