Aihe: Tietokoneella mikittäminen?
1
HeavyMan
10.10.2003 15:45:08

Mitenkäs toi mikittäminen tapahtuu kun olis tarkotus omaa kitaran soittoa nauhoittaa?Kytken kitaran pedaalin kautta vahvistimeen ja sitten se mikki vahvistimen eteen ja mikistä piuha koneeseen Näinkö?Millaisia mikkejä suosittelette tollaseen kitaran/laulun nauhoittamiseen
Miksi minun pitäisi pukeutua säälittäviin hoppari housuihin ja punaiseen lippikseen? Jos näette minun pitävän punaista lippistä viekää minut pihalle ja ampukaa (Zakk Wylde)
Robert
10.10.2003 15:49:32
Kyllä näin juuri. Kannattaa ostaa joku n. 50 egen mikki, niin saa jo ihan kelpo jälkeä. Tästä on ollut aikaisemminkin juttua...
Mix sä niinqu luit tän?
HeavyMan
10.10.2003 15:55:34

Suositelkaapas jotain mikkiä tuleeko mikin mukana yleensä kaikki tarvittavat piuhat ja sun muut tarvikkeet? Suako noita mikkejä ihan tietokoneliikkeistä vai pittääkö tilata netistä(lähin musiikki liike 100km päässä) ?
Miksi minun pitäisi pukeutua säälittäviin hoppari housuihin ja punaiseen lippikseen? Jos näette minun pitävän punaista lippistä viekää minut pihalle ja ampukaa (Zakk Wylde)
Olli
11.10.2003 11:43:40

Suositelkaapas jotain mikkiä tuleeko mikin mukana yleensä kaikki tarvittavat piuhat ja sun muut tarvikkeet? Suako noita mikkejä ihan tietokoneliikkeistä vai pittääkö tilata netistä(lähin musiikki liike 100km päässä) ?

Ei tietokoneliikkeestä, vaikka ennemmin jostain tavaratalosta. Tai tietty voit kysyä jos ne tilaa sinne jostain maahantuojalta jokun "kunnon" mikin.

Esim. http://www.intoluthman.fi/ :stä TSM MT57
Olli
11.10.2003 11:44:34 (muokattu 11.10.2003 11:47:23)

Ei tietokoneliikkeestä, vaikka ennemmin jostain tavaratalosta. Tai tietty voit kysyä jos ne tilaa sinne jostain maahantuojalta jokun "kunnon" mikin.

Esim. http://www.intoluthman.fi/ :stä TSM MT57

Tietty ihan pudjetin mukaan. Jos on enemmän rahaa, niin sitten aito Shuren SM57

Mukana ei tule johtoa yleensä, ainakaan kalliimmissa malleissa. telineenkin joutuu ostamaan erikseen.
KooAa
11.10.2003 14:59:49
Otta sitten huomioon että mikissä on tietokoneen äänikorttin sopiva plugi, esim. Shure 57:ssa ja 47:ssa on XLR liitin.
Koo(Aa)lla ei ole väliä !
tattis
11.10.2003 15:24:12
Otta sitten huomioon että mikissä on tietokoneen äänikorttin sopiva plugi, esim. Shure 57:ssa ja 47:ssa on XLR liitin.

Kyyyyllä minulta ainakin löytyy piuhoja, joissa on xlr liitin mikkiin ja plugi äänikorttiin.
HeavyMan
12.10.2003 11:45:58

Satuin Tuossa löytämään serkulta mikin mutta siinä on semmonen iso kitaran plugi.Pystyykö tuohon mikkiin ostamaan semmosen plugin että se kävis äänikortin reikään(taisin kerran nähdä prismassa).
Fortune
12.10.2003 12:13:09
Satuin Tuossa löytämään serkulta mikin mutta siinä on semmonen iso kitaran plugi.Pystyykö tuohon mikkiin ostamaan semmosen plugin että se kävis äänikortin reikään(taisin kerran nähdä prismassa).

Pystyy.
Vilhelmus
12.10.2003 16:52:52

Mihinkäs reikään tuo mikin plugi sitten tulee?

Mikkireikään. Ellei takana lue, kokeile aukkoja ja katso milloni signaali tulee sisään.

Ja mitenkäs tuo äänitys tapahtuu käväsin lataamassa ton n-trackin mutta en tajua siitä paskan vertaa?

Eikös siinä ohjeet tule mukana?
jPekka
12.10.2003 19:59:06

Eikös siinä ohjeet tule mukana?

