Aihe: Suomen kaikkien aikojen paras rumpali?
1 2 3 4 5 6 7 8
Tindrum
27.06.2006 12:19:49
Paha threadi, niitä on niin monta... Mutta Upille ääni täältäkin. Kahden vaiheilla oli, mutta kallistui lopulta Upiin. Syynä vuosia sitten hankittu Artstar setti, jonka mukana tuli Upin vanha snare (myös vanhalla kalvolla):o) En ole sen koommin törmännyt snaren kalvoon, joka on niin tasaisen kulunut niin pieneltä alueelta, keskeltä snarea tietysti...
Kuten todettu, kova soittokin mieheltä luonnistui, mutta aina täysi kontrolli!

Ai peijakas. Hienoa.
Hankittiin Upin kanssa setit kimpassa silloin -83 tai -84. Upi oli juuri saanut "endorseri-arvonimen" Tamalta ja Paisteelta. Upi tilasi mulle Superstarit ja itselleen Artstarit. Vähän erikoisia kokoja pyydettiin - ja tehdashan teki. Samaan syssyyn tilattiin Paisteelta 13" Heavy Haitsut, oli melkosen tymäkät saundit. ; )

Olisko tuo sun setti ja snare peräti sitä arsenaalia? Pidä sitä kuin kukkaa kämmenellä.
Ja jos joskus hulluudenpuuskassa aiot myydä -
MÄ OLEN SITTEN ENSIMMÄINEN JONOSSA!
m© Marsista ei tule löytymään minkäänlaisia merkkejä elämästä. Chuck Norris on jo käynyt siellä.
tolppa-apina
27.06.2006 12:29:46 (muokattu 27.06.2006 12:30:34)
Anssi Nykänen.

Kummempia perusteluita en nyt ala tähän heittämään, sillä Anssi on niitä saanut tässä keskustelussa jo, mutta sanotaan nyt näin että Anssilla oli kuulemma homma hanskassa jo kouluaikoina. Isäni (saman koulun Anssin kanssa käynyt) kertoi kuinka Nykänen järjesti hupaisia soittokulkueita koulupäivinä, kulkemaan soittaen pitkin koulua, Anssi itse tietty mukana. Ja oli kuulemma silloin jo oikein taitava ja potentiaalinen soittaja.
Not funny
v bear
27.06.2006 13:18:55 (muokattu 27.06.2006 22:46:41)
Millä tätä mitataan? Subjektiivista mielipidettä ilmeisesti kuitenkin haetaan, vai kuinka?

Jos monipuolisuus ja tyylilajien hallinta otetaan valintakriteeriksi, niin vastausta ei tarvitse miettiä kauaa. Suomessa on oikeastaan tosi vähän ns. all-around -rumpaleita, joilta lähtee tyyli kuin tyyli uskottavasti ja hyvällä soundilla. Jos kuitenkin haetaan sellaista muusikkoa, jolta kaikki taittuu niin, ettei kysyttävää jää, tulee mieleen ainoastaan Kepa.

ottaisin tohon monipuolisuuteen mukaan kyllä hahdon kaitsunkin..
äijähän vetää vaikka mitä mutta tunnetaan vain hevi rumpalina!
äijän opissa olen huomannut asian että mies on aivan jukelittoman kova monitaituri/tietäjä rumpujen suhteen.
onhan vanha jazz guru joe morellokin häntä opettanut +monet muut

ja onhan näitä sitte kuoppis,nykänen,kettunen,rautiainen,kaakkuri ym ym!

rockki puolelta yks kuningas! TWIST TWIST! = )
twist twist on jumala
passe
27.06.2006 13:39:12 (muokattu 27.06.2006 13:41:30)
Ai peijakas. Hienoa.
Hankittiin Upin kanssa setit kimpassa silloin -83 tai -84. Upi oli juuri saanut "endorseri-arvonimen" Tamalta ja Paisteelta. Upi tilasi mulle Superstarit ja itselleen Artstarit. Vähän erikoisia kokoja pyydettiin - ja tehdashan teki. Samaan syssyyn tilattiin Paisteelta 13" Heavy Haitsut, oli melkosen tymäkät saundit. ; )

Olisko tuo sun setti ja snare peräti sitä arsenaalia? Pidä sitä kuin kukkaa kämmenellä.
Ja jos joskus hulluudenpuuskassa aiot myydä -
MÄ OLEN SITTEN ENSIMMÄINEN JONOSSA!

