Leatherman 13.10.2003 21:35:19 | |
---|
Oon tässä etsiskelemässä mahdollisesti jonkin sortin tietokone-ohjelmaa millä saisi ulos erilaisia (yleensä synasta otettavia) soundeja. Esim. Orkestraalisoundeja, torvia, stringsejä yms. Tämä kun tekisi sävellysduunista huomattavasti helpompaa, ettei tarvitse alkaa synansoittoa opettelemaan (oon kitaristi). Elikkä onkos porukalla kokemusta jostain ohjelmista? Olisi tietenkin hyvä, jos näihin ohjelmiin voisi joskus hamassa tulevaisuudessa Guitar-Portin hommattuani jopa soitella sisäänkin jotain. Tää sälli on nero..
Terv: itse
Tapio Taappanen |
Ukko 14.10.2003 18:10:11 | |
---|
??????????????? |
Leatherman 14.10.2003 21:29:06 | |
---|
Elikkä ehkei tullut tarpeeksi selväksi.. Tarttisin jonkun ohjelman joka hoitaisi synan osan tietokoneen kautta, jottei tarvitsisi alkaa itse soittamaan myös synaa. Ja ohjelmien kautta soundeja saisi vielä rutkasti yhtä synaa enemmän. Tietäisikö joku mahdollisesti jonkun ohjelman? Tää sälli on nero..
Tapio Taappanen |
Juntunen 14.10.2003 21:56:59 | |
---|
Elikkä ehkei tullut tarpeeksi selväksi.. Tarttisin jonkun ohjelman joka hoitaisi synan osan tietokoneen kautta, jottei tarvitsisi alkaa itse soittamaan myös synaa. Ja ohjelmien kautta soundeja saisi vielä rutkasti yhtä synaa enemmän. Tietäisikö joku mahdollisesti jonkun ohjelman? Softasynat? -Eli jonkun sekvensserisoftan kanssa käytettävät VST- tai dx-pluginit. Tai Reason ehkä? -Se on vaan niin paljon muutakin kuin pelkkä syna että siinä menee äkkiä sormi suuhun jos pelkkää synaa haluaa. Mutta se on itsenäinen ohjelma kyllä. |
Tai Reason ehkä? -Se on vaan niin paljon muutakin kuin pelkkä syna että siinä menee äkkiä sormi suuhun jos pelkkää synaa haluaa. Mutta se on itsenäinen ohjelma kyllä. Reason olisi sinänsä helppo vaihtoehto, että siinä tulisi kaikki samassa paketissa. Opettelemiseen menee tietty oma aikansa, mutta toisaalta 2.0 -versiosta eteenpäin mukana seuraa Orkester-soundbank, joka on pullollaan ihan kohtuullisia jousia & torvia yms. orkestraalista tavaraa. Ei minulle kyllä oikein mitään muutakaan helppoa vaihtoehtoa tule mieleen. |
U.Honey 15.10.2003 09:41:00 | |
---|
Haluat siis soittaa syntikkasoundeja kitaralla? Tarvitset midi-kitaran. An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools. --- Ernest Hemingway |
jPekka 15.10.2003 09:42:25 | |
---|
Reason olisi sinänsä helppo vaihtoehto, että siinä tulisi kaikki samassa paketissa. Toisaalta Reason ei ilmeisesti vieläkään oikein toimi kunnolla niin, että vain osa raidoista olisi ohjelman softasynilta ja mukana olisi sitten saman verran itse soitettua ja laulettua tavaraa (ts. audioraitoja), niin kuin kysyjä ilmeisesti halusi? (Paitsi tietysti jos Reasonia käyttää virtuaali-instrumenttina jossakin toisessa sekvensseri/äänitysohjelmassa, mutta sitten siinä on jo kaksi isoa ohjelmaklönttiä hanskattavaksi.) Onkos kellään kokemusta tästä Cakewalkin uudesta Project5:stä? - SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!! |
Leatherman 15.10.2003 20:49:30 | |
---|
Elikkä vielä hieman tarkentaen, en hae Midi-synalle ohjelmaa enkä varsinaisesti kitaralle synasoundeja. Vaan jotain ohjelmaa jolla voisi lähinnä hiirtä klikkailemalla, leikkailemalla ja liimailemalla päästellä tietokoneesta ulos haluamiani soundeja :) Lähinnä alustavaa säveltämistä varten, jotta voisi tyyliin sitten myöhemmin soitella bändin synasoittajalle ohjelmasta, että mitä haetaan. Tämä ohjelma reason taitaisi ajaa sen asian siis? Tää sälli on nero..
