_James_ 21.06.2006 11:30:07 | |
---|
Uutta levyä odotellessa tulee kuunneltua Maidenia aivan mukavasti, mutta en varmaankaan ole väärässä jos sanon, että Iron Maidenia ei voi kuunnella liikaa. Dance of Deathillä oli muutama semmonen arveluttava biisi-kokonaisuus mutta nekään eivät voisi vähempää haitata. |
Roitto 21.06.2006 12:26:15 | |
---|
Kyllähän Maidenin uusi lätty kiinnostaa, etenkin kun on tullut noita vihjauksia pienestä proge-meiningistä. Lippu löytyy Helsingin ekalle keikalle. Joo, ne soittaa kuulemma 3/4 laukkakomppia yhdessä kohdassa... Mutta kaiken A ja O on kuitenkin hyvät biisit. Pelkällä paskanhajulla ei eteenpäin pääse. |
Tämmöisen löysin......... "With the help of Kevin's comment that the band was working on the songs in the order they appear on the album, as well as the comments that reffer to a specifically numbered track, I have went through the 7 diaries and compiled the data in a way that gives a pretty good summary of all that has been revealed and helps broaden our early perceptions about the album... Enjoy! 1. Different Worlds (Smith/Harris) 4.17 - The album opener, and rocker single, Guitar melodies by all 3 on this song… "sing-a-long tunes that only 'Arry can write". Features a terrific solo from Adrian and is fairly compact, along the lines of recent rockers. "As tough as it gets on radio". 2. These Colours Don't Run (Smith/Harris/Dickinson) 6.52 -well grounded groover, guitar melodies by all 3 on this song… a great durgy track with an evil 7/8 groove. Again, a sing-a-long tune. a tour-de-force, with a quiet intro, really great chorus, some proggy staccato riffing, a sing-along guitar melody section, and again two phenomenal solos, one from Davey (with a Celtic vibe apparently) and one from Adrian, which almost sounds like a fusion solo - a la John McLaughlin. Kevin VS Steve: we did have a loud and heated argument about a guitar harmony (it wasn't a debate) - he insists he's right, but I know I am… ....but most importantly the harmonies came out AMAZING, and I know I'm right! (the argument might belong to song #1, it isn’t clear) 3. Brighter Than a Thousand Suns (Smith/Harris/Dickinson) 8.44 "Adrian did one of his note-perfect precision solos and Davey rolled out some of his fluid and flighty solos" 4. The Pilgrim (Gers/Harris) 5.07 No info 5. The Longest Day (Smith/Harris/Dickinson) 7.48 -Steve is singing some backing vocals and plays some keyboards on this one… Adrian sings a backing vocal along with Steve 6. Out Of the Shadows (Dickinson/Harris) 5.36 Bruce song. Adrian plays acoustic guitar track over this one. "Could conceivably get a few spins on the radio". 7. The Reincarnation of Benjamin Breeg (Murray/Harris) 7.21 Steve writes the melodies and Bruce writes lyrics to fit the meter 8. For The Greater Good of God (Harris) 9.24 Steve writes the melodies and Bruce writes lyrics to fit the meter. It's almost 10 minutes long and sounds huge and very cinematic. 9. Lord Of Light (Smith/Harris/Dickinson) 7.23 Killer Adrian solo on this one, sounding a little like Trevor Rabin meets Pat Thrall - with an octave divider, finished off with some kinda theramin sounding histrionics, over the solo section reserved for Janick. 0. The Legacy (Gers/Harris) 9.20 It is about a famous eccentric and novelist "The Rime Of Billy Bunter" working title. Janick does some gorgeous harmonics on the quiet section (Billy Bunter might be the song #9 too, it isn’t clear). Vocal track is so high, only dogs can hear it. Jan overdubbed guitars on this one. It's a song that he has written a lot of the music for, and has demo'd it with a very straight drum machine program, and not at all like the skip and galloping that Nicko and 'Arry have played on the track - and so we had to find the middle ground between the versions, which is ultimately how Iron Maiden sound! There are also layers of acoustic guitars - 6 and 12 strings - lead solo by Janick and a few keyboard washes." |
sellisti 21.06.2006 14:09:04 | |
---|
Progeiluksi riittää Iron Maidenin kohdalla, että biisissä esiintyy muitakin sointuja kuin Dm, C ja D. Tarkoittanet Em. "Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -Jami |
