Aihe: Laadukas volumepedaali ?
1 2
P-Nut
14.06.2006 12:27:48

Jees oon nyt odotellut, että tuo Haku alkaisi toimimaan..mutta ei..tainnut räjähtää atomeiksi, joten asiaan.

Nyt olisi hyvä volumepedaali hakusessa. Toimiva tasainen ja pitkä liikerata ja true bypass tms. ettei signaalia katoa pedaalin läpi mennessä.

Dunlop, Boss, Ernie Ball tai Morley ?

Mahdollinen mukana tuleva wahwah, kuten Morleyn pedaaleissa, voisi olla myös pätevä ratkaisu, mutta pääasiassa tuollainen toimiva VOLUME-pedaali olisi kuitenkin päätarkoitus hommata.

Kertokaas kokemuksia. Hintalaatusuhde olisi myös tärkeää ja tällä tarkoitan, että hinnassa olisi merkin/mallin tuomaa ilmaa.
Damn, that's a fine pile of duckshit :]
passe
14.06.2006 12:36:16 (muokattu 14.06.2006 12:38:16)
Jees oon nyt odotellut, että tuo Haku alkaisi toimimaan..mutta ei..tainnut räjähtää atomeiksi, joten asiaan.

Nyt olisi hyvä volumepedaali hakusessa. Toimiva tasainen ja pitkä liikerata ja true bypass tms. ettei signaalia katoa pedaalin läpi mennessä.

Dunlop, Boss, Ernie Ball tai Morley ?

Mahdollinen mukana tuleva wahwah, kuten Morleyn pedaaleissa, voisi olla myös pätevä ratkaisu, mutta pääasiassa tuollainen toimiva VOLUME-pedaali olisi kuitenkin päätarkoitus hommata.

Kertokaas kokemuksia. Hintalaatusuhde olisi myös tärkeää ja tällä tarkoitan, että hinnassa olisi merkin/mallin tuomaa ilmaa.

Vähän aihetta sivuten... Live/treenikämppä hommiin olisi hakusessa "antimultiefekti" pedaali. Eli yksi, mahdollisimman laadukas lauta, josta löytyy ihan peruskaurat. Ts. juuri nuo yllä mainitut volume ja wah, sekä lisäksi delay, chorus ja reverb. Valinta kytkin kliinit-säröt olisi tietysti myös plussaa. Niin, ja tietysti efektit analogisina. Mitä sitä mies muuta tarvitsee!

Onko tällaisia speduja edes olemassa?
"Good is in the details..."
P-Nut
14.06.2006 12:39:48

Saakelin jätkä :) maksat kyllä vuokraa kun noin törkeesti änkesit mun ketjuun ! :)

Joo vaan vastauksia odotellessa :)
passe
14.06.2006 12:45:03 (muokattu 14.06.2006 12:45:28)
Saakelin jätkä :) maksat kyllä vuokraa kun noin törkeesti änkesit mun ketjuun ! :)

Joo vaan vastauksia odotellessa :)

Okei, sori:) Saat sitten vuokran maksuna tyypätä sitä mun tulevaa pedaalia...

Douh:)
Listen
14.06.2006 12:55:55
Guitar Playerissa oli taannoin voluumipedaalien katsaus. Tossa verkkoversiosa e näy olevan kuin esipuhe. Muuta en jutusta muista kuin että Behringer (yllättäen) syö signaalia.

http://www.guitarplayer.com/story.asp?sectioncode=6&storycode=5855

Visual Soundilla on myös volumepedaali, mutta mulla ei mitään kokemusta siitä.
apenaattori
14.06.2006 13:02:23
Voxillakin on volumepedaali. Ainakin voisi Voxilta odottaa laatua. Vai?
Mulle saa tehdä melkein mitä vaan. Eiku siis aivan mitä vaan.
McNulty
14.06.2006 13:10:48 (muokattu 14.06.2006 13:13:26)
Dunlop High Gain ja Ernie Ballin 6xxx sarjasia olen paria kokeillut. Ovat varsin mainioita volumespeduja. Bossin FV-500H/L ei myöskään ole huono... itseasiassa se on hintaisekseen ehkä parasta mitä saa. Löytyy kaikki tarvittavat, die-cast kotelointia sekä tuner-out liitäntää myöten.

F-500H
http://www.bossus.com/index.asp?pg=1&tmp=149

F-500L
http://www.bossus.com/index.asp?pg=1&tmp=150

High-impedance ja low-impedance...
Yhtä testasin ja on kyllä perhanan hyvä.

Vähän aihetta sivuten... Live/treenikämppä hommiin olisi hakusessa "antimultiefekti" pedaali. Eli yksi, mahdollisimman laadukas lauta, josta löytyy ihan peruskaurat. Ts. juuri nuo yllä mainitut volume ja wah, sekä lisäksi delay, chorus ja reverb. Valinta kytkin kliinit-säröt olisi tietysti myös plussaa. Niin, ja tietysti efektit analogisina. Mitä sitä mies muuta tarvitsee!

