Aihe: Sormien naksuttelu.
1 2 3 4
ANtTIKRISTUS
11.06.2006 21:56:22 (muokattu 11.06.2006 21:57:06)
Eli harrastaako kukaan muu teistä sormien naksuttelua ennen soittamista? Itse on pakko naksutella sormet aina, ennen kuin voi koskeakaan kitaraan. Ilman naksuttelua sormet ovat aivan jumissa, eikä soittamisesta tule lasta eikä paskaa. Eräs tuttu pianistikin tunnusti harrastavansa tätä aina ennen soittamista.

Nyt on vaan alkanut epäilyttämään, että onkohan tuosta kyseisestä toimenpiteestä jotain haittaa esim. nivelille pitemmällä aikavälillä? Pystyyköhän se sitten joskus tulevaisuudessa estämään soiton kokonaan? Mutta olen myös riippuvainen naksuttelusta.. kerpele.

e: typo
EI OLE KENELLÄKÄÄN POKKAA PAINAA TÄSTÄ
Petrukki
11.06.2006 22:06:20
Nyt on vaan alkanut epäilyttämään, että onkohan tuosta kyseisestä toimenpiteestä jotain haittaa esim. nivelille pitemmällä aikavälillä? Pystyyköhän se sitten joskus tulevaisuudessa estämään soiton kokonaan? Mutta olen myös riippuvainen naksuttelusta.. kerpele.

Mitä luultavimmin kyllä. Ja minullakin on sama pahe. Ei ennen soittoa vaan muuten vaan. Hitto, sitä ei vain pysty lopettamaan.
All you need is HOHO and you're ready for muusikoiden.net.
Wk
11.06.2006 22:06:43
Itse naksuttelen sormia ihan vaikken soittelisikaan, uskon että siitä todella on jo haittaa nivelille sillä tuntuu että nyt kun tuosta on muodostunut tapa, sormet naksuisivat aina vain enemmän ja helpommin. Saa nähä miten käy vielä tulevaisuudessa :(
http://www.mikseri.net/users/108413.php
Freya
11.06.2006 22:06:45 (muokattu 11.06.2006 22:08:20)
Sormien naksuttelu ei kuulemma fysioterapeutin mielestä kannata. En muista tarkkaan mitä se aihettaa, joten en lähde tähän arvailemaan. Normaalien liikeratojen kanssahan sillä ei ole mitään tekemistä, joten voisi kuvitella, että se löystyttäisi tai kuluttaisi nivelpintoja.

ED: Jos soittaminen tuntuu jähmeältä aluksi, niin ihan tavallinen sormien koukistus-ojennus-jumppa ja sormien ja käsivarren lihasten kevyt venyttely varmaan auttaa.
..If you don't see, I'll remain unseen.. Romantikkoitkijät #35
hullu_ukko
11.06.2006 22:08:21
Nyt on vaan alkanut epäilyttämään, että onkohan tuosta kyseisestä toimenpiteestä jotain haittaa esim. nivelille pitemmällä aikavälillä? Pystyyköhän se sitten joskus tulevaisuudessa estämään soiton kokonaan?