lord of this world 21.06.2006 15:14:23 | |
---|
Mun mielestä dance of death on vaan paska kopio loistavasta brave new worldista. naulan kantaan, olen 50%-&60% samaa mieltä. Esim. Montsegur on huonommin vedetty Fallen angel, joka taas on Maidenin Top 20 klassikko biisejä, niinkuin koko BNW. Koko levy on Brucelta loistava jatke Chemical weddingille. Mä tuun munakennottaan sua! |
kunnasja 21.06.2006 15:24:32 | |
---|
Tarkoittanet Em. Kyllä... Pahoittelen kirjiotsuvirehtä. |
Musta Arkipyhä 21.06.2006 16:30:10 (muokattu 21.06.2006 16:33:22) | |
---|
Kyllä... Pahoittelen kirjiotsuvirehtä. Mitä suotta.Toi sointujuttu on sekin silkkaa p..kaa.Ei Maidenia noilla soinnuilla vedetä - eihän se musa edes perustu mihinkään soinnut ja laulu -rakenteeseen. Ja jos muutenkin avaudun niin en ymmärrä mitä helvetin järkeä on tarkastella puhtaasti riffipohjaista musaa sointujen näkökulmasta? Varmasti näyttää köyhältä.Sama kun sanois ettei Matilla ja Tepolla oo yhtään hyvää kitarariffiä. Mä en vaan tajuu.. Joukossamme on monia joiden mielestä elämä on pelkkä vitsi.. |
sellisti 21.06.2006 16:38:17 | |
---|
Mitä suotta.Toi sointujuttu on sekin silkkaa p..kaa.Ei Maidenia noilla soinnuilla vedetä - eihän se musa edes perustu mihinkään soinnut ja laulu -rakenteeseen. Ja jos muutenkin avaudun niin en ymmärrä mitä helvetin järkeä on tarkastella puhtaasti riffipohjaista musaa sointujen näkökulmasta? Varmasti näyttää köyhältä.Sama kun sanois ettei Matilla ja Tepolla oo yhtään hyvää kitarariffiä. Mä en vaan tajuu.. Ei tietenkään voi yksinkertaistaa vaan muutamaan sointuun, mutta kyllä siellä aika monessa biisissä juuri tuo sointukulku löytyy taustalta, oli sitten miten hieno riffi tahansa menossa samaan aikaan. Eikä tämä ole mikään vähättely tai kritiikki. "Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -Jami |
Musta Arkipyhä 21.06.2006 17:33:21 | |
---|
Ei tietenkään voi yksinkertaistaa vaan muutamaan sointuun, mutta kyllä siellä aika monessa biisissä juuri tuo sointukulku löytyy taustalta Musta taas nimenomaan ei löydy ,koska sitä musaa ei ole ajateltu sointupohjalta.Mut miten vaan..voihan sen sinne aina tunkea mistään mitään välittämättä.. Joukossamme on monia joiden mielestä elämä on pelkkä vitsi.. |
Mr. Mustard 21.06.2006 18:03:22 | |
---|
Mielenkiintoista huomata, että kappaleiden pituudet ovat melkein progemittaisia ja niitä on monta. Kansi on mustavalkoinen ja bändin mukaan "levy tulee yllättämään". ehkäpä näillä eväillä saadaan teinihevarit karkoitettua;) Odotan levyä mielenkiinnolla. "Safe sex, safe music, safe clothing, safe hair spray, safe ozone layer. Too late! Everything that´s been achieved in the history of mankind has been achieved by NOT being safe..."
- Lemmy Kilmister |
sellisti 21.06.2006 19:12:35 | |
---|
Musta taas nimenomaan ei löydy ,koska sitä musaa ei ole ajateltu sointupohjalta.Mut miten vaan..voihan sen sinne aina tunkea mistään mitään välittämättä.. No ei välttämättä olekaan ajateltu sointupohjalta, muttei se sitä estä etteikö löytyisi. Eikä se ole mikään miinus, vaan yksi ominaispiirre, josta bändin tunnistaa. "Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -Jami |
Musta Arkipyhä 21.06.2006 19:23:59 | |
---|
No ei välttämättä olekaan ajateltu sointupohjalta, muttei se sitä estä etteikö löytyisi. Eikä se ole mikään miinus, vaan yksi ominaispiirre, josta bändin tunnistaa. Sitä justiinsa ajoin takaa ettei ole ajateltukaan sointupohjalta.Nämä damat neropatithan ilmeisesti pitää plagiointina jos kahdessa biisissä on sama sointukuvio - voi jeesus....Tätähän viljelee musta eniten ne jotka ei oo niitä Maidenin biisejä edes yrittäny soittaa.Sitten vetästään se "kaikki ne menee Em-C-D -pohjalta" -fraasi joka ei edes pidä paikkaansa.Ykskään Maiden biisi ei kuulosta miltään jos sen vetää tuolle pohjalle ja laulaa luikauttaa päälle vaikka sen käsityksen joku vois saada kun noita horinoita lukee.Jos joku oikeesti vetäis noi biisit akustisella Em-C-D -pohjalta niin veikkaan ettei ykskään näistä hemmoista edes tunnistais niitä. Kyse on mun mielestä lähes aina Maidenin biisien vähättelystä joka on vieläpä aivan v..n huonosti perusteltua sellaista.Vähän niinkuin sanos Bachin Toccatasta ja fuugasta "et siin on aina se sama molli niinku kaikissa sen biiseissä".. Joukossamme on monia joiden mielestä elämä on pelkkä vitsi.. |