N-Track Studion ohjekirja on erillisenä pdf-tiedostona, joka on ladattavissa samalta sivulta kuin itse ohjelmakin. Eli tarkempi osoite on http://www.fasoft.com/n-Track_Manual.pdf

(Tuo on vuoden vanha manuska, ja joissakin asioissa ohjelmaa on päivitetty sen jälkeen paremmin ja/tai hivenen eri tavalla toimivaksi. Perusasiat kyllä selviävät tuostakin.)

.
- SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!!
HeavyMan
12.10.2003 20:43:12

Kiitoksia! Jospa se tästä lähtis. Pitääpä ruveta äänittelemään saatan jopa pistää lähipäivinä musiikkinäytteitä.
maynard
16.10.2003 18:40:23

Itse käytän kahta mikkiä mikittämiseen: shure 57 kannattaa laittaa ihan kiinni vahvariin ja yksi hyväksi huomattu keino on käyttä rumpujen basarimikkiä (niin hullulta kuin se kuulostaakin) joko edessä hieman kauempana tai vahvistimen takana. Se tuo nauhotuksiin aika paljon botnea. Sen lisäksi kannattaa tietysti nauhottaa sama vielä uudestaan ja panoroida kitarat n. +/- 9 dB left/right. Tulee paljon täyteläisemmän kuulostaa.

Jos mikit maksavat mielestänne liikaa niin katsastakaapa sivu www.thomann.de/suomi Sieltä saa tilattua halpaa ja hyvää tavaraa suoraan lähimpään postiin.
HeavyMan
19.10.2003 12:13:00

Joo se mikki jonka löysin on shuren c606.Onkohan tuo tarpeeksi hyvä kitaran nauhotukseen? Sitten vielä kysymys koskien n-trackkia. Kun olen nauhoittanut ykköskitaran ja rupean nauhoittamaan kakkosta ja se ei ihan satu samaan kohtaan kuin ykkönen niin saako tuon kakkoskitaran laittettua niin että se lähtee samaan aikaan kuin ykköskitarakin?
Fortune
19.10.2003 12:34:48
Joo se mikki jonka löysin on shuren c606.Onkohan tuo tarpeeksi hyvä kitaran nauhotukseen? Sitten vielä kysymys koskien n-trackkia. Kun olen nauhoittanut ykköskitaran ja rupean nauhoittamaan kakkosta ja se ei ihan satu samaan kohtaan kuin ykkönen niin saako tuon kakkoskitaran laittettua niin että se lähtee samaan aikaan kuin ykköskitarakin?

Saa kai siinäkin niitä blokkeja siirreltyä, mutta tarkoitatko sitä, että soitat epätarkasti vai sitä, ettet saa asemoitua nauhoitusta lähtemään oikeasta kohdasta?

Ensimmäiseen ongelmaan auttaa lähinnä treenaus, toiseen ongelmaan itse käytän sellaista temppua, että laitan nauhoituksen alkamaan reilusti ennen nauhoitettavan osuuden alkua ja soitan mukana. Editoi sitten turhat pois (ja pidä huoli, että ei ole muita ohjelmia käynnissä tai turhia tiedostoja muistissa, voi vähän latenssia ilmetä)
HeavyMan
19.10.2003 12:37:32

Se ongelma on etten saa nauhoitusta alkamaan oikeasta kohdasta. Miten tuosta saapi editoitua turhat pois?Kun yritän ottaa pois turhia niin koko raita häviää.
Fortune
19.10.2003 12:38:34
Se ongelma on etten saa nauhoitusta alkamaan oikeasta kohdasta. Miten tuosta saapi editoitua turhat pois?Kun yritän ottaa pois turhia niin koko raita häviää.

Ei N-trackista tietoa, mutta eiköhän siinäkin jokin wave-editori liene (?)

Tokihan voit vääntää volume envelopen nollille sen turhan pätkän ajaksi.
Aerodactev
19.10.2003 19:07:19
Joo se mikki jonka löysin on shuren c606.Onkohan tuo tarpeeksi hyvä kitaran nauhotukseen?

Halvahko laulumikkihän tuo, mutta kyllä me sillä nyt suurinpiirteiset kitarasoundit saatiin tarttumaan ihan levylle asti.
ANDREY BOLSHAKOV - MACTEP OF CXPED!!!
Tsekkaa myös Kissapuhelin
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)