Aihe: Kitarakaappia Craten V30 headille
1
nicoar
20.06.2006 19:36:23
Tervehdys arvon kitaristit ja miksei muutkin kanssaihmiset,

Ostin tässä muutama kuukausi takaperin Craten V30 headin treenikämpille pääosin - vaikka kyllähän tuossa puhtia riitti myös keikalle.

Olen tässä käyttänyt Laney 4x12 kaappia (en muista muita speksejä) ja se kuulostaa ihan hyvältä. Englin 4x12 kaapilla taas tulee ihan liian bassoinen ja tumma soundi.

Vahvari itsessään ei ole mikään diskanttipommi (thank god) ja kun meikän kitarakin on aika läski soundiltaan, niin ENGL ei kyllä toimi ollenkaan - mun makuuni.

Eli, koska mulla ei ole akuuttia tarvetta ostaa mitään älytöntä mörssäriä kaapiksi, olen vahvasti kääntynyt pohtimaan 2x12 tai 4x10 ratkaisua. V30H:n oma kaappihan on 2x12.

Eli, nä olen hakemassa edellämainitun tapaista kaappia (joko tai) ja soundilta toivoisin eräänlaista tiukkuutta ja ei liikaa tuhnuisuutta. Sekin on plussaa jos esim. elementit ovat enempi herkkiä kuin vähempi.. 30w putki ei kuitenkaan ole mikään mieletön tykki, mutta oikealla setupilla riittää mulle enemmän mainiosti.

Jos tulee jotain ehdotuksia, hyviä/varoittavia esimerkkejä niin antaa palaa vaan. Tässä on ns. speksausvaihe menossa. :) Tähän astisten kokemuksien perusteella ENGL on ollu mun makuun kaikkein huonoin, Laney taas soundiltaan mun korvaan mukavampi.
Ehkä join, ehkä en... so not, kunhan hyppy kulkee! http://www.mikseri.net/nicoar
Joees
20.06.2006 19:43:29
Joku kaappi missä on celestionin Vintage kolmikymppiset sisällä.
Loafers
Nurmi = Viikset
Play that damn thing!
oiva tumpeloinen
20.06.2006 19:44:44 (muokattu 20.06.2006 19:45:09)
Kumpaakohan Engl:n kaappimallia olet kokeillut? Ei kuulosta ainakaan vintage-malli kovin tukkoiselta. Sitä toista kaappia taas monet suosittelee (mun mielestä) yläkireälle Engl-vahvareille sitä mukavasti tasoittavana kaappina.

V30-elementeillä ladattu kaappi voisi muutenkin olla hyvin tasapainottava ratkaisu kovasti alapäävoittoiselle setupille.

E: ja olin vielä hidaskin....
Jani The Rock
20.06.2006 19:55:05

Tiukka ja herkkä on aina jees. Suosittelen 4 X 10 -konfiguraatiota.
The road never ends for me, kid.
Squirrel2
20.06.2006 22:43:31
Kysyn samassa aiheessa, ettei tarvitse uutta tehdä.

Onko Crate kuin laadukas merkki? Itsellä joskus ollut Craten 10w ja siinä oli muistaakseni hyvä särö, muuta en muista.

Tekeekö Crate putkivehkeitä? Onko tarkoitettu hevivääntöön tyyliin Marshall vai Fender / Perusrockkiin?
Jani The Rock
20.06.2006 22:50:48

Kysyn samassa aiheessa, ettei tarvitse uutta tehdä.

Onko Crate kuin laadukas merkki? Itsellä joskus ollut Craten 10w ja siinä oli muistaakseni hyvä särö, muuta en muista.

Tekeekö Crate putkivehkeitä? Onko tarkoitettu hevivääntöön tyyliin Marshall vai Fender / Perusrockkiin?

Crate tekee monenkinlaisia putkivehkeitä. Laatu lienee samalla tasolla kuin muillakin sarjatuotantona piirilevyille duunattavien laitteiden valmistajilla. St. Louis Music on firma Craten takana, samoin kuin nykyään myös Ampegin.
The road never ends for me, kid.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)