Aihe: Mikä lehti tilaukseen?
1 2 3 4
Pyronius
17.04.2003 15:15:21

Tulee molemmat Riffi, sekä Soundi. Riffi ehdoton ykkönen!
spp
17.04.2003 15:20:00

Olen tässä pähkäillyt että minkä musiikkipitoisen lehden tilaisin kun en osaa hirveämmin päättää. Pistäkää suosituksia..

Jos olet soittajaimmeisiä, niinkuin voisi tästä foorumista nopeaälyinen päätellä, kannattaa ehdottomasti tilata Riffi. Täyttä asiaa laidasta laitaan. Sanon minä, ko. lehden jo 6 vuotta tilanneena.

Niin, korostan että se on soitin- vahvistin- ja softapainotteinen lehti, ei siis mikään rock-lehti levyarvosteluineen. Haepa irtonumero kioskilta ja tutustu, et tule pettymään.
Minä tyydyn vähään, kunhan sitä on riittävästi.
Marlowe
17.04.2003 19:15:25
Soundi on suomalaisista musiikkilehdistä paras, ellei sitten ole kiinnostunut yksin omaan laitepuolesta (mikä ei esimerkiksi meikäläistä sytytä ollenkaan). Rumbakin menettelee.

Ulkomaisista musiikkilehdistä Mojo Magazine on omaa luokkaansa.
The unhappiest people I know, romantically speaking, are the ones who like pop music the most. (Nick Hornby)
jPekka
17.04.2003 22:16:55

Ulkomaisista musiikintekemislehdistä ehdoton suosikkini on Electronic Musician, jota irtonumeroina saa tosin vain Akateemisista.

Kotiin tulee tosin Rumba (koska saan sen avustajana ilmaiseksi), Riffi (itse rahalla tilattuna) ja Future Music, jonka tilauksen sain palkinnoksi remiksausskaban voittamisesta. Myönnettäköön, etten sitä lehteä kyllä itse rahalla menisi tilaamaan...

.
- SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!!
lukeman
18.04.2003 12:11:07
Olen tässä pähkäillyt että minkä musiikkipitoisen lehden tilaisin kun en osaa hirveämmin päättää. Pistäkää suosituksia..

Riffi on minun mielestäni ainoa hyvä suomalainen musiikkijulkaisu, aihealueet ovat enemmän minua kiinnostavia, laitetestit ym., toki soundia tulee joskus ja jouluna luettua.
Pluto
20.04.2003 12:38:12
Jos tilaat Soundin niin tätä saat:

-2 kertaa vuodessa lehden kannessa on Metallica
-2 kertaa vuodessa lehden kannessa on Red Hot Chili Peppers
-2 kertaa vuodessa lehden kannessa on HIM
-2 kertaa vuodessa lehden kannessa on Apulanta
-Loput 4 kertaa kannessa on joku muu
-Joka lehdessä yksi suomalainen hevipumppu kertoo basistinsa kännisistä seikkailuista Überschlössenissä Saksassa (kyllä se Oskari sitten oli päissään)
-Joka lehdessä joku suomalainen rockpumppu valittaa olemisen vaikeudesta (meiän piti niinku antaa toisillemme tilaa...asiat rupes oleen NIIN hullusti, Jori-Petterikin joutu myymään kultakalansa)
-Mutta joka lehdessä on myös helvetin hauskoja Juntusen sarjakuvia!
jenni.rotten
20.04.2003 13:14:50
Itselleni tulee Toinen Vaihtoehto ja Mänty. Kannattaa tilata, jos diggailee punkista.

(Männyn oon tilannu vain kolmisen numeroo eteenpäin...)
Sekunda jo eläessään - kusipää jo syntyessään
2541
20.04.2003 13:51:30

Rumba on kotimaisista paras, ulkomaisista Mojo ja Uncut. Joku Rolling Stone on nykyään aika anterosta. Tilasin vähän aikaa sitten Magnet -lehden, lähinnä indie-osastoa. Vaikea sanoa vielä yhden numeron perusteella, mutta vaikuttaa hyvältä.
reijoteppo
20.04.2003 13:58:32
Jos tilaat Soundin niin tätä saat:

-2 kertaa vuodessa lehden kannessa on Metallica
-2 kertaa vuodessa lehden kannessa on Red Hot Chili Peppers
-2 kertaa vuodessa lehden kannessa on HIM
-2 kertaa vuodessa lehden kannessa on Apulanta
-Joka lehdessä yksi suomalainen hevipumppu kertoo basistinsa kännisistä seikkailuista Überschlössenissä Saksassa (kyllä se Oskari sitten oli päissään)
-Joka lehdessä joku suomalainen rockpumppu valittaa olemisen vaikeudesta (meiän piti niinku antaa toisillemme tilaa...asiat rupes oleen NIIN hullusti, Jori-Petterikin joutu myymään kultakalansa)
-Mutta joka lehdessä on myös helvetin hauskoja Juntusen sarjakuvia!