moderndrummer88 21.06.2006 20:04:34 | |
---|
Rautaneidossa teilattu feikiksi tuo Stairway To Heaven -juttu.... HUOM! - KESKUSTELUPALSTAN KANSIOT OVAT KOHTA HETKEN AIKAA KAHVILLA! |
Pelsi 21.06.2006 20:26:59 | |
---|
Olen tutustunut Blazen aikaisiin levyihin.Mulle niiden huonouden syy on simppelisti huono laulu: Se hoilaus ei oikein iske.Kyse ei siis ole Dickinsonin puuttumisesta vaan Bayleyn huonosta laulusta.Diggaan enemmän DiAnnostakin.Se on noiden levyjen pahin moka mun mielestä. Blaze tosiaan hiukan alisuoriutuu noissa Maiden-levyissä. Miehen soolotuotanto taas on laulunkin osalta täyttä rautaa, joten ihme juttu, että Ruupperibändissä ei oikein luistanut. Liekö sitten liian suuret saappaat täytettäviksi? Tämä "Iron Maiden-sama sointukulku"-dilemma alkaa saada kohta samoja mittasuhteita kuin "Kirk Hammett-wah wah"-juttu. Olkaas nyt. 'Läskibassonsoittaja olikin vain läski bassonsoittaja.' |
lord of this world 21.06.2006 20:35:22 | |
---|
Jos levyllä on se yks hitti, albumiraita ja se toinen niistä eepoksista sitä E C D kiertoa niin sehän on vaan levyn kokonaisuuden palvelemista, ja laskelmointia: Tarkoitan siis että se kuvio ei kuulosta samalta kuin ehkä kymmenessä Maiden biisissä... Tunnelma vaihtelee joka on siis mielestäni se oleellinen asia! Mä tuun munakennottaan sua! |
HungryFD 21.06.2006 22:37:46 | |
---|
Tarkoitan siis että se kuvio ei kuulosta samalta kuin ehkä kymmenessä Maiden biisissä... Provokoko? "And did we tell you the name of the game, boy,
We call it Riding the Gravy Train." THV-klubi #51 |
Regalis Apertura 22.06.2006 01:09:20 | |
---|
Ei välttämättä ainakaan omasta mielestä. Kamoon, siis eihän Maiden ole ainoa joka saattaa kuullostaa jos ei kaikissa niin tietyissä biiseissä "samalta" (siis joku sointukulku otettu jostakin toisesta biisistä). Onko kukaan täällä koskaan kuullut sellaisen pikkusen bändin kuin AC/DC:n tuotantoa? Voisikohan niidenkin biiseistä löytyä tiettyjä yhtäläisyyksiä (ne tietyt 3 sointua) joita viljellään siellä täällä levyltä toiselle? Tietynlaiset sointukulut ovat em. yhtyeiden hyväksi koettuja tavaramerkkejä. Niistä ne tunnistetaan ja "erotellaan" kaiken muun musiikin joukosta esim. radiosta kuunneltaessa. Siitähän voidaan väitellä maailman tappiin että "miksi ne aina tekee saman levyn/biisin uudelleen ja uudelleen"... Se onkin sitten jokaisen omassa harkinnassa miten siihen suhtautuu. |
timus 22.06.2006 01:35:32 | |
---|
Silti oma henkilökohtainen suosikki on The X Factor, jota monet monasti mollaavat antamatta edes kunnollista mahdollisuutta. Ehkä laulut eivät ole sitä samaa tasoa, mutta sopivat levyn synkkyyteen. Samaa mieltä täälläkin. Levy alkoi avautua vasta vuosien "hyllytyksen" jälkeen. Loistavia eepisiä biisejä ja melkoista "progeilua" jopa Maiden-asteikolla. Morning people don't exist. Coffee does! |
DVD-SOITIN 22.06.2006 10:40:04 | |
---|
Onhan se selvää että lättyä odotetaan, ollaanhan tässä melkein HC-fania itse. Kaikki albumit käyvät odotteluaikana soittimessa tottakai, ja ennen keikkaa fiilistellään sitten katsomalla livedvd:itä. METALLICA - Kiitos hienoista hetkistä Tallinnassa 13.06.2006 |
PekkaM 22.06.2006 11:24:58 (muokattu 22.06.2006 11:29:53) | |
---|
Mielestäni neljä viimeisintä maidenin levyä ovat olleet uskomattoman täydellisiä ja en millään pysty uskomaan että tämä seuraava huono olisi. Muna pystyssä odotellaan... Minun on ihan mahdotonta käsittää tällaisia lausuntoja. Tuohonhan siis kuuluu X-Factor ja se Virtual-mikälie? Nuo kaksi viimeistä ovat ihan ookoo-levyjä, vievät kyllä Fear of the Darkia ja No Prayeria, mutta siitä taaksepäin onkin oikeaa rautaa. Iron Maidenille on ehtinyt syntyä jo niin monta fanipolvea, että maut varmasti eroavat. Kaverini veti jotain kesäkurssia nuorille ja sai kuulemma "respektiä", kun oli ollut jo "aivan sairaan kauan sitten" Maiden-keikalla (Fear of the Dark-kiertue). Top 3: Somewhere in Time Number of the Beast Killers Bottom 3: No Prayer for Dying X-Factor Virtual Kasa efektipedaaleita myynnissä. Ilmoitus profiilissa. |