Aihe: Aliarvostetut kitaristit
1 2 3 4 5 6 7 8 939 40 41 42 43
kk80
04.06.2006 00:23:30
John Frusciante. Ainoa oikea RHCP kitaristi -ainakin näistä hengissä olevista. Nerokas soittaja ja biisintekijä. Vaikka Mothers Milkin tai BSSM:n tasoa ei kaveri ehkä enää koskaan saavutakkaan niin hienosti soittelee vieläkin. Tuonut mukavasti vähemmän on enemmän -ajattelua esille myös kitaroinnissa...

Brian May. Kitaristilegenda ei mielestäni nauti ansaitsemaansa kunnioitusta. Queen fanina on parempi olla hehkuttamatta liikaa, mutta kitaristi joka pystyy luomaan kilometrien päähän tunnistettavan, omalaatuisen soundin ei ole turhake.
Pro Helminen. Raipe Vancouveriin 2010!
gasser
04.06.2006 01:01:35
En tiijä, että kuinka aliarvostettu, mutta harvemmin hehkutettu tosin: Dick Dale
Köyhyys johtuu omaisuuden puutteesta
Amplifier
04.06.2006 10:51:19
En tiijä, että kuinka aliarvostettu, mutta harvemmin hehkutettu tosin: Dick Dale

Totta muuten! Se on kova jätkä. Sanoisinko kovin äijä kun surffaamisesta puhutaan. Heti siinä vanavedessä tulevat cosmonautit Lankinen ja Pitsinki. He ovat varmasti yhtä kovia muusikoita, mutta Dick on kuitenkin äijä. Näkeehän sen jo nimestä. Se on kato Jorma englanniks.
Lesko
04.06.2006 10:53:31
Brian May. Kitaristilegenda ei mielestäni nauti ansaitsemaansa kunnioitusta. Queen fanina on parempi olla hehkuttamatta liikaa, mutta kitaristi joka pystyy luomaan kilometrien päähän tunnistettavan, omalaatuisen soundin ei ole turhake.

Kyllä Briania aika paljon hehkutetaan alan lehdissä, ainakin mun mielestä.
Sen kitarakin tais olla maailman viiden kalleimman joukossa!
"Mitä takoittaa groove?" "Sen voi parhaiten selittää kahdella sanalla, Led Zeppelin "
Larmer
04.06.2006 18:18:56
Niin joo, Slipknotin kitaristi Mick Thomson. Vaikuttaa aika taitavalta kaverilta.

On kyllä ihan tarpeeksi saanut huomiota
Hieman tanakka yksilö
Jetku
04.06.2006 18:32:40

Ehkä omilta faneiltaan, mutta ei hän minunkaan käsitykseni mukaan ole mikään virtuoosi (en siis ole fani). Ja sitähän tässä haetaan.
DJKaaos
04.06.2006 20:00:42
Sanotaan vielä Nono Söderberg
Mustalaisten triathlon? Juostaan uimahallille ja tullaan pyörällä takaisin.
Ronsto
04.06.2006 20:44:58

Onko? Hö, en mä oo nähny oikein missään siitä kaverista juttua.
PALLO!
Juustonaksu
04.06.2006 21:25:26
Onko? Hö, en mä oo nähny oikein missään siitä kaverista juttua.

Jenkkiläisissä kitaralehdissä tuntuu olevan aika usein jätkän "pärstä" ja pari Ibanezin mainosta ohessa, kun selailee jossakin. Että ei ihan huomioitta ainakaan kotimaassaan joutunut. Euroopassa tosin selkeästi vähemmän ollut valokeilassa ja tuskin onkaan, kun Slipknot ei ole ainakaan vielä saanut tukevaa jalansijaa rapakon rikkaamman puolen metallinörttien keskuudessa. :)
Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio.
Sacrificed son
17.06.2006 11:02:33
Steven Rothery: Ei nyt niin nopea, mutta soitanta kuulostaa mahtavalta ja sopii täydellisesti Marillionin musiikkiin.