Veit juuri jalat suustani, my friend!
geeta shredda
20.04.2003 14:54:27

Joku muu on yleensä (aina) Neljä Ruusua, Ilkka Alanko tai CMX
Pluto
21.04.2003 11:28:54
Veit juuri jalat suustani, my friend!

Thänk juu, onneksi löytyy edes joku samoin tunteva. Ei sitä vaan oikein jaksa lukea samoja asioita eri ihmisten sanomina, ja juuri näinhän Soundissa tapahtuu. Kannattaa kuunnella musiikkia, eikä lukea siitä! =) Aamen.
JoUmAn
21.04.2003 23:02:19
Total guitar on paras lehti mun mielestä koska siel on tabula tuureja opeteltavaks koko kuukaudeks kunnes tulee uus lehti. ja ne laite testaukset on kivoja ja bändi haastattelut on kivoja. ja joka kerta jonkun kitara jumalan tekemiä harjotuksia tai muita sellaisia. (sklipknotin kitaristin jutut oli kyl pohja noteeraus)
Zirp
askomiko
12.10.2003 14:18:08
Riffi.
Sammakko
12.10.2003 14:21:24 (muokattu 12.10.2003 14:21:44)

Ite tilasin rytmin. Riffi on hyvin tehty leht mutta liikaa laitejuttuja. Soundikin on hyvin tehty lehti mutta liikaa hevi juttuja eikä yhtään laitejuttuja.
||||||||"Epileptikkojen on syytä pysyä muskotista kaukana; eipä silti, niin muidenkin." Soma ||||||||
Deathrace King
12.10.2003 21:09:01

Metallimusiikista pitäville Inferno on paras vaihtoehto. Lisäksi Hamara, tämä tosin ilmestyy vain neljä kertaa vuodessa, mutta on hyvä ja edullinen(muistaakseni reilu 10€/vuosi).
Thrash and mosh 'til death!
ozz3
12.10.2003 21:10:04
Soundi.
"Lyhýý-se-hee(r)" -Ace Ventura-
Leikari
13.10.2003 08:30:39

- eikö kukaan muista Rytmiä!! - "nostalgia" -osastosta mukavia kertausjuttuja ja paljon + monipuolisesti levyarvosteluja. Laite-esittelyt vähän sitäsun... Sympaattisin suomalainen minun makuuni kuitenkin kun on kasvanut päivän pintailmiöistä ulos.

- ellei joku lehti kata totaalisesti & joka numerossa tarpeitasi niin osta irtonumeroita. Tavallisten kotimaisten vaihtoehtojen lisäksi paremmissa lehtipisteissä löytyy laidasta laitaan ulkomaisia julkaisuja. Itse käyn kerran pari kuussa hakemassa Helsingin Akateemisesta "perjantai -pulloksi" joko soitto- tai musiikkipainotteisen prujun. Rituaaliin kuuluu tietysti valikoiman pintapuolinen katsaus ennen ostopäätöstä.

- vaikka onhan siinäkin oma ilonsa kun kotiin tullessa löytää uuden tutun aviisin iltalukemisiksi
jPekka
13.10.2003 09:04:25

- eikö kukaan muista Rytmiä!!

No, kyllä minä käyn aina lehtikaupassa lukaisemassa siitä sen Jukka Tilsan loistavan sarjakuvan ja yleensä työnnän lehden takaisin hyllyyn...

- "nostalgia" -osastosta mukavia kertausjuttuja ja paljon + monipuolisesti levyarvosteluja.

Tosin levyarvostelijoiksi on päästetty vähän vääriä tyyppejä... tulee mieleen taannoinen Marianne Faithfull -levyn arvio, jonka kirjoittajan mielestä rouvan ainoa aikaisempi musiikillinen tekeminen oli olla Mick Jaggerin tyttöystävä vähän aikaa 60-luvulla.

Mutta varmaan ihan opettavainen lehti niille, jotka eivät - erästä toista sarjakuvaa siteeratakseni, "eläneet 70-lukuaan 70-luvulla ja sillä selvä".

.
- SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!!
bedlam
13.10.2003 09:22:02

Soundi tuli pari vuotta ja paksuudestaan huolimatta lehti oli nopeammin luettu kuin Oulun paikallislehdet. Kiinnostavimpia juttuja oli normaalisti mainokset ja Juhon sarjokset. Rumba tulee kyllä vieläkin, mutta tuntuu että yhä vähemmän ja vähemmän juuri minua kiinnostavien orkestereiden juttuja lehdestä löytyy. Taitaa Nissen julkkissekoilu-palsta olla parasta antia siinäkin lehdykässä.
http://www.mikseri.net/kiasma
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)