Ei kyllä tee hyvää nivelille jos paljon naksauttelee. Soittamisesta tulee kyllä melko hankalaa hommaa jos nivelet ovat aivan paskana. Itse lämmittelen sormia soittamalla esim. yhtä Crazy trainin riffeistä ja luulen että sormet tykkäävät tästä pidemmän päälle enemmän kuin naksuttelusta.
''Sori vaan mut pikkuveljeni kirjoitti sen ku käytämme tätä yhteisesti, joten...'' -Friedman
Kasperi Tervonen
11.06.2006 22:14:39
Jonkin verran noita nakkeja tulee naksuteltua. Tiedäpä häntä kuinka haitallista tuo sitten oikeasti on. Eiköhän se iän myötä sitten selviä. :)
"Mä haluisin joululahjaksi ittelleni oman kitaran jossa on kullattu floikka ja kaikkee siistii paskaa." -Pekka Poro
Petrukki
11.06.2006 22:20:41
Tuliko kenellekkään muulle sellaista fiilistä, että "Nyt en naksuttele!" ja silti on hirvee halu napsutella... kädet tuntuu jotenkin hellilltä. :)
All you need is HOHO and you're ready for muusikoiden.net.
Starlia
11.06.2006 22:35:51 (muokattu 11.06.2006 22:40:01)
"Ajattelija - Itse asiassa naksahdus liittyy yleensä ns. kavitaatio-ilmiöön eli nivelnesteeseen syntyvään kaasukuplaan ja sen romahdukseen. Kavitaatio tapahtuu missä tahansa synoviaalinivelessä kunhan sen normaalisti kontaktissa olevia nivelpintoja vedetään erilleen. Toimenpide ei aiheuta pysyvää venymistä nivelen sidekudosrakenteisiin, koska ne viskoelastisen luonteensa takia vastustavat tehokkaasti nopeaa venytystä. Poikkeuksena on tietysti tilanne, jossa kavitaatio aiheutetaan niin voimallisella venytyksellä, että siitä seuraa venähdys tai trauma rakenteisiin. Toimenpide stimuloi voimakkaasti nivelen liike- ja asentoreseptoreita tuottaen kipua ja muita patologisia heijasteita estävän vaikutuksen ns. porttikontrollimallin mukaisesti. On osoitettu myös selkäydintasolla vastaavalla segmentillä enkefaliinitason nousua ja jopa aivoissa betaendorfiinin eritystä toimenpiteen yhteydessä. Tähän perustuu toimenpiteen terapeuttinen vaikutus ns. manipulaatiohoidossa (esim.fysioterapiassa tai kiropraktiikassa) ja todennäköisesti mahdollinen jopa addiktiivinen vaikutus."

Lähde: tiede.fi

Eipä tuosta haittaa ole. Naksuuhan paikat luonnostaankin. Itsellänikin nilkka naksuu välillä kävellessä joka askeleella ja polvi paukkuu myös usein. Luonnollista tuo on. Sormia naksutellut varmaan saman verran kuin olen kitaraa soitellut. Samanlainen uskomus tuo on kuin se, että keltainen jaffa auttaa mahatautiin.
Magic Bullet
11.06.2006 22:39:48 (muokattu 11.06.2006 22:40:28)
"Ajattelija - Itse asiassa naksahdus liittyy yleensä ns. kavitaatio-ilmiöön eli nivelnesteeseen syntyvään kaasukuplaan ja sen romahdukseen. Kavitaatio tapahtuu missä tahansa synoviaalinivelessä kunhan sen normaalisti kontaktissa olevia nivelpintoja vedetään erilleen. Toimenpide ei aiheuta pysyvää venymistä nivelen sidekudosrakenteisiin, koska ne viskoelastisen luonteensa takia vastustavat tehokkaasti nopeaa venytystä. Poikkeuksena on tietysti tilanne, jossa kavitaatio aiheutetaan niin voimallisella venytyksellä, että siitä seuraa venähdys tai trauma rakenteisiin. Toimenpide stimuloi voimakkaasti nivelen liike- ja asentoreseptoreita tuottaen kipua ja muita patologisia heijasteita estävän vaikutuksen ns. porttikontrollimallin mukaisesti. On osoitettu myös selkäydintasolla vastaavalla segmentillä enkefaliinitason nousua ja jopa aivoissa betaendorfiinin eritystä toimenpiteen yhteydessä. Tähän perustuu toimenpiteen terapeuttinen vaikutus ns. manipulaatiohoidossa (esim.fysioterapiassa tai kiropraktiikassa) ja todennäköisesti mahdollinen jopa addiktiivinen vaikutus."

Lähde: tiede.fi

Eipä tuosta haittaa ole. Naksuuhan paikat luonnostaankin. Itsellänikin nilkka naksuu välillä kävellessä joka askeleella ja polvi paukkuu myös usein. Luonnollista tuo on.