Jukka Ruotsalainen: Suomen parhaita kitaristeja, eikä kukaan tunne miestä. Surullista.
Moimies
17.06.2006 18:48:28
Minä.

Huono vitsi. Ei vaan Eric Peterson, mielestäni jää liikaa Skolnickin varjoon Testamentista puhuttaessa.
Paskan möivät.
Bonesaw
17.06.2006 19:17:40 (muokattu 17.06.2006 19:17:58)
Minä.

Huono vitsi. Ei vaan Eric Peterson, mielestäni jää liikaa Skolnickin varjoon Testamentista puhuttaessa.

Joo. Ei siinä mitään,kyllä Skolnickiakin voisi enemmän vielä hehkuttaa. Minusta suht aliarvostettu hänkin.
"Wahia pitää polkee sellai et mitkä fiilikset on nii sitä rataa... toimii ainakin mulla... se luo hyvin tunnelmaa... suosittelen."
Brother Tohveli
18.06.2006 02:46:30
Vaikka Shawn Lanen jo mainitsinki nii toinen tulee. Kitaristina yks maailman aliarvostetuimmista on edesmennyt nero bändien nimeltä Death ja Control Denied takana,Chuck Schuldiner. R.I.P.
Jake.e
18.06.2006 10:24:36 (muokattu 18.06.2006 10:25:57)
Jason Becker.

Mielestäni aliarvostettu siihen nähden mitä herra ansaitsisi. Herran shreddailu on jollakin ihan toisella tasolla. Harmi vain että hänen kitaransoittonsa joutui jäämään jo vähän reilun 20 vuoden iässä sen amyotrophic lateral sclerosiksen takia. Hyviä uutisia tosin kuuluu kuitenkin miehestä koko ajan. Kertoo kotisivuillaan olevan liikuntakyvytyn ja puhe ei meinaa toimia, mutta pää on relassa kuten aina. Toivotaan että mies vielä paranee. Oon lukenu tuosta amyotrophic lateral sclerosiksesta sen verran että tiedän että kenelläkään ei ole havaittu taudin kehittymisen pysähtymistä. Beckerillä ei ole tauti pahentunut sitten vuoden 97 vai 98. Näin kertoo mies kotisivuillaan "What you probably don't know is why I am still alive, and why in the past four years I haven’t gotten any worse, only better. I have gained at least 30 pounds and three muscles, and this is with a few months here and there of getting off health food and treatments".

Voin sanoa että hienosti on mies pärjännyt jos lääkärit lupasivat herralle vuonna 89 korkeintaan viisi vuotta elinaikaa. Long live Becker!
I keep the bible in a pool of blood So that none of its lies can affect me
lassemv
18.06.2006 12:50:02
Kurt Cobain.
Soundi ei lähde vaan pysyy!
Rotuvaari
18.06.2006 15:45:18
Mick Ronson. Siitä syystä kait ettei briljeerannut koskaan teknisyydellään ja muistetaan muutenkin vain Bowien side kickinä. Ronson teki myös jokusen soololevynkin joilla on hetkensä eikä kaverin lauluäänikään ollut niitä huonoimpia. Ronsonin soitto ei ole nopeaa mutta perkele ei kenenkään soitto ole saanut minua liikuttuneeseen tilaan puoliksikaan niin paljon kuin Ronnon. Bendaukset ja slickit lähtevät sellaisella emotionaalisella tatsilla että ei voi kuin kunnioittaa.

Moonage Daydreamin kitsusoolo:
http://youtube.com/watch?v=BGWYGR3xy2Y&search=moonage
All work and no playing makes me a dull boy.
DeWilde
18.06.2006 21:33:03
Latimer sekä Harrison.
Hevi on parhaimmillaankin paskinta.
J.C
19.06.2006 11:43:48
Frank Marino tulee ekana mieleen.
That was a great time, the summer of '71 - I can't remember it, but I'll never forget it! Lemmy Kilmister
ollikainen
19.06.2006 12:34:57

Yngwie Malmsteen!
en usko jumalaan uskon alexi laihoon koska ole nähnyt hänet XD
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)