On... esim. Cornishin Pete rakentelee tuollaisia käsityönä. Hinnat ovat varmasti aika tähtitieteelliset. Halvemmaksi tulee kun metsästät yksittäisinä "maamiinoina" nuo haluamasi efektit ja käyt jostain ostamassa tarvittavan määrän vaikkapa filmivaneeria sekä velcro-tarranauhaa. Pedalboardin rakentelu on kerrassaan mukavaa hommaa. Efektejä on kiva ostaa, niitä on kiva säädellä, lautaa on mukava suunnitella, välipiuhoja on kiva hankkia/tehdä jne jne. Saa soittoharrastukseen vähän lisää syvyyttä kun osallistuu rakenteluun itse.
Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher
http://www.myspace.com/dimeshred
Tompsi
14.06.2006 16:27:54 (muokattu 14.06.2006 16:28:14)

Analogisina tuommoista settiä yhdessä pöntössä ei taida löytyä... Minun mielikuvissani lähimmäksi menee Carl Martinin seuraavanlainen surffilauta:

http://www.harmony-central.com/Newp/2005/Quattro-lg.jpg
cruel_destiny
14.06.2006 19:53:01

ööh, sanoisin että etippä ibanezin UE-400 tai UE-405, vois sopia jäbälle kuin nappi otsaan...
myykääs mulle Hiwatt Custom 50 vahvistin tai ibanezin UE-405 multiefekti
LordWinter
14.06.2006 20:06:25
Kertokaappas mullekin mikä ton volumipedulin tarkoitus on?
Tilutan kaikki tiluttajat tiluttamatta suohon.
McNulty
14.06.2006 20:13:20
Kertokaappas mullekin mikä ton volumipedulin tarkoitus on?

Sillä voi säätää volumea... tadaa :)
Tehdä volume-swellejä (onnistuu myös kitaran volumepotikalla mutta aina ei kädet riitä). Sillä voi vaientaa kitaran välispiikkien ajaksi tai muuta vastaavaa.
LordWinter
14.06.2006 20:14:38
Tehdä volume-swellejä (onnistuu myös kitaran volumepotikalla mutta aina ei kädet riitä). Sillä voi vaientaa kitaran välispiikkien ajaksi tai muuta vastaavaa.

Tämäkö on siis sen ainoa tarkoitus?
Tilutan kaikki tiluttajat tiluttamatta suohon.
Kjukka
14.06.2006 20:19:45

Itsellänihän on tarkoitus hommata volumepedaali jotta voin siirtyä säröstä puhtaalle ilman kitaran volapotikan räpläystä.
McNulty
14.06.2006 20:21:04 (muokattu 14.06.2006 20:21:47)

No mihin volumea nyt yleensä käytetään?
Volumepedaalilla voi tehdä samoja asioita kuin kitaran volumepotikalla.
Monesti myös volumespedussa on output-jakki tuolle virittimelle, jolloin viritintä ei tarvitse lavalla tunkea signaaliketjuun.
P-Nut
14.06.2006 20:52:22 (muokattu 14.06.2006 20:57:16)

Itse olen kuunnellut taas vaihteeksi Knopfleria/Dire Straitsia ja tuollaiset swellit ja muutenkin tuollaiset sulavat volumen nostot hiljaisesta on pirun hienoja. Olisihan tuollainen volumepedaali muutenkin kiva olla. Vielä jos samaan pedaaliin olisi lisätty kohtuu pätevä wahwah niin se olisi plussaa.
Ossi
15.06.2006 00:02:08

Volyymipedaaliksi suosittelen varauksetta Ernie Ballia! Eihän tuo aivan ilmainen ole, mutta ei sitä kyllä rikkikään saa... En ole myöskään huomannut minkäänlaista negatiivista vaikutusta saundiin. EB on lisäksi tarpeeksi isokokoinen..

Mä suosittelen myös tätä. En siksi, että itselläni on EB vaan yllämainittujen ominaisuuksien vuoksi. Mukavana lisänä vielä kytkin, jolla valita kuinka äkisti volumetaso polkimen toiminta-alueella nousee.
If love remains Though everything is lost We will pay the price But we will not count the cost - by N.Peart
passe
16.06.2006 09:10:29
Analogisina tuommoista settiä yhdessä pöntössä ei taida löytyä... Minun mielikuvissani lähimmäksi menee Carl Martinin seuraavanlainen surffilauta:

http://www.harmony-central.com/Newp/2005/Quattro-lg.jpg

Tämä alkoi hotsittamaan kybällä! Mitenkäs on arvon kitaristit, jos ostan lisäksi volume-wah combi pedaalin, saanko sen helposti kytkettyä yhteen tuon kanssa? Valmistajan kotisivuilla puhuttiin vain tuosta overdrive ja tremolo kanavien välisestä looppikanavasta, johon voi halutessaan kytkeä toisen säröpedaalin, choruksen, phaserin tai flangerin. Skulaako wah-volume pedaali myös tuon kanavan kautta, vai pitääkö alkaa temppuilemaan?
Antti1
16.06.2006 09:17:14
Mitenkäs on arvon kitaristit, jos ostan lisäksi volume-wah combi pedaalin, saanko sen helposti kytkettyä yhteen tuon kanssa?

Nou proplem! Mä laittaisin sen heti kitaran jälkeen, jolloin wah tulisi "oikeaoppisesti" ennen säröä ja volumella pystyisi vaikuttamaan särön määrään. Kelpaako?
The dreams in which I'm dying are the best I've ever had.
passe
16.06.2006 09:22:07
Nou proplem! Mä laittaisin sen heti kitaran jälkeen, jolloin wah tulisi "oikeaoppisesti" ennen säröä ja volumella pystyisi vaikuttamaan särön määrään. Kelpaako?

Kyllä kelpaa, tattis! Ja ei kun kauppaan...trallalallalaa...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)