Tapio Taappanen |
jPekka 15.10.2003 22:15:21 | |
---|
Vaan jotain ohjelmaa jolla voisi lähinnä hiirtä klikkailemalla, leikkailemalla ja liimailemalla päästellä tietokoneesta ulos haluamiani soundeja :) Lähinnä alustavaa säveltämistä varten, jotta voisi tyyliin sitten myöhemmin soitella bändin synasoittajalle ohjelmasta, että mitä haetaan. Tämä ohjelma reason taitaisi ajaa sen asian siis? Joo, kyllähän sen tuolla pystyy. Tietysti jos haluaa ihan simppeliä ratkaisua, niin tällainen Band in the Boxin tyylinen automaattisäestyspaketti saattaisi toimia myös: kirjoitat ohjelmalle soinnut, valitset tyylilajin ja kone soittaa sinulle biisin säestyksen. Tuollaisen ohjelman kohtuullisen hyvä ilmaisversio SuperJam löytyy osoitteesta http://www.musicmachines.net/download.htm . Kokeile sillä - jos se ei ole sitä mitä haet et ole menettänyt mitään muuta kuin vähän aikaa, jos se toimii niin kuin haluat, olet säästänyt ohjelmapaketin hinnan. . - SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!! |
Leatherman 16.10.2003 22:32:15 | |
---|
entäs guitarpro? oon kuullu sen olevan kohtalaisen helppo ja käyttökelponen myös. Tää sälli on nero..
Tapio Taappanen |
Nazareth 10.11.2003 00:21:12 (muokattu 10.11.2003 00:24:54) | |
---|
entäs guitarpro? oon kuullu sen olevan kohtalaisen helppo ja käyttökelponen myös. guitar pro on melko helppokäyttöinen, ja sillä pystyy kopsaamaan kappaleen osia muualle helposti. olen 3 vuotta säveltänyt koneella musiikkia enkä ole muita ohjelmia käyttänyt kuin guitar prota. kyllähän se on että jos tabulatuureista ymmärtää(nuotitkin siinä näkyy) jotain niin kyllä pitäisi homman hoitua. minä suosittelen guitar prota ihan vilpittömästi, kannattaa ainakin koklata. sillä on melko työlästä tehdä pitkiä orkestraatiota tms., mutta kyllä sillä säveltää Jos uskonto on oopiumia kansalle, ihmiset ovat vaihtaneet miedompiin. |
PIM 10.11.2003 07:46:26 | |
---|
Computer music lehden mukana tulevalla rompulla tulee ilmaiseksi Computer Muzyz nimeinen moniraitasofta sekä useita erilaisia VSTi softinstrumetteja, kuten esim. sampleri, syntikka ja rumpukone. Noilla pystyy tekemään taustoja softainstrumenteilla sekä äänittelemään audiota päälle. Lehti maksaa jotain 15 euron luokkaa ja löytynee lähimmästä hyvinvarustetusta lehtipisteestä. |
HCW 10.11.2003 18:01:17 | |
---|
Mikäli itse kässäsin oikein niin suosittelisin Finalea/Sibeliusta jos tarviit sitä softaa vaan säveltämiseen.Tietenkin näitä softia käyttäessä nuottien osaaminen olisi kova juttu.Sittenhän on nämä kivikautiset träkkerisoftat (Impulse jne.). |
Niskamies 10.11.2003 18:58:06 | |
---|
Haluat siis soittaa syntikkasoundeja kitaralla? Tarvitset midi-kitaran. eipäs. tarvitsee vain midimikin kitaraan. Hanki presari ja ole tosimies! |
Mohla 12.11.2003 00:37:54 | |
---|
Juu. Monet tuossa tilanteessa turvautuu trackereihin. Jos haluat koittaa, niin suosittelen renoisea ( http://www.renoise.com) Se on ilmainen, ja sampleja saa, kun etsii tuolta konemusapuolen FAQsta: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … 4&o=0&x=1826f65395&co=0 Ja täällähän onkin tuo trackkailyn perusteet joilla pääsee alkuun. Tuohon käyttötarkoitukseen pitäisi tuon riittää. Sitten jos (=kun) innostut hommasta enemmän, niin kannattaa harkita noihin muihin täällä suositelluihin softiin. Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski? -Charlie McCharty |