Heh:) Nuori ja tyhmä kun olin, niin myyntiinhän ne menivät aika pian, ei poika tiennyt millä soitteli. Monsteri setti piti saada... Taisivat vielä mennä aivan liian halvallakin! Ostin ne muistaakseni -98, muistikuva sanoo, että Hyvinkäältä tai jotain sen tapaista. Menivät myyntiin vuonna 2000 ja lienevät vieläkin Oslossa. Mielestäni oli niin, että pelkkä snare oli Upin kamoja. Loput setistä oli kuulunut aikanaan mm., oliko se "raggars" se yksi huumoribändi aikoinaan, rumpalille. Basari oli 24", pikkutomi muistaakseni 13" ja lattiatomi 16". Väri se sellainen ruskea, puunsäikeinen... jolla on kyllä joku oma nimikin.
"Good is in the details..."
El Jefe
27.06.2006 13:56:58
Kuoppis tuli kyllä kysymyksestä ensimmäisenä mieleen,mutta kuitenkin Ronnielle ääni menee.Sitä soitantaa on sen verran tullut kuunneltua ja matkittua...
Jordan
27.06.2006 14:04:55
Kuoppamäki
MK73
27.06.2006 14:42:24
Haa, Anssi Nykänen ilmanmuuta. Muutamat olivatkin ehtineet jo jämäkästi perustella, joten samat sanat.

Lisäksi Anssi on tärkein henkilökohtainen vaikuttajani. Paitsi rumpalina, myös rennon pelimanniasenteen ehdotomana esikuvana. Hänen rytmittämiä levyjä on hyllyyni kertynyt varmasti toista sataa, ja keikalla olen nähnyt useamman kymmentä kertaa. Tilaisuuden tullen olen myös käynyt herraa jututtamassa. Hieno mies! Tarinaa riittäisi vaikka kuinka...

Ääneni siis Nykäsen Anssille!
Tindrum
27.06.2006 15:35:28
Heh:) Nuori ja tyhmä kun olin, niin myyntiinhän ne menivät aika pian, ei poika tiennyt millä soitteli. Monsteri setti piti saada... Taisivat vielä mennä aivan liian halvallakin!

Jotta saadaan tämäkin tuska maksimoitua, niin kerro nyt vielä että ostit tuliterän Pearl Forum -dubbelisetin...
m© Marsista ei tule löytymään minkäänlaisia merkkejä elämästä. Chuck Norris on jo käynyt siellä.
timppa67
27.06.2006 15:48:33
Kyllä kallistuu täälläkin Nykänen/Kuoppis akselille.... mutta Kuoppamäki vie voiton koska keikan jälkeen oli aikas puulla-päähän-lyöty-olo jota ei ilmennyt yhtä voimakkaana Mr. Nykäsen vedon jälkeen...
Bacchus
27.06.2006 16:19:58
Väri se sellainen ruskea, puunsäikeinen... jolla on kyllä joku oma nimikin.

Olisko Cordia? Eli tämä:

http://www.vintagedrums.com/tamaart14snr80'sb.jpg

Rumpaliäänestykseen en vielä sano mitään, täytyy hetki miettiä ja punnita vaihtoehtoja.
CustomSeries
27.06.2006 16:40:45
remu! TOP OF THE HILL & BOB OF THE BILL
Dnjmaster
27.06.2006 16:51:33
Anssi Nykänen, yksinkertaisesti vaan paras ja kovin ;)
kalamies#40 >-)))>
totomiettinen
27.06.2006 19:22:04
Teppo Mäkynen.

Uskomaton taito- ja tyyliniekka.
-I like my sugar with coffee and cream-
LordWinter
27.06.2006 22:06:02
Ei perkele, sehän on Remu Aaltonen!
Tilutan kaikki tiluttajat tiluttamatta suohon.
vernie
27.06.2006 22:13:20
Vaikeeta! Mun mielestä Mäkynen soittaa parhaiten jazzia, Nykänen biittikomppia, Rautiainen Totoa jne.. Kaakkuriniemi vetelee kuitenkin ehkä parhaiten tässä valtakunnassa niitä genrejä, joista itse eniten dikkailen, joten hänelle menee ääneni.
Did I listen to pop music because I was miserable? Or was I miserable because I listened to pop music?
ÄM
27.06.2006 22:24:04

ANSSI NYKÄNEN
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
EXtrema
27.06.2006 22:34:49 (muokattu 27.06.2006 23:08:47)
Turha kommentti.
Legenda
27.06.2006 22:45:07
Kovia nimiä on vilissyt. Ja hyviä kaikki.

Pistän kuitenkin kehiin yhden nimen, jota kannattaisi joka jampan joskus kuunnella: Janne Haavisto. Hän on minimalistisen tyylinsä ohella niin tarkka ja svengaava rumpali, että hänen soitostaan voi huoletta tarkistaa metronomin tarkkuuden. Janne toimii loistavana svengitaustana ja antaa solistille tilaa touhuta. Yhtä oleellista kuin se, mitä hän soittaa on se, mitä hän jättää soittamatta. Siitä lähtee Jannen oma tyyli.

Juuri näin, tyylikäs rumpali! (On nuo muutkin kyllä hyviä...)
legenda on hyvä juoma!
HeavyMachinery
27.06.2006 22:55:41

Perseen nuolemisen lisäksi haluaisin antaa äänen tälle miehelle :
http://www.yup.ms/bandi/mannonen.html
Janne Mannonen , kyseinen herra on innostanut itseni kovasti soittamaan....
Alle 100kiloisilla ei ole mielipiteitä...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)