Ymmärsin jopa melkein joka toisen sanan :)

Itsekkin olen parantumaton naksuttelija, mutta mikäs siinä. Sen naksahduksen jälkeen tulee sellainen hyvä olo, vähän niinkuin org.....
papitsu
11.06.2006 22:39:56
Minä olen naksutellut koko ikäni. Mitään en soita. Ainakaan vielä. Mutta olen yrittänyt lopettaa, ja jotenkin jopa onnistunutkin siinä. Nykyään tulee harvemmin enään naksuteltua.
PUNK OUT WITH YOUR CUNT OUT!
LordWinter
11.06.2006 22:48:05 (muokattu 11.06.2006 22:49:34)
Kuulin bilsan ja matikan opettajilta, että vanhempana sormet ei "toimi kunnolla" jo naksuttelee. Mitä sitten ikinä tarkoittaakaan?
It's never too late to get new tooth brush.
Apricot
11.06.2006 23:29:12
Ehkä varmempi tapa on vain ravistella kättä nopeasti niin että sormet heiluvat rentoina, se ajaa saman asian. Käsiin ja sormiin pitää saada veri kiertämään ja lämpö nousemaan. Ei se naksuttelu ainakaan siihen auta, vaikkei siitä sinällään haittaa olisikaan.
No problemo!
meeza
11.06.2006 23:38:27 (muokattu 11.06.2006 23:40:07)
Kun se jäisikin pelkästään sormiin, mutta itselle on tullut tavaksi naksautella niskaa ja selkääkin.

E: Niin, ja polvia.
[12:21:28] [ysuviy]: ruokaa saa kraanasta
Ostinaatio
11.06.2006 23:43:42
Eipä tuosta haittaa ole. Naksuuhan paikat luonnostaankin. Itsellänikin nilkka naksuu välillä kävellessä joka askeleella ja polvi paukkuu myös usein. Luonnollista tuo on. Sormia naksutellut varmaan saman verran kuin olen kitaraa soitellut. Samanlainen uskomus tuo on kuin se, että keltainen jaffa auttaa mahatautiin.

Jännä juttu muuten tuo, että toi naksuminen tosiaan liittyy tommosen kuplan puhkeamiseen, eikä minkään muiden asioiden rutisemiseen. Sen olen omasta kokemuksesta huomannut, että naksuttelu kyllä lisää nivelien naksumisherkkyyttä. En sitten tiedä onko siitä sen kummempaa haittaa, joskus kyllä vituttaa jos juuri kävellessä juuri esimerkiksi polvella on tapana naksua. Siinä on jotain inhottavaa.
"... yudoan o yunnustan dem yguduh ged ... LISN bud LISN ... tuds weer goin duhSIVILEYEzum " -e.e.cummings
Krice
11.06.2006 23:47:56

Minulla ei naksu vaikka yrittäisin. Ei sormet, eikä muutkaan nivelet.
hullu_ukko
12.06.2006 00:09:51
Niin, ja polvia.

yäh.. karmii ajatuskin.. Omaan hieman yliliikkuvan polvinivelen ja olen joutunut kerran rusauttamaan sen paikalleen kun se vääntyi potkunyrkkeilytreenin seurauksena sijoiltaan.. Kauhean äänen nivel kyllä päästi toimenpiteen aikana.
''Sori vaan mut pikkuveljeni kirjoitti sen ku käytämme tätä yhteisesti, joten...'' -Friedman
omenamehu
12.06.2006 10:16:23
Oli pakko naksauttaa sormet läpi tätä lukiessa.
Koko ikäni olen naksautellut, niin sormi-, varvas kuin niskaniveliäkin enkä kyllä usko että siitä mitään haittaa olisi vaikka moni niin luulee, se naksahdushan todellakin on vaan jotain ilmanpurkausta tai jotain sinne päin.
Niska paukkuu tosi kivasti kun vääntää päätä ääriasennosta toiseen käsien avulla :D
Keep on cock rocking!
Oceancalibra
12.06.2006 10:55:11
Joskus tulee sormet naksuteltua. Mutta onkohan ranteiden naksuttelusta haittaa? :D
-Helsinki, Metallica is with you! Are you with us?! -James Hetfield, Madly In Anger, Helsinki-
ballfish
12.06.2006 10:59:32 (muokattu 12.06.2006 10:59:43)
Nilkkoja on mukava naksautella. Sillain pyöräyttämällä junou.
Fuusiojazz on parasta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)